Er der andre som strikker og hækler? :)

Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 318
Likede indlæg: 2153

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Filipai » 27. apr 2017, 16:56

Jeg fik hæklet en lille velkommen til verden gave. En lille vibemai kanin med rasle inden i, og en suttesnor
Screen Shot 2017-04-27 at 18.54.50.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
11
Smiling_Goat
Kort karma: 564
Likede indlæg: 8256

Indlægaf Smiling_Goat » 28. apr 2017, 07:08

Se hvad jeg har lavet :D

tooooop.jpg

Det her billede er utroligt nok, det bedste af dem, der blev taget af mig i fuld figur. Jeg duer ikke til at blive taget billeder af (jeg føler mig på en eller anden måde for selvhøjtidelig ved at stå og smile og.. I ved... ligne et normalt menneske :genert: )
Top.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
10
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 236
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 3686

Indlægaf Mi55y » 28. apr 2017, 07:51

Smiling_Goat skrev:Se hvad jeg har lavet :D

Den er flot!

Jeg har for første gang kastet mig ud i en beklædningsgenstand, nemlig denne http://www.garnstudio.com/pattern.php?i ... 3&sid=1217

Dog i mørkeblå. Pyh, det kræver lige lidt mere nærlæsning af opskrift end når man hækler tæpper, klude og dyr. Har da også krævet et par optrævlinger på de første rækker :genert:
0
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=50&t=7064

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Smiling_Goat
Kort karma: 564
Likede indlæg: 8256

Indlægaf Smiling_Goat » 28. apr 2017, 10:14

Mi55y skrev:

Den er flot!

Jeg har for første gang kastet mig ud i en beklædningsgenstand, nemlig denne http://www.garnstudio.com/pattern.php?i ... 3&sid=1217

Dog i mørkeblå. Pyh, det kræver lige lidt mere nærlæsning af opskrift end når man hækler tæpper, klude og dyr. Har da også krævet et par optrævlinger på de første rækker :genert:

Tak, din er også flot.

Ja, det kræver lidt mere læsning, men jeg synes, det er vildt sejt, man kan få sådan noget tøj ud af det.

Jeg er gået i gang med en kjole nu :D.. Jeg har fundet ud af, jeg synes, det er rigtig sjovt at lave tøj med mønstre :P
1
Brugeravatar
Evapeva
Kort karma: 152
Likede indlæg: 1557

Indlægaf Evapeva » 28. apr 2017, 17:23

tooooop.jpg

Det her billede er utroligt nok, det bedste af dem, der blev taget af mig i fuld figur. Jeg duer ikke til at blive taget billeder af (jeg føler mig på en eller anden måde for selvhøjtidelig ved at stå og smile og.. I ved... ligne et normalt menneske :genert: )
Top.jpg

Ih, hvor er du fin! :lun: Og sikke en slank figur, som jeg kun kan drømme om i disse baby-år... :genert: :lol:
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1456

Indlægaf Kattefjæs » 1. maj 2017, 11:31

Ih altså. Har lige bestilt en masse garn til £2 per nøgle. Det plejer at koste omkring 30kr pr nøgle i Danmark, så det er jo helt fint. Men inden det overhovedet er blevet leveret, har de sat prisen ned til £1.60 per nøgle. SNYD! :lol: Det er jeg urimeligt utilfreds med. :rulle: :genert:
0
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 318
Likede indlæg: 2153

Indlægaf Filipai » 4. maj 2017, 14:11

Min bonussøster havde informeret om at min lille niece manglede en rangle. Det måtte jeg jo fikse. Og den faldt i god jord hos både forældre og baby :D

Screen Shot 2017-05-04 at 16.09.55.jpg
6
JoyNips
Kort karma: 360
Likede indlæg: 4940

Indlægaf JoyNips » 7. maj 2017, 11:20

Se hvad jeg har fået i fødselsdagsgave :love:
9
Vibeke88
Bortvist
Kort karma: 0

Indlægaf Vibeke88 » 15. maj 2017, 13:11

Jeg både strikker og hækler også :D
Elsker at lave noget kreative i fritiden... Lige i øjeblikket strikker jeg en masse babystrik. :dance:

(Link fjernet af mod.)
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3623

Indlægaf Juki » 17. jun 2017, 11:42

Er der nogen af jer der har erfaring med at lave barnevognskæder?

Jeg skal hækle en barnevognskæde med kugler og 3-4 dyr/figurer, fx dinosaurer, men jeg er lidt i tvivl om hvor store figurer skal være. De har jo lange haler og evt. vinger.

Ville I hækle dem i bomuld- eller uldgarn?
0
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1582

Indlægaf Æble » 17. jun 2017, 13:37

Juki skrev:Er der nogen af jer der har erfaring med at lave barnevognskæder?

Jeg skal hækle en barnevognskæde med kugler og 3-4 dyr/figurer, fx dinosaurer, men jeg er lidt i tvivl om hvor store figurer skal være. De har jo lange haler og evt. vinger.

Jeg har lige hæklet en til min datter. Vil klart anbefale bomuld til legesager. Har tre elefanter på en snor og de er ca 6-7 cm brede og 5 cm høje. Det passer, men de skulle ikke være større. Jeg kan tage et billede senere hvis du vil se?
1
Brugeravatar
Juki

Indlægaf Juki » 17. jun 2017, 16:14

Æble skrev:

Jeg har lige hæklet en til min datter. Vil klart anbefale bomuld til legesager. Har tre elefanter på en snor og de er ca 6-7 cm brede og 5 cm høje. Det passer, men de skulle ikke være større. Jeg kan tage et billede senere hvis du vil se?

Meget gerne! :)
0
Billede
Brugeravatar
Æble

Indlægaf Æble » 17. jun 2017, 17:32

Juki skrev:
Æble skrev:

Meget gerne! :)

Jeg synes de er lige tæt nok, men det går. Ville ikke lave dem større ihvertfald. Har sat dem fast på snoren med sløjfer så man kan flytte dem eller skifte dem ud.
2
Brugeravatar
Æble

Indlægaf Æble » 17. jun 2017, 17:46

Hehe og en undskyldning for at flashe min lille skønne datter som ikke lå i barnevognen.

Tæppet har jeg hæklet i babymerino.

Det har en betydning for mig som man ikke kan se. Men det blå garn købte jeg til et tæppe til en lille dreng jeg ventede som jeg desværre mistede i graviditeten og derfor blev tæppet aldrig færdig. Det gule/brune garn til min lille nevø som fik et gult tæppe. Og det lyserøde til hende her. Og tæppet er hæklet mens hun var i maven og hver maske er hæklet med håb og kærlighed. Ved godt det er lidt corny, men det betyder meget for mig at hun nu ligger her sprællevende i det tæppe.
9
Brugeravatar
Juki

Indlægaf Juki » 17. jun 2017, 18:19

Æble skrev:Hehe og en undskyldning for at flashe min lille skønne datter som ikke lå i barnevognen.

Tæppet har jeg hæklet i babymerino.

Det har en betydning for mig som man ikke kan se. Men det blå garn købte jeg til et tæppe til en lille dreng jeg ventede som jeg desværre mistede i graviditeten og derfor blev tæppet aldrig færdig. Det gule/brune garn til min lille nevø som fik et gult tæppe. Og det lyserøde til hende her. Og tæppet er hæklet mens hun var i maven og hver maske er hæklet med håb og kærlighed. Ved godt det er lidt corny, men det betyder meget for mig at hun nu ligger her sprællevende i det tæppe.

Sikke en rørende historie der ligger bag tæppet :kram:

Din datter ser skøn ud, og tak for billedet af kæden! :)
1
Billede

Tilbage til "Hobby"