En lille personlig undersøgelse omkring overtøj

Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: En lille personlig undersøgelse omkring overtøj

Indlægaf FruKuk » 27. okt 2017, 21:48

Har ikke købt endnu. De bruger pt en trøje under deres vindjakke.

Vinterjakker og flyverdragt kommer i brug, når temp. kommer under de 5 grader. Pt har den lille haft termotøjet på under regntøjet en enkelt morgen, hvor børnehaven åbnede ude, men ellers klarer begge børn (4 og 7 år) sig lidt endnu uden vintertøjet.

Jeg supplerer garderoben op, når det bliver aktuelt. Vist kun den store der mangler en jakke og måske et par termostøvler
1
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: En lille personlig undersøgelse omkring overtøj

Indlægaf Lykke » 28. okt 2017, 05:44

Jeg købte en flyverdragt brugt for en måned siden. Gode vinterstøvler er også købt.
Om hun får brug for mere må tiden vise. Kun støvlerne er nogle dage i brug.

Hun er 2 år.
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: En lille personlig undersøgelse omkring overtøj

Indlægaf Panton » 28. okt 2017, 06:14

Jeg har lige købt vinterjakke igår men der går en rum tid inden den kommer i brug da han stadig bruger kortærmede under softshell jakke eller hoodie. Vinterstøvler og overtræksbukser har jeg ikke købt de sidste 4-5 år, han vil ikke bruge det og bruger kun sneakers uanset vejr og vind, også om sommeren. Handsker er bare sådan nogle løbevanter eller med touch, og så bruger han halsedisse nogen gange.

Han er 12 år og bruger også voksenstørrelse i tøj og overtøj, så prisen er en helt anden! Han er tæt på at være højere end jeg, og jeg er 176cm, så en stor dreng ;)

Stod det til ham ville han helst have en rød supreme jakke her til vinter, men altså, jeg har så ikke en mio kroner at rutte med!
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: En lille personlig undersøgelse omkring overtøj

Indlægaf HappyPaww » 28. okt 2017, 07:15

Man skal jo også tænke på at hvis de allerede får flyverdragten på nu - hvad skal de så have på når det bliver rigtig koldt?
1
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: En lille personlig undersøgelse omkring overtøj

Indlægaf JoyNips » 28. okt 2017, 07:38

Dreng på 9 mdr som transporteres i vikle eller klapvogn m/ kørepose. Jeg har købt en hue.

Han får en ekstra trøje, hue, vanter (og i viklen også uld-sutsko) på når vi skal ud. Får han brug for yderligere senere, så køber vi det når han får brug for det. Jeg gider ikke at købe i god tid, det er jo umuligt at forudsige hvilken størrelse han skal have.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: En lille personlig undersøgelse omkring overtøj

Indlægaf Bøtte » 28. okt 2017, 08:40

Det er faktisk ikle helt umuligt at købe forud - jeg har gjort det i 5 år og har ikke ramt forkert endnu!
Sidste år fik jeg købt en træls flyverdragt, der var meget kort i modellen, så den var til den lille side til sidst, men det gik. :)
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: En lille personlig undersøgelse omkring overtøj

Indlægaf vibbsen » 28. okt 2017, 14:25

Øhhhh.....Vi har faktisk ikke lige fået købt noget endnu.....Altså vinterjakken fra sidste år er kommet op af kælderen og ryger på hvis vi skal ud i længere tid. Og så har vi naturligvis thermotøj. Men hun går stadig i kondisko eller gummistøvler. Flyverdragt er jeg heller ikke lige nået til.

Til gengæld så fik hun sit halloween kostume i sidste weekend....

Når jeg læser mit eget indlæg så tænker : Du er og bliver temmelig uorganiseret....
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: En lille personlig undersøgelse omkring overtøj

Indlægaf Danseprinsesse » 28. okt 2017, 14:31

Bøtte skrev:Det er faktisk ikle helt umuligt at købe forud - jeg har gjort det i 5 år og har ikke ramt forkert endnu!
Sidste år fik jeg købt en træls flyverdragt, der var meget kort i modellen, så den var til den lille side til sidst, men det gik. :)


Men det kræver jo, at man ved, hvad de får brug for. Og især de første år synes jeg, det er meget individuelt.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: En lille personlig undersøgelse omkring overtøj

Indlægaf FruKuk » 28. okt 2017, 15:33

vibbsen skrev:Øhhhh.....Vi har faktisk ikke lige fået købt noget endnu.....Altså vinterjakken fra sidste år er kommet op af kælderen og ryger på hvis vi skal ud i længere tid. Og så har vi naturligvis thermotøj. Men hun går stadig i kondisko eller gummistøvler. Flyverdragt er jeg heller ikke lige nået til.

Til gengæld så fik hun sit halloween kostume i sidste weekend....

Når jeg læser mit eget indlæg så tænker : Du er og bliver temmelig uorganiseret....


Ansporet af denne tråd har jeg i dag scoret 2 af de billige chokoladekalendre - sidste år piskede jeg rundt den 30. november med pænt anklagende 6 årig i røven, der messede "de andre fik deres kalendere og kalenderlys og og og for lææænge tiden". Yes yes men jeg har altså glemt det, og det kan jo for fanden heller ikke være rigtigt, at der allerede er udsolgt alle vejne.... :tie: :rulle:

Men vintertøjet må altså vente :deer:
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: En lille personlig undersøgelse omkring overtøj

Indlægaf Sangius » 28. okt 2017, 15:37

HappyPaww skrev:Man skal jo også tænke på at hvis de allerede får flyverdragten på nu - hvad skal de så have på når det bliver rigtig koldt?


En ekstra trøje inden under. At de får flyverdragten på nu, gør den vel ikke koldere senere?
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: En lille personlig undersøgelse omkring overtøj

Indlægaf HappyPaww » 28. okt 2017, 15:39

Sangius skrev:
HappyPaww skrev:Man skal jo også tænke på at hvis de allerede får flyverdragten på nu - hvad skal de så have på når det bliver rigtig koldt?


En ekstra trøje inden under. At de får flyverdragten på nu, gør den vel ikke koldere senere?

Jeg ved bare fra mig selv, at jeg ikke skal have den varmeste vinterjakke på lige nu, for så hundefryser jeg når det er frostvejr.

Men jeg har så også et barn der tydeligvis har sine islandske gener og så godt som aldrig fryser...
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: En lille personlig undersøgelse omkring overtøj

Indlægaf Sangius » 28. okt 2017, 15:41

HappyPaww skrev:
Sangius skrev:
HappyPaww skrev:Man skal jo også tænke på at hvis de allerede får flyverdragten på nu - hvad skal de så have på når det bliver rigtig koldt?


En ekstra trøje inden under. At de får flyverdragten på nu, gør den vel ikke koldere senere?

Jeg ved bare fra mig selv, at jeg ikke skal have den varmeste vinterjakke på lige nu, for så hundefryser jeg når det er frostvejr.

Men jeg har så også et barn der tydeligvis har sine islandske gener og så godt som aldrig fryser...


Det synes jeg er lidt mærkeligt. Hvorfor skulle min jakke være koldere om 2 måneder, fordi jeg bruger den nu? :D

Jeg bruger min vinterjakke nu, og mine vinterstøvler (Sorel), fordi jeg er en frossenpind og sjældent har det for varmt. Til vinter er den lige så varm som nu :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: En lille personlig undersøgelse omkring overtøj

Indlægaf HappyPaww » 28. okt 2017, 15:43

Sangius skrev:
HappyPaww skrev:
Sangius skrev:
HappyPaww skrev:Man skal jo også tænke på at hvis de allerede får flyverdragten på nu - hvad skal de så have på når det bliver rigtig koldt?


En ekstra trøje inden under. At de får flyverdragten på nu, gør den vel ikke koldere senere?

Jeg ved bare fra mig selv, at jeg ikke skal have den varmeste vinterjakke på lige nu, for så hundefryser jeg når det er frostvejr.

Men jeg har så også et barn der tydeligvis har sine islandske gener og så godt som aldrig fryser...


Det synes jeg er lidt mærkeligt. Hvorfor skulle min jakke være koldere om 2 måneder, fordi jeg bruger den nu? :D

Jeg bruger min vinterjakke nu, og mine vinterstøvler (Sorel), fordi jeg er en frossenpind og sjældent har det for varmt. Til vinter er den lige så varm som nu :)

Jeg er ikke god til mange lag og ekstra trøjer tror jeg...
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: En lille personlig undersøgelse omkring overtøj

Indlægaf vibbsen » 28. okt 2017, 15:46

FruKuk skrev:
vibbsen skrev:Øhhhh.....Vi har faktisk ikke lige fået købt noget endnu.....Altså vinterjakken fra sidste år er kommet op af kælderen og ryger på hvis vi skal ud i længere tid. Og så har vi naturligvis thermotøj. Men hun går stadig i kondisko eller gummistøvler. Flyverdragt er jeg heller ikke lige nået til.

Til gengæld så fik hun sit halloween kostume i sidste weekend....

Når jeg læser mit eget indlæg så tænker : Du er og bliver temmelig uorganiseret....


Ansporet af denne tråd har jeg i dag scoret 2 af de billige chokoladekalendre - sidste år piskede jeg rundt den 30. november med pænt anklagende 6 årig i røven, der messede "de andre fik deres kalendere og kalenderlys og og og for lææænge tiden". Yes yes men jeg har altså glemt det, og det kan jo for fanden heller ikke være rigtigt, at der allerede er udsolgt alle vejne.... :tie: :rulle:

Men vintertøjet må altså vente :deer:


Åh..Ja...Julekalendere...Og kalenderlys....Set i betragtning af at disse ting er at finde i butikkerne fra slutningen af september (overdrivelse fremmer forståelsen), så er det da egentlig rimelig talentløst at jeg som regel altid ender med det kalenderlys som ingen andre ville have( og som jeg nærmest må lade være tændt i døgndrift for at indhente det "forsømte"),en pisse grim adventskrans (fordi alt hvad der var tilbage var de tørre grimme grankranse og det grimme bånd som ingen andre vil have)med de grimmeste lys( som iøvrigt først er klar mandagen efter den 1.søndag i advent) og enten ingen eller den aller dyreste julekalender....Jeg mener..Det er jo ikke fordi der ikke har været tid nok til at købe disse ting :rulle: :rulle: :rulle:

Her i huset er der iøvrigt heller ikke noget der hedder pakkekalender. "nissen" kommer med en gave hver dag istedet. Hvordan skulle jeg nogensinde få samlet mig sammen til at organiserer og få pakket 24 gaver ind til en bestemt dato ????
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
DannyZuko
Indlæg: 426
Tilmeldt: 31. okt 2015, 09:13
Kort karma: 30
Likede indlæg: 744

Re: En lille personlig undersøgelse omkring overtøj

Indlægaf DannyZuko » 28. okt 2017, 19:16

Jeg købte flyverdragter i to størrelser på udsalg i sommer. De kostede kun 100 kr., så jeg regner med at kunne sælge den, som ikke passer, uden tab. Huer passer fra sidste år, og så har jeg købt to par gode vinterluffer brugt for en 50'er.
Støvler er lige købt i den forgangne uge, men vi klarer os fint med gummistøvler og tykke sokker lidt endnu.

Vi har et (varmt) barn på to år i dagpleje, og dagplejeren bad forleden om, at vi gerne måtte sende en flyverdragt med snart!? Jeg synes overhovedet ikke det er koldt nok til flyverdragt endnu, men jeg har da pænt fundet den frem og givet den med i dagpleje.
Vi har brugt foret regntøj det sidste stykke tid, og det holder ham da fint varm. Er bange for koge ham i en flyverdragt ...
0

Tilbage til "Forældre"