Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf JoyNips » 24. nov 2017, 16:58

Majer skrev:
Tsk for kæmpe hjælp :)
Jeg har lige bestilt en grå little frog 220 gsm i 100% bomuld med 15% rabat.

Valgte str 8, så må jeg bytte den hvis den er for lang. Eller korte den lidt af. Tænker hellere lidt for lang end for kort når jeg er nybegynder :)


Selvtak, håber du bliver glad for at vikle. Kom ind i gruppen Slyngegalleriet på facebook, der er masser af tips og tricks. Der er sikkert også en gruppe for folk der vikler i dit nærområde, jeg vil anbefale at tage til viklegrams, der kan du få hjælp til bindinger og gramse på en masse lækre vikler (pas på, man bliver afhængig!). Og når du vikler skal du ikke blive forskrækket hvis nogen råber “kage” til dig. Det er bare et hemmeligt håndtryk viklere imellem.

Det er lidt en smagssag om man er til ekstra længde (“lange haler”) eller ej, men det kan godt være lidt overvældende med alt det stof. Jeg ligger mellem base 5 og 6 og bruger oftest en 5’er.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf Danseprinsesse » 24. nov 2017, 22:10

Lilleluftballon skrev:Jeg bærer stadig meget, hver dag, i min manduca. Min pige er nu 14 mdr og den passer stadig så fint. Og jeg er blevet god til at tage hende på ryggen, så det tager max 10.sek.
Når jeg finder bæreselen frem kommer hun i øvrigt løbende og råber "op, op". Mega sødt... er meget glad for min manduca :)


Inspireret af dig, er jeg endelig kommet i gang med at bære ham på ryggen i Manducaen. Det er guld værd, når han er træt sidst på eftermiddagen, og jeg skal lave aftensmad.

Jeg startede med at have ham foran, men det blev ret hurtigt temmelig irriterende, at han kunne nå posen med uskrællede kartofler og forsøgte at proppe dem i munden på mig (efter selv at have konstateret, at de smagte grimt) :lol:.

Så nu sidder han tit omme på ryggen og slapper af, mens vi hører musik. Så hyggeligt!
1
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf Sorenspige » 25. nov 2017, 05:55

Det lyder hyggeligt, DP. Det gik M desværre ikke. Hun har ellers siddet på ryggen tidligere, men nu vil hun ned efter max 5 minutter.
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf Lilleluftballon » 25. nov 2017, 10:14

Danseprinsesse skrev:
Lilleluftballon skrev:Jeg bærer stadig meget, hver dag, i min manduca. Min pige er nu 14 mdr og den passer stadig så fint. Og jeg er blevet god til at tage hende på ryggen, så det tager max 10.sek.
Når jeg finder bæreselen frem kommer hun i øvrigt løbende og råber "op, op". Mega sødt... er meget glad for min manduca :)


Inspireret af dig, er jeg endelig kommet i gang med at bære ham på ryggen i Manducaen. Det er guld værd, når han er træt sidst på eftermiddagen, og jeg skal lave aftensmad.

Jeg startede med at have ham foran, men det blev ret hurtigt temmelig irriterende, at han kunne nå posen med uskrællede kartofler og forsøgte at proppe dem i munden på mig (efter selv at have konstateret, at de smagte grimt) :lol:.

Så nu sidder han tit omme på ryggen og slapper af, mens vi hører musik. Så hyggeligt!

Årh hvor hyggeligt!
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf Majer » 28. nov 2017, 07:56

JoyNips skrev:
Majer skrev:
Tsk for kæmpe hjælp :)
Jeg har lige bestilt en grå little frog 220 gsm i 100% bomuld med 15% rabat.

Valgte str 8, så må jeg bytte den hvis den er for lang. Eller korte den lidt af. Tænker hellere lidt for lang end for kort når jeg er nybegynder :)


Selvtak, håber du bliver glad for at vikle. Kom ind i gruppen Slyngegalleriet på facebook, der er masser af tips og tricks. Der er sikkert også en gruppe for folk der vikler i dit nærområde, jeg vil anbefale at tage til viklegrams, der kan du få hjælp til bindinger og gramse på en masse lækre vikler (pas på, man bliver afhængig!). Og når du vikler skal du ikke blive forskrækket hvis nogen råber “kage” til dig. Det er bare et hemmeligt håndtryk viklere imellem.

Det er lidt en smagssag om man er til ekstra længde (“lange haler”) eller ej, men det kan godt være lidt overvældende med alt det stof. Jeg ligger mellem base 5 og 6 og bruger oftest en 5’er.


Jeg er i et par Facebookgrupper allerede, men må indrømme, at med en snart 3 årig og et spædbarn, så er overskuddet til at sætte sig meget ind i det der ikke. Så jeg skal bare have det til at fungere på lettest mulige måde.
Men nu kan jeg se at den er på vej til levering, så er da spændt på at prøve den :klap:
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf godtnavn » 10. dec 2017, 20:17

Intet mindre end 2 vikler har forladt mig i denne weekend :( Meeeeen det betyder jo plus på viklekontoen og penge til at shoppe andre vikler :D Så skal jeg bare finde de rette der skal flytte ind herhjemme :D Men det er lidt sørgmodigt at sende de andre væk :(
1
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf JoyNips » 11. dec 2017, 08:00

godtnavn skrev:Intet mindre end 2 vikler har forladt mig i denne weekend :( Meeeeen det betyder jo plus på viklekontoen og penge til at shoppe andre vikler :D Så skal jeg bare finde de rette der skal flytte ind herhjemme :D Men det er lidt sørgmodigt at sende de andre væk :(


Har du noget spændende på vej eller i kikkerten?

Jeg er kommet til at gå lidt amok i POs, så jeg har 2 cairis på vej, en sz 4 og en sz 6 og jeg mener også, at jeg har lagt en ordre på en sz 2 etellerandet sted... og så overvejer jeg at bestille en sz 7...
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf JoyNips » 11. dec 2017, 08:01

Majer skrev:
Jeg er i et par Facebookgrupper allerede, men må indrømme, at med en snart 3 årig og et spædbarn, så er overskuddet til at sætte sig meget ind i det der ikke. Så jeg skal bare have det til at fungere på lettest mulige måde.
Men nu kan jeg se at den er på vej til levering, så er da spændt på at prøve den :klap:


Har du fået din vikle og er du kommet igang med at bruge den?
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf Majer » 11. dec 2017, 08:50

JoyNips skrev:
Majer skrev:
Jeg er i et par Facebookgrupper allerede, men må indrømme, at med en snart 3 årig og et spædbarn, så er overskuddet til at sætte sig meget ind i det der ikke. Så jeg skal bare have det til at fungere på lettest mulige måde.
Men nu kan jeg se at den er på vej til levering, så er da spændt på at prøve den :klap:


Har du fået din vikle og er du kommet igang med at bruge den?


Jeg har fået den, men som du forudsagde er den alt for lang, så jeg skal have byttet til en str 7. Så langt er jeg då ikke lige nået :)
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf godtnavn » 11. dec 2017, 09:30

JoyNips skrev:
godtnavn skrev:Intet mindre end 2 vikler har forladt mig i denne weekend :( Meeeeen det betyder jo plus på viklekontoen og penge til at shoppe andre vikler :D Så skal jeg bare finde de rette der skal flytte ind herhjemme :D Men det er lidt sørgmodigt at sende de andre væk :(


Har du noget spændende på vej eller i kikkerten?

Jeg er kommet til at gå lidt amok i POs, så jeg har 2 cairis på vej, en sz 4 og en sz 6 og jeg mener også, at jeg har lagt en ordre på en sz 2 etellerandet sted... og så overvejer jeg at bestille en sz 7...


Overvejer Lunas birthwrap, men er ikke sikker. Ved jeg skal have noget med uld, gerne også glimmer, og smukt! Nu må jeg se hvor meget vikleoverskud der er når jeg har shoppet julegaver ;)
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf Majer » 13. dec 2017, 10:35

Så kom min vikle i str 7. Nu skal jeg bare have sendt den anden retur.

Ser det rigtig ud? Skal lige have strammet den lidt mere ved hendes nakke, hvis jeg skal kunne bukke mig. Men er resten rigtigt?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf godtnavn » 13. dec 2017, 20:13

Tog gerne en ipomee first frost :love: Havde jeg pengene havde jeg prøvet uden at tøve. Gal den er smuk! Og 60% silke! Suk.
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf JoyNips » 13. dec 2017, 20:47

godtnavn skrev:Tog gerne en ipomee first frost :love: Havde jeg pengene havde jeg prøvet uden at tøve. Gal den er smuk! Og 60% silke! Suk.


Jeg lurede på både Tuscan Sun og Nougat igår, men besindede mig.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf Kakro05 » 20. dec 2017, 12:41

Uhh.....jeg overvejer lidt at hoppe på de nedsatte vikler hos ellevill. Jeg er bare så bange for at være en af de uheldige, der får en vikle med mange fejl. Men det er godt nok billigt (selv hvis den bliver nuppet i tolden) og de er bare SÅ fine :love: :love:
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf godtnavn » 20. dec 2017, 16:13

Kakro05 skrev:Uhh.....jeg overvejer lidt at hoppe på de nedsatte vikler hos ellevill. Jeg er bare så bange for at være en af de uheldige, der får en vikle med mange fejl. Men det er godt nok billigt (selv hvis den bliver nuppet i tolden) og de er bare SÅ fine :love: :love:


Har ikke selv erfaring med dem, men har hørt de er ret tynde, og dermed rarest at bruge når baby er helt lille (som under ½ år) men til den pris burde de ikke være svære at sælge videre efter endt brug :)
1

Tilbage til "Forældre"