Er der andre som strikker og hækler? :)

Alenetid
Indlæg: 183
Tilmeldt: 17. jul 2023, 13:53
Kort karma: 11
Likede indlæg: 327

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Alenetid » 29. jan 2024, 11:33

Myresluger skrev:Jeg har bildt mig selv ind at jeg mangler et nyt rundpindesæt.. jeg har set mig varm på lantern Moon er der nogen af jer der har erfaring med det? Eller er der noget andet jeg ikke kan leve uden?

Jeg bruger knitpro Symfonie og har også flereknitpro ginger pinde. Jeg vil gerne fortsætte med træpinde, og kunne godt tænke mig nogen hvor garnet glider bedre over samlingerne og hvor tippen er lidt mere spids. Derudover vil jeg gerne beholde at kablet kan dreje (jeg bruger kun swivel kabler).

Har i nogen erfaringer i vil dele?


https://hobbii.dk/knitpro-cubics-rundpinne

De er intet mindre end fantastiske at strikke med! :love:
Formen aflaster hænder og fingre rigtig meget, og strikketøjet glider meget lettere over, end de gør på runde strikkepinde.
Jeg skal aldrig have andet end firkantede pinde til strik :gogo:
0
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2154
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 127
Likede indlæg: 5002

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Anne Droid » 1. feb 2024, 13:05

Er der nogen der har strikket en lækker sweater til mænd?
Jeg vil gerne strikke til kæresten, men er lidt på bar bund.
0
Klimatosse
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1604
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 207
Likede indlæg: 2941

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Kilix » 1. apr 2024, 15:33

flyttet over i Kreativ tråden. viewtopic.php?f=37&t=62&p=1666238#p1666238
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13049
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1566
Likede indlæg: 21832

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Pandesteg » 4. apr 2024, 09:31

Min veninde er gravid, så jeg har købt en masse babyopskrifter, mest PetiteKnit, men også lidt KFO. Strik i str. nyfødt kam da ikke tage så lang tid at strikke, så satser på at få produceret en masse. Og gerne bruge af mit restegarn!

Egentlig ville jeg bare ha' fundet opskrifter hos Drops, men jeg synes ofte de opskrifter jeg falder for, er så forvirrende skrevet, at jeg ikke orker det.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2354
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Myresluger » 4. apr 2024, 09:54

Pandesteg skrev:Min veninde er gravid, så jeg har købt en masse babyopskrifter, mest PetiteKnit, men også lidt KFO. Strik i str. nyfødt kam da ikke tage så lang tid at strikke, så satser på at få produceret en masse. Og gerne bruge af mit restegarn!

Egentlig ville jeg bare ha' fundet opskrifter hos Drops, men jeg synes ofte de opskrifter jeg falder for, er så forvirrende skrevet, at jeg ikke orker det.

Jeg synes drops opskrifter er virkelig forvirrende skrevet. Jeg er holdt op med at kigge på dem. Og det gælder både strikke og hækleopskrifter.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13049
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1566
Likede indlæg: 21832

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Pandesteg » 4. apr 2024, 13:33

Myresluger skrev:
Pandesteg skrev:Min veninde er gravid, så jeg har købt en masse babyopskrifter, mest PetiteKnit, men også lidt KFO. Strik i str. nyfødt kam da ikke tage så lang tid at strikke, så satser på at få produceret en masse. Og gerne bruge af mit restegarn!

Egentlig ville jeg bare ha' fundet opskrifter hos Drops, men jeg synes ofte de opskrifter jeg falder for, er så forvirrende skrevet, at jeg ikke orker det.

Jeg synes drops opskrifter er virkelig forvirrende skrevet. Jeg er holdt op med at kigge på dem. Og det gælder både strikke og hækleopskrifter.


Kunne ikke være mere enig!
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17389
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3596
Likede indlæg: 42431

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf LaMariposa » 11. apr 2024, 06:52

Pandesteg skrev:
Myresluger skrev:
Pandesteg skrev:Min veninde er gravid, så jeg har købt en masse babyopskrifter, mest PetiteKnit, men også lidt KFO. Strik i str. nyfødt kam da ikke tage så lang tid at strikke, så satser på at få produceret en masse. Og gerne bruge af mit restegarn!

Egentlig ville jeg bare ha' fundet opskrifter hos Drops, men jeg synes ofte de opskrifter jeg falder for, er så forvirrende skrevet, at jeg ikke orker det.

Jeg synes drops opskrifter er virkelig forvirrende skrevet. Jeg er holdt op med at kigge på dem. Og det gælder både strikke og hækleopskrifter.


Kunne ikke være mere enig!


Jeg har også prøvet hækleopskrifter fra Drops, men jeg måtte opgive. De gør selv simple ting komplicerede.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17389
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3596
Likede indlæg: 42431

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf LaMariposa » 11. apr 2024, 06:55

Hvordan har I det med sikkerhedsøjne? Jeg har kun prøvet det en gang, (fordi de jo har et lidt dårligt til helt små børn), men jeg syntes ikke, at det virkede til, at de nemt ryger ud? Min datter har i hvert fald hevet godt og grundigt i dem. Synes ofte det er pænere end at lave øjnene selv.
0
:lun: Be brave

Tilbage til "Hobby"