Staniolhat-tråden

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 637
Likede indlæg: 5658

Re: Staniolhat-tråden

Indlægaf Kommodedyret » 26. mar 2020, 00:12

Det er helt sikkert aliens.
1
This was better than anything. Even better than eating soap!
Brugeravatar
paint
Kort karma: 455
Likede indlæg: 22037

Indlægaf paint » 26. mar 2020, 00:14

Falstria skrev:
paint skrev:
Falstria skrev:
Mavis skrev:
Marott skrev:
Ekliptika skrev:
Urtekussen skrev:Jeg har meget svært ved at forstå, at den virus (som ifølge eksperterne i værste fald kan koste ca 6000 danskere livet) er SÅ farlig, at alt skal lukkes ned på ubestemt tid.

For 10 år siden frygtede man (inden man vidste at den ældre del af befolkningen var delvist immune) at ca 4000 mennesker ville dø af den daværende pandemi.
Da skete ingen drastiske tiltag.

- Hvad er det, som vi ikke får at vide?

- Risikerer vi ikke at flade kurven så meget, at vi bare får en hårdere bølge 2 (3/4/5/6)?

- Er det menneskeskabt virus? Hvorfor er Kina pludselig så ivrige efter at hjælpe Europa, hvis det ikke er for at bløde op?

Sådan har jeg det også. Hvad er det ved den her virus, der er værre end alt det andet, som vi har oplevet tidligere, hvor man ikke har grebet til lignende drastiske foranstaltninger?

At folk bliver rigtigt syge og har brug for specialiceret behandling og vores sundhedsvæsen har ikke daglig kapacitet til fx 300 ekstra i respirator uden man aflyser andet.

Præcis. Jeg synes lidt folk har misforstået strategien. Regeringen opgav meget tidligt både at stoppe og inddæmme smitten. Det handler ene og alene om at sørge for at folk bliver syge over tid i stedet for alle sammen på en gang.

At stoppe og inddæmme havde gjort færre syge end vi har nu.
Altså også færre syge over tid, og færre på én gang.

Men det er en strategi der kræver mange tests, derfor blev den droppet.
Nu har vi flere syge over tid og på én gang.

Men målet er stadig at holde det under et bestemt niveau når det peaker (lige efter påske), som passer med antallet af respiratorer som vi har til rådighed.
Det er i grunden et morbidt regnestykke, men det er sådan det er.

Den blev også droppet fordi, at over en vis procentdel af syge i befolkningen er inddæmning ikke længere realistisk. Det vil kræve alt for store ressourcer at teste og opspore kontaktpersoner. Samtidigt er der også indregnet en vis stigende grad af immunitet i befolkningen, som også bremser smitten.
Men ja. Det er et lidt morbidt regnestykke.

De ressourcer, havde kostet mindre end det koster at lukke alt ned.
Man kunne lettere have fundet dem, end man kan finde det som holder et lukket samfund i live (hvis noget overhovedet gør det, det er jo et eksperiment vi udsættes for).

Immunitet indtræder ikke foreløbigt, en meget stor andel af befolkningen skal have været smittet (20-50%) før det kan bremse noget.
Tiltag som sænker spredning af smitten, sænker også spredning af immunitet.
Det handler stadig om antal respiratorer.

Mht immunitet, så er de tal du nævner også det man regner med - bare over en længere periode.
"Tiltag som sænker spredning". Man regner med en spredning: Man vil bare nedsætte hastigheden af dem - ikke fjerne den.

Og ja. Det handler i sidste ende om, hospitalskapacitet og behandling af syge - i modsætning til konvojer af militærbiler med lig på vej til krematorierne.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 26. mar 2020, 00:24

Kommodedyret skrev:Det er helt sikkert aliens.

Helt sikkert. Myndighederne forsøger at skjule, at man har opdaget denne planet. Det er her de skide coronabefængte aliens kommer fra :cuss:

Billede
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 26. mar 2020, 00:27

"In 1720 plague, 1820 cholera outbreak, 1920 Spanish Flu, 2020 Chinese coronavirus--What is happening?"

:shock:
9

Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 697
Likede indlæg: 4492

Indlægaf Falstria » 26. mar 2020, 00:29

paint skrev:"In 1720 plague, 1820 cholera outbreak, 1920 Spanish Flu, 2020 Chinese coronavirus--What is happening?"

:D Den er go'
1
Brugeravatar
LaMariposa
Kort karma: 1117
Likede indlæg: 13885

Indlægaf LaMariposa » 26. mar 2020, 04:33

Urtekussen skrev:Min mand opdagede i morges 3 fly på vej til Novosibirsk i Rusland. Han undrede sig over, hvad så mange fly skulle den vej for, og googlede for sjov.
Det viser sig, at der dér ligger et stort laboratorium, som forsker i forskellige virus. Fx kopper, hiv og mæslinger.
De havde en eksplosion i september 2019 (pga gas, er forklaringen).

Nå, det er derfor. Jeg har også set en del fly gå i den retning, og har undret mig over hvorfor.
0
:lun:

Be brave
Modesty Blame
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3917

Indlægaf Modesty Blame » 26. mar 2020, 06:28

In_your_eyes skrev:
Kakadu skrev:Kassedamen i Meny fortalte mig i dag i en konspiratorisk tone, at der er kommet begrænsning på salg af Panodil, fordi “de kan udvinde noget fra det til at behandle corona med, så de samler det sammen!”
Jeg spurgte ikke hvem ‘de’ er :-D

Jeg har lige fået 100 stk på recept. Jeg siger det bare :slem:

Jeg har fået 100 stk. 1000 mg. på recept :cool2:
2
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 258
Likede indlæg: 5469

Indlægaf BlueBunny » 26. mar 2020, 06:36

paint skrev:"In 1720 plague, 1820 cholera outbreak, 1920 Spanish Flu, 2020 Chinese coronavirus--What is happening?"

Årstallene er ikke korrekte. Men det er måske meningen når det er staniolhat-tråd? :genert:
8
Brugeravatar
Kakadu
Kort karma: 76
Likede indlæg: 2018

Indlægaf Kakadu » 26. mar 2020, 07:01

In_your_eyes skrev:
Kakadu skrev:Kassedamen i Meny fortalte mig i dag i en konspiratorisk tone, at der er kommet begrænsning på salg af Panodil, fordi “de kan udvinde noget fra det til at behandle corona med, så de samler det sammen!”
Jeg spurgte ikke hvem ‘de’ er :-D

Jeg har lige fået 100 stk på recept. Jeg siger det bare :slem:

Og således startede din Breaking Bad deroute!
3
I didn’t come from your rib
you came from my vagina
kartoffelpizza
Kort karma: 106
Likede indlæg: 2398

Indlægaf kartoffelpizza » 26. mar 2020, 07:27

kidkomb skrev:Lige præcis respiratorer er en af de få ting vi kan udføre mekanisk i hånden. Det kan pårørende skiftes til. Groft sagt. Hvis det altså skulle komme dertil.

Mjah. Ja og nej.
Udfordringen ved manuel respiratorbehandling i denne situation er at det danner aerosoler, og man kan ikke respirere nogen og være 2 meter væk, så man vil formentlig blive smittet
3
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 3130
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 33027

Indlægaf kidkomb » 26. mar 2020, 08:32

kartoffelpizza skrev:
kidkomb skrev:Lige præcis respiratorer er en af de få ting vi kan udføre mekanisk i hånden. Det kan pårørende skiftes til. Groft sagt. Hvis det altså skulle komme dertil.

Mjah. Ja og nej.
Udfordringen ved manuel respiratorbehandling i denne situation er at det danner aerosoler, og man kan ikke respirere nogen og være 2 meter væk, så man vil formentlig blive smittet

Korrekt, men hvis vi når vi et sammenbrud så vil en del pårørende formentlig være raskmeldte og derfor immune (med stor sandsynlighed, jeg ved godt at vi ikke kan være sikre endnu).
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Brugeravatar
Magic In The Sky
Kort karma: 5
Likede indlæg: 200

Indlægaf Magic In The Sky » 26. mar 2020, 08:48

Min egen konspirationsteori er at Covid-19 er “ankommet” fordi kineserne spiser alt og dermed udsættes de for langt flere virus og bakterier end mange andre gør.
Så når de siger at den er kommet fra en flagermus så ville det ikke komme bag på mig at en kineser har ædt en flagermus og virus er muteret da den kom i kontakt med menneskelige celler.
0
FIND YOUR FIRE
JoyNips
Kort karma: 858
Likede indlæg: 17284

Indlægaf JoyNips » 26. mar 2020, 10:03

Magic In The Sky skrev:Min egen konspirationsteori er at Covid-19 er “ankommet” fordi kineserne spiser alt og dermed udsættes de for langt flere virus og bakterier end mange andre gør.
Så når de siger at den er kommet fra en flagermus så ville det ikke komme bag på mig at en kineser har ædt en flagermus og virus er muteret da den kom i kontakt med menneskelige celler.

Altså, det er der vel ikke så meget konspiration over? Man er da ret sikker på, at det hele netop er startet på et kødmarked i Kina, hvor mange indfangede vilde dyr, herunder flagermus og flyvende hunde, holdes i bure stablet ovenpå hinanden, så zoonoser nemt opstår og spredes?
7
Brugeravatar
Magic In The Sky
Kort karma: 5
Likede indlæg: 200

Indlægaf Magic In The Sky » 26. mar 2020, 10:13

JoyNips skrev:
Magic In The Sky skrev:Min egen konspirationsteori er at Covid-19 er “ankommet” fordi kineserne spiser alt og dermed udsættes de for langt flere virus og bakterier end mange andre gør.

Altså, det er der vel ikke så meget konspiration over? Man er da ret sikker på, at det hele netop er startet på et kødmarked i Kina, hvor mange indfangede vilde dyr, herunder flagermus og flyvende hunde, holdes i bure stablet ovenpå hinanden, så zoonoser nemt opstår og spredes?

Okay. Jeg anede ikke at de rent faktisk æder flagermus.
0
FIND YOUR FIRE
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 909
Likede indlæg: 16461

Indlægaf Persnikedy » 26. mar 2020, 10:15

Min favorit fra nettet er at alt den her lukken ned er fordi "de" skal skifte batterierne ud i de droner "de" har forklædt som fugle for at overvåge os.
Lidt en hyggelig terori. Jeg forestiller mig at jeg næsten bliver nød til at lytte ordenligt efter næste gang jeg fodre ænder om det "Quack" lyder som en båndoptagelse eller ej :-D

Jeg synes dem i kommer med er lidt uhyggelige :genert:
11
Santa skrev:Penis.
Altid penis.

Tilbage til "Livets forhold"