Hvor ofte ser jeres børn mormor?

Hvor ofte (i gennemsnit) ser jeres børn deres mormor?

1 gang om ugen
26
28%
2-3 gange om ugen
10
11%
Mere end 3 gange om ugen
5
5%
Mindre end 1 gang om ugen
52
56%
 
Afgivne stemmer: 93
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvor ofte ser jeres børn mormor?

Indlægaf Bøtte » 22. jun 2017, 15:52

milisa skrev:Hvorfor skulle mormor være anderledes end farmor? Eller bedstefædrene?

Nå anyways, min datter ser begge hold bedsteforældre ca hver anden måned og det er fint. Jeg ønsker bestemt ikke indblanding i mit liv af dem, jeg er for længst flyttet hjemmefra.

Da jeg blev gravid, fablede farmor om at bruge en dag om ugen på at gøre rent, vaske tøj og selvfølgelig nusse baby. En mægtig sød tanke, som kæresten heldigvis hurtigt fik skudt ned. Det handler simpelthen om, at hverken han eller jeg har lyst til at have faste gæster hver uge og slet ikke nogen, der kunne finde på at blande sig i måden vi lever på.



Når du skriver du ikke ønsker indblanding i dit liv fra dine forældre er det så fordi du har et dårligt forhold til dem?
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Hvor ofte ser jeres børn mormor?

Indlægaf JoyNips » 22. jun 2017, 16:07

kartoffelpizza skrev:Jeg elsker både min mor og svigermor meget højt, og sætter dem højt. Men aldrig om de skulle komme fast på besøg HVER uge. Jeg er selv vokset op med at det skete og jeg gjorde ligeså meget oprør mod mine bedsteforældre som min mor. Jeg synes ærligt talt også det er lidt uselvstændigt.


Jeg er omvendt opvokset uden bedsteforældre og jeg synes det er virkelig skønt at min mor kan og vil deltage i min søns liv. Jeg håber at de får et rigtig tæt forhold og at han jævnligt vil true mig med at han flytter hjem til mormor. Så har både hun og jeg gjort noget rigtigt :-D
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Hvor ofte ser jeres børn mormor?

Indlægaf milisa » 22. jun 2017, 16:27

Bøtte skrev:
milisa skrev:Hvorfor skulle mormor være anderledes end farmor? Eller bedstefædrene?

Nå anyways, min datter ser begge hold bedsteforældre ca hver anden måned og det er fint. Jeg ønsker bestemt ikke indblanding i mit liv af dem, jeg er for længst flyttet hjemmefra.

Da jeg blev gravid, fablede farmor om at bruge en dag om ugen på at gøre rent, vaske tøj og selvfølgelig nusse baby. En mægtig sød tanke, som kæresten heldigvis hurtigt fik skudt ned. Det handler simpelthen om, at hverken han eller jeg har lyst til at have faste gæster hver uge og slet ikke nogen, der kunne finde på at blande sig i måden vi lever på.



Når du skriver du ikke ønsker indblanding i dit liv fra dine forældre er det så fordi du har et dårligt forhold til dem?


Overhovedet ikke! Heller ikke til mine svigerforældre for den sags skyld. Men jeg har bare ikke noget som helst behov for at klistre mig op af dem og se dem på ugentlig basis. Hverken min kæreste eller jeg har lyst til at vores forældre får nogen stor indvirkning på vores barn. De må hjertens gerne være hygge og lege og tage og hvad bedsteforældre er, men de gør tingene på deres måde, vi gør tingene på vores. Dermed ikke sagt de dårlige forældre, de er bare, som de er, hvad jeg/vi har den største respekt for. Vi er bare, som vi er med de værdier, vi nu har.
0
Tally-ho
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Hvor ofte ser jeres børn mormor?

Indlægaf Orchidea » 22. jun 2017, 16:35

kartoffelpizza skrev:Jeg synes ærligt talt også det er lidt uselvstændigt.


Det kommer vel an på hvordan forholdet er til sine forældre. Jeg kan ikke se hvordan det, som udgangspunkt, er uselvstændigt at være en del af hinandens liv.
8
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Hvor ofte ser jeres børn mormor?

Indlægaf Sorenspige » 22. jun 2017, 18:26

Her bor alle bedsteforældre meget tæt på. Mormor arbejder stadig, men i perioder kan det stadig blive til små besøg 2-3 gange om ugen. Lige for tiden er det dog nok omkring 1 gang om ugen. Hun henter ofte vores dreng i børnehave og kører ham så hjem til os.

Vi skal på en uges sommerferie sammen.

Farfar og farmor arbejder ikke, men er mindre impulsive, men snittet er i hvert fald også 1 gange om ugen. Nogle gange kan det være flere dage i træk. De henter vores dreng i børnehave 1-2 gange om måneden.

Bedstefar ser vi 2-3 gange om måneden. Han arbejder stadig, har andre børnebørn, som ofte er hos ham og hans kone, så der er ikke så meget tid.

Vi forsøger at dele sol og vind lige mellem dem.
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Hvor ofte ser jeres børn mormor?

Indlægaf Delfin » 22. jun 2017, 18:39

Dikus skrev:
Delfin skrev:Det blev kun til omkring 2-3 gange årligt, men når vi så var sammen, var det i flere dage.
Det havde været fedt med lidt kortere afstand, så vi kunne have set hinanden hyppigere og i kortere tid pr gang,sl men en gang ugentligt, ville nok have været for meget at få til at hænge sammen i hverdagen.


Det ene ugentlige besøg her var noget af det bedste: Barn blev hentet tidligt - og vi tog hjem fra arbejde for at spise hos farmor. Og så hjem og putte barn og slappe af.


Måske ville det, hvis det var til overnatning og aflevering i institution næste dag, have været en aflastning.
Men at skulle komme hjem en gang om ugen efter 7-8 timer på arbejde i daginstitution, derefter være ude til aftensmad, for så at rasle hjem med offentlig transport inden ungens sengetid, i stedet for at være hjemme og drosle ned stille og roligt, ville jeg finde mere belastende end afslappende.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Mette
Indlæg: 1283
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1847

Re: Hvor ofte ser jeres børn mormor?

Indlægaf Mette » 22. jun 2017, 19:26

Næsten hver dag. Mormor og morfar afleverer i institution:) De andre bedsteforældre bør længere væk og dem ser de ca 1 gang om måneden.
Min mand er fint tilfreds.
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Hvor ofte ser jeres børn mormor?

Indlægaf Lilleluftballon » 22. jun 2017, 19:29

Jeg forstår bare ikke hvordan bedsteforældrene har så meget tid. Mine forældre har 7 børnebørn der alle skal ses. Min mor arbejder stadig og derudover har de jo også selv et liv med venner og aktiviteter. At de skulle have tid til at se os en gang om ugen ville da være drjligt, nen helt usansynligt.
0
Mette
Indlæg: 1283
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1847

Re: Hvor ofte ser jeres børn mormor?

Indlægaf Mette » 22. jun 2017, 19:33

Lilleluftballon skrev:Jeg forstår bare ikke hvordan bedsteforældrene har så meget tid. Mine forældre har 7 børnebørn der alle skal ses. Min mor arbejder stadig og derudover har de jo også selv et liv med venner og aktiviteter. At de skulle have tid til at se os en gang om ugen ville da være drjligt, nen helt usansynligt.

Min mand og jeg møder kl 7. Mine forældre kl 10. De har ingen andre aktiviteter så tidligt :D
Jeg ser dem dog sjældent..
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Hvor ofte ser jeres børn mormor?

Indlægaf Lilleluftballon » 22. jun 2017, 19:35

Mette skrev:
Lilleluftballon skrev:Jeg forstår bare ikke hvordan bedsteforældrene har så meget tid. Mine forældre har 7 børnebørn der alle skal ses. Min mor arbejder stadig og derudover har de jo også selv et liv med venner og aktiviteter. At de skulle have tid til at se os en gang om ugen ville da være drjligt, nen helt usansynligt.

Min mand og jeg møder kl 7. Mine forældre kl 10. De har ingen andre aktiviteter så tidligt :D
Jeg ser dem dog sjældent..


Fantastisk. Jeg kan slet ikke forestille mig sådan et liv, så en del af mig tænker straks at det ville jeg ikke bryde mig om. Men tror faktisk bare det er fordi det er ret langt fra vores eget liv.
0
Chichu
Indlæg: 339
Tilmeldt: 12. sep 2015, 20:24
Kort karma: 20
Likede indlæg: 834

Re: Hvor ofte ser jeres børn mormor?

Indlægaf Chichu » 22. jun 2017, 19:43

Lilleluftballon skrev:Jeg forstår bare ikke hvordan bedsteforældrene har så meget tid. Mine forældre har 7 børnebørn der alle skal ses. Min mor arbejder stadig og derudover har de jo også selv et liv med venner og aktiviteter. At de skulle have tid til at se os en gang om ugen ville da være drjligt, nen helt usansynligt.


Så fordi dine forældre har 700 børnebørn og et job og alle mulige andre meget vigtigere ting, så er det helt utænkeligt, at det skulle forholde sig anderledes for andre?

At lave noget (som her at se børnebørn) en gang om ugen kan de fleste da få presset ind i kalenderen. Hvis de ønsker det.

Hvis alle parter har det godt med hinanden, så skal man da bare ses.

Og det at have bedsteforældre der gider deres børnebørn, det er da skønt og en gave til børnene.
2
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Hvor ofte ser jeres børn mormor?

Indlægaf Ficus » 22. jun 2017, 19:50

Kender umiddelbart heller ikke mange i bedsteforældre alder med 7 børnebørn, tror dem jeg kan komme i tanke om med flest har 4 (fx min egen mormor) og som Ekstrovert skriver, så er det ikke fordelt på 4, eller 7, forældrepar.

Mine forældre arbejder da også, mere end fuldtid. Plus løbeklubben, madklubben, biografklubben, venner og generelt et liv hvor de spiser ude på cafeer og restauranter, og en masse andet. Alligevel ser vi dem en gang om ugen. Min mor er, efter at jeg er blevet gravid, heller ikke bleg for at sende en SMS med at det er længe siden, når vi rammer 6. dagen for et besøg.

For nogen lyder det sikkert klistret eller whatever, men sådan føles det slet ikke når man er i det. Hvis nogen har travlt i en periode, så siger man det bare, det er jo ikke sådan at det er en kontraktfast aftale at vi SKAL ses. Det sker bare. Og så længe alle hygger sig og har lyst til det forhold, så synes jeg faktisk det er lidt provokerende at kalde det uselvstændigt.
8
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Hvor ofte ser jeres børn mormor?

Indlægaf Sorenspige » 22. jun 2017, 20:19

Lilleluftballon skrev:Jeg forstår bare ikke hvordan bedsteforældrene har så meget tid. Mine forældre har 7 børnebørn der alle skal ses. Min mor arbejder stadig og derudover har de jo også selv et liv med venner og aktiviteter. At de skulle have tid til at se os en gang om ugen ville da være drjligt, nen helt usansynligt.


Min mor har ikke andre børn end mig, og dermed er mine børn hendes eneste børnebørn. Derudover er hun single, så hun har heller ingen mand at tage hensyn til. Hun arbejder dog stadig og ses også ofte med veninder, men hun kigger gerne forbi 1/2 time efter arbejde for lige at sige hej.

Mine svigerforældre har 3 andre børnebørn, som bor lidt længere væk. Dem ser de ikke helt så meget som os, men alligevel 2-3 gange om måneden. De tager fx med til forskellige sportsstævner som tilskuere. De arbejder ikke, og min svigermor har ingen interessere ud over familien. Så de har dedikeret en del af deres otium til at hjælpe børn og børnebørn.

Min far arbejder og har andre børnebørn, og ham ser vi mindre.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvor ofte ser jeres børn mormor?

Indlægaf Bøtte » 22. jun 2017, 20:56

milisa skrev:
Bøtte skrev:
milisa skrev:Hvorfor skulle mormor være anderledes end farmor? Eller bedstefædrene?

Nå anyways, min datter ser begge hold bedsteforældre ca hver anden måned og det er fint. Jeg ønsker bestemt ikke indblanding i mit liv af dem, jeg er for længst flyttet hjemmefra.

Da jeg blev gravid, fablede farmor om at bruge en dag om ugen på at gøre rent, vaske tøj og selvfølgelig nusse baby. En mægtig sød tanke, som kæresten heldigvis hurtigt fik skudt ned. Det handler simpelthen om, at hverken han eller jeg har lyst til at have faste gæster hver uge og slet ikke nogen, der kunne finde på at blande sig i måden vi lever på.



Når du skriver du ikke ønsker indblanding i dit liv fra dine forældre er det så fordi du har et dårligt forhold til dem?


Overhovedet ikke! Heller ikke til mine svigerforældre for den sags skyld. Men jeg har bare ikke noget som helst behov for at klistre mig op af dem og se dem på ugentlig basis. Hverken min kæreste eller jeg har lyst til at vores forældre får nogen stor indvirkning på vores barn. De må hjertens gerne være hygge og lege og tage og hvad bedsteforældre er, men de gør tingene på deres måde, vi gør tingene på vores. Dermed ikke sagt de dårlige forældre, de er bare, som de er, hvad jeg/vi har den største respekt for. Vi er bare, som vi er med de værdier, vi nu har.


Okay på den måde.
Tænkte nok jeg måske læste det på en anden måde end du mente det :)
1
Brugeravatar
Avino
Indlæg: 708
Tilmeldt: 17. sep 2015, 15:58
Kort karma: 207
Likede indlæg: 1156

Re: Hvor ofte ser jeres børn mormor?

Indlægaf Avino » 24. jun 2017, 14:45

Min søn så ikke sin mormor ret meget, da hun var en frygtelig kvinde ( og i øvrigt- slet ikke ønskede det selv.)
Sin morfar- så han rigtigt meget. Han døde dog, da min søn var seks år.
Farmor var død. Farfar var ikke interesseret i børn.

Jeg selv er farmor, som ser mine børnebørn- mindst en gang om måneden- i flere dage af gangen :)....... Farfar er død.
Min svigerdatter nyder, at jeg kommer og bliver der- flere dage i træk. Jeg ordner så mange praktiske ting, hvilket er helt naturligt for mig.
Jeg arbejder, så jeg kan ikke bare stå til rådighed, men gør det, når jeg er hos dem.

Mormor og morfar ser de flere gange om ugen, fordi de bor tæt på- og børnene har af og til behov for hentning og pasning.. Mormor arbejder ikke- og står derfor (ofte) til rådighed.

Synes det er SÅ fint at vi kan finde ud af, at dele tingene mellem os.

Min søn har det helt fint med, at mormor og morfar er der mere- i hverdagen- så at sige. Når bare jeg også er "på banen" en gang om måneden.
Forstået på den måde- at "alle" bedsteforældre ser børnebørnene næsten lige meget.

Det fungerer fint :)
2

Tilbage til "Forældre"