Hvad syer du?

Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9549
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26698

Re: Hvad syer du?

Indlægaf Santa » 11. apr 2022, 08:36

FormerlyKnownAs skrev:
Santa skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Billeder…og ja, jeg lavede ens jakker til min datter og jeg :lol:

Megafede dine tasker! :D
Quilter du selv stoffet? Ellers vil jeg gerne vide hvor du køber det!

Ha! Jeg quilter da selv. Jakkerne er også quiltede. Tager tæt på en evighed

Ja! Men det er SÅ pænt jo! :D
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9549
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26698

Re: Hvad syer du?

Indlægaf Santa » 11. apr 2022, 08:39

Mani skrev:Hold op nogle smukke og mega fede ting I syer!
Jeg ville ønske jeg havde dit mod og evner Santa - for sofaen i sommerhuset er virkelig ikke køn. Men jeg er ikke gode venner med symaskinen og større projekter ender i gråd og gudsjammerlige syninger - min tålmodighed er ikke til det - så jeg holder mig til strikke oghækle tråden.

Tak!
Men det er heller ikke noget jeg lige gør på en weekend. Jeg bruger laaaang tid på at regne det ud, tegne og måle, og selve arbejdsprocessen tog en 8-9 weekender og lidt feriedage.
Det er ikke så svært, hvis man kan sy lige ud og sy lynlåse i. Resten er egentlig bare opmåling.
2
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9549
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26698

Re: Hvad syer du?

Indlægaf Santa » 11. apr 2022, 08:47

Jeg kastede mig også ud i et par puder til sofaen...og patchwork i fløjl...DONT!!
Men det lykkedes da.
(Her ser man osse at der er tæppe på sofaen ;) )
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Hvad syer du?

Indlægaf Mani » 11. apr 2022, 08:48

Santa skrev:
Mani skrev:Hold op nogle smukke og mega fede ting I syer!
Jeg ville ønske jeg havde dit mod og evner Santa - for sofaen i sommerhuset er virkelig ikke køn. Men jeg er ikke gode venner med symaskinen og større projekter ender i gråd og gudsjammerlige syninger - min tålmodighed er ikke til det - så jeg holder mig til strikke oghækle tråden.

Tak!
Men det er heller ikke noget jeg lige gør på en weekend. Jeg bruger laaaang tid på at regne det ud, tegne og måle, og selve arbejdsprocessen tog en 8-9 weekender og lidt feriedage.
Det er ikke så svært, hvis man kan sy lige ud og sy lynlåse i. Resten er egentlig bare opmåling.

Jeg tror mest det er mit temperament/tålmodighed, der driller - for jeg kan godt pille op når jeg strikker :lol:

Jeg nøjes med at sy udklædning og foretage mindre reperationer, hvor tålmodigheden ikke kommer på samme prøve eller finnishen ikke er helt så vigtig :genert:

Og så beundre jeg jer og jeres smukke arbejde.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9549
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26698

Re: Hvad syer du?

Indlægaf Santa » 11. apr 2022, 08:48

Og nu tror jeg at jeg vil få syet det pojagigardin færdigt. Mangler kun at sy kanten rundt, og de stropper.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9549
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26698

Re: Hvad syer du?

Indlægaf Santa » 11. apr 2022, 08:50

Mani skrev:
Santa skrev:
Mani skrev:Hold op nogle smukke og mega fede ting I syer!
Jeg ville ønske jeg havde dit mod og evner Santa - for sofaen i sommerhuset er virkelig ikke køn. Men jeg er ikke gode venner med symaskinen og større projekter ender i gråd og gudsjammerlige syninger - min tålmodighed er ikke til det - så jeg holder mig til strikke oghækle tråden.

Tak!
Men det er heller ikke noget jeg lige gør på en weekend. Jeg bruger laaaang tid på at regne det ud, tegne og måle, og selve arbejdsprocessen tog en 8-9 weekender og lidt feriedage.
Det er ikke så svært, hvis man kan sy lige ud og sy lynlåse i. Resten er egentlig bare opmåling.

Jeg tror mest det er mit temperament/tålmodighed, der driller - for jeg kan godt pille op når jeg strikker :lol:

Jeg nøjes med at sy udklædning og foretage mindre reperationer, hvor tålmodigheden ikke kommer på samme prøve eller finnishen ikke er helt så vigtig :genert:

Og så beundre jeg jer og jeres smukke arbejde.

Ha, jeg gider ikke strikke! Det kræver alt for meget hjerne at tælle osv. :gruble:
Jeg er heller ikke ret god til det, kan ikke engang slå masker op længere.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Hvad syer du?

Indlægaf Myresluger » 11. apr 2022, 09:27

Wow hvor er i gode.
Jeg har ikke syet længe - men går og overvejer at sende min symaskine til service og min overlocker til reparation - og SÅ skal jeg igang med at sy igenJeg elsker kulørte kjoler i strækstof og vil gerne igang med at sy til mig selv. Men lige nu holder jeg også til ovre i strikke/hækle tråden..
0
Sofakartoflen
Indlæg: 3818
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 428
Likede indlæg: 9019

Re: Hvad syer du?

Indlægaf Sofakartoflen » 11. apr 2022, 09:50

Jeg har syet mange forskellige ting gennem tiden (pga min høje alder :gammel: ) Betræk til mange typer hynder, sofa og klapvogn. Diverse gardiner og sofapuder. Ventetøj, dåbstøj, kørepose, brudepigekjole, konfirmationskjole og udklædning til både børn og voksne og alt muligt helt almindeligt tøj.

De seneste par år har jeg syet babynests (både enkelte og dobbelt) sengerande, sengegavl, betræk til et utal af madrasser til barnevogne, kravlegårde, babykurve og senge. En lille smule tøj,- men ikke så meget, som jeg gerne ville.

Jeg har aldrig haft en overlocker, og jeg tvivler på, at jeg vil kunne lære at bruge en i en grad, så det giver mening at investere i den. Selvom jeg er ret træt af, at jeg ikke kan lave tøjet fiksere. (strækkanter)

En anden ting jeg synes, der er rigtig svært ved at sy småbørnstøj, er at sætte trykknapper i. Heldigvis vokser børnene, så det bliver lettere at vælge modeller, hvor det ikke er nødvendigt.

Mine seneste kreationer er poser til duplo, fordi vi har købt så meget brugt, at vi synes, det giver mening at holde det i kategorier for at få det rigtige ud af det. Det er bare poser, så det er på ingen måde kunst. - Ja og så har jeg syet poser til selvoppustelige liggeunderlag (tror jeg). Jeg satte bærerem på, men det kvalificerer heller ikke rigtig til noget særligt.
Senest rettet af Sofakartoflen 5. jan 2023, 02:59, rettet i alt 1 gang.
1
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Hvad syer du?

Indlægaf godtnavn » 13. apr 2022, 20:12

Jeg syer kun børnetøj :) Nu mangler mine piger intet tøj og jeg har lyst til at sy, så nu har jeg for første gang kastet mig ud i at sy til andre børn end mine egne, og det synes jeg faktisk er lidt skræmmende, mine egne børn er ret taknemmelige :lol:

Men nu har jeg klippet stof til en kjole i ikke mindre end 14 stykker som skal sys sammen en af de kommende dage til en venindes lille datter, håber den bliver fin og falder i morens smag, barnet er baby så har nok ikke den store mening, dog syr jeg den i str 1½ år, så hun kan gå før den passer, har aldrig syet rigtig babytøj så det turde jeg ikke kaste mig ud i :)
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7371

Re: Hvad syer du?

Indlægaf Neenah » 13. apr 2022, 20:37

Jeg har lige syet matchende kjoler til mig og ældste. Min er ammevenlig og med lommer.

IMG_20220413_223649.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9549
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26698

Re: Hvad syer du?

Indlægaf Santa » 22. maj 2022, 16:28

Jeg vil lige opdatere sytråden her med et færdigt og et igangværende projekt.

Først så er pojagigardinet færdigt og hængt op. Dejligt sommerligt. Før hang der et mørklægningsgardin - det er vist overkill på et badeværelse! :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Hvad syer du?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 22. maj 2022, 16:31

Det er mega pænt! Tynd tynd nål du syer med er det ikke?
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9549
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26698

Re: Hvad syer du?

Indlægaf Santa » 22. maj 2022, 16:33

Jeg er lige nu i gang med at lave et rigtig quilt, med patchwork, helt fra bunden (dog på maskine!).
Det skal ende med at være en pude - ville ikke starte med noget alt for stort nemlig.

Bagsiden er færdig, den er blot et quiltet mønster. Forsiden er ca halvvejs, der skal tilføjes 8-9 striber på hver side af det stykke, jeg viser.
Når alle striberne er styret til et stykke, skal det have padding og så quiltes.

Billederne kommer garanteret i forkert rækkefølge, bær over med det.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Hvad syer du?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 22. maj 2022, 16:33

Min veninde har en loppebod næste weekend hvor hun skal sælge sine smykker. Hun spurgte om jeg ville sy nogle ting aom kunne fylde bordet ud fordi det er ret stort og SÅ meget fylder smykker jo ikke. Jeg laver nogle små bum bag og skal igang med make-up/toilettasker. Har lavet tre bum bags med forskelligt indlæg for at teste stabiliteten.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9549
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26698

Re: Hvad syer du?

Indlægaf Santa » 22. maj 2022, 16:34

FormerlyKnownAs skrev:Det er mega pænt! Tynd tynd nål du syer med er det ikke?

Tak!
Nej, jeg syer faktisk bare med almindelig nål og tråd på maskinen. Med det afhænger jo osse af stoffet. Jeg har brugt gamle pudebetræk fra genbrugen, en rest fra en skjorte og så noget andet bomuld.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)

Tilbage til "Hobby"