Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf hotlips » 11. feb 2019, 13:06

Damn, nu blev den anden aftale så også ringet hjem, men det gjorde fjerdemanden i firkløverets aftale så også, så nu har hans mor lige ringet og spurgt om de måtte tage Benjamin med hjem, så er der to stks der bliver glade.

Gad vide hvor mange børn der egentlig er i skole i Rødovre det lyder jo nærmest som om det er halvdelen efterhånden.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf godtnavn » 11. feb 2019, 18:13

FruKuk skrev:
godtnavn skrev:Nå det andet barn i dagplejen ligger med det samme, og det sidste barn havde det som sagt i sidste uge, men har ferie her nu. Så fejler alt og begge børn stadig er syge når jeg skal scannes kan det være at jeg er heldig at dagplejemor kan tage min datter den time det tager selvom min datter stadig er syg. Det kræver selvfølgelig at det andet barn også stadig ligger til den tid, så hun ikke har nogen børn. Her er det i hvert fald ikke gået frem af, tværtimod, men håber håber håber hun bliver frisk så jeg ikke skal bekymre mig :)

Og så har scanningen at vise at næste baby at være ganespaltefri ligesom min datter!


Er din mands arbejdsplads helt ufleksible på, at han kan tage en halv feriedag, hvis jeres datter stadig er syg, så han kan komme hjem, mens du er til scanning?

Krydser uagtet hvad fingre for gode resultater af scanningen.


Lige den dag er de, den ligger oveni et møde ang noget omrokering af hele arbejdspladsen, inkl den gruppe han er leder for, og med deltagere der kommer udenlands fra, så ikke et nemt møde lige at rykke eller undvære ham til. Ellers er de vildt fleksible, han får fri med løn til alt med graviditeten, inkl alle ekstra scanninger/besøg hos fødselslæge, han har haft kortere arbejdsdage de sidste uger da jeg ikke har kunne hentet datteren grundet enormt svimmelhed, og generelt er de rigtig rigtig gode, scanningen kunne bare ikke ligge dummere... Nu har han så lagt sig med det også, så det ender sikkert med at mand og datter er syge hjemme, datteren kaster i hvert fald stadig op, og har feber, så ville være overrasket hvis hun var frisk.

NEttet siger børn først må komme i pasning når de har været symptomfri i 48 timer! Jeg troede kun det var 24... Suk!
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 11. feb 2019, 18:32

godtnavn skrev:
FruKuk skrev:
godtnavn skrev:Nå det andet barn i dagplejen ligger med det samme, og det sidste barn havde det som sagt i sidste uge, men har ferie her nu. Så fejler alt og begge børn stadig er syge når jeg skal scannes kan det være at jeg er heldig at dagplejemor kan tage min datter den time det tager selvom min datter stadig er syg. Det kræver selvfølgelig at det andet barn også stadig ligger til den tid, så hun ikke har nogen børn. Her er det i hvert fald ikke gået frem af, tværtimod, men håber håber håber hun bliver frisk så jeg ikke skal bekymre mig :)

Og så har scanningen at vise at næste baby at være ganespaltefri ligesom min datter!


Er din mands arbejdsplads helt ufleksible på, at han kan tage en halv feriedag, hvis jeres datter stadig er syg, så han kan komme hjem, mens du er til scanning?

Krydser uagtet hvad fingre for gode resultater af scanningen.


Lige den dag er de, den ligger oveni et møde ang noget omrokering af hele arbejdspladsen, inkl den gruppe han er leder for, og med deltagere der kommer udenlands fra, så ikke et nemt møde lige at rykke eller undvære ham til. Ellers er de vildt fleksible, han får fri med løn til alt med graviditeten, inkl alle ekstra scanninger/besøg hos fødselslæge, han har haft kortere arbejdsdage de sidste uger da jeg ikke har kunne hentet datteren grundet enormt svimmelhed, og generelt er de rigtig rigtig gode, scanningen kunne bare ikke ligge dummere... Nu har han så lagt sig med det også, så det ender sikkert med at mand og datter er syge hjemme, datteren kaster i hvert fald stadig op, og har feber, så ville være overrasket hvis hun var frisk.

NEttet siger børn først må komme i pasning når de har været symptomfri i 48 timer! Jeg troede kun det var 24... Suk!


Ja det lyder godt nok som et mix af virkeligt uheldige omstændigheder. Men godt at høre, at mandens arbejde generelt er fleksible. Ellers bliver det også hurtigt virkeligt svært at få enderne til at nå sammen.

God bedring til jer alle :ae:
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf godtnavn » 12. feb 2019, 15:28

Datteren er rask :banan: Det er det andet barn i dagplejen tilgengæld ikke, så elvom der ikke er gået 48 timer har jeg fået go for at hun kan afleveres i morgen som eneste barn så jeg kan tage til scanning :D Som ventet var min opkast bare gravid opkast (at dømme udfra at maven ikke er ramt ellers, og at jeg ike er begyndt at kaste mere op end jeg ellers har gjort de sidste 20 uger) så jeg er sluppet som eneste herhjemme :)

...så nu er nerverne begyndt at melde sig her ang scanningen.

Tilgengæld glæder jeg mig til min datter er stor nok til at kunne ramme en spand ved opkast, gal hvor føler jeg lejligheden har sejlet i opkast! Vi smuttede i vaskeriet fordi der var så meget vasketøj at det ville have fyldt 10 maskiner herhjemme, så nu har jeg et bjerg rent tørt tøj jeg kan lægge sammen i morgen efter scanningen før datteren kommer hjem... Alle lagner, håndklæder, klude osv. var ramt. Så nu mangler vi kun alt det normale tøj...
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 12. feb 2019, 15:46

godtnavn skrev:Datteren er rask :banan: Det er det andet barn i dagplejen tilgengæld ikke, så elvom der ikke er gået 48 timer har jeg fået go for at hun kan afleveres i morgen som eneste barn så jeg kan tage til scanning :D Som ventet var min opkast bare gravid opkast (at dømme udfra at maven ikke er ramt ellers, og at jeg ike er begyndt at kaste mere op end jeg ellers har gjort de sidste 20 uger) så jeg er sluppet som eneste herhjemme :)

...så nu er nerverne begyndt at melde sig her ang scanningen.

Tilgengæld glæder jeg mig til min datter er stor nok til at kunne ramme en spand ved opkast, gal hvor føler jeg lejligheden har sejlet i opkast! Vi smuttede i vaskeriet fordi der var så meget vasketøj at det ville have fyldt 10 maskiner herhjemme, så nu har jeg et bjerg rent tørt tøj jeg kan lægge sammen i morgen efter scanningen før datteren kommer hjem... Alle lagner, håndklæder, klude osv. var ramt. Så nu mangler vi kun alt det normale tøj...


Åh hvor godt. Dejligt at det kunne løse sig.

Pøj pøj med scanningen i morgen.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 12. feb 2019, 22:37

hotlips skrev:Damn, nu blev den anden aftale så også ringet hjem, men det gjorde fjerdemanden i firkløverets aftale så også, så nu har hans mor lige ringet og spurgt om de måtte tage Benjamin med hjem, så er der to stks der bliver glade.

Gad vide hvor mange børn der egentlig er i skole i Rødovre det lyder jo nærmest som om det er halvdelen efterhånden.


Det har altså været ret vildt med sygdom denne vinter.
For et par uger siden var der sygdom på min datters skole. Den dag de var færrest var de 8 ud af 20 elever i hendes klasse. Og lidt flere i den anden klasse.
Tror de endte med at være 3 fra min datters klasse, dee ikke var syge. Der røg også en legeaftale på det (men der var både min datter of veninde syge, så ingen blev vildt kede af det) + et klassearrangement, endte sådan ret amputerer.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 12. feb 2019, 22:39

godtnavn skrev:Datteren er rask :banan: Det er det andet barn i dagplejen tilgengæld ikke, så elvom der ikke er gået 48 timer har jeg fået go for at hun kan afleveres i morgen som eneste barn så jeg kan tage til scanning :D Som ventet var min opkast bare gravid opkast (at dømme udfra at maven ikke er ramt ellers, og at jeg ike er begyndt at kaste mere op end jeg ellers har gjort de sidste 20 uger) så jeg er sluppet som eneste herhjemme :)

...så nu er nerverne begyndt at melde sig her ang scanningen.

Tilgengæld glæder jeg mig til min datter er stor nok til at kunne ramme en spand ved opkast, gal hvor føler jeg lejligheden har sejlet i opkast! Vi smuttede i vaskeriet fordi der var så meget vasketøj at det ville have fyldt 10 maskiner herhjemme, så nu har jeg et bjerg rent tørt tøj jeg kan lægge sammen i morgen efter scanningen før datteren kommer hjem... Alle lagner, håndklæder, klude osv. var ramt. Så nu mangler vi kun alt det normale tøj...


Det er helt vanvittigt hvad sådan et lille menneske kan producere af vasketøj ved at kaste op i et døgns tid. :shock: Vi har ende end en gang haft bryggerset fyldt med vasketøj pga opkast. :tie:

Godt I er friske igen :)
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf godtnavn » 12. feb 2019, 22:44

Bøtte skrev:
godtnavn skrev:Datteren er rask :banan: Det er det andet barn i dagplejen tilgengæld ikke, så elvom der ikke er gået 48 timer har jeg fået go for at hun kan afleveres i morgen som eneste barn så jeg kan tage til scanning :D Som ventet var min opkast bare gravid opkast (at dømme udfra at maven ikke er ramt ellers, og at jeg ike er begyndt at kaste mere op end jeg ellers har gjort de sidste 20 uger) så jeg er sluppet som eneste herhjemme :)

...så nu er nerverne begyndt at melde sig her ang scanningen.

Tilgengæld glæder jeg mig til min datter er stor nok til at kunne ramme en spand ved opkast, gal hvor føler jeg lejligheden har sejlet i opkast! Vi smuttede i vaskeriet fordi der var så meget vasketøj at det ville have fyldt 10 maskiner herhjemme, så nu har jeg et bjerg rent tørt tøj jeg kan lægge sammen i morgen efter scanningen før datteren kommer hjem... Alle lagner, håndklæder, klude osv. var ramt. Så nu mangler vi kun alt det normale tøj...


Det er helt vanvittigt hvad sådan et lille menneske kan producere af vasketøj ved at kaste op i et døgns tid. :shock: Vi har ende end en gang haft bryggerset fyldt med vasketøj pga opkast. :tie:

Godt I er friske igen :)


Det var lørdag, søndag og mandag, så lidt over 2 døgn, men alligevel imponerende! Jeg var også ret glad for beboervaskeriet som var helt tomt så vi kunne fylde 5 store industrimaskiner først med vask og derefter tørretumblerne...
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 13. feb 2019, 15:02

godtnavn skrev:
Bøtte skrev:
godtnavn skrev:Datteren er rask :banan: Det er det andet barn i dagplejen tilgengæld ikke, så elvom der ikke er gået 48 timer har jeg fået go for at hun kan afleveres i morgen som eneste barn så jeg kan tage til scanning :D Som ventet var min opkast bare gravid opkast (at dømme udfra at maven ikke er ramt ellers, og at jeg ike er begyndt at kaste mere op end jeg ellers har gjort de sidste 20 uger) så jeg er sluppet som eneste herhjemme :)

...så nu er nerverne begyndt at melde sig her ang scanningen.

Tilgengæld glæder jeg mig til min datter er stor nok til at kunne ramme en spand ved opkast, gal hvor føler jeg lejligheden har sejlet i opkast! Vi smuttede i vaskeriet fordi der var så meget vasketøj at det ville have fyldt 10 maskiner herhjemme, så nu har jeg et bjerg rent tørt tøj jeg kan lægge sammen i morgen efter scanningen før datteren kommer hjem... Alle lagner, håndklæder, klude osv. var ramt. Så nu mangler vi kun alt det normale tøj...


Det er helt vanvittigt hvad sådan et lille menneske kan producere af vasketøj ved at kaste op i et døgns tid. :shock: Vi har ende end en gang haft bryggerset fyldt med vasketøj pga opkast. :tie:

Godt I er friske igen :)


Det var lørdag, søndag og mandag, så lidt over 2 døgn, men alligevel imponerende! Jeg var også ret glad for beboervaskeriet som var helt tomt så vi kunne fylde 5 store industrimaskiner først med vask og derefter tørretumblerne...


Hvordan gik scanningen?
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 13. feb 2019, 18:36

Så burde storesøster været kommet de knap 200 km med tog over til mine forældre. Jeg gad ret godt, at hun lige gav et ring og fortalte, at turen var gået godt, og at hun var kommet af det rigtige sted.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf godtnavn » 13. feb 2019, 19:08

FruKuk skrev:Så burde storesøster været kommet de knap 200 km med tog over til mine forældre. Jeg gad ret godt, at hun lige gav et ring og fortalte, at turen var gået godt, og at hun var kommet af det rigtige sted.


Hvor gammel er hun, og er det første tur? Jeg kan forestille mig det kan være skræmmende at sætte sit barn alene på toget de første gange man gør det. Jeg kan huske hvor store vi følte os når vi tog toget alene til mine bedsteforældre, jeg var jo næsten voksen dengang følte jeg :lol:
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 13. feb 2019, 19:14

godtnavn skrev:
FruKuk skrev:Så burde storesøster været kommet de knap 200 km med tog over til mine forældre. Jeg gad ret godt, at hun lige gav et ring og fortalte, at turen var gået godt, og at hun var kommet af det rigtige sted.


Hvor gammel er hun, og er det første tur? Jeg kan forestille mig det kan være skræmmende at sætte sit barn alene på toget de første gange man gør det. Jeg kan huske hvor store vi følte os når vi tog toget alene til mine bedsteforældre, jeg var jo næsten voksen dengang følte jeg :lol:


Hun er 8 (snart 9) år, og det er hendes 2. tur. Jeg Erling mere rolig denne gang, men jeg synes stadig, at det er lidt grænseoverskridende, at hun sådan selv snupper toget på tværs af landet :genert:

Men hun har lige sendt en SMS, at hun er kommet godt frem og ikke har glemt noget i toget. Hun er så sød :lun:
4
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 16. feb 2019, 10:50

Tud coming up;

Fuck hvor er det pisse røv bøvlet at få en i forvejen stram hverdagslogistik til at gå op, når den ene halvdel ikke kan køre bil og den anden har aftenarbejde og derfor ikke altid kan hente :sur:

Og udsigten til, at det nok varer ved en 6-10 uger endnu er jo bare skøn :rulle:
0
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bergen » 16. feb 2019, 11:45

Det lyder rædsomt :(
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 16. feb 2019, 11:51

Bergen skrev:Det lyder rædsomt :(


Det er egentligt meget præcist!

Pt har jeg 4 uafklarede kørsler til den kommende uge :rulle:
0

Tilbage til "Forældre"