Voice acting

Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15614
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20989

Voice acting

Indlægaf 2SHY » 7. aug 2019, 13:20

For at samle samtalen lidt har jeg lavet en tråd om voice acting. Jeg vil naturligvis gerne høre fra andre, der måtte have erfaringer, da jeg selv er meget ny og kun har været i gang i 1½ års tid og på ingen måde ligger inde med de vises sten :) Så alt hvad jeg skriver tager udgangspunkt i mine erfaringer :)

Mangoness spurgte i "Hvad undrer du dig over" tråden følgende:

Var der ikke en fra debatten, som sagde, at hun var voice actor? For det job kunne jeg da godt tænke mig at høre noget mere om :-D


Mig: Det har muligvis været mig :) I hvert fald er det noget jeg laver ved siden af mit normale arbejde


Mangoness: Uh, hvordan får man lige sådan et arbejde, og hvem arbejder man f.eks. for? :-D Jeg har en forestilling om, at det er meget freelance arbejde fra udlandet :genert:


Mig: De projekter jeg er med i er udelukkende passion projects fordi de er nystartede og der derfor ikke er nok indtjening på nuværende tidspunkt men på sigt vil det forhåbentlig komme. I mellemtiden får jeg noget mere erfaring så jeg står stærkere ift de betalte jobs

Men det er meget forskelligt både hvad man laver, hvem man arbejder for og hvad man får for det. Jeg gør indtil videre primært i audio drama podcasts men der er opgaver der spænder fra alt fra dubbing, reklame speaks, indlæsning af lydbøger, computer spil og speaks til apps... det er kun fantasien der sætter grænser

Der findes bureauer hvor man kan få opgaver fra og jeg forestiller mig at det nok er bedre betalt end de steder jeg kigger. En veninde har en profil på en side der hedder Fiverr der bl.a. har VA opgaver man kan byde ind på. Men der er altså en del fetish opgaver som man skal gøre op med sig selv om man har lyst til at indtale eller ej :tie:

Men altså... pt samler jeg erfaring nok til at få optaget en professionel demo som kan blive sendt afsted til nogle bureauer både her i landet og i udlandet. Fingers crossed :)

Det slog mig lige at jeg ikke fik svaret på hvordan man får sådan et arbejde :lol: Eller måske mere hvordan man kommer i gang

Personligt startede jeg ved at jeg så et casting call (en form for job opslag) for en podcast jeg hører. Og egentlig var det ikke planen at jeg havde tænkt det var noget jeg skulle fortsætte med men mere en “gør noget du finder grænseoverskridende” og glem alt om det bagefter. Men jeg fik rigtig meget konstruktiv feedback og fik at vide jeg ville være god til det hvis jeg gerne ville.

Så jeg har ellers holdt øje med casting calls på forskellige hjemmesider, discord servers, Facebook og primært Twitter. Så jeg finder casting calls, jeg synes er interessante, optager auditions, sender afsted og krydser fingre alt imens jeg forsøger at glemme den, fordi man ellers bliver bims af at tjekke sin e-mail

Man kan også selv være opsøgende ved at kontakte dem der er creators og spørge til om de mangler en VA i deres projekt på et senere tidspunkt og det giver også af og til pote. Og så ellers være på god fod med de projekter (podcasts i mit tilfælde), som jeg er interesseret i. Det har jeg haft lidt held med i hvert fald

Man kan også være heldig at blive kontaktet for at høre om man er interesseret i et projekt fordi folk kender dig fra noget andet eller har arbejdet med dig før. Det er sket et par gange for mig og det er super fedt :)

Alternativt kan man starte sin egen podcast sådan som jeg og 5 andre kvinder gjorde. Det er et KÆMPE arbejde og pisse hårdt men kan bestemt være det hele værd

Mangoness: Det lyder simpelthen så spændende :love:

Mig: Du må spørge løs alt det du vil :) Der er ikke så meget hemmeligt i det. Eller jo der er ting jeg er nødt til at hold for mig selv lidt selvom jeg ikke og har nogen NDA projekter i gang (non disclosure agreement) men ellers er der frit lejde

Lige pt forbereder jeg mig på mit første betalte job som Ingrid Bergman så der er lige 400+ siders biografi at tygge sig igennem :)

Mangoness: Uuuh tillykke! :D

Hvordan fungerer det egentlig med udstyr til voice acting? Kommer du over i et studie/sound booth, eller har du sat det op derhjemme? Hvis man sætter det op derhjemme, skal rummet så være meget lille? :gruble:

Når jeg kigger på YouTubere, så optager ham her i sit colleges sound booth, og der er sådan nogle trekanter på væggene? Hvad hedder sådan nogle trekanter? Hvad gør de godt for? Opfanger de ekko? :gruble:

(omkring 3:58)


Trekanterne findes i mange forskellige udformninger som æggebakkeformet, i pyramider, riller, bølger mm. Om der er nogen reel forskel ved jeg ikke, men det skulle ikke overraske mig. Jeg tror mere, det er dybden, der er væsentlig. Men man sætter det op for at fjerne eller minimere hårde overflader som lyden kan blive reflekteret på. Den dæmper/lydisolerer ikke men gør en verden til forskel på akustikken.

Mange optager faktisk i et tøjskab, hvor tøjet så fungerer som akustikskum. Alternativt kan man gå helt lavpraktisk til værk og bygge et pude fort og tage et tæppe eller dyne over sig. Det måtte jeg selv gøre nogle gange her i den første ferieuge med det her setup med min første mikrofon (Blue Snowball - mange starter med den men jeg måtte skippe den efter 3 måneder af forskellige årsager). Det er ikke nødvendigvis super effektivt, men man skal heller ikke rynke på næsen af effekten.

Jeg startede selv med en papæske med et sammenkrøllet tæppe i og så en Snowball med et popfilter foran. Et popfilter har den funktion at forsøge at bryde noget af den luftstrøm, der kommer ud, når man taler. Det er særligt problematisk ved hårde konsonanter som f.eks. P og B, som kan lave en lidt hård lyd i mikrofonen fordi lyden kommer ud af munden med høj hastighed. Der findes forskellige typer i alle prisklasser men der findes også nogen der laver dem selv ud af en metal bøjle og en strømpe eller nylonstrømpe over. Hvor effektive de er skal jeg ikke kunne sige. Men det er nok bedre end ingenting.

Mike DelGuadio (bl.a. kendt fra The NoSleep Podcast) er fantastisk til at forklare rigtig mange tekniske ting og nørder meget i mikrofoner, software og andet udstyr. Hans YouTube kanal Booth Junkie er genial. Her forklarer han lidt om popfiltre (og nej du behøver ikke se det hele)



Jeg bruger selv en med sådan noget nylon lignende stof, fordi jeg allerede havde den og så bruger jeg også en af metal, fordi den fulgte med i den pakke, jeg købte med mikrofonen. Det er næppe nødvendigt at bruge begge filtre men altså… det skader nok heller ikke.

Senere opgraderede jeg til en papkasse med akustik skum i ovenpå en anden papkasse
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af 2SHY 7. aug 2019, 13:38, rettet i alt 5 gange.
5
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15614
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20989

Re: Voice acting

Indlægaf 2SHY » 7. aug 2019, 13:29

Da jeg flyttede til min sidste lejlighed var akustikken så gennemført elendig, at det var lige meget hvad jeg gjorde for at ændre på akustikken. Hverken pude fort eller papkassen eller noget som helst hjalp. Så det endte med at jeg tog i IKEA og købte et Kvikne skab, samlede det uden al indmaden og så blev det ellers tapetseret med akustisk skum (i øvrigt fundet til billige penge på DBA). I bunden har jeg lagt nogle små bløde og fluffy tæpper (også fra IKEA) til at tage noget af lyden fra når jeg flytter mig (og så er det bare rart at stå på :love: ).

I selve skabet har jeg et computerbord (sjovt nok også fra IKEA) hvor jeg nederst har alle kabler og ledninger samlet. Hylden over har jeg en blæser, der skulle være meget lydsvag, så den burde kunne køre på laveste setting uden at mikrofonen fanger lyden (og ødelægger optagelsen) men altså… Jeg skal lige have sent en testoptagelse til nogen af de kloge hoveder for at høre, hvor meget eller lidt det kan høres at den kører. Der bliver sygt varmt i sådan et lille skab med alt muligt udstyr i, så så snart det er muligt åbner jeg døren og får noget luft ind.

På hylden over blæseren har jeg typisk vand stående, læbepomade, hundeklikker (til at markere fejl så det er let at finde når der redigeres) og pt. ligger min meget gamle iPad, fordi jeg forsøger at gennemskue om den kan bruges som monitor.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15614
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20989

Re: Voice acting

Indlægaf 2SHY » 7. aug 2019, 13:33

På øverste hylde har jeg som noget nyt fået fat i et bluetooth tastatur og mus. Planen er, at jeg skal have fat i en monitor, så jeg kan kontrollere min bærbar inde fra skabet. Min bærbar laver nogle mærkelige klikkende lyde, som mikrofonen fanger, hvis jeg har den i skabet, så derfor er den nødt til at være udenfor. Det handler lidt om, at jeg gerne vil til at prøve at optage på en måde, hvor det måske vil gå lidt hurtigere for mig at redigere i den sidste ende, og der er jeg nødt til at kunne styre computeren. Ellers har jeg mit interface (Focusrite Scarlett Solo), som er det der kobler min mikrofon sammen med computeren. Det gør det desuden muligt for mig at kontrollere volumen af hvor højt der bliver optaget uden at lyden bliver forvrænget f.eks. når der skal råbes eller skriges. Samtidig gør det det muligt for mig at høre mig selv i mine høretelefoner (Audio Technica M50x) mens der optages. Det er ret væsentligt fordi du ellers nemt misser baggrundsstøj eller andet der gør, at optagelsen ikke kan bruges.

Til computerbordet har jeg monteret en mikrofon arm, hvor min mikrofon er monteret. Jeg bruger en sE X1, som jeg er meget glad for. Den sidder fast i en shockmount, der skal minimere bump. sE X1 er en såkaldt XLR mikrofon og det vil sige at den bruger et XLR kabel. Der findes USB mikrofoner (Snowball er en af dem), men de har ikke det bedste ry og man kan risikere at støde på projekter, hvor man under ingen omstændigheder ønsker at der bruges en USB mikrofon. Det handler nok mest om kvaliteten af optagelserne, men der er altså nogle, der er ret skrappe til at bruge f.eks. Blue Yeti (meget udbredt USB mikrofon) og få det til at lyde godt.
Ellers har jeg monteret en holder til min iPad mini, hvor jeg har manuskriptet på. Jeg har tidligere brugt min mobil, men det blev ret småt og gnidret at rode rundt med i længden.

Så det er selve mit setup. Det er under konstant udvikling på den ene eller anden måde efterhånden som jeg får mere erfaring og råd til nye ting. Jeg ville gerne have et større skab, så jeg også kunne bevæge mig lidt mere uden at komme til at gnide mig op af akustik skummet og for den sags skyld for at kunne gestikulere og bruge kroppen fysisk, når jeg optager. Jeg står altid op, for der føler jeg, det er lettere for mig at kunne levere bedre, og det er også lettere for mig at få luft til at levere replikkerne. Jeg kunne også godt ønske mig at der blev arbejdet på at lydisolere skabet. Jeg er flyttet i hus ved siden af en vej og det betyder, at jeg må vente til sent om aftenen, får der bliver stille nok til at komme optage uden at blive max frustreret over biler der kører forbi.

I det hele taget bliver man meget opmærksom på lyde, der kan ødelægge en optagelse. Et ur på væggen der tikker, en blæser der kører, smykker der dingler eller for den sags skyld det tøj man har på. Bomuld bliver ens bedste ven… med mindre man gør som nogle VAs og optager nøgne (det har jeg ikke ambitioner om).
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15614
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20989

Re: Voice acting

Indlægaf 2SHY » 7. aug 2019, 13:34

Jeg beklager kæmpe billederne :lol: Og rækkefølgen er helt hen i vejret. Det ville bare ikke som mig overhovedet :(
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15614
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20989

Re: Voice acting

Indlægaf 2SHY » 7. aug 2019, 13:41

I øvrigt er den plade med akustik skum udenpå skabet bare fordi den var i overskud :lol:

Ift. software bruger jeg også Audacity, som der blev nævnt i den video der var længere oppe. Jeg overvejer at afprøve Reaper men det er vist noget omstændigt at få sat op :tie:
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15614
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20989

Re: Voice acting

Indlægaf 2SHY » 7. aug 2019, 19:53

SAGA skrev:Jeg kan godt lide dit mini fort :love:

Det med kontorstolen? Hahaha jamen det virker nogenlunde. Det var nok mest mikrofonen der var noget skidt ift lydkvaliteten lige den uge hvor jeg var nødt til at bruge det setup

Jeg skal have fundet på noget lidt mere handy at tage med på farten som har en bedre lydkvalitet end Snowballen har
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Voice acting

Indlægaf Wizzze » 7. aug 2019, 20:00

Er det ikke Aima, der er vores indtalerstemme og voice-over talent? :gruble:
Var det her eller på den gamle debat, vi havde stemmetråden? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7462
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24399

Re: Voice acting

Indlægaf Moxy-lady » 7. aug 2019, 20:39

Ej hvor lyder det bare spændende! Har du lyst til at dele nogle af dine tidligere projekter med os?

Vil det være noget du kan leve af, på sigt?
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15614
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20989

Re: Voice acting

Indlægaf 2SHY » 7. aug 2019, 20:53

SAGA skrev:
2SHY skrev:
SAGA skrev:Jeg kan godt lide dit mini fort :love:

Det med kontorstolen? Hahaha jamen det virker nogenlunde. Det var nok mest mikrofonen der var noget skidt ift lydkvaliteten lige den uge hvor jeg var nødt til at bruge det setup

Jeg skal have fundet på noget lidt mere handy at tage med på farten som har en bedre lydkvalitet end Snowballen har

Jeg skal være ærlig og sige at jeg kun kiggede billeder og har ingen forstand på snowball eller lyd :genert:
Jeg så bare et fort og blev lige 5 år igen :D

Hahaha fair enough :lol:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15614
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20989

Re: Voice acting

Indlægaf 2SHY » 7. aug 2019, 20:54

Wizzze skrev:Er det ikke Aima, der er vores indtalerstemme og voice-over talent? :gruble:
Var det her eller på den gamle debat, vi havde stemmetråden? :gruble:

Det skal jeg ikke kunne sige :gruble: Men jeg hører hellere end gerne fra hende hvis hun har erfaring hun vil dele :klap:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Voice acting

Indlægaf Wizzze » 7. aug 2019, 21:18

2SHY skrev:
Wizzze skrev:Er det ikke Aima, der er vores indtalerstemme og voice-over talent? :gruble:
Var det her eller på den gamle debat, vi havde stemmetråden? :gruble:

Det skal jeg ikke kunne sige :gruble: Men jeg hører hellere end gerne fra hende hvis hun har erfaring hun vil dele :klap:


Aima skrev:Aima Aima, kom nu frem, ellers går vi aldrig hjem :D


Så må vi se om jeg husker rigtigt, eller jeg er blevet gammel og glemsom :gruble:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15614
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20989

Re: Voice acting

Indlægaf 2SHY » 7. aug 2019, 21:25

Moxy-lady skrev:Ej hvor lyder det bare spændende! Har du lyst til at dele nogle af dine tidligere projekter med os?

Vil det være noget du kan leve af, på sigt?

Det kan jeg sagtens finde til dig :) Det er vist ikke alle jeg har links til, men ellers må man selv i gang med at søge efter dem på Apple Podcast eller lignende

Podcasts:
Calling Darkness: Nadia (ud over at være VA er jeg co-creator af podcasten) - Horror/comedy
https://callingdarknesspodcast.libsyn.com/

The Grey Rooms: - Horror
https://thegreyrooms.libsyn.com/

Season 1:
- Ice Station Bravo: “The Darkness Within”
- Hunger Pains (mid season double feature): Mother of the year
- Everything Ends: Seated Woman
- In Darkness: Becky
- Pre story to Road Trip (Patreon story): Morghana

Season 2 (under udarbejdelse, ikke alle roller er blevet besat)
- Jailbird: Old Danish woman
- Patreon pre story for hele sæsonen: Morghana

VAST Horizon: Crew member (episode 3) - Sci-fi
http://vasthorizon.libsyn.com/

The White Vault: Danish woman (season 2 finale) - Horror
https://whitevault.libsyn.com/

The Phenomenon: Background voice for season 2 - Sci-fi
https://podcasts.apple.com/us/podcast/t ... 1291807221

The Insomnia Project: Old lady voices and Jenn - Drama
https://theinsommniaproject.libsyn.com/

Y2K: Kirsten (not yet released) - Drama
https://y2kpod.com/

Danson: Old lady voice (not yet released) - Drama
https://podcasts.apple.com/us/podcast/d ... 1462324153

The Death of Dr. John Parker: Nurse (season 2 - not yet released) - Drama
http://parkerpodcast.libsyn.com/

The Ingrid Bergman Podcast: Ingrid Bergman (in production) - Biografi
https://www.theingridbergmanpodcast.com/

Audiodrama:
The Unexplainable Notebook: The Notebook (min første rolle der blev released... jeg er heldigvis blevet bedre siden!)
https://room503prods.weebly.com/the-une ... ebook.html

Der er nogle, der lever af det men der er jeg slet ikke. Jeg skal være væsentligt bedre før det sker og jeg ville formodentlig også skulle ind hos nogle bureauer og den slags. Mit indtryk er at her i Danmark skal man være uddannet skuespiller eller måske standupper eller lignende, før man kommer nogle vegne desværre. Men indtil videre har jeg det sjovt med det.

Ingrid Bergman podcasten er min første betalte rolle og i går fik jeg at vide at The Grey Rooms også så småt vil begynde at betale os selvom det bliver meget små beløb her i starten. Y2K kan måske også blive en betalt opgave alt efter hvor mange der joiner Patreon. Vi må se hvad der sker :)
Senest rettet af 2SHY 7. aug 2019, 21:36, rettet i alt 1 gang.
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15614
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20989

Re: Voice acting

Indlægaf 2SHY » 7. aug 2019, 21:27

I mellemtiden har jeg konstateret at blæseren ikke kan køre mens jeg optager. Så er det jo godt jeg har brugt 50 min på det :rulle: Det havde jeg også på fornemmelsen men det skulle lige prøves af
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Voice acting

Indlægaf LaScrooge » 7. aug 2019, 22:15

Hvor er det mega fedt og spændende! Det er SÅ nice at du deler ud af dine erfaringer. Det er virkelig anvendeligt at læse en anden næsten-nybegynders erfaringer, fordi de er så umiddelbart lettere rilgængelige, informationerne, når den der formidler stadig kan huske hvor de startede. På et tidspunkt skal du have en lille hjemmeside (hvis du ikke allerede har det), hvor du både kan profilere dig selv og blive en opstarts-guru for andre interessede i voice acting!
3
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15614
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20989

Re: Voice acting

Indlægaf 2SHY » 7. aug 2019, 22:50

LaScrooge skrev:Hvor er det mega fedt og spændende! Det er SÅ nice at du deler ud af dine erfaringer. Det er virkelig anvendeligt at læse en anden næsten-nybegynders erfaringer, fordi de er så umiddelbart lettere rilgængelige, informationerne, når den der formidler stadig kan huske hvor de startede. På et tidspunkt skal du have en lille hjemmeside (hvis du ikke allerede har det), hvor du både kan profilere dig selv og blive en opstarts-guru for andre interessede i voice acting!

Hahaha ah det ved jeg ikke om jeg skal men jeg svarer som regel gerne på spørgsmål hvis folk har nogen :)

Det nærmeste jeg kommer en hjemmeside er vist mine sociale medier, hvor jeg da også har en facebook VA side. Men det er nu mest bare at jeg poster når der kommer nye projekter jeg er med i eller andet der kunne være relevant

En af de ting jeg har svært ved er at få drukket nok vand inden og mens jeg optager og alligevel præsterer jeg at skulle tisse konstant bagefter. Det bliver en fest i nat! Jeg er oppe på lige knap 3 liter indtaget siden kl 20 ca.
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate

Tilbage til "Hobby"