Puder til børneværelse

Kisser
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:42
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2700

Puder til børneværelse

Indlægaf Kisser » 17. jun 2016, 10:11

Jeg er på barsel og jeg overvejer lidt at kaste mig over nogle krea-projekter, nu jeg alligevel bare går herhjemme. Jeg tænkte derfor på at sy nogle puder til min datters værelse - enten nogle ugle-puder eller måske en regnbue-pude. MEN jeg ved ikke ret meget om at sy. Derfor: Hvilken type stof bruger man til at sy puder af? Kan man sy sådan nogle sofapuder sådan at de kan vaskes og hvad skal jeg være opmærksom på?

Det skal lige siges, at jeg ikke er sææærligt god til at sy. Jeg kan kun sy i hånden og det er som regel de der ri-sting (tror jeg de hedder) og så nogle korssting (tror jeg at de hedder) hvis det går helt vildt for sig. Er det et helt håbløst projekt at kaste sig ud i?
0
Kisser
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:42
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2700

Re: Puder til børneværelse

Indlægaf Kisser » 17. jun 2016, 11:27

Fantastiske råd! Nu er jeg lidt mere modig :D

Så du ville sy en pude til at komme inden i, så betrækket kan vaskes? Jeg har hørt om nogle, som bare køber en billig dyne i Jysk og bruger det som fyld - det skulle være billigere end rigtigt pudefyld - er det en løsning du kan anbefale eller er det helt skævt? :)
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Puder til børneværelse

Indlægaf Danseprinsesse » 17. jun 2016, 16:01

Når jeg syr puder, er det på maskine, ville ikke gide i hånden.
Laver dem altid så betrækket kan tages af og vaskes. Det kan du enten gøre ved at sy lynlås i, eller lave et "overlap" på bagsiden - det sidste er rigtig nemt (jeg vil gerne lave en tegning/beskrivelse til dig, hvis det er).

Monteringspuder kan du købe ret billigt i Stof & Stil, Ikea og Jysk.
Et godt råd er at klippe stoffet i samme mål som puden, altså uden sømrum, sådan en pude bliver pænere, hvis betrækket sidder tæt om puden.

Bomuld er godt til puder, der findes også meget fint møbelstof, det skal bare være uden stræk.
Jeg har syet en del små puder til børneværelser med fotoprint af dyr på den ene side og så møbelstof på bagsiden - dem har børnene været begejstrede for.

Jeg laver i øvrigt altid et mønster, også hvis det bare er en firkant, synes det er meget nemmere at klippe stoffet pænt.

Har du en symaskine, eller kan du låne en?
For så laver jeg gerne en trin-for-trin-guide. :)
0
Kisser
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:42
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2700

Re: Puder til børneværelse

Indlægaf Kisser » 18. jun 2016, 07:14

Jeg har en symaskine, men ikke den fjerneste anelse om, hvordan man bruger den. Jeg ville ikke engang kunne tråde den :tie:

Du må meget gerne vise mig de der guides til overlap og lynlås - altså bare den nemmeste ;-)
0

Tilbage til "Hobby"