Hvordan finder jeg en hobby?

Brugeravatar
Ieatmars
Indlæg: 203
Tilmeldt: 11. nov 2017, 14:44
Kort karma: 8
Likede indlæg: 164

Hvordan finder jeg en hobby?

Indlægaf Ieatmars » 23. nov 2018, 23:55

Jeg er ikke så meget til strik/hækleri, kan heller ikke lide at tegne. Eller lave noget med smykker... det eneste jeg sådan godt kunne i det mindste bare "var okay" at lave er at bage en kage. Men det er heller ikke 100% min drømme hobby.

Synes bare det er hyggeligt, men kan mærke det ikke holder i længden heller.

Jeg føler ikke jeg nogensinde har haft en hobby udover at game. Jeg spiller ofte computerspil, online og offline..
Det er det eneste jeg har brugt mange timer på og som jeg 110% elsker at lave. Men vil gerne prøve at få mig en ny form for hobby...

Så hvad gør jeg?

Hvordan finder jeg min hobby? :tie:
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvordan finder jeg en hobby?

Indlægaf hotlips » 24. nov 2018, 07:24

Der findes jo en hel masse måder at være kreativ på hvis det er sådan noget du har lyst til, der findes malebøger til voksne, der er folk der støber ting i plastic, eller som laver diverse ting af genbrug, der er en milliard ting på YouTube og der er sikkert også noget du aldrig har hørt om som kan være noget måske.

Jeg laver lidt af en masse forskellige ting, jeg er ikke voldsomt god til noget af det men det er ikke noget jeg gør for at få noget ud af det, kun for at jeg selv kan hygge mig med det og kan det så bruges til noget så er det fint.

Men det behøver jo ikke være sådan noget, der er folk der dyrker spiselige ting i vindueskarmen, folk der kun dyrker ting der er noget med at komme ud og se noget.. Folk der tager ud for at samle svampe eller på fossiler og nogen der bruger tid på at tage landet rundt og fks se på herregårde eller fugleudstillinger.. Eller køber en metal detektor og leder efter fortidsminder.

Og det behøver jo ikke betyde det er noget du er god til, eller ved noget om, hvis interessen er der så skal det nok komme.

Men jeg ville nok se om ikke der var noget jeg kunne synes om der indeholdt noget andet end du får fra at spille computer, så jeg ville nok prioritere at komme ud eller at lave noget med andre mennesker, det er godt for hjernen at få nogle forskellige input.
1
Brugeravatar
Ieatmars
Indlæg: 203
Tilmeldt: 11. nov 2017, 14:44
Kort karma: 8
Likede indlæg: 164

Re: Hvordan finder jeg en hobby?

Indlægaf Ieatmars » 24. nov 2018, 12:42

Uha, tusind tak for jeres svar alle sammen, jeg har taget jeres råd til mig! Og efter at have læst Lemonellas svar, fik jeg helt vildt meget lyst til at dyrke blomster og grøntsager..:) så jeg tror jeg godt kan lide når det kræver noget men alligevel ikke så meget... f.eks løfte en spand, hente jord, plante frøer, vande blomster, osv

Så jeg tror jeg først vil gå i gang med at plante nogle forskellige planter / blomster.
1
Jadajada
Indlæg: 720
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2315

Re: Hvordan finder jeg en hobby?

Indlægaf Jadajada » 24. nov 2018, 13:15

Ieatmars skrev:Uha, tusind tak for jeres svar alle sammen, jeg har taget jeres råd til mig! Og efter at have læst Lemonellas svar, fik jeg helt vildt meget lyst til at dyrke blomster og grøntsager..:) så jeg tror jeg godt kan lide når det kræver noget men alligevel ikke så meget... f.eks løfte en spand, hente jord, plante frøer, vande blomster, osv

Så jeg tror jeg først vil gå i gang med at plante nogle forskellige planter / blomster.



Det er vist ikke helt sådan biologien virker :-D

Jeg kan godt lide hobbies hvor man laver noget bevægelse samtidigt. Og åbenbart også hvor der er en masse gear involveret - cykling, motorcyklist og sejlads, f.eks.
3
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16988
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41301

Re: Hvordan finder jeg en hobby?

Indlægaf LaMariposa » 25. nov 2018, 17:25

Jadajada skrev:
Jeg kan godt lide hobbies hvor man laver noget bevægelse samtidigt. Og åbenbart også hvor der er en masse gear involveret - cykling, motorcyklist og sejlads, f.eks.


Jeg er med her. Min til dato største hobby har været vandring, da jeg var yngre og de sidste 12 år har det været fitness, der har fyldt mest (først som deltager og senest som instruktør).
0
:lun: Be brave

Tilbage til "Hobby"