Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf Æble » 28. jun 2017, 12:18

I får det til at lyde så logisk at man skal have en hel bunke. :lol: Bliver allerede lidt træt af den ringslynge jeg er ved at sy fordi den bare er i kedeligt stof npr i viser alle de lækre der :genert:
1
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf Shmartiesh » 28. jun 2017, 15:00

Jeg fandt lige en hjemmeside der hedder slyngevejlederen og der var nogle gode videoer. Men hun siger at strækvikle er en man kan bruge når barnet er nyfødt. Altså hvor nyfødt? Snakker vi om et par dage?

Og er fastviklen så no go når de er nyfødte?
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf JoyNips » 28. jun 2017, 15:14

Shmartiesh skrev:Jeg fandt lige en hjemmeside der hedder slyngevejlederen og der var nogle gode videoer. Men hun siger at strækvikle er en man kan bruge når barnet er nyfødt. Altså hvor nyfødt? Snakker vi om et par dage?

Og er fastviklen så no go når de er nyfødte?


Du kan sagtens bruge fastvikle fra start. Strækvikle derimod duer ikke når barnet får en vis vægt, fordi den simpelthen er for elastisk, så barnet vil føles tungt, hvor fastviklen vil hjælpe dig med at bære vægten.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf Sangius » 28. jun 2017, 15:27

Shmartiesh skrev:Jeg fandt lige en hjemmeside der hedder slyngevejlederen og der var nogle gode videoer. Men hun siger at strækvikle er en man kan bruge når barnet er nyfødt. Altså hvor nyfødt? Snakker vi om et par dage?

Og er fastviklen så no go når de er nyfødte?


Du kan vikle 5 minutter efter fødsel hvis du synes. Bare så længe baby sættes korrekt. :)

Strækvikler er dejligt nemme med de små, men du kan sagtens bære en nyfødt i en fastvikle. Så skal den bare være blød og ikke alt for tyk. :)
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf Lilleluftballon » 28. jun 2017, 16:32

Shmartiesh skrev:Jeg fandt lige en hjemmeside der hedder slyngevejlederen og der var nogle gode videoer. Men hun siger at strækvikle er en man kan bruge når barnet er nyfødt. Altså hvor nyfødt? Snakker vi om et par dage?

Og er fastviklen så no go når de er nyfødte?


Vil klart anbefale en strækvikle til de helt små. Det er dejligt nemt pg trygt og du kan binde viklen på forhånd.
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf godtnavn » 28. jun 2017, 16:44

En strækvikle er også meget varmere end en fastvikle, det var en af årsagerne til at vi skiftede, så et sommerbarn ville jeg nok starte direkte i en fastvikle, hvor et vinterbarn ville jeg starte med en stræk :)
1
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf Lilleluftballon » 28. jun 2017, 17:07

godtnavn skrev:En strækvikle er også meget varmere end en fastvikle, det var en af årsagerne til at vi skiftede, så et sommerbarn ville jeg nok starte direkte i en fastvikle, hvor et vinterbarn ville jeg starte med en stræk :)


Sjovt jeg synes det er omvendt... lånte en fastvikle i december, men hverken jeg er baby kunne holde den ud. Jeg syntes den var ulidelig varm og besværlig og min datter hadede at være så fastspændt.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf Sangius » 28. jun 2017, 17:10

Lilleluftballon skrev:
godtnavn skrev:En strækvikle er også meget varmere end en fastvikle, det var en af årsagerne til at vi skiftede, så et sommerbarn ville jeg nok starte direkte i en fastvikle, hvor et vinterbarn ville jeg starte med en stræk :)


Sjovt jeg synes det er omvendt... lånte en fastvikle i december, men hverken jeg er baby kunne holde den ud. Jeg syntes den var ulidelig varm og besværlig og min datter hadede at være så fastspændt.


Fastvikler kommer i så mange forskellige blends. Du har nok haft fat i en af de varmere så. :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf Lilleluftballon » 28. jun 2017, 17:27

Sangius skrev:
Lilleluftballon skrev:
godtnavn skrev:En strækvikle er også meget varmere end en fastvikle, det var en af årsagerne til at vi skiftede, så et sommerbarn ville jeg nok starte direkte i en fastvikle, hvor et vinterbarn ville jeg starte med en stræk :)


Sjovt jeg synes det er omvendt... lånte en fastvikle i december, men hverken jeg er baby kunne holde den ud. Jeg syntes den var ulidelig varm og besværlig og min datter hadede at være så fastspændt.


Fastvikler kommer i så mange forskellige blends. Du har nok haft fat i en af de varmere så. :)


Ja måske.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf godtnavn » 28. jun 2017, 18:24

Havde tænkt mig at tage et samlet billede af mine vikler her til aften, men Luna sover halvt viklet ind i den ene, så det må blive i morgen :)
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf PinkPowerPrincess » 29. jun 2017, 15:03

IMG_0420.JPG
Sikke en hyggelig tråd! Jeg bærer også, men har nogle billige kedelige nogle, så ikke noget at flashe. Jeg er ikke så grebet af det at jeg vil bruge flere tusinde kroner på en slynge. Heldigvis, for jeg har rigeligt i stofbleerne der skulle være noget praktisk, som så hurtigt blev en hobby :P Dog har jeg længe crushet på Wrapsody Bali baby hybrid slynge. I stella printet. Overvejer kraftigt at købe den. Synes det er ret smart den både er en stræk og fast vikle :)

Og Godtnavn, synes du burde flashe noget mere :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf godtnavn » 29. jun 2017, 15:35

PinkPowerPrincess skrev:
IMG_0420.JPG
Sikke en hyggelig tråd! Jeg bærer også, men har nogle billige kedelige nogle, så ikke noget at flashe. Jeg er ikke så grebet af det at jeg vil bruge flere tusinde kroner på en slynge. Heldigvis, for jeg har rigeligt i stofbleerne der skulle være noget praktisk, som så hurtigt blev en hobby :P Dog har jeg længe crushet på Wrapsody Bali baby hybrid slynge. I stella printet. Overvejer kraftigt at købe den. Synes det er ret smart den både er en stræk og fast vikle :)

Og Godtnavn, synes du burde flashe noget mere :D


Lige nu ligger Luna og halvsover UDEN at ligge halvt indviklet i en vikle, så jeg kunne tage et billede af dem nu! Men hun har stadig mit bryst i munden, så¨skal lige turde gøre mig fri først :genert:

Og så mangler jeg jo 3 af mine vikler da de er på vej, to af dem er ved at blive vævet og en er forhåbentlig snart på vej fra Hamburg (er det ikke der Linuschka holder til?).

Joy: Hvor længe tog det din Linuschka at nå frem?
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf godtnavn » 29. jun 2017, 16:08

Jeg er ikke typen der lægger sammen :genert: Tilgengæld fik jeg samlet allesammen og så vågnede hun, men her er et hurtigt billede :) Det er uden strækviklen da den er pakket ned med det babytøj hun er vokset ud af :)
De to øverte hjørner er ringslynger, den med dragen er det stort set kun min kæreste der bruger, den med stjerner bruger vi begge, den går fra blå til lilla, billedet snyder og gør den lillae mørkeblå.
Den blå¨med "dråber" bruger vi mindst en gang om dagen, det er en kort bomuld som er dejlig blød :) Og den hvide nedenunder er min silkevikle, mønsteret er ikke særlig tydeligt på billedet, heller ikke i virkelighedne dog mere end på billedet. Den er så fin og lækker! Men lang og jeg er blevet fan af korte, men skal nok få den brugt meget især når jeg smider hende på ryggen og gerne vil have ekstra stof at rytte med.
Den røde bliver brugt meget sjældent, men har en masse affektionsværdi for mig, og da den er billig får den lov at blive. Den med katte er med meget uld og vil helt sikkert blive brugt meget til vinter :)

vikler lil.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf JoyNips » 29. jun 2017, 17:47

godtnavn skrev:Joy: Hvor længe tog det din Linuschka at nå frem?


Det tog en uges tid. Betalte 31/5, den blev sendt 6/6 og jeg modtog 8/6.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Bær dit barn-tråden - slynger, vikler, bæreseler osv

Indlægaf Æble » 29. jun 2017, 17:49

Vil det være helt dumt at have en ringslynge i alm thaisilke? :gruble:
0

Tilbage til "Forældre"