Din(e) hobby(er)

Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2823
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Din(e) hobby(er)

Indlægaf Torn » 10. mar 2016, 19:43

Jeg savner en (ikke-arbejdsrelateret) hobby. Jeg har tidligere været styrketræner og korsanger i flere år, men i forbindelse med et krævende job har jeg afskrevet mine hobbyer. Nu overvejer jeg så småt at finde en hobby igen. Jeg har blandt andet brugt lidt tid på malebøger, men det faldt mig ikke naturligt. Jeg bruger rigtig meget af min fritid på foredrag, litteratur og kultur - men det er også en del af mit job, og derfor søger jeg en hobby, der ikke følger den linje. Tråden her er ment som inspiration til mig, men også en generel interesse i hvad I andre hobbyer rundt med.




Hvad er dine hobbyer? Hvilken betydning har de for dig og dit liv? Har du haft en hobby, du nu er færdig med?
Senest rettet af Torn 13. mar 2016, 12:42, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Din(e) hobby(er)

Indlægaf LadyFox » 10. mar 2016, 19:57

Mine hobbyer har mest været indenfor dyrene. Men efter jeg ikke har mulighed for det med heste, og jeg egentlig ikke forbinder mit nuværende hundehold som noget hobbyrelateret, så sker der ikke så meget på den front andet end jeg bruger meget tid på at læse op på papegøjer og akvarier da jeg tænker e af de to ting er mit næste projekt når muligheden er der. Jeg går også med en lille drøm i maven om tamrotte opdræt, men rotterne er lagt lidt på hylden da jeg ikke overskuer den korte levetid.

Jeg har også altid skrevet, nogengange mere end andre.

Ellers er jeg begyndt at male, båd på lærred og i malebog, og jeg er begyndt at plante lidt planter.

Som en lidt ser og lille hobby så læser jeg også en hel del om seriemordere.
0
...
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Din(e) hobby(er)

Indlægaf Studsgaard » 10. mar 2016, 20:03

Jeg tegner lidt i malerbøger, men siden efteråret hvor jeg begyndte at sy, så er detbegyndt at optage meget af min tid.
Jeg har efterhånden syet ca 15 kjoler (til datteren og jeg selv) boxershorts, nisser op til jul, en hundekurv og t-shirts.
0
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Din(e) hobby(er)

Indlægaf Skralde » 10. mar 2016, 20:06

Jeg laver en del kreative ting - hækler, broderer, syr, maler møbler eller lign. :)
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Din(e) hobby(er)

Indlægaf Viskelæder » 10. mar 2016, 20:13

Jeg har også mest kreative hobbyer. Maler, tegner, skriver, klippeklistrer osv. :)
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2823
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Din(e) hobby(er)

Indlægaf Torn » 10. mar 2016, 20:16

Jeg er desværre ikke krea-kreativ. Måske det var en udfordring værd.
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Din(e) hobby(er)

Indlægaf Pjeps » 10. mar 2016, 20:28

Mine hobbyer er overvejende kreative.

Jeg maler Akrylmalerier, oftest miniature billeder.
Jeg fotograferer
Jeg laver keramik.
Klippe, klistre, sy osv m gerne projekter, jeg ser muligheder i alle materialer.
Om sommeren har jeg en urban køkkenhave på altanen.
Rejser
Og læser bøger
Og madlavning er også en slags hobby for mig, det er dog ikke så meget i øjeblikket hvor jeg er på kcaltælling diæt, nu er det mest en sport at finde sunde kreative og velsmagende madretter, med den kostsammensætning der nu passer til min kostplan.

Mine kreative hobbyer betyder en masse for mig, jeg har brug for at fordybe mig og skabe ting, jeg kan nemt sidde mange timer og nørkle med mine ting og finder både ro, glæde og tilfredsstillelse med det. Jeg bliver vist aldrig sådan rigtig færdig med mine hobbyer, men de bliver lagt på hylden på skift, og taget frem igen når lysten og inspirationen kommer.
0
:ninja:
Brugeravatar
Tutter27
Indlæg: 341
Tilmeldt: 13. jan 2016, 17:47
Kort karma: 32
Likede indlæg: 801

Re: Din(e) hobby(er)

Indlægaf Tutter27 » 11. mar 2016, 07:54

Jeg er også mest til de Kreative hobbyer.

Syr
Hækle og strikke
Læser
Maler (Ikke så meget mere)

Så går jeg til banko, hvilke er mega hyggeligt.
Min kæreste mener at jeg har alle mine pensionist hobbyer på plads og er klar til otiummet. (Jeg er 40!!) :lol:

Intil for nyeligt har jeg også haft ponyer, to stk, som nåede at blive 20 og 26 år. Jeg har haft den ene I de 25 af årene, den anden var hendes føl. Så alt det heste ræs holder jeg pause fra da jeg stadig er rimelig hårdt ramt af savn til dem.

Og så har jeg faktisk også gået og skrevet lidt på en historie/bog/novelle agtig ting, sådan helt I hemmelighed. Ikke noget jeg drømmer om skal udgives, men bare for sjov for mig selv.

tut
0
Brugeravatar
Suzan
Indlæg: 442
Tilmeldt: 3. sep 2015, 12:29
Kort karma: 31
Likede indlæg: 556

Re: Din(e) hobby(er)

Indlægaf Suzan » 11. mar 2016, 08:40

Jeg har altid nørklet og lavet ting selv, - min drivkraft har været :

"Gad vide om jeg selv kan lave en.........."

Syet tøj, strikket og i de senere år også vævet.
Jeg kan godt lide tekstil og garn.

Lavede også en del decoupage en overgang.
Restaurerer møbler (maling, ombetræk, kakler).

En af mine veninder til i flere år tilløb til at begynde at male, og da hun endelig kom igang kørte det nærmest omgående helt vildt godt for hende med en masse respons i form af udstillinger.

Jeg tror du skal prøve dig lidt frem.
Jeg er selv stødt på områder jeg bare ikke brød mig om at udføre eller hvor mine evner simpelthen ikke rakte og jeg nævner i flæng :

Små fine broderier - glasperler (jeg var bange for brænderen) - trædrejning (svært at slibe jernet og bange for drejebænken) - madlaning (synes det er kedeligt).

Det handler om at finde noget man bare ikke kan lade være med at gøre, - i hvertfald i en periode.

Jeg er i sæsonen også meget bidt af havearbejde.
Så har jeg hestene, der jo nærmest er verdens dyreste og mest tidskrævende hobby :lol:
og vil gerne bruge min nørkletrang til at lave hesterelaterede ting (læderarbejde - rebgrimer - sadeltasker)

Jeg vil gerne male og tegne mere, men har simpelthen præstationsangst her.
Det meste af det jeg laver ellers er jo meget brugs-orienteret, men et maleri er pludselig kunst, synes jeg og :8: :8: uuuuha
0
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Din(e) hobby(er)

Indlægaf Anne Droid » 11. mar 2016, 08:45

Jeg strikker en del og hækler lidt, men mest for sjov.
Jeg ville rigtig gerne blive bedre med en symaskine, min ryg kan bare ikke holde til at sidde der i mange minutter af gangen.

Jeg er fuld af beundring (og en smule misundelig på den gode måde) over dem der kan tegne og/eller er musikalske.
0
Klimatosse
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Din(e) hobby(er)

Indlægaf Fru Sunshine » 11. mar 2016, 14:48

Jeg dyrker min sang og spiller amatørteater.

I al ubeskedenhed er jeg rimelig god til begge dele.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3755
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Din(e) hobby(er)

Indlægaf Anilara » 13. mar 2016, 00:54

Jeg ser en masse sport! Det går jeg en del op i. Jeg kan se virkelig meget forskelligt.
Derudover synger jeg også, og når det er muligt, spiller jeg også klaver.
Så tegner jeg sådan noget zendoodle fra tid til anden.
Og så finder jeg altid en ting som er oppe i tiden, og læser op på det og følger med. Lige i de her måneder er det det amerikanske valg. Kan godt lide at vide noget om alt.
Jeg har gået til impro-drama nogle år, det var skide sjovt og meget lærerigt!
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Din(e) hobby(er)

Indlægaf Kattefjæs » 18. mar 2016, 20:15

Jeg er ikke specielt ferm til sådan noget, men jeg er alligevel begyndt at strikke og hækle for et par år tilbage. Jeg var træt af ikke at have en hobby som havde noget med hænderne at gøre, og som jeg kunne hygge mig med mens jeg havde et eller andet (radio eller dokumentar) i baggrunden. Når jeg holdt fri fra studie/arbejde, endte jeg bare med at stene på nettet hele dagen. Og det var sgu også tåbeligt.

Jeg har altid haft hjemmestrik omkring mig fordi min mor har strikket altid, så på den måde forstår jeg værdien af det og at det er slow progress. Og jeg vidste at jeg ville have én at bede om hjælp hos når det gik galt. :D

Jeg tog det bare ét skridt ad gangen uden de store intentioner om at jeg skulle nå X, Y eller Z på kort tid. Jeg lærte en teknik ad gangen og blev ved indtil det sad fast.

Nu kan jeg med rimelig selvsikkerhed lave bluser, huer, vanter, strømper, tørklæder og tæpper. Det er alle tiders fordi det er hyggeligt og afslappende og det giver nogle fantastiske gaver til familiemedlemmer, også børn. Der er noget specielt ved at lave noget selv og give det i gave.

Jeg plejede at male og tegne, ikke at jeg var sådan super-god til det, men det var da hyggeligt nok. Men jeg følte at jeg løb tør for ting at male og tegne, og slutresultatet var ikke specielt praktisk - der er grænser for hvor meget man kan smide op på sin væg og give væk. Det skal jo også være rimelig godt hvis det skal gives i gave, kan man sige. Så det meste endte bare i en stak bag klædeskabet, og så virkede det fjollet.

Det er nok også derfor at strik og hækling passer mig godt - for der kommer et praktisk slutresultat ud af det som kan bruges til noget. :D Og jeg nyder processen.

Jeg har lært det via Youtube-tutorials og lidt stædighed. Kun meget sjældent har jeg fået IRL hjælp, og jeg er som sagt ikke specielt talentfuld når det kommer til sådan noget, så helt umuligt er det ikke at lære selvom man starter fra bunden. :)
1
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Din(e) hobby(er)

Indlægaf Elvispop » 18. mar 2016, 22:14

Jeg har tidligere rodet med modelbygning, og jeg vil gerne genoptage den hobby.
Men jeg skal først ha' fundet et passende glasskab, for det er et helvede at støve dem af.
+ jeg har katte, nu.

En lille gif, af en model jeg byggede for nogle år siden.
Billede

Og et almindeligt billede:
10150989458366450.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Din(e) hobby(er)

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 12. maj 2016, 17:37

Min største "hobby" er vel egentlig at se og læse om fodbold :genert:
Men sidste år begyndte jeg at interesserer mig rigtig meget for modelbyg. Sådan helt fra bunden hvor man beslutter sig for hvad man vil bygge, og derefter finder de passende materialer som bearbejdes.
Desværre tog jeg nok munden lidt for fuld med mit første projekt, et gammelt Skagenshus, for nu lidt over et år senere, er jeg langt fra færdig :lol2:

Billederne er af det første kiksede forsøg på at ramme den Skagen gule farve. I denne weekend bliver det malet i det jeg håber vil blive den rigtige farve.
Idéen er at det skal have det slidte og rustikke udseende af et 100 år gammelt hus.

Det at jeg bliver nødt til at pakke det hele ud hver gang, gør at jeg sjældent orker at gå igang, for det hele skal også pakkes ned igen når jeg er færdig.

Men jeg håber stadig at huset står færdigt en skønne dag, med små hjemmestøbte tegl og rigtig puds på murene :P
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af NejJegErIkkeAsiat 12. maj 2016, 19:57, rettet i alt 2 gange.
2

Tilbage til "Hobby"