Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15172

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Zonta » 10. feb 2019, 08:01

JoyNips skrev:
Zonta skrev:
JoyNips skrev:
godtnavn skrev:Jeg gider ikke mere opkast! håber virkelig hun hurtigt kommer over den her virus! Jeg skal til scanning onsdag så hun må ikke kaste op efter tirsdag formiddag, så må jeg aflyse, og nok slet ikke få den scanning da det var den eneste tid de kunne give mig (hvilket er grunden til manden ikke kan tage datteren mens jeg bliver scannet, han har ikke mulighed for at få fri den dag).


Hvorfor må du ikke blive scannet hvis hun kaster op dagen før?

Tænker det er fordi hun så ikke må komme i dagpleje :)


Nå, sådan. Medmindre hun stadig kastede op i stride strømme ville jeg da bare tage hende med.

Ret mange steder må man slet ikke have børn med til scanninger - måske er det også tilfældet hos godtnavn :/
0
J, juli 2018.
Bergen
Indlæg: 7309
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11940

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bergen » 10. feb 2019, 08:02

JoyNips skrev:
Zonta skrev:
JoyNips skrev:
godtnavn skrev:Jeg gider ikke mere opkast! håber virkelig hun hurtigt kommer over den her virus! Jeg skal til scanning onsdag så hun må ikke kaste op efter tirsdag formiddag, så må jeg aflyse, og nok slet ikke få den scanning da det var den eneste tid de kunne give mig (hvilket er grunden til manden ikke kan tage datteren mens jeg bliver scannet, han har ikke mulighed for at få fri den dag).


Hvorfor må du ikke blive scannet hvis hun kaster op dagen før?

Tænker det er fordi hun så ikke må komme i dagpleje :)


Nå, sådan. Medmindre hun stadig kastede op i stride strømme ville jeg da bare tage hende med.


Hvis man ikke kan komme i dagpleje på grund af risiko for at smitte hører man ikke til på en scanningsafdeling.
2
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 10. feb 2019, 08:24

Zonta skrev:
JoyNips skrev:
Zonta skrev:
JoyNips skrev:
godtnavn skrev:Jeg gider ikke mere opkast! håber virkelig hun hurtigt kommer over den her virus! Jeg skal til scanning onsdag så hun må ikke kaste op efter tirsdag formiddag, så må jeg aflyse, og nok slet ikke få den scanning da det var den eneste tid de kunne give mig (hvilket er grunden til manden ikke kan tage datteren mens jeg bliver scannet, han har ikke mulighed for at få fri den dag).


Hvorfor må du ikke blive scannet hvis hun kaster op dagen før?

Tænker det er fordi hun så ikke må komme i dagpleje :)


Nå, sådan. Medmindre hun stadig kastede op i stride strømme ville jeg da bare tage hende med.

Ret mange steder må man slet ikke have børn med til scanninger - måske er det også tilfældet hos godtnavn :/


Præcis. Min mand og søn var med til MD, men min søn måtte ikke komme med ind før det hele var gennemgået. Så jeg var alene inde indtil da.

Udover det tænker jeg ikke at virusramt barn som kaster op ikke er så smart ift smitte.
Senest rettet af FormerlyKnownAs 10. feb 2019, 08:26, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 10. feb 2019, 08:25

godtnavn skrev:Vi har været sindssyg presset de sidste uger, mig fordi jeg har det sygt dårligt, mandens arbejde er lidt noget kaos (så meget at flereaf hans kollegaer leder efter andet arbejde pt, han blvier dog men ville nok overveje at søge andet hvis han ikke stod foran barsel, og har en tro på at det bliver bedre om et års tid, ergo vil det være godt igen efter hans barsel håber han) og så hr vi bare været syge på skift i år føler jeg. I dag knoklede vi så med at få styr på ting herhjemme vi burde have ordnet for uger siden, men den gulerod at vi så til aften ville tage på Halifax og spise lækker mad. Vi knokler hele dagen, når ikke alt men er godt tilfredse, gør klar til at gå ud og spise, og det er så der hvor datteren kaster op udover det hele. Hun har siden kastet op 5 gange, så her står den nu på vasketøj i alnge baner, en ladcykel der er indsmurt i opkast (fjernede det værste, men skal lige se den efter i morgen i dagslys) og nu får vi endelig aftensamd, datterne fik et par pastaskruer der selvfølgelig også røg op...

Jeg gider ikke mere opkast! håber virkelig hun hurtigt kommer over den her virus! Jeg skal til scanning onsdag så hun må ikke kaste op efter tirsdag formiddag, så må jeg aflyse, og nok slet ikke få den scanning da det var den eneste tid de kunne give mig (hvilket er grunden til manden ikke kan tage datteren mens jeg bliver scannet, han har ikke mulighed for at få fri den dag).


Voksenlivet er altså nogle gange virkeligt nedern. Håber, at datteren snart er frisk igen :ae:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 10. feb 2019, 08:28

Mig: "Lillebror vil du være sød at hente et glas vand til mig?"
Lillebror: "Ja, men kan du så ikke lige komme ind og finde fjernbetjeningen til mig...."

Han er virkelig sød, men det er som om, at det her med, at jeg ikke er ret mobil og af den årsag beder om hjælp, er røget lidt hen over hovedet på ham :lol:
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf JoyNips » 10. feb 2019, 08:50

Bergen skrev:
JoyNips skrev:
Zonta skrev:
JoyNips skrev:
godtnavn skrev:Jeg gider ikke mere opkast! håber virkelig hun hurtigt kommer over den her virus! Jeg skal til scanning onsdag så hun må ikke kaste op efter tirsdag formiddag, så må jeg aflyse, og nok slet ikke få den scanning da det var den eneste tid de kunne give mig (hvilket er grunden til manden ikke kan tage datteren mens jeg bliver scannet, han har ikke mulighed for at få fri den dag).


Hvorfor må du ikke blive scannet hvis hun kaster op dagen før?

Tænker det er fordi hun så ikke må komme i dagpleje :)


Nå, sådan. Medmindre hun stadig kastede op i stride strømme ville jeg da bare tage hende med.


Hvis man ikke kan komme i dagpleje på grund af risiko for at smitte hører man ikke til på en scanningsafdeling.


Hvis man ikke længere kaster op er man ikke længere smittefarlig, selvom man bliver holdt hjemme fra institution pga slattenhed. Omgangssyge smitter gennem opkast og afføring, så hvis der ikke længere er diarre og opkast og man har en fornuftig tilgang til basal hygiejne, så er det ikke et problem. Det er ikke luftbårent. https://www.sundhed.dk/borger/patientha ... yge-virus/

Og sandsynligheden for at et barn, der er sygt NU stadig er sygt på onsdag er iøvrigt lille, så der er jo ikke grund til at tage sorgerne på forskud.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Bergen
Indlæg: 7309
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11940

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bergen » 10. feb 2019, 09:00

JoyNips skrev:
Bergen skrev:
JoyNips skrev:
Zonta skrev:
JoyNips skrev:
godtnavn skrev:Jeg gider ikke mere opkast! håber virkelig hun hurtigt kommer over den her virus! Jeg skal til scanning onsdag så hun må ikke kaste op efter tirsdag formiddag, så må jeg aflyse, og nok slet ikke få den scanning da det var den eneste tid de kunne give mig (hvilket er grunden til manden ikke kan tage datteren mens jeg bliver scannet, han har ikke mulighed for at få fri den dag).


Hvorfor må du ikke blive scannet hvis hun kaster op dagen før?

Tænker det er fordi hun så ikke må komme i dagpleje :)


Nå, sådan. Medmindre hun stadig kastede op i stride strømme ville jeg da bare tage hende med.


Hvis man ikke kan komme i dagpleje på grund af risiko for at smitte hører man ikke til på en scanningsafdeling.


Hvis man ikke længere kaster op er man ikke længere smittefarlig, selvom man bliver holdt hjemme fra institution pga slattenhed. Omgangssyge smitter gennem opkast og afføring, så hvis der ikke længere er diarre og opkast og man har en fornuftig tilgang til basal hygiejne, så er det ikke et problem. Det er ikke luftbårent. https://www.sundhed.dk/borger/patientha ... yge-virus/

Og sandsynligheden for at et barn, der er sygt NU stadig er sygt på onsdag er iøvrigt lille, så der er jo ikke grund til at tage sorgerne på forskud.



Aflysningen af scanning sker, hvis barnet kaster op efter tirsdag eftermiddag. Så det næppe en god ide at tage det med onsdag formiddag på et sygehus. Nevermind reelt kan jeg være ligeglad. Jeg ville bare finde det uforsvarligt.
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf AgentPixie » 10. feb 2019, 09:24

Jeg ville nok heller ikke tage et sygt barn med.

Herhjemme ligger vi også syge. Jeg var syg for et par uger siden, havde en uge hvor jeg var rask. I onsdags ligger både kæresten og jeg syge, da vi henter barnet har han 39 i feber og øjenbetændelse.
De andre er friske igen, jeg vågnede i morges med en kæmpe forkølelse. Yay.
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf JoyNips » 10. feb 2019, 12:52

Bergen skrev:
JoyNips skrev:
Bergen skrev:
JoyNips skrev:
Zonta skrev:
JoyNips skrev:
godtnavn skrev:Jeg gider ikke mere opkast! håber virkelig hun hurtigt kommer over den her virus! Jeg skal til scanning onsdag så hun må ikke kaste op efter tirsdag formiddag, så må jeg aflyse, og nok slet ikke få den scanning da det var den eneste tid de kunne give mig (hvilket er grunden til manden ikke kan tage datteren mens jeg bliver scannet, han har ikke mulighed for at få fri den dag).


Hvorfor må du ikke blive scannet hvis hun kaster op dagen før?

Tænker det er fordi hun så ikke må komme i dagpleje :)


Nå, sådan. Medmindre hun stadig kastede op i stride strømme ville jeg da bare tage hende med.


Hvis man ikke kan komme i dagpleje på grund af risiko for at smitte hører man ikke til på en scanningsafdeling.


Hvis man ikke længere kaster op er man ikke længere smittefarlig, selvom man bliver holdt hjemme fra institution pga slattenhed. Omgangssyge smitter gennem opkast og afføring, så hvis der ikke længere er diarre og opkast og man har en fornuftig tilgang til basal hygiejne, så er det ikke et problem. Det er ikke luftbårent. https://www.sundhed.dk/borger/patientha ... yge-virus/

Og sandsynligheden for at et barn, der er sygt NU stadig er sygt på onsdag er iøvrigt lille, så der er jo ikke grund til at tage sorgerne på forskud.



Aflysningen af scanning sker, hvis barnet kaster op efter tirsdag eftermiddag. Så det næppe en god ide at tage det med onsdag formiddag på et sygehus. Nevermind reelt kan jeg være ligeglad. Jeg ville bare finde det uforsvarligt.


Men det jeg har skrevet er jo netop også, at hvis hun ikke længere kaster op onsdag ville jeg bare tage hende med.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf godtnavn » 10. feb 2019, 14:39

Som de andre skriver, fordi man ikke må have børn med til scanninger, og jeg ville slet ikke tage en der var syg med ind i et venteværelse fyldt med gravide, kaster hun op tirsdag er hun næppe frisk nok til at komme i pasning onsdag, og hun er for lille til at passe sig selv på gangen mens jeg bliver scannet ;) Et af de andre børn i dagplejen har lige haft det, og hun var syg i 4 dage med opkast og derefter slatten te par dage, så jeg tænker risikoen er der når det først startede lørdag aften. Jeg aflyser heller ikke tiden før tirsdag hvis hun stadig er syg der :) Jordemoderbesøget i morgen må jeg nok aflyse, men det kan også nemmere flyttes, eller måske manden kan tage datteren den times tid det tager, han arbejder tæt på hjemme så det ville jo bare være en lidt forlænget frokostpause, det må jeg lige hører ham.

Hun kaster op hver gang hun spiser, pånær mælk, det bliver nede, så vi ammer amok. Jeg fik slet ikke sovet i nat før kl 05 fordi hun vågnede/græd i søvne/kastede op med 5-10 minutters mellemrum hvis hun bare lå, så der skulle synges, vugges osv. hele natten...
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf godtnavn » 10. feb 2019, 14:42

JoyNips skrev:
Men det jeg har skrevet er jo netop også, at hvis hun ikke længere kaster op onsdag ville jeg bare tage hende med.


Men børn må ikke komme med ind til scanninger, så hun skulle være frisk nok til at komme i dagpleje onsdag morgen hvis jeg skal til scanningen. Jeg mangler dog stadig at få fat i min lillesøster, hun tager enkeltfag pt så måske jeg er heldig at hun har fri når scanningen er og kan tage datteren den time, men de andre muligheder jeg normalt har for pasning har ikke kunne på det tidspunkt... Men krydser fingre for at hun ikke bliver lige så hårdt ramt som det andet barn i dagplejen, for kunne være rart hvis hun var frisk og bare kunne komme i dagpleje onsdag :)
0
Mette
Indlæg: 1285
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1847

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Mette » 10. feb 2019, 20:05

JoyNips skrev:
Bergen skrev:
JoyNips skrev:
Zonta skrev:
JoyNips skrev:
godtnavn skrev:Jeg gider ikke mere opkast! håber virkelig hun hurtigt kommer over den her virus! Jeg skal til scanning onsdag så hun må ikke kaste op efter tirsdag formiddag, så må jeg aflyse, og nok slet ikke få den scanning da det var den eneste tid de kunne give mig (hvilket er grunden til manden ikke kan tage datteren mens jeg bliver scannet, han har ikke mulighed for at få fri den dag).


Hvorfor må du ikke blive scannet hvis hun kaster op dagen før?

Tænker det er fordi hun så ikke må komme i dagpleje :)


Nå, sådan. Medmindre hun stadig kastede op i stride strømme ville jeg da bare tage hende med.


Hvis man ikke kan komme i dagpleje på grund af risiko for at smitte hører man ikke til på en scanningsafdeling.


Hvis man ikke længere kaster op er man ikke længere smittefarlig, selvom man bliver holdt hjemme fra institution pga slattenhed. Omgangssyge smitter gennem opkast og afføring, så hvis der ikke længere er diarre og opkast og man har en fornuftig tilgang til basal hygiejne, så er det ikke et problem. Det er ikke luftbårent. https://www.sundhed.dk/borger/patientha ... yge-virus/

Og sandsynligheden for at et barn, der er sygt NU stadig er sygt på onsdag er iøvrigt lille, så der er jo ikke grund til at tage sorgerne på forskud.

Det er ikke helt korrekt.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf godtnavn » 10. feb 2019, 23:44

Nå det andet barn i dagplejen ligger med det samme, og det sidste barn havde det som sagt i sidste uge, men har ferie her nu. Så fejler alt og begge børn stadig er syge når jeg skal scannes kan det være at jeg er heldig at dagplejemor kan tage min datter den time det tager selvom min datter stadig er syg. Det kræver selvfølgelig at det andet barn også stadig ligger til den tid, så hun ikke har nogen børn. Her er det i hvert fald ikke gået frem af, tværtimod, men håber håber håber hun bliver frisk så jeg ikke skal bekymre mig :)

Og så har scanningen at vise at næste baby at være ganespaltefri ligesom min datter!
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 11. feb 2019, 07:11

godtnavn skrev:Nå det andet barn i dagplejen ligger med det samme, og det sidste barn havde det som sagt i sidste uge, men har ferie her nu. Så fejler alt og begge børn stadig er syge når jeg skal scannes kan det være at jeg er heldig at dagplejemor kan tage min datter den time det tager selvom min datter stadig er syg. Det kræver selvfølgelig at det andet barn også stadig ligger til den tid, så hun ikke har nogen børn. Her er det i hvert fald ikke gået frem af, tværtimod, men håber håber håber hun bliver frisk så jeg ikke skal bekymre mig :)

Og så har scanningen at vise at næste baby at være ganespaltefri ligesom min datter!


Er din mands arbejdsplads helt ufleksible på, at han kan tage en halv feriedag, hvis jeres datter stadig er syg, så han kan komme hjem, mens du er til scanning?

Krydser uagtet hvad fingre for gode resultater af scanningen.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf hotlips » 11. feb 2019, 08:07

Det er helt galt med sygdom her, min dreng lå det meste af sidste uge og der var 8 syge endnu fredag, den ene dag havde de været 14 ud af 26 børn i skole.

Det kostede så 3 legeaftaler, og derfor havde han glædet sig ekstra til at få en af sine bedste venner med hjem idag, han var godt nok også i skole, vi nåede lige at se ham blive hentet fordi han blev ringet hjem med feber.

Heldigvis er de andre forældre nemme at forhandle med så jeg har lånt en af de andre, de er fire stks der holder sammen, men Benjamin ved ikke at jeg har nået at lave en ny aftale og jeg glæædeer mig til at fortælle ham det.

Jeg sætter virkelig pris på at de andres forældre er som de er, det gør tingene nemmere for mig og det gør også at ungerne når at ses og være med til ting hos hinanden meget oftere end det kunne lade sig gøre hvis det var sådan noget hvor man altid skulle have en uges varsel.
0

Tilbage til "Forældre"