Voice acting

Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Voice acting

Indlægaf 2SHY » 20. okt 2019, 19:31

Jeg har fået et spørgsmål om hvordan man optager til en podcast som er audio drama

Det er meget forskelligt. De shows jeg er med i bruger næsten udelukkende det man kalder remote recording. Så det vil sige at man ikke er sammen med de andre voice actors og ofte sidder vi ikke engang i det samme land. Det kan være tricky og det er super vigtigt, at man læser de andres replikker og hvad der sker i historien, så man ved hvad man responderer på. F.eks. skal man vide hvilke følelser, der skal lægges i ordene. Hvis du har en scene, hvor en skal være panisk angst og din karakter også ville være det, så er det klart, at det kan gå galt, hvis man vitterligt kun læser sine egne linjer. Jeg har indsat et eksempel fra Calling Darkness episode 2, hvor 2 af karaktererne lige har oplevet noget uhyggeligt.

42C380B1-E7F5-4FBF-A96D-ACD32DBF1C8E.jpeg


Havde jeg kun læst mine egne replikker, ville jeg måske have læst dem mere fladt fordi Nadias rolle på det tidspunkt i historien SKAL være lidt kølig og afstandstagende fra de andre. Men fordi der er sket noget uhyggeligt, så bør min måde at læse replikkerne også afspejle det. Ellers bliver det noget rod og ikke ret troværdigt at lytte til.

Jeg ved at der er nogle podcasts, der lejer sig ind i et studie eller har et selv som de bruger. Så møder alle skuespillerne ind og optager sammen og får directions undervejs. Jeg tror umiddelbart at The Veil, Immunities, Oblivity og The Edge of Sleep optager sammen i et studie. The Phenomenon har gjort det her i 3. sæson i hvert fald. Måske We're Alive også gør det? :gruble:

I nogle tilfælde optager man remote men med direction. Jeg har lige sendt en audition afsted, hvor jeg (hvis jeg får rollen) skal stå hjemme hos mig selv og optage mens jeg får direction via Skype.

Jeg tænker, at det at få live direction vil være rigtig godt, især fordi man så måske kan slipper for en stor del af retakes. Omvendt ved jeg at der er ting jeg har lettere ved at få mig til at gøre, når jeg er alene frem for hvis folk ser på. Jeg tror jeg vil føle mig en smule akavet ved at stå og græde eller skrige mens nogen ser på :tie:

I tilfælde af remote recording optager alle hver især deres replikker. Ofte har man ikke hørt hinandens optagelse, så man skal være god til at forestille sig, hvordan det vil lyde og det er da en fordel hvis man har lavet noget sammen før, så man har en forforståelse af hvordan en anden vil fremføre sine replikker.

Når alle har optaget replikkerne, redigerer man dem selv for bloopers, fejl eller andet. Som udgangspunkt bliver man næsten altid bedt om 3 forskellige takes af hver replik. Det er vigtigt fordi der måske er en måde replikken er fremført på, der lyder bedre sammen med resten af replikkerne baseret på f.eks. de andres måde at emote (altså lægge følelser i) på, tempo og flow eller andet. Så det vil også sige at det lige pludselig kan tage MEGET lang tid at optage selv ganske få replikker.

Når alt er redigeret (redigering er i øvrigt noget der tager oceaner af tid og det er sjældent ret spændende), sender man det til en audio engineer eller producer, der mixer alles replikker med lydeffekter, musik og hvad der ellers skal sættes sammen. Jeg ved ikke noget om hvordan det foregår, men jeg ved at det tager ufatteligt lang tid og jeg har al respekt i verden for dem der bruger tid på at udføre arbejdet. Det er virkelig the unsung heroes i audio drama og de får yderst sjældent al den ros og credit de fortjener.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Voice acting

Indlægaf LaScrooge » 20. okt 2019, 21:52

Tak for forklaring! Jeg tænkte nok, at det foregik remote og på den måde du beskriver. Normalt er det ikke noget, jeg tænker over, når jeg lytter til podcasts, men fordi jeg ved, at du lever i Danmark, blev jeg bevidst om netop flowet og hvor godt I spejler og reagerer på hinanden, selvom I umuligt kunne optage det sammen og derved feede på hinandens energi og udtryk. Det er sgu alligevel vildt at det kan lade sig gøre - almindeligvis skal man helst bruge sindsstemninger fra andre udtrykt enten via mimik eller tonefald, for at have en troværdig, empatisk reaktion. Interessant at tænke på hvor meget man selv aktivt skal fylde ud, for at hente det rette udtryk frem.
Så spændende!

Og fedt at du kommer til at hænge ud med nosleep- crewet! :D Jeg håååber at der stadig er billetter, når jeg er færdig med at være på økonomisk slankekur!
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Voice acting

Indlægaf LaScrooge » 20. okt 2019, 22:05

2SHY skrev:
LaScrooge skrev:Hvor er det mega fedt og spændende! Det er SÅ nice at du deler ud af dine erfaringer. Det er virkelig anvendeligt at læse en anden næsten-nybegynders erfaringer, fordi de er så umiddelbart lettere rilgængelige, informationerne, når den der formidler stadig kan huske hvor de startede. På et tidspunkt skal du have en lille hjemmeside (hvis du ikke allerede har det), hvor du både kan profilere dig selv og blive en opstarts-guru for andre interessede i voice acting!

Hahaha ah det ved jeg ikke om jeg skal men jeg svarer som regel gerne på spørgsmål hvis folk har nogen :)

Det nærmeste jeg kommer en hjemmeside er vist mine sociale medier, hvor jeg da også har en facebook VA side. Men det er nu mest bare at jeg poster når der kommer nye projekter jeg er med i eller andet der kunne være relevant

En af de ting jeg har svært ved er at få drukket nok vand inden og mens jeg optager og alligevel præsterer jeg at skulle tisse konstant bagefter. Det bliver en fest i nat! Jeg er oppe på lige knap 3 liter indtaget siden kl 20 ca.


At du SKAL var nok også lige bestemt nok formuleret :-D Men det du skriver er vildt anvendeligt, hvis man selv kunne tænke sig at prøve VA, så det var en lille ønskedrøm herfra :lol:
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Voice acting

Indlægaf 2SHY » 21. okt 2019, 14:05

LaScrooge skrev:Tak for forklaring! Jeg tænkte nok, at det foregik remote og på den måde du beskriver. Normalt er det ikke noget, jeg tænker over, når jeg lytter til podcasts, men fordi jeg ved, at du lever i Danmark, blev jeg bevidst om netop flowet og hvor godt I spejler og reagerer på hinanden, selvom I umuligt kunne optage det sammen og derved feede på hinandens energi og udtryk. Det er sgu alligevel vildt at det kan lade sig gøre - almindeligvis skal man helst bruge sindsstemninger fra andre udtrykt enten via mimik eller tonefald, for at have en troværdig, empatisk reaktion. Interessant at tænke på hvor meget man selv aktivt skal fylde ud, for at hente det rette udtryk frem.
Så spændende!

Og fedt at du kommer til at hænge ud med nosleep- crewet! :D Jeg håååber at der stadig er billetter, når jeg er færdig med at være på økonomisk slankekur!

Det er absolut noget andet end almindeligt skuespil. Jeg er ikke uddannet skuespiller eller noget, men når man ser film f.eks. og begynder at tænke over det, lægger man mærke til hvor meget et blik, et træk på skulderen, et smil, en trækning ved øjet eller en rynke i panden fortæller. Det kan man bare ikke her for alt afhænger af toneleje, lydeffekter og musik (med mindre det er et audio drama hvor de faktorer ikke indgår). Så man skal være lidt skarp på at tænke over at få alt det usagte og følelser lagt i tonelejet og tempo og alt det der. Det er udfordrende men også super sjovt at lege med. Jeg lytter meget mere nu til hvordan andre folk taler end jeg gjorde før.

Du skal nok ikke vente for længe. Jeg kunne se, at der står på Ticketmaster, at der er få billetter tilbage :panik:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Voice acting

Indlægaf 2SHY » 21. okt 2019, 14:14

LaScrooge skrev:
2SHY skrev:
LaScrooge skrev:Hvor er det mega fedt og spændende! Det er SÅ nice at du deler ud af dine erfaringer. Det er virkelig anvendeligt at læse en anden næsten-nybegynders erfaringer, fordi de er så umiddelbart lettere rilgængelige, informationerne, når den der formidler stadig kan huske hvor de startede. På et tidspunkt skal du have en lille hjemmeside (hvis du ikke allerede har det), hvor du både kan profilere dig selv og blive en opstarts-guru for andre interessede i voice acting!

Hahaha ah det ved jeg ikke om jeg skal men jeg svarer som regel gerne på spørgsmål hvis folk har nogen :)

Det nærmeste jeg kommer en hjemmeside er vist mine sociale medier, hvor jeg da også har en facebook VA side. Men det er nu mest bare at jeg poster når der kommer nye projekter jeg er med i eller andet der kunne være relevant

En af de ting jeg har svært ved er at få drukket nok vand inden og mens jeg optager og alligevel præsterer jeg at skulle tisse konstant bagefter. Det bliver en fest i nat! Jeg er oppe på lige knap 3 liter indtaget siden kl 20 ca.


At du SKAL var nok også lige bestemt nok formuleret :-D Men det du skriver er vildt anvendeligt, hvis man selv kunne tænke sig at prøve VA, så det var en lille ønskedrøm herfra :lol:

:lol: Ej jeg tog det heller ikke så bestemt :lol: Bare rolig!

Altså jeg har det nok lidt sådan, at hvis det er noget, du godt kunne tænke dig at prøve... så synes jeg du skal gøre det. Og ja der er nogen der synes man skal have 20 års erfaring med skuespil, have været på 117 workshops og yada yada yada. Det er måske ikke noget alle kan og man skal være forberedt på ikke at blive castet hele tiden og blive fravalgt. Man skal i den grad også være klar på at modtage feedback eller konstruktiv kritik og så arbejde med det, så man udvikler sig

Jeg har som sagt ikke nogen skuespiller baggrund andet end kortvarigt at være på scenen i skolekomedier (og i øvrigt hadede det) og det er da også der min indsats skal lægge ift. at udvikle mig. Jeg leger med ideen om at spare sammen til et højskoleophold og tage et kursus på en skole, hvor der er fokus på bl.a. skuespil. Det kunne være ret fedt (og grænseoverskridende!). Men meget lærer man hen ad vejen med trial and error og så ellers lytte til de voice actors man ser op til og synes er rigtig dygtige og lytte efter hvad det er de gør, der gør at man synes de gør det så godt
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14373

Re: Voice acting

Indlægaf Mangoness » 12. feb 2020, 12:58

Nu har jeg (efter et halvt år :blush: ) endelig læst tråden helt :genert: (sådan er det, når man har noget i kalenderen og bliver ved med at rykke det frem :blush: :blush: :blush: )

Da jeg læste det igennem, kom jeg i tanke om flere spørgsmål:

- Er det nemt at "bedømme" ens egen performance? Eller får du andre til at lytte til det også, før du udvælger de tre bedste replikker? :gruble:

- Skal man stemme-træne ligesom sangere? Og hvis du gør, hvordan beskytter man så bedst stemmen? :gruble:


Jeg er meget på YouTube og ser mange animationskanaler, hvor de laver voice acting til deres egne karakterer. Jeg synes, at det er meget forskelligt, hvor gode de er til stemmerne. Nogle reagerer, mens andre lyder meget monotone, fordi de ikke "spiller" men bare fortæller med en cartoonish-stemme :genert:

Og så har jeg også set den her video, som jeg synes er ret interessant at se :-D

1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Voice acting

Indlægaf 2SHY » 13. feb 2020, 22:20

Mangoness skrev:Nu har jeg (efter et halvt år :blush: ) endelig læst tråden helt :genert: (sådan er det, når man har noget i kalenderen og bliver ved med at rykke det frem :blush: :blush: :blush: )

Da jeg læste det igennem, kom jeg i tanke om flere spørgsmål:

- Er det nemt at "bedømme" ens egen performance? Eller får du andre til at lytte til det også, før du udvælger de tre bedste replikker? :gruble:

- Skal man stemme-træne ligesom sangere? Og hvis du gør, hvordan beskytter man så bedst stemmen? :gruble:


Jeg er meget på YouTube og ser mange animationskanaler, hvor de laver voice acting til deres egne karakterer. Jeg synes, at det er meget forskelligt, hvor gode de er til stemmerne. Nogle reagerer, mens andre lyder meget monotone, fordi de ikke "spiller" men bare fortæller med en cartoonish-stemme :genert:

Og så har jeg også set den her video, som jeg synes er ret interessant at se :-D


Hahaha det er helt i orden :) Der er også en del information i tråden efterhånden med lange indlæg osv.

Jeg synes ikke umiddelbart det er ret let at vurdere om jeg har ramt det, der var ønsket. Det er lidt lettere, hvis jeg har en rolle, der går igen fordi jeg efterhånden lærer den karakter at kende og ved hvordan hun vil reagere på forskellige ting og hvordan hun vil give udtryk for bestemte holdninger f.eks. ved at sukke, fnyse, rulle med øjnene (hvis man ellers kan det med sin stemme) osv. Jeg redigerer altid selv mine optagelser, så det er også mig der vælger i et vist omfang, hvad der bliver sendt ud. Nogle gange får jeg en veninde, der også laver voice acting, til at høre det igennem, hvis jeg er meget i tvivl eller bare er super nervøs, fordi det er til noget virkelig stort eller vigtigt. I det hele taget er det nogle gange svært at bedømme om man har ramt plet fordi der er så mange måder at variere en levering af en replik på. Du kan ændre stemmen, tempoet, din vejrtrækning, hvor du lægger trykket i en sætning mm. Lige ift. det med at ændre trykket på ord i sætninger er der en ret fin artikel om her:

http://soundcommunication.holdcom.com/b ... recordings

Man bør nok lave stemmetræning, men jeg indrømmer blankt, at det ikke er det jeg har gjort aller mest i. Jeg har været hos en vocal coach en 3 gange og så gik det lidt i stå fordi jeg flyttede og fik nyt arbejde, der ikke helt harmonerede med at der nærmest forsvandt en hel dag til sådan en session. Men jeg ville rigtig gerne genoptage det, hvis det var muligt. Enkelte ting bruger jeg stadig så helt spildt har det ikke været. På et tidspunkt dykker jeg mere ned i det og ser om jeg ikke kan blive klogere.

Det handler rigtig meget om bl.a. at blive bevist om hvordan man bruger sin stemme og om man anstrenger stemmelæberne. Men det handler også rigtig meget om vejrtrækning, være bevidst om sin strube og i virkeligheden også ens kropsholdning. Ift. at lave stemmer, så skal man lige overveje, hvor anstrengende det vil være at lave stemmen i længere tid. Jeg kan f.eks. lave en rigtig god gammel dame stemme og kan lave den uden problemer, men jeg blev virkelig sat på prøve, da jeg pludselig stod og skulle lave den igennem flere timer (og jeg lød da også nærmest som en gammel dame dagen efter) :nerve:

Det er vigtigt at man sørger for at varme op inden man begynder at optage. Nogle laver forskellige vejrtrækningsøvelser, stemmeøvelser som når man varmer op til sang, nogle (mig selv bl.a.) synger lidt forskelligt og nogle løber bare replikkerne igennem så man også har haft ordene i munden (hvis det giver mening). Råb og skrig er absolut noget man skal sørge for at varme op til! Jeg plejer gerne at markere f.eks. med et klap eller sige "indsæt skrig her" eller lignende og så gemmer jeg al skrig og råb til aller sidst, hvor jeg er varmet godt op og efterfølgende ikke behøver at optage mere. Jeg klipper det alligevel sammen til sidst, så strengt taget er det ligegyldigt hvornår det optages, så længe det ligger det rigtige sted til sidst. Jeg har dog efterhånden indsamlet en del skrig og råb uden replikker og så lavet et råb og skrig track, som jeg bare kan tage af til andre optagelser, hvis jeg gerne vil skåne stemmen lidt. Jeg skal dog nok snart have suppleret lidt sammen med noget gråd og snøften.

Ah ja jeg har også set den video der for noget tid siden! Det er en mega ønskescenarie at få noget mere coaching ift. stemmer og levering af replikker :love: Jeg tror virkelig man kan rykke sig meget bare med nogle få sessions. One day... :dåne:

Men det er klart at der altid vil være nogle, der er meget monotone i det enten fordi de er urutinerede, det er sådan deres karakter er eller af andre årsager. Nogle gange er det passende og andre gange falder det totalt til jorden, fordi alle andre er meget levende i deres performance.

Og nu vi er ved det... i søndags var jeg med i The New Decayed, som er en miniserie, der har været på The NoSleep Podcast feed mens der har været turne :8: :panik: Som narrator i en af historierne endda! :gisp: Det bliver ikke ret meget større (altså med mindre jeg faktisk bliver castet til noget i NoSleep)! :banan2:
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14373

Re: Voice acting

Indlægaf Mangoness » 6. apr 2020, 12:40

Bruger du forresten en side som denne? :)

https://www.acx.com/

Jeg så en YouTuber anbefale den.

Hvordan går det forresten med at skaffe jobs for tiden med corona? :genert:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Voice acting

Indlægaf 2SHY » 6. apr 2020, 14:01

Mangoness skrev:Bruger du forresten en side som denne? :)

https://www.acx.com/

Jeg så en YouTuber anbefale den.

Hvordan går det forresten med at skaffe jobs for tiden med corona? :genert:

Nej den der har jeg ikke set før. Men det ser også mest ud til at være lydbøger og det er nok ikke lige der jeg er (på engelsk i hvert fald). Men det er værd at bogmærke så tak! :kys:

Jeg er ikke specielt opsøgende ift nye projekter fordi jeg er sygemeldt med stress og pt har særligt svært ved at overskue redigeringsprocessen. Så jeg har kun projekter liggende fra før corona ramte. Men jeg kan da se der er mange, der har svært ved at finde betalte jobs og for den sags skyld også har mistet opgaver. Det er nok i højere grad folk der laver sådan noget som radio og tv spots og måske explainer opgaver end det er folk, der laver podcasts

På podcast fronten er der nok stadig det samme niveau af casting calls. Måske et lille dyk men jeg har ikke holdt ret meget øje med det. Til gengæld er der en del af de etablerede podcasts der virkelig gør ALT hvad de kan for at sende underholdning ud. De ved at folk har for meget tid til at sidde hjemme og spekulere, mange er bange, utrygge og kede af det og mangler noget til at distrahere sig. Så derfor bliver der sendt meget bonus materiale ud men episoder frigives også tidligere (formodentlig fordi podcasterne selv i stor udstrækning også sidder hjemme og har mere tid).

Jeg gik dog med i et projekt der hedder Listen Rinse Repeat, som faktisk er et resultat af corona. Vi ved at en korrekt håndvask tager ca. 20 sekunder og der har været mange forslag til hvad man kan synge, som vil vare 20 sekunder. Listen Rinse Repeat består udelukkende af ultra korte historier eller indslag, der varer 20-60 sekunder. Det er faktisk overraskende hvor meget der kan fortælles på så kort tid, så jeg er meget imponeret over det. Jeg er med i en serie på 8 afsnit, der er spredt lidt ud over det hele. Jeg mener første afsnit var nummer 73 eller sådan noget.

Listen Rinse Repeat skulle være tilgængelig i alle podcatchere og ellers er den tilgængelig via Libsyn

https://listenrinserepeat.libsyn.com/
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Voice acting

Indlægaf 2SHY » 6. apr 2020, 14:16

Jeg har i øvrigt købt lidt nyt udstyr, så jeg ikke skal til at pille alt fra hinanden hvis jeg skal være væk længe. Det skal nok altid passe at der enten er en audition eller noget der haster, når jeg ikke er hjemme til at optage

Så jeg har købt en Synco Mic D2, som er en såkaldt shotgun mikrofon, der er mest sensitiv overfor lyd lige foran mikrofonen og knap så sensitiv overfor lyde ved siden af

9AEB934A-7B42-4DFA-97CD-8055EE197267.jpeg


Og så venter jeg på at få en Shure X2U XLR til USB Converter leveret. Den kommer til at fungere som interface men fylder mindre end min Scarlett Solo, så det gør den lidt lettere at tage med mig

CC15888B-B952-4ADD-98F5-96ACCB1D59A5.jpeg


Jeg har afprøvet et lille test setup uden interface og det tror jeg bliver ret godt. Et pudefort kan man altid lave når man skal optage

DF35B0F3-AD13-406C-AE4E-95F4C2488458.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14373

Re: Voice acting

Indlægaf Mangoness » 7. apr 2020, 14:09

2SHY skrev:[...]

Jeg gik dog med i et projekt der hedder Listen Rinse Repeat, som faktisk er et resultat af corona. Vi ved at en korrekt håndvask tager ca. 20 sekunder og der har været mange forslag til hvad man kan synge, som vil vare 20 sekunder. Listen Rinse Repeat består udelukkende af ultra korte historier eller indslag, der varer 20-60 sekunder. Det er faktisk overraskende hvor meget der kan fortælles på så kort tid, så jeg er meget imponeret over det. Jeg er med i en serie på 8 afsnit, der er spredt lidt ud over det hele. Jeg mener første afsnit var nummer 73 eller sådan noget.

Listen Rinse Repeat skulle være tilgængelig i alle podcatchere og ellers er den tilgængelig via Libsyn

https://listenrinserepeat.libsyn.com/


Det lyder som et godt projekt. Info på de 20 sekunder, man alligevel skal stå og vaske hænder. :D

Jeg havde selv en forkærlighed for vine, hvor videoerne max kunne vare 6 sekunder. Det var virkelig meget, de kunne fortælle på så kort tid, og pointen kom hurtigt frem. Det passede lige til min attention span :lol:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Voice acting

Indlægaf LaScrooge » 17. sep 2020, 09:40

Okay, jeg har lige hørt dig i NoSleep/the new decayed! HVOR ER DET SEJT! Jeg syntes, jeg kunne genkende den distinkte lyd udgjort af din accent og stemmes tone og rigtig nok, der stod et navn jeg huskede! Du er godt nok blevet dygtig! :banan:
2
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Voice acting

Indlægaf 2SHY » 17. sep 2020, 10:26

LaScrooge skrev:Okay, jeg har lige hørt dig i NoSleep/the new decayed! HVOR ER DET SEJT! Jeg syntes, jeg kunne genkende den distinkte lyd udgjort af din accent og stemmes tone og rigtig nok, der stod et navn jeg huskede! Du er godt nok blevet dygtig! :banan:

Årh TAK! :kys: :lun:

Det er nok højdepunktet for mig indtil videre :lol: Jeg var så nervøs at jeg måtte stoppe flere gange, fordi jeg troede jeg skulle kaste op :blush: Af samme grund var det måske heller ikke min bedste præstation men nu blev det sådan. Jeg håber på at blive inviteret tilbage på et tidspunkt og være lidt mere cool omkring det :lol:

Der kommer en del ud med mig i fremtiden. Jeg har brugt mange weekender i “svedhytten” efterhånden til flere forskellige podcasts, så mit CV begynder at gribe om sig. Det er fedt!

Apropos accent så er jeg på kursus i amerikansk accent om lørdagen i september. Øj det er svært men det går fremad. Ikke at jeg vil af med min egen accent, for jeg er ofte blevet castet specifikt for min naturlige accent. Men jeg vil gerne kunne slå over i en amerikansk accent for at være mere alsidig. Det åbner også dørene til flere casting calls, hvor det efterspørges :)
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Voice acting

Indlægaf LaScrooge » 18. sep 2020, 08:10

2SHY skrev:
LaScrooge skrev:Okay, jeg har lige hørt dig i NoSleep/the new decayed! HVOR ER DET SEJT! Jeg syntes, jeg kunne genkende den distinkte lyd udgjort af din accent og stemmes tone og rigtig nok, der stod et navn jeg huskede! Du er godt nok blevet dygtig! :banan:

Årh TAK! :kys: :lun:

Det er nok højdepunktet for mig indtil videre :lol: Jeg var så nervøs at jeg måtte stoppe flere gange, fordi jeg troede jeg skulle kaste op :blush: Af samme grund var det måske heller ikke min bedste præstation men nu blev det sådan. Jeg håber på at blive inviteret tilbage på et tidspunkt og være lidt mere cool omkring det :lol:

Der kommer en del ud med mig i fremtiden. Jeg har brugt mange weekender i “svedhytten” efterhånden til flere forskellige podcasts, så mit CV begynder at gribe om sig. Det er fedt!

Apropos accent så er jeg på kursus i amerikansk accent om lørdagen i september. Øj det er svært men det går fremad. Ikke at jeg vil af med min egen accent, for jeg er ofte blevet castet specifikt for min naturlige accent. Men jeg vil gerne kunne slå over i en amerikansk accent for at være mere alsidig. Det åbner også dørene til flere casting calls, hvor det efterspørges :)


Jeg har lyttet NoSleep igennem i jagten på nogle afsnit jeg hørte helt tilbage dengang hvor jeg begyndte at lytte til det overhovedet - jeg tror det var i -16. David Cummings har i dén grad også udviklet sig fra de første sæsoner til nu, hvor han er indbegrebet af en form for creepy hygge/hyggelig uhygge og helt uforlignelig. ALLE skal lære og udvikle sig. Du har stemmen til det, fordi din stemme har en særlig klang - ligesom Nikkolle Doolin, som jeg startede med at sammenligne dig med, og Jessica Mcevoys stemmer har, for bare at tage to med ret distinkt lyd. Resten er bare et spørgsmål om at opøve talentet gennem træning. Så derfor tror jeg helt sikkert, at du nok skal få muligheden igen - de ved godt, at nye skuespillere kun bliver bedre i takt med at de øver sig! :-D

Det er bare vildt fedt!

Hvad er du ellers i og kan du anbefale det? - og altså, ikke bare fordi du selv er med i det :-D
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Voice acting

Indlægaf LaScrooge » 18. sep 2020, 08:15

2SHY skrev:Nej den der har jeg ikke set før. Men det ser også mest ud til at være lydbøger og det er nok ikke lige der jeg er (på engelsk i hvert fald). Men det er værd at bogmærke så tak! :kys:

Jeg er ikke specielt opsøgende ift nye projekter fordi jeg er sygemeldt med stress og pt har særligt svært ved at overskue redigeringsprocessen. Så jeg har kun projekter liggende fra før corona ramte. Men jeg kan da se der er mange, der har svært ved at finde betalte jobs og for den sags skyld også har mistet opgaver. Det er nok i højere grad folk der laver sådan noget som radio og tv spots og måske explainer opgaver end det er folk, der laver podcasts

På podcast fronten er der nok stadig det samme niveau af casting calls. Måske et lille dyk men jeg har ikke holdt ret meget øje med det. Til gengæld er der en del af de etablerede podcasts der virkelig gør ALT hvad de kan for at sende underholdning ud. De ved at folk har for meget tid til at sidde hjemme og spekulere, mange er bange, utrygge og kede af det og mangler noget til at distrahere sig. Så derfor bliver der sendt meget bonus materiale ud men episoder frigives også tidligere (formodentlig fordi podcasterne selv i stor udstrækning også sidder hjemme og har mere tid).

Jeg gik dog med i et projekt der hedder Listen Rinse Repeat, som faktisk er et resultat af corona. Vi ved at en korrekt håndvask tager ca. 20 sekunder og der har været mange forslag til hvad man kan synge, som vil vare 20 sekunder. Listen Rinse Repeat består udelukkende af ultra korte historier eller indslag, der varer 20-60 sekunder. Det er faktisk overraskende hvor meget der kan fortælles på så kort tid, så jeg er meget imponeret over det. Jeg er med i en serie på 8 afsnit, der er spredt lidt ud over det hele. Jeg mener første afsnit var nummer 73 eller sådan noget.

Listen Rinse Repeat skulle være tilgængelig i alle podcatchere og ellers er den tilgængelig via Libsyn

https://listenrinserepeat.libsyn.com/


Vildt fed idé! :nerve: Den vil jeg straks lytte til og, hvis jeg kan lide det, promovere den overalt!
1
And we both know: I will be delicious

Tilbage til "Hobby"