Se mig, jeg har været kreativ!

Kedimifu
Indlæg: 314
Tilmeldt: 13. apr 2016, 04:36
Kort karma: 22
Likede indlæg: 370

Re: Se mig, jeg har været kreativ!

Indlægaf Kedimifu » 1. apr 2024, 16:31

Kilix skrev:Jeg er PÆNT stolt af mig selv.
Jeg fik lavet tre nemme huer til mine nevøer til Februar. Og en test hue, som min kæreste synes var fin, så den fik han.
Så fik jeg en ide at jeg ville lave et lille tæppe til kærestens bedstemors. Det tog 25 timer, men jeg er ret glad for slut resultatet, inklusive alle de fejl der blev lavet :D (Drops Nepal garn, 5mm nål)
Billede
Derefter så jeg et reel på youtube om en "Hexagon Cardigan" Det lød dejligt nemt, så sådan en tænkte jeg at jeg ville lave til mig selv, gerne i bomuld og lidt luftig så jeg kan bruge den her til sommer. Så den her er jeg lige blevet færdig med (Drops Safran, 5mm nål, +temmelig meget -ikke særligt gennemtænkt- freestyling, og nogen gedigene fejl hist og her). Hvis nogen har ideer til hvordan jeg kan lave cardiganen lidt mere... samlet, så kom bare med dem :)
Billede

Alt i alt er jeg egentligt ret glad for de ting jeg har fået lavet. Jeg vil lave yderligere en lille hexagon cardigan (i nogen af de samme farver) til kærestens niece som lige har lært at gå, så hun er dejligt lille og det bliver derfor ikke helt så omstændigt :D


Jeg er totalt fjollet med det tæppe der :gogo:
1
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5688
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1492
Likede indlæg: 23052

Re: Se mig, jeg har været kreativ!

Indlægaf POCKETKITTEN » 1. apr 2024, 16:54

Har bare malet påskeæg med ungernes bogstaver. Det er dejligt at tage sig tid til.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
11
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1604
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 207
Likede indlæg: 2941

Re: Se mig, jeg har været kreativ!

Indlægaf Kilix » 1. apr 2024, 20:13

Kedimifu skrev:
Kilix skrev:Jeg er PÆNT stolt af mig selv.
Jeg fik lavet tre nemme huer til mine nevøer til Februar. Og en test hue, som min kæreste synes var fin, så den fik han.
Så fik jeg en ide at jeg ville lave et lille tæppe til kærestens bedstemors. Det tog 25 timer, men jeg er ret glad for slut resultatet, inklusive alle de fejl der blev lavet :D (Drops Nepal garn, 5mm nål)
(billede fjernet fra quote)
Derefter så jeg et reel på youtube om en "Hexagon Cardigan" Det lød dejligt nemt, så sådan en tænkte jeg at jeg ville lave til mig selv, gerne i bomuld og lidt luftig så jeg kan bruge den her til sommer. Så den her er jeg lige blevet færdig med (Drops Safran, 5mm nål, +temmelig meget -ikke særligt gennemtænkt- freestyling, og nogen gedigene fejl hist og her). Hvis nogen har ideer til hvordan jeg kan lave cardiganen lidt mere... samlet, så kom bare med dem :)
(billede fjernet fra quote)
Alt i alt er jeg egentligt ret glad for de ting jeg har fået lavet. Jeg vil lave yderligere en lille hexagon cardigan (i nogen af de samme farver) til kærestens niece som lige har lært at gå, så hun er dejligt lille og det bliver derfor ikke helt så omstændigt :D


Jeg er totalt fjollet med det tæppe der :gogo:

Tak!! :lun: Det er lavet i "Ripple Stitch" og var egentligt nemt nok at komme ind i, og så ellers bare hækle derudaf, men det er ikke lige sådan en 'mindless' ting, som granny stitches, da man skal tælle til 4, så to gange to, fire igen, så to gange to, så fire etc etc etc. Jeg har brugt denne video tutorial:
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6394
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 773
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14740

Re: Se mig, jeg har været kreativ!

Indlægaf Pjeps » 5. apr 2024, 20:08

En køkkenrulleholder i keramik, jeg er meget tilfreds med resultatet :love2:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
26
:ninja:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17389
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3596
Likede indlæg: 42430

Re: Se mig, jeg har været kreativ!

Indlægaf LaMariposa » 6. apr 2024, 06:43

Pjeps skrev:En køkkenrulleholder i keramik, jeg er meget tilfreds med resultatet :love2:


Du er simpelthen så vild :love:
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1604
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 207
Likede indlæg: 2941

Re: Se mig, jeg har været kreativ!

Indlægaf Kilix » 6. apr 2024, 14:02

LaMariposa skrev:
Pjeps skrev:En køkkenrulleholder i keramik, jeg er meget tilfreds med resultatet :love2:


Du er simpelthen så vild :love:

+1!!
Og Pjeps, hvis du nogensinde bliver træt af at se på den der utroligt smukke køkkenrulle holder, så send mig lige en pm :D
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17389
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3596
Likede indlæg: 42430

Re: Se mig, jeg har været kreativ!

Indlægaf LaMariposa » 14. apr 2024, 12:26

Er i gang med en større produktion af barsels-, dåbs- og søskendegaver, og har blandt andet lavet denne bløde krammebamse. Garnet var virkelig træls at arbejde med (især under monteringen), så det skal vare et godt stykke tid, før jeg skal det igen. Min datter gad ellers godt, at jeg ville lave en til hende også :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af LaMariposa 16. apr 2024, 14:53, rettet i alt 1 gang.
10
:lun: Be brave
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6394
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 773
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14740

Re: Se mig, jeg har været kreativ!

Indlægaf Pjeps » 15. apr 2024, 15:21

Jeg har lavet en krydderurte-urtepotte til min veninde. Jeg har plantet Citrontimian i den og puttet en af mine plantepinde- orme i som pynt også.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
17
:ninja:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17389
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3596
Likede indlæg: 42430

Re: Se mig, jeg har været kreativ!

Indlægaf LaMariposa » 18. apr 2024, 17:11

Dåbs- og søskendegave til et par af mine gode veninder. Min egen datter elsker hæklet legemad, som hun har fået i gave :love:, og hun har brugt lang tid på at lære, hvad tingene hedder og på at "købe ind". Så det skulle jeg også lige prøve.

Søskende-gave. Mor er fra Mexico, så chili, lime, hvidløg, champignon og tomat var obligatorisk :D

IMG_1262.jpeg
IMG_1261.jpeg


Dåbsgave

IMG_1263.jpeg
IMG_1264.jpeg


Er ret godt tilfreds, og synes, det er ret vildt, hvor meget forskelligt, man kan lave med fastmasker og stangmasker. Det er fedt. Har måttet freestyle banan og porre, fordi jeg ikke lige kunne finde en god opskrift på nettet :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
21
:lun: Be brave
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6394
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 773
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14740

Re: Se mig, jeg har været kreativ!

Indlægaf Pjeps » 25. apr 2024, 22:48

Så blev mit nye køkken færdigt, og det gjorde mit opvaske-grej stativ også. Det passer perfekt i størrelsen til mit lille køkken.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
13
:ninja:
Allmost_Famous
Indlæg: 4179
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 747
Likede indlæg: 17205

Re: Se mig, jeg har været kreativ!

Indlægaf Allmost_Famous » 27. apr 2024, 08:42

Jeg har lavet en stor tallerken :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
13
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17389
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3596
Likede indlæg: 42430

Re: Se mig, jeg har været kreativ!

Indlægaf LaMariposa » 7. maj 2024, 10:59

Havde en sommerkjole, der revnede lige på måsen, så jeg har syet overdelen om til en t-shirt til mig og skørtet til
en nederdel til min datter. Og så var der lige en en scrunchie også. Jeg er trods alt så gammel, at jeg kan huske første gang, de var fremme :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
13
:lun: Be brave
Brugeravatar
MissIce
Indlæg: 476
Tilmeldt: 17. dec 2015, 20:01
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1423

Re: Se mig, jeg har været kreativ!

Indlægaf MissIce » 8. maj 2024, 12:17

Jeg har længe ledt efter en ankelkæde, som passer på mine stolper. Men det har jeg kunnet finde i handlen har manglet en cm eller to. Så jeg fik den ide, at forsøge at lave en selv.

Jeg er nu blevet helt grebet af syslen med at fremstille smykker selv, og ser en del tutorials og forsøger mig frem. Så jeg har lært mig et par teknikker. Der er dog stadig plads til forbedring - mest af alt fordi jeg er mest til tynde og delikate smykker, og det kræver masser af øvelse, at få det pænt, når det er så småt.

Men indtil videre har jeg produceret lidt. Det blå sæt er til en teenager jeg kender, som gerne vil aftage mine "øvelser". :blush:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6394
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 773
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14740

Re: Se mig, jeg har været kreativ!

Indlægaf Pjeps » 12. maj 2024, 17:35

Jeg har været kreativ og lavet nye skæve højbede af gamle skæve buede hylder. Kæft et arbejde.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
:ninja:

Tilbage til "Hobby"