Hvad er mit håndarbejde værd?

Brugeravatar
Katarinka
Indlæg: 82
Tilmeldt: 2. nov 2015, 20:35
Kort karma: 15
Likede indlæg: 150

Hvad er mit håndarbejde værd?

Indlægaf Katarinka » 17. sep 2016, 19:59

Jeg kan umuligt være den eneste der ikke kan finde ud af at prissætte sit håndarbejde. Derfor denne tråd hvor vi kan hjælpe hinanden med at pejle ind på hvad vores sysler kan sælges for.
Senest rettet af Katarinka 17. sep 2016, 20:04, rettet i alt 1 gang.
1
Når man nulrer på en tissemand bliver den større..
Men når man tisser på en nullermand bliver den mindre :gruble:
Brugeravatar
Katarinka
Indlæg: 82
Tilmeldt: 2. nov 2015, 20:35
Kort karma: 15
Likede indlæg: 150

Re: Hvad er min håndarbejde værd?

Indlægaf Katarinka » 17. sep 2016, 20:02

Jeg starter: har lavet de her håndledsvarmere uden modtager som jeg ikke aner hvad jeg kan tillade mig at tage for dem, eller hvad folk vil give for dem.. eller om de overhovedet er salgsbare..
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Når man nulrer på en tissemand bliver den større..
Men når man tisser på en nullermand bliver den mindre :gruble:
Brugeravatar
Katarinka
Indlæg: 82
Tilmeldt: 2. nov 2015, 20:35
Kort karma: 15
Likede indlæg: 150

Re: Hvad er mit håndarbejde værd?

Indlægaf Katarinka » 17. sep 2016, 20:12

Ca 20-30 kr pr par..
1
Når man nulrer på en tissemand bliver den større..
Men når man tisser på en nullermand bliver den mindre :gruble:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9489
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Hvad er mit håndarbejde værd?

Indlægaf Sophies-mor » 17. sep 2016, 20:14

Hvor lang tid har du brugt?
Materialer + "timeløn" a´ hvor meget?
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Katarinka
Indlæg: 82
Tilmeldt: 2. nov 2015, 20:35
Kort karma: 15
Likede indlæg: 150

Re: Hvad er mit håndarbejde værd?

Indlægaf Katarinka » 17. sep 2016, 20:22

Sophies-mor skrev:Hvor lang tid har du brugt?
Materialer + "timeløn" a´ hvor meget?


Tiden- den er sværere, det er noget jeg går til og fra hele tiden da jeg ikke pt har koncentrationsevne til at sidde og bare lave én færdig på en gang.. men ca et par pr dag. Hvis jeg har tid til det selvfølgelig..
0
Når man nulrer på en tissemand bliver den større..
Men når man tisser på en nullermand bliver den mindre :gruble:
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hvad er mit håndarbejde værd?

Indlægaf Flora » 18. sep 2016, 00:36

Jeg tænker 100-150 kr pr. par kunne være et bud :)
1
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Hvad er mit håndarbejde værd?

Indlægaf achillaxedprune » 18. sep 2016, 06:26

Flora skrev:Jeg tænker 100-150 kr pr. par kunne være et bud :)


Det tror jeg er alt for meget, når man kan købe noget lignende hos H&M for en lille 50'er. Jeg vil nærmere tænke i omegnen af 70-95 kr., alt efter typen af garn.
5
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Hvad er mit håndarbejde værd?

Indlægaf KitKat » 28. sep 2016, 09:27

Jeg vil egentlig også gerne have hjælp til at prissætte mit håndarbejde :genert:

Ind imellem bliver jeg kontaktet af folk som spørger, om de må købe et af mine billeder. Det er ikke bestilte portrætter eller den slags, men mere: "Billede nr. 25 på din hjemmeside, kan man købe en 40x60 kopi af det?"

Hidtil har jeg svaret nej hver gang, simpelthen fordi jeg ikke kunne/ville forholde mig til salg og prissætning, men det er jo også for dumt. Men hvordan filan prissætter man et foto?

Jeg tænker naturligvis prisen for det fysiske print plus evt. noget porto, men derudover?
(jeg bruger ret lang tid på hvert billede, men meget af tiden er tankearbejde, planlægning, som ofte foregår mens jeg sidder i min bil på vej fra a til b)

Og så er der noget med modellerne, de skal jo også have noget ud af et evt. salg. Jeg forestiller mig måske 40% til dem og 60% til mig selv.

(men for filan et bogføringsarbejde i forhold til Skat, hva? Det skal jo også tages i betragtning tænker jeg... )
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvad er min håndarbejde værd?

Indlægaf vibbsen » 14. okt 2016, 20:15

Katarinka skrev:Jeg starter: har lavet de her håndledsvarmere uden modtager som jeg ikke aner hvad jeg kan tillade mig at tage for dem, eller hvad folk vil give for dem.. eller om de overhovedet er salgsbare..


Jeg var med i en hækle/strikke gruppe på facebook og jeg mener at jeg hørte noget i retning af 1 kr. pr. meter garn der er brugt.
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Hvad er mit håndarbejde værd?

Indlægaf BlueBunny » 15. okt 2016, 06:07

KitKat skrev:Jeg vil egentlig også gerne have hjælp til at prissætte mit håndarbejde :genert:

Ind imellem bliver jeg kontaktet af folk som spørger, om de må købe et af mine billeder. Det er ikke bestilte portrætter eller den slags, men mere: "Billede nr. 25 på din hjemmeside, kan man købe en 40x60 kopi af det?"

Hidtil har jeg svaret nej hver gang, simpelthen fordi jeg ikke kunne/ville forholde mig til salg og prissætning, men det er jo også for dumt. Men hvordan filan prissætter man et foto?

Jeg tænker naturligvis prisen for det fysiske print plus evt. noget porto, men derudover?
(jeg bruger ret lang tid på hvert billede, men meget af tiden er tankearbejde, planlægning, som ofte foregår mens jeg sidder i min bil på vej fra a til b)

Og så er der noget med modellerne, de skal jo også have noget ud af et evt. salg. Jeg forestiller mig måske 40% til dem og 60% til mig selv.

(men for filan et bogføringsarbejde i forhold til Skat, hva? Det skal jo også tages i betragtning tænker jeg... )


Kunst er en smagssag.
Jeg går ikke så meget op i kunstneren. Mere om motivet/farver mv tiltaler mig og evt passer i mit hjem. Jeg kan godt lide original kunst og at have købt noget ikke alle har.
Hvad et foto er værd, som sælges direkte fra dig i mindre oplag. Svært når stilen ikke er set.
Men 250-1000kr hvis vi taler A5-A2 kunne være bud.
1
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvad er min håndarbejde værd?

Indlægaf vibbsen » 15. okt 2016, 09:28

Rakel skrev:
vibbsen skrev:
Katarinka skrev:Jeg starter: har lavet de her håndledsvarmere uden modtager som jeg ikke aner hvad jeg kan tillade mig at tage for dem, eller hvad folk vil give for dem.. eller om de overhovedet er salgsbare..


Jeg var med i en hækle/strikke gruppe på facebook og jeg mener at jeg hørte noget i retning af 1 kr. pr. meter garn der er brugt.


Der går let 400-500 meter garn til et par uldsokker, men det gætter jeg på, at man ikke kan hente ind - på trods af materialer og arbejdstid.


Nej, det kan jeg godt se :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof

Tilbage til "Hobby"