Skærmer du dit barn mod alkohol?

HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Skærmer du dit barn mod alkohol?

Indlægaf HerErJeg » 7. nov 2017, 04:11

Når der er gæster og børn ved bordet, eller det bare er jer selv og jeres børn, drikker I så alkohol mens børnene er tilstede? Jeg har selv oplevet en bedstemor knurre over at der blev budt på øl til en børnefødselsdag med spisning.
Det er ikke et hensyn jeg tager, der serveres ikke særlige drikkevarer bare fordi der er børn, hvis en bøf fortjener god vin, så er det sådan det er, hvis en gryderet med mos fortjener en god øl, så er det sådan det er.
Alkohol er ikke lig med at man ligger på gulvet i en kæmpe brandert, men det er måske den tanke der rammer?
I går bestilte jeg billetter til Supercross i Herning, mig og knægten. Der er faktisk lavet et alkoholfri familiesfsnit, som om børnene skal skærmes særligt? De skal så ikke længere væk end toiletterne, så er den alligevel gal igen. Det er ikke noget jeg skænker en tanke, hvis der er bedre pladser at finde på andre tribuner, så er det det som tæller.
Men sådan et afsnit opstår jo ikke ud af ingenting, så nogen må have været på banen.

Hvad tænker I?
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Skærmer du dit barn mod alkohol?

Indlægaf FruKuk » 7. nov 2017, 05:31

Jeg skærmer mine børn fra fulde folk, men ikke alkohol.

Og øv en lorteoplevelse Anonym - håber din datter er ok.
2
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Skærmer du dit barn mod alkohol?

Indlægaf Skralde » 7. nov 2017, 06:26

Jeg skærmer ikke min datter generelt fra alkohol, men derimod for fulde mennesker, da de kan være frygtelig utilregnelige.
3
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Skærmer du dit barn mod alkohol?

Indlægaf HerErJeg » 7. nov 2017, 06:56

Jeg synes det er lidt sjovt med familieafsnit.
Det er jo når man er i kioskerne i pausen og på toiletterne at mylderet opstår og i Boxen i Herning er det som sild i en tønde. Toiletter er der også bare alt for få af, og der kan man let rende på en eller anden der har fået "godt og vel".
Når man så endelig sidder på sin plads, så er ligegyldigt hvor det er, for så er kaos overstået.
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Skærmer du dit barn mod alkohol?

Indlægaf Lykke » 7. nov 2017, 07:02

Nej det gør jeg ikke. Så ville man aldrig kunne byde gæster på et glas vin eller selv tage en øl til maden.

Men at kunne undgå fulde mennesker 100% kan vi jo ikke. Men vi stræber efter det.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Skærmer du dit barn mod alkohol?

Indlægaf Studsgaard » 7. nov 2017, 07:21

Vores børn bliver ikke skærmet fra alkohold.
De lære at alkohold ikke er det samme som pisse fuld, at man godt kan tage et glas vi eller en øl til maden, eller min mand plejer at tage en grilløl.

Men de oplever ikke folk der er virkelig fulde. Det syntes jeg ikke der er nogen grund til, for børn at blive udsat for.

Her hvor de er blevet ældre har de dog blevet passe i hjemmet og vi så er kommet hjem fra fest hvor vi begge har fået noget at drikke og har været mere eller mindre berusede/fulde.
Så det harvores drenge da set et par gange, men igen vi har ikke været overdrevet fulde og altid stille og rolige, måske lidt mere snaksagelig :lol:
0
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: Skærmer du dit barn mod alkohol?

Indlægaf sansera » 7. nov 2017, 08:58

Citat slettet

Ditto. Vi kan sagtens drikke et glas vin til maden eller en tage en øl på en cafe selv om hun er med, men jeg ville ikke sætte hende i en situation med fulde mennesker. Jeg kan huske de få gange jeg oplevede det som barn, og det var ikke fedt. De blev mærkelige, højrøstede, sagde ting som jeg ikke forstod - det var utrygt sådan som jeg husker det. Og helt ærligt unødvendigt. Da jeg var barn, var det der med at de voksne festede og børnene hyggede med sodavand og slik, til de ikke gad mere og faldt i søvn under et bord et sted en ret almindelig måde at holde privatfest på.
Og fred være med det. Masser af mine venner husker det som hyggeligt. Jeg var så bare slet ikke til det, selv om mine forældre ikke på nogen måde drak sig fra sans og samling. Men jeg brød mig virkelig ikke om fulde voksne.
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Skærmer du dit barn mod alkohol?

Indlægaf Panton » 7. nov 2017, 11:43

Min bliver ikke skærmet fra alkohol og jeg har da besøgt veninder og deres børn med ham, hvor jeg har været beruset. Det betyder ikke jeg kan tage på mit barn og han har da også moret sig over mig/os :)

Vi har en åben snak om alkohol, og jeg drikker fx næsten vin hver fredag til maden, hvor han får vand i hvidvinsglas, alene fordi han synes det er hyggeligt. Vi taler da også om at når han selv skal til at drikke, for det kommer jo, vil jeg gerne gøre det hjemme under ordnede forhold og forhåbeligt har vi en tillid der gør at han stoler på mig hvis det ender galt ude.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25607

Re: Skærmer du dit barn mod alkohol?

Indlægaf Delfin » 7. nov 2017, 12:21

Nej det gjorde jeg ikke. Jeg kan da kun se noget positivt i, at børn ser, at man kan drikke glas vin eller to til maden, uden at det ene glas behøver blive til to flasker pr næse
0
14 11 14
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Skærmer du dit barn mod alkohol?

Indlægaf TomKah » 23. nov 2017, 18:28

Mine børn har aldrig set fulde folk, men vi drikker foran dem.
0
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Skærmer du dit barn mod alkohol?

Indlægaf lulu-p » 23. nov 2017, 20:35

Nej. De er vokset op med at voksne nogen gange drikker vin til maden, eller får en drink. Men vi skærmer dem mod fuldskab.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Skærmer du dit barn mod alkohol?

Indlægaf hotlips » 21. dec 2017, 02:41

Ja, jeg serverer meget sjældent alkohol og jeg kunne ikke drømme om at drikke på en hverdag.

Det er alt for almindeligt i samfundet som helhed så jeg foretrækker at min dreng lærer at det ikke er noget der hører sig til på hverdagsbasis, hovedparten af de danske alkoholikere er folk der mener de ikke har et problem fordi de har et arbejde og så er det ligemeget at der ryger nogle flasker vin hver uge.

Vi er selv vokset op med at det var bedst vi lærte at drikke derhjemme og det betød frit slag, om sommeren lejede vi et fadølsanlæg og det hørte under ting man så frem til, det gjorde det generelt og en ordentlig brandert var obligatorisk for fredage for stort set alle i huset, men min mor har nu aldrig drukket ret meget, jeg var voksen før jeg så hende være fuld. Og jeg har selv som voksen passet folk med alkoholskader, det var helt almindeligt at det var såkaldt velfungerende familiefædre med ansvarsfulde jobs der lå og væltede rundt med delirium eller i leveecoma, når vi så fik dem på rette spor gik de på arbejde igen og kom igen i samme tilstand efter et par måneder.

Det er ikke noget vi har brug for, så her er det sådan noget med at få en enkelt genstand juleaften eller til nytår, jeg har ikke noget imod man drikker til den slags lejligheder men jeg gør det ikke selv og jeg køber ikke ind til at andre kan gøre det her.

Min dreng har nu alligevel set en del fulde mennesker, vi har sådan et skur vi har fået bygget i boligforeningen, der sidder de der er til den slags og drikker, og som det nu er har han fra tid til anden oplevet at en af dem stod og tågede højrøstet hos købmanden og den slags, det sker ikke så tit men han ved godt hvad det er der er i vejen med de der opfører sig på den måde.
0

Tilbage til "Forældre"