Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf Lilleluftballon » 6. jul 2017, 07:51

Fledermäuslein skrev:Kan I anbefale en god ringslynge, der ikke bliver for varm? Jeg har en JPMBB strækvikle, men den bliver virkelig varm, så den egner sig sikkert bedre til efteråret.

Og jeg tænker også, at en ringslynge nok er bedre egnet til en hurtig gåtur med hunden, eller når jeg lige hurtigt skal lave et eller andet med min store pige, end strækviklen er. Baby er fire uger, hvis det har noget at sige.


Overvej en god bæresele. Den vi har fra manduca har indbygget babyindsats, så man kan bruge den fra fødslen. Den er hurtigere at tage af/på end fastvikle, og nemmere at få barnet til at sidde rigtigt i end ringslyngen. Og rar at gå med.

Er først begyndt at bruge ringslyngen nu, hvor min datter er 10 mdr og næsten kan gå (men helst bare vil sidde på hoften altid...). Men man bliver altså lidt skæv i ryggen...
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf godtnavn » 6. jul 2017, 11:09

uglerlil.jpg


Ej men :lun:

Er faktisk også lidt lun på bagsiden så den kan bruges på begge skuldre uden at komme på hovedet :banan:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf godtnavn » 6. jul 2017, 17:41

I øvrigt mere lyserød i virkeligheden, var svært at fange farven, og så lækker at bruge!
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf Æble » 6. jul 2017, 17:44

Den ser lækker ud Godtnavn! Håber du flasher den på også.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf godtnavn » 6. jul 2017, 19:51

Æble skrev:Den ser lækker ud Godtnavn! Håber du flasher den på også.


Vi holder Luna helt fra internettet, så det gør jeg desværre ikke. Men mon ikke der er andre derflasher den, folk med vikler er ret glade for at tage billeder af dem selv :lol: (altså jeg har også mange baby-i-vikle billeder de kommer bare ikke online :genert: )
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf Æble » 6. jul 2017, 20:07

godtnavn skrev:
Æble skrev:Den ser lækker ud Godtnavn! Håber du flasher den på også.


Vi holder Luna helt fra internettet, så det gør jeg desværre ikke. Men mon ikke der er andre derflasher den, folk med vikler er ret glade for at tage billeder af dem selv :lol: (altså jeg har også mange baby-i-vikle billeder de kommer bare ikke online :genert: )


Du kan evt sløre ansigtet. Men fair nok ellers.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf godtnavn » 7. jul 2017, 06:08

Æble skrev:
godtnavn skrev:
Æble skrev:Den ser lækker ud Godtnavn! Håber du flasher den på også.


Vi holder Luna helt fra internettet, så det gør jeg desværre ikke. Men mon ikke der er andre derflasher den, folk med vikler er ret glade for at tage billeder af dem selv :lol: (altså jeg har også mange baby-i-vikle billeder de kommer bare ikke online :genert: )


Du kan evt sløre ansigtet. Men fair nok ellers.


Kan godt være vi gør det en dag, har vi ikke helt taget stilling til endnu, men i første omgang er det helt væk fra nettet, også fordi det så er nemmere for familie og venner at forstå. Men gal det er svært nogle gange når man har lyst til at vise hele verden hvor lækker ens baby er, men indtil videre har vi holdt fast i hvad vi besluttede før hun blev født :)
2
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf godtnavn » 8. jul 2017, 10:51

Jeg har i dag lavet min første ruck :banan: Det var en million gange nemmere og mindre skræmmende end jeg troede, og Luna elskede det! Kæresten stod ved siden af for at gribe hvis noget gik galt, men det var ikke nødvendigt, jeg tror dog gerne jeg vil have ham ved siden af de næste par gange også, om ikke andet så for at give mig highfive når jeg lige tryller Luna på ryggen :lol:
2
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osvnde

Indlægaf Æble » 9. jul 2017, 20:37

Nå nu fik jeg endelig syet de ringe på ringslyngen. Og konstaterede at det ikke er så lækkert sådan noget lagenlærred (hvilket keg jo ikke vidste :rulle: :lol: ) Overvejedw at kaste mig ud i noget thai silke, men nu har jeg købt en i viklestof, som jeg håber kommer i denne uge. Det skal bare lige prøves ordentligt.

Jeg kan godt få hende bundet, men det er som om hun tilter til den side der ikke er ringe :gruble: Synes den er svær at stramme, men nok pga stoffet ikke er så glat, så håber det bliver bedre med viklestof. Kan mærke at det vil blive et kæmpe hit for mig at den er hurtig og "uforpligtende" hvis jeg ellers kan få hende sat rigtigt.
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf PinkPowerPrincess » 11. jul 2017, 10:09

Nu må jeg lige trække på jer erfarne vikle-damers viden :) Jeg kunne godt tænke mig noget der er nemmere at få på en stræk/fast vikle. Tænker umiddelbart mei tai. Men kan man overhovedet få dem i pæne prints? Er ikke til kleinsmekker, det skal helst være afdæmpede farver og et enkelt mønster, feks synes jeg sling studio falling feathers printet er så fint!

Min RS kan jeg ikke helt få til at fungere, jeg synes det er meget svært at få ham til at sidde godt i den, men det bliver jo nemmere når han bliver større. Til gengæld synes jeg allerede det gør ondt at bære med kun den ene skulder, og det kommer nok kun til at blive værre..

Jeg er jo ikke helt inde i det, men har tænkt på, hvad er det der gør at der er så stor prisforskel på slynger? Altså uld/silke blends er selvfølgelig lidt lækre, men man har dem jo alligevel uden på tøjet. Er det primært de smukke prints man betaler for, eller er der forskel på funktionaliteten? Altså der er jo forskellige størrelser, men jeg tænker mere komforten. Føles det feks mindre tungt i de gode slynger?
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf godtnavn » 11. jul 2017, 11:26

Det er lidt begge dele, ligesom man betaler meget for designertøj grundet mærket, men omvendt holder det også bedre end tøj fra h&m :)
Jeg synes man kan mærke markant forskel på billige og dyre, nogle vikler vejer Luna 1000 kg i, andre kan jeg næsten ikke mærke hendes vægt. Og det bliver jo selvfølgelig mere udtalt når hun vejer mere og der derfor er brug for mere støtte :)

Uld/silke er jeg glad for for det er bare mindre varmt end f.eks. bomuld, men selv bomuld er forskelligt, nogle er varme andre er ikke. Mit bedste råd er at tage til noget så nørdet som grams, så kan du selv mærke forskel og finde ud af hvad du vil.

Måske en garvet vikler kan give dig vejledning så du bliver fortrolig med slyngen? Hvis den er strammet ordenlig bær man jo ikke kun med den ene skulder men med hele ryggen, selvfølgelig ikke nær så godt fordelt som med en vikle, men jeg synes ikke Lunas omkring 7 kg er tungt, har også haft en treårig oppe uden det var nævneværdigt tungt, men der skulle den strammes godt.
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf PinkPowerPrincess » 11. jul 2017, 11:38

Ja det er nok en god ide med slynge grams :) Når jeg engang får overskud til at tage ud til sådan noget.. Hvis det virkelig er sådan at det føles mindre tungt med de dyre slynger, så vil jeg klart overveje at investere i en. :)
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf godtnavn » 11. jul 2017, 12:14

PinkPowerPrincess skrev:Ja det er nok en god ide med slynge grams :) Når jeg engang får overskud til at tage ud til sådan noget.. Hvis det virkelig er sådan at det føles mindre tungt med de dyre slynger, så vil jeg klart overveje at investere i en. :)


Ja det er røvfarligt at prøve en dyr, for det føles bare mere behageligt. Jeg skal også have købt en af de dyre vkler (min Linischka er jo en slynge) skal bare lige have bestemt mig for størrelse først... Måske kommer tilfældigheder til at afgøre det, for har set mig lun på en jeg i så fald vil skulle finde brugt.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf HappyPaww » 11. jul 2017, 12:18

Hvis man er dovent anlagt, og ikke har tålmådighed til 2-3 meter langt stof, der skal bindes i intrigante viklinger, og oveni det nemt bliver varm og ikke er super stærk i ryggen, hvad skal man så have? :D

Har en Manduca bæresele, men synes allerede det blev for tungt med min søn, da han var et halvt års tid, fordi selen er tung i sig selv, og bæres for yderligt på skuldrene.

Så jeg tænker noget stof/vikleagtigt, som ikke har store tunge stivere og "bælter" som en bæresele, og som det ikke kræver 4 års kursus i knob og origami, for at bruge? :D...
0
Fledermäuslein
Indlæg: 2122
Tilmeldt: 28. aug 2015, 20:06
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6831

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf Fledermäuslein » 11. jul 2017, 14:23

Tak for jeres råd. Jeg har researchet lidt mere og kan se, det nok er rigtigt, at en ringslynge er bedre til senere.

Jeg havde en manduca til vores store pige, men udover at hun skreg, når jeg satte hende i den, synes jeg egentlig heller ikke, at den føltes specielt behagelig at have på, så sådan en gider jeg ikke igen.

Så jeg har besluttet mig for at købe en kølig(ere) fastvikle. Strækviklen kan jeg da vist til gengæld lige så godt sælge igen, den får jeg næppe brugt, så varm som den er!
0

Tilbage til "Forældre"