Hæklebøger på engelsk?

Jacob
Indlæg: 5
Tilmeldt: 25. feb 2019, 09:35
Kort karma: 0
Likede indlæg: 2

Hæklebøger på engelsk?

Indlægaf Jacob » 25. feb 2019, 09:43

Hej alle sammen,

Min kæreste ønsker sig nogle hæklebøger, mere specifikt "Lutter Løkker 2 og 3". Da hendes ønskeliste er ganske kort, forestiller jeg mig at flere vil benytte sig af den gaveidé. Desuden har hun haft virkelig svært ved at finde samlinger med mønstre, hvorfor hun for det meste blot køber enkelte mønstre til garnfestivaler eller fra hjemmesider.
Jeg forestiller mig derfor at bevæge mig ud på det internationale marked, og finde nogle bøger til hende på engelsk.
Jeg er dog i tvivl om hvilke bøger jeg skal gå efter, hvis jeg skal finde mønstre i sammenlignelig sværhedsgrad med "Lutter Løkker" trilogiens mønstre.
Jeg har kigget lidt på Alice Starmores bøger, men de ser meget komplicerede ud de mønstre!

Hvad siger I?

Mvh. Jacob
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11231
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Hæklebøger på engelsk?

Indlægaf Mani » 25. feb 2019, 16:54

Jacob skrev:Hej alle sammen,

Min kæreste ønsker sig nogle hæklebøger, mere specifikt "Lutter Løkker 2 og 3". Da hendes ønskeliste er ganske kort, forestiller jeg mig at flere vil benytte sig af den gaveidé. Desuden har hun haft virkelig svært ved at finde samlinger med mønstre, hvorfor hun for det meste blot køber enkelte mønstre til garnfestivaler eller fra hjemmesider.
Jeg forestiller mig derfor at bevæge mig ud på det internationale marked, og finde nogle bøger til hende på engelsk.
Jeg er dog i tvivl om hvilke bøger jeg skal gå efter, hvis jeg skal finde mønstre i sammenlignelig sværhedsgrad med "Lutter Løkker" trilogiens mønstre.
Jeg har kigget lidt på Alice Starmores bøger, men de ser meget komplicerede ud de mønstre!

Hvad siger I?

Mvh. Jacob

Så vidt jeg ved er Alice Starmore strikkedesigner - ikke hækle? I så fald duer det jo ikke

Ved du om hun plejer at benytte engelske opskrifter? Jeg ved der er forskel på engelsk og amerikansk terminologi, så det skal man være meget opmærksom på, hvis man køber opskrifter på engelsk.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11231
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Hæklebøger på engelsk?

Indlægaf Mani » 25. feb 2019, 16:58

Sidsel Sangild laver i øvrigt mange fine opskrifter. Måske en af hendes bøger kunne være noget: https://www.williamdam.dk/boeger/haeklevaerk__62188
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Jacob
Indlæg: 5
Tilmeldt: 25. feb 2019, 09:35
Kort karma: 0
Likede indlæg: 2

Re: Hæklebøger på engelsk?

Indlægaf Jacob » 25. feb 2019, 20:43

Tusind tak Mani. Jo, det er da også rigtigt! Jeg har søgt på knitting og ikke crocheting, og er derfor fundet frem til Alice Starmore.
Tak for forslaget med Sidsel Sangild :)
Jeg er forøvrigt overbevist om min kæreste gerne vil lære den engelske terminologi, hvis det betød adgang til en stor bunke opskrifter ;)
1
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Hæklebøger på engelsk?

Indlægaf Sophies-mor » 25. feb 2019, 21:46

Du skal være obs på at hækleudtryk er forskellige på engelsk-engelsk og amerikansk-engelsk..Australske opskrifter kører VIST NOK UK terminologi.

Jeg kan anbefale:
Dedri Uys - Sophie' s Universe bogen. US term.
Fantastik mønster og ufatteligt godt skrevet opskrift med mange mange fotos.

Min absolutte yndlingsbog.

Så er der bæger af Edie... Og kan aldrig huske hendes efternavn.
Hun har blandt andet skrevet Beyond the square.
God bog. Gode opskrifter og teknikker.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Jacob
Indlæg: 5
Tilmeldt: 25. feb 2019, 09:35
Kort karma: 0
Likede indlæg: 2

Re: Hæklebøger på engelsk?

Indlægaf Jacob » 27. feb 2019, 07:50

Sophies-mor skrev:Du skal være obs på at hækleudtryk er forskellige på engelsk-engelsk og amerikansk-engelsk..Australske opskrifter kører VIST NOK UK terminologi.

Jeg kan anbefale:
Dedri Uys - Sophie' s Universe bogen. US term.
Fantastik mønster og ufatteligt godt skrevet opskrift med mange mange fotos.

Min absolutte yndlingsbog.

Så er der bæger af Edie... Og kan aldrig huske hendes efternavn.
Hun har blandt andet skrevet Beyond the square.
God bog. Gode opskrifter og teknikker.


Tak Sophies-mor,

Min kærestes fantasi er dog meget begrænset, så tror hun vil sætte pris på at få hele opskrifter på tøj, ligesom i "Lutter Løkker" trilogien (så vidt jeg har forstået) og ikke blot mønstre.
Kender du nogle af disse bøger?

Mvh. Jacob
0
Jacob
Indlæg: 5
Tilmeldt: 25. feb 2019, 09:35
Kort karma: 0
Likede indlæg: 2

Re: Hæklebøger på engelsk?

Indlægaf Jacob » 27. feb 2019, 07:53

Jeg skal måske lige tilføje at jeg er stødt på flere steder hvor patterns (mønstre) også beskriver opskrifter på hele stykker tøj, derfor jeg har efterlyst mønstre. Kan dog godt være jeg er forkert på den med det term :/

Mvh. Jacob
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Hæklebøger på engelsk?

Indlægaf Sophies-mor » 27. feb 2019, 08:32

Jo, men mønstre dækker jo både tæpper, doily's (pynte flakoner), sjaler, tøj mm. :)
Jeg kender ikke Lutter løkker, men ved at hun fx. kan gå på Ravelry.com og oprette en bruger og så søge specifikt på dét, hun ønsker at hækle. På engelsk.
Altså shawl/ cowl/ lapghan / dress/ tops/ blankets.
og så er der et hav af opskrifter.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Jacob
Indlæg: 5
Tilmeldt: 25. feb 2019, 09:35
Kort karma: 0
Likede indlæg: 2

Re: Hæklebøger på engelsk?

Indlægaf Jacob » 27. feb 2019, 09:05

Sophies-mor skrev:Jo, men mønstre dækker jo både tæpper, doily's (pynte flakoner), sjaler, tøj mm. :)
Jeg kender ikke Lutter løkker, men ved at hun fx. kan gå på Ravelry.com og oprette en bruger og så søge specifikt på dét, hun ønsker at hækle. På engelsk.
Altså shawl/ cowl/ lapghan / dress/ tops/ blankets.
og så er der et hav af opskrifter.


Dét vil jeg helt sikkert gøre! Selvom det ikke hjælper med gaveidéen XP Jeg tror det bliver til en bog af Sidsel Sangild.

tusind tak!

Vh. Jacob
1
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hæklebøger på engelsk?

Indlægaf JoyNips » 27. feb 2019, 09:51

Hvad med den nye "Lun" af hende, der har lavet Lutter Løkker?
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Hobby"