Er der andre som strikker og hækler? :)

JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf JoyNips » 17. nov 2022, 19:47

Jeg er ved at strikke Avena af Knit.love.wool https://www.ravelry.com/patterns/library/avena-6

Den får en anbefaling. Det er min første trøje med flere farver og den er ret ligetil. Kan godt se tv, selvom jeg skal tælle lidt på mønsteret.

Strikker den i ufarvet merino dk fra knit by moltrup med That fall feeling som kontrastfarve.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Myresluger » 17. nov 2022, 20:50

JoyNips skrev:Jeg er ved at strikke Avena af Knit.love.wool https://www.ravelry.com/patterns/library/avena-6

Den får en anbefaling. Det er min første trøje med flere farver og den er ret ligetil. Kan godt se tv, selvom jeg skal tælle lidt på mønsteret.

Strikker den i ufarvet merino dk fra knit by moltrup med That fall feeling som kontrastfarve.

Hvor er den fin!

Min adventskalender fra smuksak er kommet i dag den er så fint pakket ind. Nøj jeg glæder mig til at åbne den :banan2:
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Myresluger » 20. nov 2022, 18:16

Jeg har et spørgsmål som jeg håber nogen af i kloge mennesker kan svare på.. Min søn skal starte i militæret lige om lidt, og han kunne godt tænke sige en hue og en halsedisse. Det skal være meget tyndt - og så tænkte jeg om man kan save en hue f.eks fra PetiteKnit opskrift og så strikke den i noget tyndt alpaca garn? Jeg er klar over at jeg nok skal regne mere garn og også så slå flere masker op - men tror i det vil virke? Og som halesdisse tænker jeg bare et rør i rib - for det skal være et rør man kan trække op over hovedet.

Hvad siger juryen??
0
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10070
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1211
Likede indlæg: 18114

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf .Magic. » 26. nov 2022, 20:40

Tænker det er et longshot, men jeg har opgivet at lære at hækle. Det er simpelthen ikke noget jeg har mental ro til at sætte mig ind i :genert:

Så.. Jeg ved godt det snart er jul, men er her en som har tid og lyst til at hækle 3 af dem her for mig? :genert:
Jeg ved ikke om de tager lang tid at lave og jeg betaler naturligvis alt.
Hvis de kan strikkes er det selvfølgelig også fint :-)

https://www.cchobby.dk/media/inspiratio ... 793_DK.pdf
0
Iforbifarten
Indlæg: 569
Tilmeldt: 23. aug 2017, 09:33
Kort karma: 37
Likede indlæg: 993

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Iforbifarten » 6. dec 2022, 13:02

Jeg fik gode input til strikkeadventskalender herinde og endte med at forkæle mig selv med den store fra Smuksak i "Radiant Rainbow" udgaven.

Jeg fik i første pakke 7 nøgler Merino Pearl og 7 nøgler kidsilk i en meget klar lys blå/turkis-ish farve og 9 strikkemarkører. Det bliver nok til en Ingen Dikkedarer sweater. I anden pakke var det den store ringbindsudgave af strikkedagbogen fra WithWhite, en Ø4 80 cm rundpind fra Pony, en ny opskrift på et tørklæde og et nøgle Kimsa og ét nøgle babyalpaca i gammelrosa nuancer til tørklædet.

Jeg kan fornemme der er garn i de sidste. Nok i en mængde, der passer til den første pakke.

Jeg er fint tilfreds. Det er god kvalitet og jeg bliver udfordret lidt på farver og kvaliteter (Kimsa). Kunne nok have fået det samme i lige de farver jeg altid vælger, men nu får jeg lidt andet input. Og er det helt off er de villige til at se om de kan ombytte en farve.
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17188
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41772

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf LaMariposa » 6. dec 2022, 13:15

Jeg var kommet godt i gang med min sweater, troede jeg... Indtil det gik op for mig, at jeg har strikket hver del at bærestykket (altså efter udtagningen) så langt som hele bærestykket skulle være. Kunne heller ikke forstå, at jeg snart var nede på ryggen og stadig manglede 26 cm :stoned: Nå, men så starter jeg da bare næsten forfra :genert:

:lol:
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3440
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3074

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Alphilia » 6. dec 2022, 16:38

Mit barn mangler snart ikke flere veste, men det er så gode små-projekter
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Myresluger » 6. dec 2022, 17:15

Iforbifarten skrev:Jeg fik gode input til strikkeadventskalender herinde og endte med at forkæle mig selv med den store fra Smuksak i "Radiant Rainbow" udgaven.

Jeg fik i første pakke 7 nøgler Merino Pearl og 7 nøgler kidsilk i en meget klar lys blå/turkis-ish farve og 9 strikkemarkører. Det bliver nok til en Ingen Dikkedarer sweater. I anden pakke var det den store ringbindsudgave af strikkedagbogen fra WithWhite, en Ø4 80 cm rundpind fra Pony, en ny opskrift på et tørklæde og et nøgle Kimsa og ét nøgle babyalpaca i gammelrosa nuancer til tørklædet.

Jeg kan fornemme der er garn i de sidste. Nok i en mængde, der passer til den første pakke.

Jeg er fint tilfreds. Det er god kvalitet og jeg bliver udfordret lidt på farver og kvaliteter (Kimsa). Kunne nok have fået det samme i lige de farver jeg altid vælger, men nu får jeg lidt andet input. Og er det helt off er de villige til at se om de kan ombytte en farve.

Jeg har den mellemste i samme farve og er rigtig godt tilfreds indtil videre. Jeg er ret vild med den blå farve - den er lige mig!
0
Iforbifarten
Indlæg: 569
Tilmeldt: 23. aug 2017, 09:33
Kort karma: 37
Likede indlæg: 993

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Iforbifarten » 6. dec 2022, 19:54

Myresluger skrev:
Iforbifarten skrev:Jeg fik gode input til strikkeadventskalender herinde og endte med at forkæle mig selv med den store fra Smuksak i "Radiant Rainbow" udgaven.

Jeg fik i første pakke 7 nøgler Merino Pearl og 7 nøgler kidsilk i en meget klar lys blå/turkis-ish farve og 9 strikkemarkører. Det bliver nok til en Ingen Dikkedarer sweater. I anden pakke var det den store ringbindsudgave af strikkedagbogen fra WithWhite, en Ø4 80 cm rundpind fra Pony, en ny opskrift på et tørklæde og et nøgle Kimsa og ét nøgle babyalpaca i gammelrosa nuancer til tørklædet.

Jeg kan fornemme der er garn i de sidste. Nok i en mængde, der passer til den første pakke.

Jeg er fint tilfreds. Det er god kvalitet og jeg bliver udfordret lidt på farver og kvaliteter (Kimsa). Kunne nok have fået det samme i lige de farver jeg altid vælger, men nu får jeg lidt andet input. Og er det helt off er de villige til at se om de kan ombytte en farve.

Jeg har den mellemste i samme farve og er rigtig godt tilfreds indtil videre. Jeg er ret vild med den blå farve - den er lige mig!


Jeg skal lige øve mig på den blå. Men den står godt til mit begyndende grå hår :-D og det er godt lige at blive rusket lidt i vanerne. Meget spændt på næsten søndag. Holder pt vejret til de sidste seks pinde på tørklædet og håber sådan der er nok.
1
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Lys » 6. dec 2022, 20:15

Alphilia skrev:Mit barn mangler snart ikke flere veste, men det er så gode små-projekter


Hvad med huer :D ?
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3440
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3074

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Alphilia » 7. dec 2022, 05:26

Lys skrev:
Alphilia skrev:Mit barn mangler snart ikke flere veste, men det er så gode små-projekter


Hvad med huer :D ?


Det mangler hun vist heller ikke :D
1
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf JoyNips » 8. dec 2022, 10:07

Kan man strikke to sokker (eller penny gloves) på samme rundpind men med kun ét nøgle garn hvor man så bare tager fra hver ende? Eller bliver det noget juks?

Har købt et fed håndfarvet garn til penny gloves og tænke jeg ville prøve at lave dem samtidig. Der er nok garn til 3 par, så jeg syntes ikke lige det gav mening at købe flere fed.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24647

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf LaScrooge » 8. dec 2022, 13:57

JoyNips skrev:Kan man strikke to sokker (eller penny gloves) på samme rundpind men med kun ét nøgle garn hvor man så bare tager fra hver ende? Eller bliver det noget juks?

Har købt et fed håndfarvet garn til penny gloves og tænke jeg ville prøve at lave dem samtidig. Der er nok garn til 3 par, så jeg syntes ikke lige det gav mening at købe flere fed.


Det kan du sagtens. Samme teknik som når 2 ærmer strikkes samtidig på rundpind.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13011
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Pandesteg » 8. dec 2022, 14:50

JoyNips skrev:Kan man strikke to sokker (eller penny gloves) på samme rundpind men med kun ét nøgle garn hvor man så bare tager fra hver ende? Eller bliver det noget juks?

Har købt et fed håndfarvet garn til penny gloves og tænke jeg ville prøve at lave dem samtidig. Der er nok garn til 3 par, så jeg syntes ikke lige det gav mening at købe flere fed.


Hvorfor ikke bare vinde feddet op i 2 portioner? Jeg tror det bliver svært at trække garnet indefra i et opvundet nøgle. Du risikerer nok også det trækker skævt.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf JoyNips » 8. dec 2022, 17:22

Pandesteg skrev:
JoyNips skrev:Kan man strikke to sokker (eller penny gloves) på samme rundpind men med kun ét nøgle garn hvor man så bare tager fra hver ende? Eller bliver det noget juks?

Har købt et fed håndfarvet garn til penny gloves og tænke jeg ville prøve at lave dem samtidig. Der er nok garn til 3 par, så jeg syntes ikke lige det gav mening at købe flere fed.


Hvorfor ikke bare vinde feddet op i 2 portioner? Jeg tror det bliver svært at trække garnet indefra i et opvundet nøgle. Du risikerer nok også det trækker skævt.


Jeg plejer ikke at have problemer med at tage tråden indefra når jeg har vundet op. Mit krydsnøgleapparat laver ikke nøglerne så stramme at det ikke kan lade sig gøre.

Men det kan godt være det er bedst at lave to nøgler.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Hobby"