Hvad er dejligt, gør dig glad ved dine børn?

Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Hvad er dejligt, gør dig glad ved dine børn?

Indlægaf Bimmerdyret » 12. aug 2017, 19:36

:love: Her er tråden, hvor man kan fortælle om hvad der lige nu, eller generelt gør en glad for/stolt af sine børn.

Glem, hysteriske anfald, blæksprutter i højstol/flyverdragt, fordrukne teenagere, der sover for længe, rodehoveder mv..

Med andre ord - positiv tråd :dance: :banan: :banan: :banan:
1
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Hvad er dejligt, gør dig glad ved dine børn?

Indlægaf Bimmerdyret » 12. aug 2017, 19:42

OK TS starter:

Jeg er taknemmelig for at jeg har to teens, der er så gode ved dyr - især vores hund - at selv når sønnikemanden på 17 kommer hjem sent fra fest og det pisser ned - så skal hunden luftes.

Jeg er glad for at min datter 14, efter lidt over 2 års klaverspil ikke længere har høretelefoner i når hun øver, så jeg kan nyde Clair de Lune og dermed hendes talent.

Egentlig er jeg nok som så mange andre forældre, der til tider har et nooooooget stramt forhold til deres børn, at man elsker dem alligevel og at de faktisk er ret vidunderlige mennesker.
3
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Hvad er dejligt, gør dig glad ved dine børn?

Indlægaf Sorenspige » 12. aug 2017, 19:56

I dag fik jeg tårer i øjnene af lykke og glæde, da min dreng på 3,10 år stod i stuen og sang med på den ene børnesang efter den anden, mens jeg gik rundt og ordnede lidt praktiske ting.

Han er blevet så stor, og samtidig er han stadig så uskyldig og umiddelbar, og jeg får lyst til at stoppe tiden, så han ikke pludselig er stor, hård i filten og flyttet hjemmet.
2
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvad er dejligt, gør dig glad ved dine børn?

Indlægaf Bøtte » 12. aug 2017, 20:05

S på 4,5 år havde været med mormor og morfar på besøg hos er sted, hun aldrig havde været før. Og hende, der normalt er virkelig genert og ikke 'fremme i skoene' på nogen måde, havde startet med at give hånd til hele flokken vist sit legetøj frem, håndfordret fiskene i dammen, snakket som et vandfald og sluttede af med at sige 'farvel, og tak for i dag' :love:

Gad godt have oplevet det, for når mor er med, er hun ofte meget anderledes.
Men det er rart at vide, at vi gør det godt nok.
4
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Hvad er dejligt, gør dig glad ved dine børn?

Indlægaf godtnavn » 12. aug 2017, 20:48

At min 5 måneders datter trods 39.7 i feber stadig smilede til mig og grinede når jeg legede jeg spiste hendes hånd (eneste der kan få hende til at grine for tiden). At hun er så tryg og glad selv når hun er syg. Og at hun er en lille puttetrold der hvis hun selv kunne bestemme sad i viklen hele dagen og puttede, det nyder jeg så længe det varer!
4
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Hvad er dejligt, gør dig glad ved dine børn?

Indlægaf Bimmerdyret » 12. aug 2017, 21:04

Denlilleglademy skrev:Jeg lagde mig ind til min søn ved 4 tiden i morges. Han var kold og han reagerede på at jeg kom. "Jeg fryser mor". Delte min dyne med ham og så siger han "Tak, du er så dejlig mor" :lun:


Nurh :love:
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Hvad er dejligt, gør dig glad ved dine børn?

Indlægaf Bimmerdyret » 12. aug 2017, 21:07

Lisma skrev:Jeg elsker at de begge er kloge, kærlige, søde, empatiske, rolige piger. Ingen af dem kunne nogensinde gøre en flue fortræd, de træder frem instant hvis en af vennerne er kede. Den store skriver "er alt ok" beskeder til dem der ikke har været i skole flere dage i træk, også selvom det ikke lige er bedsteveninden. De er gode mod dyr, selvom de ikke er vokset op med nogle og de kærer om miljøet. Nok har jeg haft hjælp til at lave dem, men det er altså udelukkende mit værk jeg kan se på og nyde nu. Jeg er hammer stolt af dem hver dag, i sær med tanke på hvordan livet har været for os. De kunne snildt have været en modsætning til hvad de er blevet til. :dåne:


Hvor dejligt at der kæres om kammeraterne, det er et godt forbillede!
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Hvad er dejligt, gør dig glad ved dine børn?

Indlægaf Bimmerdyret » 12. aug 2017, 21:33

Bøtte skrev:Gad godt have oplevet det, for når mor er med, er hun ofte meget anderledes.


:gruble: kender det ovenstående ret godt selv med yngste teen og min svigermor.
Svigermor mumlede noget med styrkelse af muskler - i forbifarten, i forhold til min datter - hun klagede lidt over ondt i benene.
Det havde mor her så også snakket om, men hey...

Efter svigermor snakkede med tøsen var der topmotion på programmet :lol:
0
Healthyhappymilla
Indlæg: 51
Tilmeldt: 30. mar 2017, 06:16
Kort karma: 9
Likede indlæg: 77

Re: Hvad er dejligt, gør dig glad ved dine børn?

Indlægaf Healthyhappymilla » 7. sep 2017, 12:27

Min søn bliver 2 her 1. oktober. I morges sidder han og jeg sammen i sofaen i mørket og putter lidt inden dagen for alvor går i gang. Pludselig sætter han sig op og peger på min næse. "Nææse" siger han. Så på mit øje. "Øøj" ... "Anden øøj" ... "Mund" ... "Hår" :love: Jeg blev pavestolt!
2
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hvad er dejligt, gør dig glad ved dine børn?

Indlægaf Lykke » 7. sep 2017, 17:42

Den anden dag på vej hjem fra vuggestue trak hun i min nederdel. Og kommunikerede at hun ville op til mig. Og så sagde hun ud af det blå: jeg elsker dig mor.

Omg. Jeg smeltede!
Hun fylder snart to år. Det er simpelthen den dejligste alder i verden.
2
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Hvad er dejligt, gør dig glad ved dine børn?

Indlægaf Sorenspige » 7. sep 2017, 18:32

Når min lille pige på snart 14 måneder smiler, vinker og klapper, når hun ser mig :lun:.

Når min store drenge gengælder mit "Jeg elsker dig" med "Jeg elsker dig mest" :love:.
1
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27065

Re: Hvad er dejligt, gør dig glad ved dine børn?

Indlægaf ajnaM » 7. sep 2017, 19:29

Jeg kyssede min 5-årige rigtig meget forleden, og mens jeg gik amok på hans ansigt, spurgte jeg, om han egentlig nogensinde syntes, at jeg kyssede ham for meget.

"Nej. ... du må gerne bare blive ved..." :lun:
4
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…

Tilbage til "Forældre"