Er der andre som strikker og hækler? :)

Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18168

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Mi55y » 15. sep 2020, 09:55

Jeg har lige bestilt lidt forskellige blandinger med højt indhold af alpaca. Min niece har ønsket sig denne ponchobluse https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=9302&cid=3 og så vil jeg også gerne hækle et babytæppe til min søsters pige nr 2, som er på vej.
I min sidste graviditet døjede jeg jo en del med karpaltunnel og måtte opgive at hækle allerede, da jeg var omkring 3 måneder henne. Men denne gang er jeg nu en måned længere og mærker stadig ikke mere til det end sovende hænder om natten. Så måske kan det lade sig gøre. :kryds:
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Myresluger » 15. sep 2020, 10:15

Mi55y skrev:Jeg har lige bestilt lidt forskellige blandinger med højt indhold af alpaca. Min niece har ønsket sig denne ponchobluse https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=9302&cid=3 og så vil jeg også gerne hækle et babytæppe til min søsters pige nr 2, som er på vej.
I min sidste graviditet døjede jeg jo en del med karpaltunnel og måtte opgive at hækle allerede, da jeg var omkring 3 måneder henne. Men denne gang er jeg nu en måned længere og mærker stadig ikke mere til det end sovende hænder om natten. Så måske kan det lade sig gøre. :kryds:

Jeg forstår ikke opskrifterne fra drops - det er helt sort i mit hoved. Alle mulige andre opskrifter forstår jeg fint.. men ikke dem fra drops. Kender andre der siger det samme. det er ærgerligt for de har meget fint
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18168

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Mi55y » 15. sep 2020, 10:16

Myresluger skrev:
Mi55y skrev:Jeg har lige bestilt lidt forskellige blandinger med højt indhold af alpaca. Min niece har ønsket sig denne ponchobluse https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=9302&cid=3 og så vil jeg også gerne hækle et babytæppe til min søsters pige nr 2, som er på vej.
I min sidste graviditet døjede jeg jo en del med karpaltunnel og måtte opgive at hækle allerede, da jeg var omkring 3 måneder henne. Men denne gang er jeg nu en måned længere og mærker stadig ikke mere til det end sovende hænder om natten. Så måske kan det lade sig gøre. :kryds:

Jeg forstår ikke opskrifterne fra drops - det er helt sort i mit hoved. Alle mulige andre opskrifter forstår jeg fint.. men ikke dem fra drops. Kender andre der siger det samme. det er ærgerligt for de har meget fint


Jeg har også nogle gange været enddog meget forvirret - men nu har jeg nok bare lært dem at kende :D
Deres diagrammer, synes jeg, er nemme.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Iforbifarten
Indlæg: 569
Tilmeldt: 23. aug 2017, 09:33
Kort karma: 37
Likede indlæg: 991

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Iforbifarten » 15. sep 2020, 18:06

Myresluger skrev:Jeg forstår ikke opskrifterne fra drops - det er helt sort i mit hoved. Alle mulige andre opskrifter forstår jeg fint.. men ikke dem fra drops. Kender andre der siger det samme. det er ærgerligt for de har meget fint


Jeg synes det hjælper at læse dem helt igennem fra ende til anden, da de ofte har ulogisk spring man lige skal være forberedt på. Det tog mig en del tests at nå den erkendelse.
0
Iforbifarten
Indlæg: 569
Tilmeldt: 23. aug 2017, 09:33
Kort karma: 37
Likede indlæg: 991

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Iforbifarten » 15. sep 2020, 18:58

JumboJette skrev:
Set i det lys, er jeg vild med dit profilnavn. :D Det må du ha' valgt, før du blev bedre til at læse drops-opskrifter.

Morfar-joke til side: Jeg synes også, drops-mønstre kan være besværlige, og lige netop dette smart move med at læse det hele igennem først, det hjælper meget. Faktisk mener jeg også, at det står i de fleste af deres opskrifter - at man bør læse det hele igennem først. :)


Det kan du tro jeg gjorde :-D

Det gør det uden tvivl, men hvem gør det hvis de kan undgå det? :genert: Har jeg garn skal jeg strikke og ikke læse hvis jeg kan slippe.
0
Iforbifarten
Indlæg: 569
Tilmeldt: 23. aug 2017, 09:33
Kort karma: 37
Likede indlæg: 991

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Iforbifarten » 15. sep 2020, 19:09

JumboJette skrev:Oh yes - men det kan man ikke altid. :genert: Jeg er fx også for doven til strikkeprøver og den slags. Menæh.... det er heller ikke skide smart at droppe.


Nej. Du får en pose med luft, hvis du kan gætte om jeg får gjort det :afro: Det gælder om at strikke ting hvor man kan kompensere lidt undervejs.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf godtnavn » 17. sep 2020, 15:31

Jeg er ved at hækle ultimate sacrifice sjalet, i den mønstrede del tages der ud i hver fjerde række så det bliver større og større, jeg har nu hæklet 34 ud af 38 rækker og er i tvivl om der er garn nok til 4 rækker mere. Sjalet er stort og jeg kunne jo så bare kalde det færdigt, omvendt tænker jeg lidt at større jo ville være bedre. Tror I man ville lægge mærke til der kun var f.eks. 3 rækker hvor takkerne var større i stedet for 4?
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18168

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Mi55y » 17. sep 2020, 16:17

godtnavn skrev:Jeg er ved at hækle ultimate sacrifice sjalet, i den mønstrede del tages der ud i hver fjerde række så det bliver større og større, jeg har nu hæklet 34 ud af 38 rækker og er i tvivl om der er garn nok til 4 rækker mere. Sjalet er stort og jeg kunne jo så bare kalde det færdigt, omvendt tænker jeg lidt at større jo ville være bedre. Tror I man ville lægge mærke til der kun var f.eks. 3 rækker hvor takkerne var større i stedet for 4?


Det tror jeg ikke, man ser. Det er jo sjældent, at man har et sjal bredt ud uden folder, så mønstret fremgår helt.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf StripesAddict » 20. sep 2020, 11:21

Har lige færdiggjort denne efter opskrift fra spektakelstrik. Mit første større projekt siden jeg startede med at strikke i januar, ellers har jeg primært strikket klude og babytøj.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
Brugeravatar
Byggenørden
Indlæg: 86
Tilmeldt: 21. nov 2016, 20:43
Kort karma: 10
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 227

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Byggenørden » 20. sep 2020, 14:26

Så vil jeg også bidrage til tråden med mit første rigtige strikkeprojekt.
Jeg har hæklet en del år efterhånden, men har ikke kunne fange det med at strikke ind til for nylig, så efter en lille strikkeprøve sprang jeg direkte over i en babyhue - som hvis jeg selv skal sige det, er blevet ret vellykket :banan:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf godtnavn » 21. sep 2020, 21:32

Det tog 8 dage at hækle sjalet, pt har det taget 4 dage ikke at få hæftet ender. Det er hæklet af én rulle garn, så der er to ender, det burde være overskueligt!
Grundet smittetrykket tror jeg jeg dropper besøget om en uge hvor det skulle gives, så tænker at smide det med posten i løbet af ugen, hvis jeg får hæftet ender :lol:
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18168

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Mi55y » 22. sep 2020, 06:14

godtnavn skrev:Det tog 8 dage at hækle sjalet, pt har det taget 4 dage ikke at få hæftet ender. Det er hæklet af én rulle garn, så der er to ender, det burde være overskueligt!
Grundet smittetrykket tror jeg jeg dropper besøget om en uge hvor det skulle gives, så tænker at smide det med posten i løbet af ugen, hvis jeg får hæftet ender :lol:


Kender det så godt :rulle: Jeg har stadig en hel kasse hæklede små firkanter liggende, fordi jeg ikke kunne overskue at hæfte flere ender og lave det til et tæppe. Firkanterne er hæklet i 2015 :lol:
Senest rettet af Mi55y 22. sep 2020, 06:27, rettet i alt 1 gang.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18168

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Mi55y » 22. sep 2020, 06:26

Mi55y skrev:Jeg har lige bestilt lidt forskellige blandinger med højt indhold af alpaca. Min niece har ønsket sig denne ponchobluse https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=9302&cid=3 og så vil jeg også gerne hækle et babytæppe til min søsters pige nr 2, som er på vej.
I min sidste graviditet døjede jeg jo en del med karpaltunnel og måtte opgive at hækle allerede, da jeg var omkring 3 måneder henne. Men denne gang er jeg nu en måned længere og mærker stadig ikke mere til det end sovende hænder om natten. Så måske kan det lade sig gøre. :kryds:


Mit garn ankommer i dag, så jeg vil til at i gang med denne ponchobluse. Men opskriften er til voksne - hvor mange størrelser er der mon fra en voksen str. Small til en børne 128? :gruble:

Edit: Fandt hjælp i en hæklegruppe på FB - ca. 2-3 str. Så jeg går 2 str. ned :)
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf JoyNips » 25. sep 2020, 18:22

Mi55y skrev:
Kender det så godt :rulle: Jeg har stadig en hel kasse hæklede små firkanter liggende, fordi jeg ikke kunne overskue at hæfte flere ender og lave det til et tæppe. Firkanterne er hæklet i 2015 :lol:


Jeg startede et granny stripes tæppe... i 2013. :blush:
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Esme
Indlæg: 450
Tilmeldt: 29. sep 2020, 12:37
Kort karma: 30
Likede indlæg: 424

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Esme » 2. okt 2020, 20:16

Er der nogen som kan anbefale en strikkeopskrift på en sweater med rundt udskæring, ikke for stram og i lårlængde? Jeg er nybegynder, så hvis den er letforståelig er det et plus. Dansk eller engelsk, det er lige meget.
0

Tilbage til "Hobby"