Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf AgentPixie » 20. jun 2019, 11:51

I vores dagpleje er der en dreng der ikke må gå i bare tæer i DPs have, fordi moren ikke vil have han bliver beskidt, af samme grund får han ikke sandaler :tie: drengen er halvandet år, hvis han ikke er beskidt under fødderne, så har han en halv sandkasse i bleen og sit lange hår (som hun nægter at klippe, selvom drengen kampsveder), så han skal jo i bad uanset.

Hun er fandme mærkelig. Det er også synd for drengen, han vil gerne have skoene af ligesom de andre børn.
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 20. jun 2019, 12:28

AgentPixie skrev:I vores dagpleje er der en dreng der ikke må gå i bare tæer i DPs have, fordi moren ikke vil have han bliver beskidt, af samme grund får han ikke sandaler :tie: drengen er halvandet år, hvis han ikke er beskidt under fødderne, så har han en halv sandkasse i bleen og sit lange hår (som hun nægter at klippe, selvom drengen kampsveder), så han skal jo i bad uanset.

Hun er fandme mærkelig. Det er også synd for drengen, han vil gerne have skoene af ligesom de andre børn.


Fødderne er en af børns største sanseorganer, så det er virkelig skidt for hans taktiske sans at han ikke får lov at gå med bare tæer.
Hvor er det synd :(
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 25. jun 2019, 17:56

Min 9 årige datter har valgt at få klippet alt sit lange hår af. Hun er mega frisk og fin med sit nye helt korte hår, men jeg kan alligevel ikke sige mig helt fri for liiiige at skulle vænne mig til det :genert:
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 25. jun 2019, 19:25

Dengang C havde sin allergi, der var jeg med i en fbgruppe for forældre som havde børn med samme allergi. Den er jo ret sjælden. Jeg skrev en del med en fra Australien hvis datter var 1 år ældre end C og hun var hårdt ramt. Hun kunne intet- som i INTET, tåle. Hun var på en særlig aminosyre diæt. De flyttede siden til Sverige fordi de er ret lange fremme på det felt og der var bedre behandlingsmuligheder. Det går desværre stadig ikke særlig optimalt. Pigen som nu er omkring 7 har fået indopereret en sonde i maven og får dækket 90% af sit behov igennem den, stadig aminosyrebaseret. Det er fandme vildt. Og trist. Og synd og alt muligt.

Jeg kan naturligvis ikke lade være med at prise mig lykkelig for at C er kommet sig så meget over sin allergi at det kun er mælkeprodukter han tåler dårligt og dog slet ikke så slemt som dengang. Pyha altså.

Nellie er 6 mdr og vi går suuuuper langsomt frem med mad til hende og holder hende 100% mejerifri mindst 1 år.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 25. jun 2019, 19:29

FormerlyKnownAs skrev:Dengang C havde sin allergi, der var jeg med i en fbgruppe for forældre som havde børn med samme allergi. Den er jo ret sjælden. Jeg skrev en del med en fra Australien hvis datter var 1 år ældre end C og hun var hårdt ramt. Hun kunne intet- som i INTET, tåle. Hun var på en særlig aminosyre diæt. De flyttede siden til Sverige fordi de er ret lange fremme på det felt og der var bedre behandlingsmuligheder. Det går desværre stadig ikke særlig optimalt. Pigen som nu er omkring 7 har fået indopereret en sonde i maven og får dækket 90% af sit behov igennem den, stadig aminosyrebaseret. Det er fandme vildt. Og trist. Og synd og alt muligt.

Jeg kan naturligvis ikke lade være med at prise mig lykkelig for at C er kommet sig så meget over sin allergi at det kun er mælkeprodukter han tåler dårligt og dog slet ikke så slemt som dengang. Pyha altså.

Nellie er 6 mdr og vi går suuuuper langsomt frem med mad til hende og holder hende 100% mejerifri mindst 1 år.


Py det lyder frygteligt :trist: Forstår godt, at I går super langsomt frem med Nellie.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 25. jun 2019, 19:37

FruKuk skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Dengang C havde sin allergi, der var jeg med i en fbgruppe for forældre som havde børn med samme allergi. Den er jo ret sjælden. Jeg skrev en del med en fra Australien hvis datter var 1 år ældre end C og hun var hårdt ramt. Hun kunne intet- som i INTET, tåle. Hun var på en særlig aminosyre diæt. De flyttede siden til Sverige fordi de er ret lange fremme på det felt og der var bedre behandlingsmuligheder. Det går desværre stadig ikke særlig optimalt. Pigen som nu er omkring 7 har fået indopereret en sonde i maven og får dækket 90% af sit behov igennem den, stadig aminosyrebaseret. Det er fandme vildt. Og trist. Og synd og alt muligt.

Jeg kan naturligvis ikke lade være med at prise mig lykkelig for at C er kommet sig så meget over sin allergi at det kun er mælkeprodukter han tåler dårligt og dog slet ikke så slemt som dengang. Pyha altså.

Nellie er 6 mdr og vi går suuuuper langsomt frem med mad til hende og holder hende 100% mejerifri mindst 1 år.


Py det lyder frygteligt :trist: Forstår godt, at I går super langsomt frem med Nellie.


Det må være så benhårdt at gå igennem. Og de har også to ældre piger der skal tages hensyn til.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 25. jun 2019, 19:45

FormerlyKnownAs skrev:
FruKuk skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Dengang C havde sin allergi, der var jeg med i en fbgruppe for forældre som havde børn med samme allergi. Den er jo ret sjælden. Jeg skrev en del med en fra Australien hvis datter var 1 år ældre end C og hun var hårdt ramt. Hun kunne intet- som i INTET, tåle. Hun var på en særlig aminosyre diæt. De flyttede siden til Sverige fordi de er ret lange fremme på det felt og der var bedre behandlingsmuligheder. Det går desværre stadig ikke særlig optimalt. Pigen som nu er omkring 7 har fået indopereret en sonde i maven og får dækket 90% af sit behov igennem den, stadig aminosyrebaseret. Det er fandme vildt. Og trist. Og synd og alt muligt.

Jeg kan naturligvis ikke lade være med at prise mig lykkelig for at C er kommet sig så meget over sin allergi at det kun er mælkeprodukter han tåler dårligt og dog slet ikke så slemt som dengang. Pyha altså.

Nellie er 6 mdr og vi går suuuuper langsomt frem med mad til hende og holder hende 100% mejerifri mindst 1 år.


Py det lyder frygteligt :trist: Forstår godt, at I går super langsomt frem med Nellie.


Det må være så benhårdt at gå igennem. Og de har også to ældre piger der skal tages hensyn til.


Altså bare allergi (der jo ikke er noget sammenlignet med det beskrevne) i det omfang vores den ældste er ramt af, fylder nogle gange for meget i forhold til lillebror. Det er mega tidskrævende at “passe hende”, og hun får en del opmærksomhed. Og selvom det overordnet set er mest synd for hende, så mister den lille også noget.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 25. jun 2019, 19:52

FruKuk skrev:Min 9 årige datter har valgt at få klippet alt sit lange hår af. Hun er mega frisk og fin med sit nye helt korte hår, men jeg kan alligevel ikke sige mig helt fri for liiiige at skulle vænne mig til det :genert:


Det kan jeg godt forstå :kys:.
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Danseprinsesse » 28. jun 2019, 18:54

Vi har holdt afskedsfest for Knud i vuggestuen i dag.
Fra på mandag er han børnehavebarn. Vildt!

Børnene fik koldskål med jordbær og tvebakker, det var helt perfekt i varmen.
Knud fik en skøn bog med billeder, tegninger og andet fra hans tid i vuggestuen.
Han gav hver af de voksne en keramikspurv - og det var ganske utilsigtet, men det endte med at falde helt i tråd med, at vi, efter hans ønske, lyttede til fransk musik inkl. Édith Piaf til maden. :P

Det går så hurtigt. :forvirret2:

1AC4D7EC-E8D4-497F-AA3D-538C4E08F903.jpeg

E1B66BD7-8E7C-413E-8F9E-E337255373B8.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Zonta » 28. jun 2019, 23:55

Hvor mange af jer, har fået større fødder efter at have været gravide? Er de forblevet den størrelse som de fik efter graviditet og hvis ikke, hvornår var de så færdige med at vokse sig større/mindre for good? :gruble:
0
J, juli 2018.
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Lykke » 29. jun 2019, 00:33

Zonta skrev:Hvor mange af jer, har fået større fødder efter at have været gravide? Er de forblevet den størrelse som de fik efter graviditet og hvis ikke, hvornår var de så færdige med at vokse sig større/mindre for good? :gruble:



Mine fødder blev en str mindre efter graviditet. Oplevede det første gang da jeg skulle have nye sko, så husker ikke præcis hvornår.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf primle » 29. jun 2019, 05:25

Mi55y skrev:Nogen der har erfaringer med at bruge den selvbetalte forældreorlov som faste fridage fra arbejdet? Min barsel er slut i morgen, og min kæreste tager over i 2 mdr. Eftersom vi begge arbejder 37 timer og han 45 min væk, overvejer vi, at jeg skulle tage en fast orlovsdag om ugen, når vi begge er tilbage på job. Er det noget, man har krav på? Ikke at jeg tror, det bliver et problem - en kollega have 2,5 dags orlov i en periode på 2 mdr.


Jeg har gjort det. Brugte 7 timer om ugen efter jeg kom tilbage fra barsel, så jeg kun havde en 30 timers uge. Jeg meldte det ikke 8 uger efter fødsel. Min arbejdsplads sagde stadig ja.

Vi har nogle uger tilbage nu, som jeg i aftale med min nuværende arbejdsgiver bruger til august, når mine børn skal starte i henholdsvis skole og børnehave. Så er der god tid til indkøring, og vi behøver ikke bruge al vores ferie på det. Arbejdsgiver kan selvfølgelig sige nej. Men det gjorde de ikke ved mig.
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf twinkle » 29. jun 2019, 06:52

Zonta skrev:Hvor mange af jer, har fået større fødder efter at have været gravide? Er de forblevet den størrelse som de fik efter graviditet og hvis ikke, hvornår var de så færdige med at vokse sig større/mindre for good? :gruble:


Benjamin er halvandet nu, og mine fødder er stadig en størrelse større end inden jeg blev gravid..
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18167

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Mi55y » 29. jun 2019, 07:36

Zonta skrev:Hvor mange af jer, har fået større fødder efter at have været gravide? Er de forblevet den størrelse som de fik efter graviditet og hvis ikke, hvornår var de så færdige med at vokse sig større/mindre for good? :gruble:


Jeg gik en hel størrelse op sidst i graviditeten, og de er så skrumpet en halv størrelse nu :rulle: Så det er lidt forskelligt, om jeg kan passe en 39 eller skal op i en 40.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Ficus » 29. jun 2019, 08:17

Mi55y skrev:
Zonta skrev:Hvor mange af jer, har fået større fødder efter at have været gravide? Er de forblevet den størrelse som de fik efter graviditet og hvis ikke, hvornår var de så færdige med at vokse sig større/mindre for good? :gruble:


Jeg gik en hel størrelse op sidst i graviditeten, og de er så skrumpet en halv størrelse nu :rulle: Så det er lidt forskelligt, om jeg kan passe en 39 eller skal op i en 40.

Samme her, det er lidt irriterende faktisk. Synes også min vrist er er blevet højere.

Det er meget snart 2 år siden jeg fødte, så tænker størrelsen er kommet for at blive.
0

Tilbage til "Forældre"