Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Pandesteg » 28. mar 2020, 20:23

Jeg sørger stadig og kæmper med stor skyldfølelse over den kattekilling vi mistede for præcis et år. Jeg har været nede og lægge blomster ved hans grav i dag og derefter hulket som et lille barn i favnen på min mand.
Så meget har jeg ikke engang sørget over de familiemedlemmer jeg har mistet.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Stitch » 28. mar 2020, 22:01

paint skrev:Proteinmangel kan være årsagen - eller en nedsat evne til at optage protein. :)


Åhhh det vidste jeg ikke. Det må jeg undersøge, når alt det her er ovre.

Ved at noget af det i mit tilfælde skyldes jernmangel. Altså at de opstår let. Jeg undrer mig bare ofte over hvordan. Så klodset er jeg heller ikke :lol:
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf HappyPaww » 29. mar 2020, 20:02

Så blev jeg sgu friet til :lun:
71
Selma156
Indlæg: 2344
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Selma156 » 29. mar 2020, 22:09

Jeg tror virkelig efterhånden, at jeg har alt for høje tanker om mig selv.

Nu har jeg søgt ind på journalistik på uni og skal til optagelsesprøve. Og jeg har hele tiden tænkt, at jeg da havde gode odds. Nu går det op for mig, at der sidste år var omkring 500 ansøgere om 50 pladser. Jeg har også taget en af de tidligere års videnstest, som mildest talt ikke var et prangende resultat.

Jeg har ikke dårligt selvværd generelt, men jeg tror snart det er på tide at begrave min journalistdrøm. Jeg kan ikke bruge flere kræfter på det, og jeg kan snart ikke klare flere nederlag.

Det gør mig så sindssygt ked af det, at jeg ikke kan lave det, jeg selv synes, jeg er bedst til. Det eneste, jeg brænder for. Sådan helt ind i hjertet.
Jeg gennemfører optagelsesprøven uanset, men jeg forbereder mig også på, at det kan blive endnu et af mange nederlag i rækken.
0
Brugeravatar
Musenmor
Indlæg: 1693
Tilmeldt: 11. apr 2018, 18:07
Kort karma: 286
Likede indlæg: 2468

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Musenmor » 29. mar 2020, 23:59

Jeg glemmer tit og lukke låger og lignende :blush2: :blush2: Jeg har VIRKELIG prøvet at ændre denne vane, men nogle gange kan jeg blive så distræt, at jeg ikke tænker over det :blush2: Det er vitterlig ikke fordi jeg vil genere nogen :blush2: men har jeg fået en ide, eller går og bøvler med en ide, så lukker jeg nærmest alt ude, og tuller rundt i min helt egen verden :blush2:
1
"All you need is faith, trust and a little pixie dust." - :preggo1:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf dgd2007 » 31. mar 2020, 13:58

Jeg har en kedelig tobakshoste som jeg har haft temmelig længe - men for tiden prøver jeg at gå meget stille med den, for at folk ikke skal tro jeg har corona og jage mig ud af byen! :fløjt:
0
Brugeravatar
Avino
Indlæg: 708
Tilmeldt: 17. sep 2015, 15:58
Kort karma: 207
Likede indlæg: 1156

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Avino » 31. mar 2020, 16:28

dgd2007 skrev:Jeg har en kedelig tobakshoste som jeg har haft temmelig længe - men for tiden prøver jeg at gå meget stille med den, for at folk ikke skal tro jeg har corona og jage mig ud af byen! :fløjt:


Det samme her.
Du er ikke alene
1
Dynen
Indlæg: 53
Tilmeldt: 26. aug 2015, 05:36
Kort karma: 9
Likede indlæg: 51

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Dynen » 31. mar 2020, 18:35

FletpArkett skrev:Jeg er så skuffet og ked af at have mistet en gammel veninde. Det lyder helt åndsvagt, at vi bare er vokset fra hinanden. Os der har klaret ALT sammen i over 20 år. Min tætteste fortrolige, min "psykolog" og bedste ven igennem så mange, mange år. Men hun mødte en ny veninde, en helt vildt sød pige faktisk, og ændrede sig, til at blive en dårligere version både af sig selv og den nye veninde. Jeg synes det er rigtig svært at tage det op med hende, fordi det let kommer til at lyde som 2. klasses problemer og jalousi, og det er slet ikke det det handler om, men at jeg har følt mig svigtet og tilsidesat rigtig længe. At jeg ikke bliver inddraget i de ting, jeg har altid har været en naturlig del af. At hun ikke har været der, når jeg har bedt om hjælp når der har været problemer. Forsøgte at tale med hende om nogle af disse ting sidste sommer, og det forværrede bare situationen. Men det gør så enormt ondt. Det føles nærmest som et dødsfald fordi jeg slet ikke kan kende hende mere, og det vi havde sammen eksisterer ikke længere.


Du beskriver lige præcis det jeg går igennem lige nu! Faktisk nøjagtigt det samme - min veninde “fandt en anden” også og det har bare ikke været det samme siden. Tænk at have det sådan i en alder af 34 år. Jeg har valgt at trække mig fuldstændig, for jeg kunne slet ikke være i det. Det føles faktisk som om jeg har kærestesorger. Nå,men ville egentlig også bare sige at jeg forstår dig så godt.
0
Cbas
Indlæg: 525
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:41
Kort karma: 15
Likede indlæg: 214

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Cbas » 3. apr 2020, 18:49

Jeg savner min chef virkelig meget.
0
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 632
Likede indlæg: 8534

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf englishchannel » 13. apr 2020, 06:07

Jeg er ked af, at jeg aldrig har lært, hvordan man er rigtig huslig.

Jeg føler meget mindreværd, når jeg er hjemme hos folk, der har smukt indrettede hjem og som serverer perfekt afstemte snacks i små porcelænsskåle af skandinavisk design. Som inviterer på brunch, hvor det hele er hjemmelavet og sundt, men alligevel velsmagende. Som serverer vand i karafler med lime og agurkeskiver i. Der altid har mindst én buket friske blomster stående fremme.

Og jeg aner ikke hvordan man lærer det? Ikke så meget at lave lækker mad, for det kræver vel bare øvelse, men at få idéerne og have øje for detaljerne. Af og til får jeg et flip, hvor jeg f.eks. køber tulipaner og nu rigtigt skal til at have friske blomster i vaser. Og når jeg så skal arrangere dem, er min vase for høj eller for lav eller for smal eller for bred, og blomsterne får aldrig den rigtige farvekombination og de hænger på en sær måde som jeg aldrig har set hos andre :sur: Og det er bare blomster; det burde være til at have med at gøre!

Jeg har så meget lyst til at kidnappe en husmoderlig type og installere hende i mit gæsteværelse indtil hun har lært mig at pochere et æg, købe de rigtige porcelænsskåle og sætte grene i vaser uden at de vælter.
20
Afrodites
Indlæg: 664
Tilmeldt: 11. mar 2020, 09:14
Kort karma: 56
Likede indlæg: 955

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Afrodites » 13. apr 2020, 06:56

Jeg smugspiser virkelig usunde ting i bilen, når jeg handler ind, fordi jeg vil skjule det for min kæreste :blush2: ..
Når jeg fx handler i Bilka, så sker det tit, at jeg køber 4!!! Tørkager og grovæder imens jeg handler samt på vej hjem, og så lyver jeg ofte for min kæreste, når jeg kommer hjem, og han spørger, om jeg købte noget i bageren..

Og hver gang så ved han, at det er løgn, når jeg siger nej.. Han kender mig desværre for godt, men vælger ikke at sige noget til mig omkring det :lun: :love2:
9
Brugeravatar
Feline
Indlæg: 233
Tilmeldt: 23. jul 2016, 17:25
Kort karma: 8
Likede indlæg: 306

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Feline » 13. apr 2020, 11:58

Jeg kan lide nye ting. At lære nyt og at skabe nyt.

Men når det så ikke er nyt længere, så vil jeg hellere videre til det næste.

Rutiner og ting, jeg allerede kan slår.mig.langsomt.ihjel.

Men det kan jo ikke undgås. Så min hverdag består af rigtig meget tagen-mig-sammen, og jeg lykkes så godt med det, at folk ikke ved, hvor meget det fylder for mig.
1
To be known is an ache, that never goes away.
Muddi
Indlæg: 3432
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Muddi » 13. apr 2020, 20:54

Hver gang jeg har skarpe køkkenknive i hånden, kommer tanken til mig, at tænk nu hvis jeg kom til at skade min familie/mig selv med den, og tit får jeg ligefrem billeder i hovedet af, at jeg dolker den jeg nu er sammen med, i ryggen. Jeg kunne ALDRIG finde på det, og de tanker er så væmmelige.
1
Julie2289
Indlæg: 83
Tilmeldt: 6. apr 2020, 14:42
Kort karma: 8
Likede indlæg: 91

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Julie2289 » 13. apr 2020, 22:40

Når jeg skal tage noget (det kan fx være en gaffel fra skuffen) så har jeg en trang til at det skal være en bestemt en - også selv om at de er ens. Det samme gælder glas, kager på et fad, mm. Jeg bliver nærmest lidt stresset over det :ticks:
1
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf POCKETKITTEN » 14. apr 2020, 18:26

Jeg ville ønske, at jeg vidste, hvornår mænd flirtede med mig. Jeg har slet, slet ingen anelse.

Føler mig så blank.
2
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.

Tilbage til "Livets forhold"