Broderigarn - finde nummer ud fra navn

Brugeravatar
Xeen-ia
Indlæg: 115
Tilmeldt: 14. aug 2015, 09:17
Kort karma: 24
Likede indlæg: 265

Broderigarn - finde nummer ud fra navn

Indlægaf Xeen-ia » 25. dec 2020, 15:26

Jeg har været så uheldig at have fået smidt nummeroversigten til mit broderi væk og nu skal jeg have bestilt ekstra dukker, men jeg har kun navnet på farven at gå efter :whine:
Alle de danske webshops som har fuldt sortiment over DMC-garn, skal man vælge ud fra nummeret på farven og jeg kan simpelthen ikke Google mig til nummeret ud fra farvenavn, ej heller hjælper det at bruge en engelsk oversigt da f.eks "rustrød" ikke direkte kan oversættes.

Er der nogen der ved hvor jeg kan finde en oversigt over DMC nummeret hvor farvenavnet også er angivet på dansk?
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Broderigarn - finde nummer ud fra navn

Indlægaf Sophies-mor » 25. dec 2020, 16:39

Jeg ville ringe til en hobbybutik.
Fx købte jeg et broderi online, hvor jeg via telefonen tilkøbte ekstra dukker, af blålilla garn. Og heldigvis for hjælpen,.for jeg bad først om en nr god, for på min skærm var den blålilla, men den var i virkeligheden rødlilla. Hvilket den ikke skulle være.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
FrkFauna
Indlæg: 390
Tilmeldt: 21. dec 2020, 16:42
Kort karma: 36
Likede indlæg: 562

Re: Broderigarn - finde nummer ud fra navn

Indlægaf FrkFauna » 6. jan 2021, 00:05

Jeg har nogen gange været udsat for at farven ''rustrød'' i visse broderier, enten har være farver som mindede om: Rødokker, Jernrød, Kobber.

Måske Bella broderi & hobby kan være behjælpelige - https://bellabroderioghobby.dk
0
Brugeravatar
LystigPer
Indlæg: 67
Tilmeldt: 5. jan 2021, 09:40
Kort karma: 2
Likede indlæg: 25

Re: Broderigarn - finde nummer ud fra navn

Indlægaf LystigPer » 9. jan 2021, 20:49

Xeen-ia skrev:Jeg har været så uheldig at have fået smidt nummeroversigten til mit broderi væk og nu skal jeg have bestilt ekstra dukker, men jeg har kun navnet på farven at gå efter :whine:
Alle de danske webshops som har fuldt sortiment over DMC-garn, skal man vælge ud fra nummeret på farven og jeg kan simpelthen ikke Google mig til nummeret ud fra farvenavn, ej heller hjælper det at bruge en engelsk oversigt da f.eks "rustrød" ikke direkte kan oversættes.

Er der nogen der ved hvor jeg kan finde en oversigt over DMC nummeret hvor farvenavnet også er angivet på dansk?


Du finder ikke en oversigt på dansk med navne på de forskellige farver i DMC farvekort for det findes ikke det er udelukkende på numre du kan købe et farvekort og udfra det finde den korrekte farve
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26584

Re: Broderigarn - finde nummer ud fra navn

Indlægaf Santa » 9. jan 2021, 21:14

Den bedste løsning er at tage dit garn med ned i en broderi/garnbutik, så du kan matche dig frem til den rette nuance. Husk at tjek det i dagslys, ikke kun i kunstigt lys.
Men selv garnnøgler med samme nr, kan afvige fra hinanden, hvis de ikke er fremstillet i samme batch.

Så jeg ville vente til butikkerne har åbne igen, og så tage afsted.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Broderigarn - finde nummer ud fra navn

Indlægaf Pjeps » 9. jan 2021, 22:47

Xeen-ia skrev:Jeg har været så uheldig at have fået smidt nummeroversigten til mit broderi væk og nu skal jeg have bestilt ekstra dukker, men jeg har kun navnet på farven at gå efter :whine:
Alle de danske webshops som har fuldt sortiment over DMC-garn, skal man vælge ud fra nummeret på farven og jeg kan simpelthen ikke Google mig til nummeret ud fra farvenavn, ej heller hjælper det at bruge en engelsk oversigt da f.eks "rustrød" ikke direkte kan oversættes.

Er der nogen der ved hvor jeg kan finde en oversigt over DMC nummeret hvor farvenavnet også er angivet på dansk?

https://rito.dk/dmc-mouline-special-25/ ... 50819.html Her er de danske navne på
0
:ninja:
Brugeravatar
Xeen-ia
Indlæg: 115
Tilmeldt: 14. aug 2015, 09:17
Kort karma: 24
Likede indlæg: 265

Re: Broderigarn - finde nummer ud fra navn

Indlægaf Xeen-ia » 9. jan 2021, 23:40

Hov, jeg havde slet ikke fået holdt øje med denne tråd - sorry.

Jeg skrev til firmaet (Permin) og spurgte efter numrene og har fået svar tilbage, at det ikke er noget der vedlægges deres mønstre af hensyn til copyright, men undtagelsesvist ville de gerne sende mig en oversigt over de korrekte DMC numre på farvenavnet :gogo:

Fantastisk service og nu kan jeg få bestilt de farver jeg mangler.
1

Tilbage til "Hobby"