Snik-snak tråd for forældre?

Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sof » 9. jul 2018, 10:01

Bruger hver morgen for tiden på at være i tvivl om det er en god idé at vække et sovende barn...

I dag var jeg nødt til at vække ham. Kl var 8:30 og jeg skulle gerne både få en bid mad i ham, skifte ham, rent tøj og at spurte ned i vuggestuen med ham, så jeg kunne nå tilbage og være klar til at starte køretime kl 9:15.

Han faldt i søvn igen i klapvognen, så det var godt der var et par ledige pædagog-arme da vi nåede frem og jeg kunne skynde mig afsted igen... Har sjældent svedt så meget, det løb ned af mig.
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf twinkle » 9. jul 2018, 11:55

Sof skrev:Bruger hver morgen for tiden på at være i tvivl om det er en god idé at vække et sovende barn...

I dag var jeg nødt til at vække ham. Kl var 8:30 og jeg skulle gerne både få en bid mad i ham, skifte ham, rent tøj og at spurte ned i vuggestuen med ham, så jeg kunne nå tilbage og være klar til at starte køretime kl 9:15.

Han faldt i søvn igen i klapvognen, så det var godt der var et par ledige pædagog-arme da vi nåede frem og jeg kunne skynde mig afsted igen... Har sjældent svedt så meget, det løb ned af mig.


Det er altså også en svær balancegang, om man skal vække eller ej. Jeg gør det som udgangspunkt ikke, medmindre han falder i søvn sådan 16-ish. Så vækker jeg ham senest 17.30, for ellers får jeg ham aldrig puttet til natten..
Har dog (som mange andre) et barn der ikke sover længe om morgenen, her er vi også oppe mellem 5 og 6.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 9. jul 2018, 19:43

Min søn holder farvelfest for en håndfuld af dem han leger mest med i børnehaven på søndag. Der skal være pirattema.

Først sendte jeg besked ud med nogle datoer og alle minus 1 svarede. Jeg valgte en dato alle kunne og sendte så ny mail om at det blev den dag og vi ses. Alle svarede, minus 1.

Ville i forvente at denne 1 kommer?

Jeg skal købe ind til tema og kan få en fiks og færdig boks med alt pynt og service og hejs til 6 uden at skulle finde det forskellige i 2-3 online butikker. Hvis vedkommende kommer, så er de 7. Jeg har brugt evigheder på at finde et sted hvor jeg kan få det hele samlet. Laver også små gaveposer til hver som ligger i den skattekiste de finder til skattejagten.

Jeg har ikke mulighed for at rykke for svar da mit forældreintra allerede er lukket ned og jeg ved at de holder ferie nu. Mor er nemlig pædagog i børnehaven :stoned:

Gider jo ikke starte forfra og bruge ekstra penge for en der ikke har svaret og som jeg egentlig antager ikke kommer.

Men jeg ved også at jeg får dårlig samvittighed HVIS han kommer og der ikke er dækket op og lavet gavepose til ham også.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf godtnavn » 10. jul 2018, 11:40

Jeg har ferie, så vi burde jo kunne sove til vi vågnede, det har Luna forstået, desværre har hun ikke forstået at jeg er syg og hun derfor skal i pasning, de sidste dage har vi måtte vække hende kl 08, jeg er helt sikker på at lørdag vågner hun kl 06 som sædvanligt...
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 10. jul 2018, 19:55

FormerlyKnownAs skrev:Min søn holder farvelfest for en håndfuld af dem han leger mest med i børnehaven på søndag. Der skal være pirattema.

Først sendte jeg besked ud med nogle datoer og alle minus 1 svarede. Jeg valgte en dato alle kunne og sendte så ny mail om at det blev den dag og vi ses. Alle svarede, minus 1.

Ville i forvente at denne 1 kommer?

Jeg skal købe ind til tema og kan få en fiks og færdig boks med alt pynt og service og hejs til 6 uden at skulle finde det forskellige i 2-3 online butikker. Hvis vedkommende kommer, så er de 7. Jeg har brugt evigheder på at finde et sted hvor jeg kan få det hele samlet. Laver også små gaveposer til hver som ligger i den skattekiste de finder til skattejagten.

Jeg har ikke mulighed for at rykke for svar da mit forældreintra allerede er lukket ned og jeg ved at de holder ferie nu. Mor er nemlig pædagog i børnehaven :stoned:

Gider jo ikke starte forfra og bruge ekstra penge for en der ikke har svaret og som jeg egentlig antager ikke kommer.

Men jeg ved også at jeg får dårlig samvittighed HVIS han kommer og der ikke er dækket op og lavet gavepose til ham også.



Måske er svaret for sent ;)

Men havde de svaret på om de kunne den dag?
Hvis ja så ville jeg nok gå ud fra at de kom. Hvis det var dem der hellere ikke svarede der så ville jeg ikke tro han kom.

Har helt glemt at kommentere sagen om den der leder. Det er jo ganske skrækkeligt hvis det slet ikke er ham :( han har vel ikke kendt hende for før? For det var sket før også ik?
Ej det er virkelig skrækkeligt.

Hvornår flytter i fra DK er det lige oppe over? Og hvad siger sønnike til det?
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 10. jul 2018, 20:03

xxx---xxx skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Min søn holder farvelfest for en håndfuld af dem han leger mest med i børnehaven på søndag. Der skal være pirattema.

Først sendte jeg besked ud med nogle datoer og alle minus 1 svarede. Jeg valgte en dato alle kunne og sendte så ny mail om at det blev den dag og vi ses. Alle svarede, minus 1.

Ville i forvente at denne 1 kommer?

Jeg skal købe ind til tema og kan få en fiks og færdig boks med alt pynt og service og hejs til 6 uden at skulle finde det forskellige i 2-3 online butikker. Hvis vedkommende kommer, så er de 7. Jeg har brugt evigheder på at finde et sted hvor jeg kan få det hele samlet. Laver også små gaveposer til hver som ligger i den skattekiste de finder til skattejagten.

Jeg har ikke mulighed for at rykke for svar da mit forældreintra allerede er lukket ned og jeg ved at de holder ferie nu. Mor er nemlig pædagog i børnehaven :stoned:

Gider jo ikke starte forfra og bruge ekstra penge for en der ikke har svaret og som jeg egentlig antager ikke kommer.

Men jeg ved også at jeg får dårlig samvittighed HVIS han kommer og der ikke er dækket op og lavet gavepose til ham også.



Måske er svaret for sent ;)

Men havde de svaret på om de kunne den dag?
Hvis ja så ville jeg nok gå ud fra at de kom. Hvis det var dem der hellere ikke svarede der så ville jeg ikke tro han kom.

Har helt glemt at kommentere sagen om den der leder. Det er jo ganske skrækkeligt hvis det slet ikke er ham :( han har vel ikke kendt hende for før? For det var sket før også ik?
Ej det er virkelig skrækkeligt.

Hvornår flytter i fra DK er det lige oppe over? Og hvad siger sønnike til det?


Nej slet ikke, men handlede ind i dag udfra st barnet ikke kommer. De har ikke svaret på nogle af delene.

Det er forfærdeligt med den sag.
Storesøster var angiveligt udsat for noget i 1. børnehave
Lillesøster var angiveligt udsat for noget i 2. børnehave (vores)
Begge starter i ny til september.
Storesøster har også gået i 2 vuggestuer som åbenbart var dårlige hvorfor hun blev blev hjemmepasset til hun var klar til bh.

Vi flytter om 2,5 uge :shock: vi er SÅ klar. Han glæder sig, nok mest til st vi alle 3 er sammen igen...og til at have pool. Men reelt fatter han nok ikke konsekvensen sådan helt reelt før vi står i det. Men vi taler meget om det og han er vældig stolt over st skulle starte i skole allerede osv.
1
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 17. jul 2018, 19:59

FormerlyKnownAs skrev:
xxx---xxx skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Min søn holder farvelfest for en håndfuld af dem han leger mest med i børnehaven på søndag. Der skal være pirattema.

Først sendte jeg besked ud med nogle datoer og alle minus 1 svarede. Jeg valgte en dato alle kunne og sendte så ny mail om at det blev den dag og vi ses. Alle svarede, minus 1.

Ville i forvente at denne 1 kommer?

Jeg skal købe ind til tema og kan få en fiks og færdig boks med alt pynt og service og hejs til 6 uden at skulle finde det forskellige i 2-3 online butikker. Hvis vedkommende kommer, så er de 7. Jeg har brugt evigheder på at finde et sted hvor jeg kan få det hele samlet. Laver også små gaveposer til hver som ligger i den skattekiste de finder til skattejagten.

Jeg har ikke mulighed for at rykke for svar da mit forældreintra allerede er lukket ned og jeg ved at de holder ferie nu. Mor er nemlig pædagog i børnehaven :stoned:

Gider jo ikke starte forfra og bruge ekstra penge for en der ikke har svaret og som jeg egentlig antager ikke kommer.

Men jeg ved også at jeg får dårlig samvittighed HVIS han kommer og der ikke er dækket op og lavet gavepose til ham også.



Måske er svaret for sent ;)

Men havde de svaret på om de kunne den dag?
Hvis ja så ville jeg nok gå ud fra at de kom. Hvis det var dem der hellere ikke svarede der så ville jeg ikke tro han kom.

Har helt glemt at kommentere sagen om den der leder. Det er jo ganske skrækkeligt hvis det slet ikke er ham :( han har vel ikke kendt hende for før? For det var sket før også ik?
Ej det er virkelig skrækkeligt.

Hvornår flytter i fra DK er det lige oppe over? Og hvad siger sønnike til det?


Nej slet ikke, men handlede ind i dag udfra st barnet ikke kommer. De har ikke svaret på nogle af delene.

Det er forfærdeligt med den sag.
Storesøster var angiveligt udsat for noget i 1. børnehave
Lillesøster var angiveligt udsat for noget i 2. børnehave (vores)
Begge starter i ny til september.
Storesøster har også gået i 2 vuggestuer som åbenbart var dårlige hvorfor hun blev blev hjemmepasset til hun var klar til bh.

Vi flytter om 2,5 uge :shock: vi er SÅ klar. Han glæder sig, nok mest til st vi alle 3 er sammen igen...og til at have pool. Men reelt fatter han nok ikke konsekvensen sådan helt reelt før vi står i det. Men vi taler meget om det og han er vældig stolt over st skulle starte i skole allerede osv.


Det forældrene mon spøgelser, jeg tænker bare så uheldig kan man da ikke være?

Hvordan gik farvel festen og kom han drengen?

Jeg ved godt det også bliver hverdag men Nøj hvor lyder det bare fedt og spændene.
Nej den alder (han er også fra 13 eller start 14 ik?) forstår de jo ikke konsekvensen. Men mon ikke han bare synes det er fedt at i skal være sammen.
Kan han endelig stadig engelsk nu hvor i har boet i dk?
Kan huske min kusine lyn hurtigt mistet det som lille. Det kommer jo så nok også hurtigt igen :)
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 17. jul 2018, 21:20

Jeg blev kl 20.00 nød til at køre på arbejde sådan halv akut, og den store blev SÅ ked af det :trist: Hun ved godt, at det er sådan mit job er, og hun plejer at tage det pænt, men i dag knækkede filmen altså. Øv så føler jeg mig fandme som en skodmor.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 17. jul 2018, 22:37

FormerlyKnownAs skrev:
FruKuk skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Bøtte skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Bøtte skrev:Dulle sådan er begge vores også.
På en god dag sover vi længere end 5.30.

Den lille sover ok, og sover ofte til kl 6, den store står oftest op 5.15, sover hun endelig længere vågner den lille selvfølgelig tidligere. :rulle:

Og uanset hvad vi gør (vi har 5,5 års erfaring i at prøve) sover den store ikke længere. Jeg glæder mig virkelig til jeg ikke skal vækkes 5.xx hver eneste dag...

Præcis, det er en kamp er ikke kan vinde.

Jeg har ikke tal på hvor mange der siger “jamen hvorfor lægger i ham ikke bare senere?”. Well, umidelbart så er det jo det allermest logiske at gøre, men nej, den tanke har vi ALDRIG selv fået. Tak for hjælpen. Gid du sagde det for 4 år siden. ish...


Præcis. Det har vi aldrid prøvet. Vi elsker bare at stå op kl lort, så vi har faktisk ikke prøvet noget som helst. Det er i hvert fald det folk umiddelbar tæbker om os - vurderet ud fra deres kloge metoder til at ændre det.


Det er da også fjollet at i ikke har prøvet noget som helst. Tosser... :lol:


Må jeg foreslå “I skal bare blive ved med at insistere på, at det er nat” eller “drop middagsluren” eller “er I sikre på, at det ikke bare er en dårlig vane og nu må i sætte foden ned” metoderne -
Ja velbekomme de damer :deer:


Takker og bukker. Det skal prøves og ellers bliver det “godnat og sov godt” metoden.


Altså..."godnat og sov godt" virkede her i løbet af 2 dage....Da barnet fandt ud af at der var lukket for roomservice klokken til klokken 06.00 blev hun virkelig gal....Så jeg havde lige et par nætter hvor hun lå og kaldte mig for "KÆMPE LORTE MOR" mens jeg var inde hos hende sådan cirka hvert 2-3 minut og bliver overhældt med eder....Tro mig...hun var ikke ked....Hun var aldeles rødglødende rasende.....Hold da op hun synes jeg var en skændsel for moderskabet.....

Til gengæld så er Emma åbenbart ligeglad med at :

"Det stadig er nat"....Gu' er det røv. Solen står op i røven på mig. Og når jeg står op så er det morgen :tie: :tie: :tie:
"Blive puttet senere så man rykker hendes rytme" Gu' gør den da røv. Ungen er fandme mere præcis end et schweitzer ur.
"Blive puttet senere for så sover hun længere i morgen" Gu' gør hun da røv. Tværtom...For hver time vi rykkede hende den ene vej, så hævnede hun sig en time den anden vej....Hun blev lagt klokken 7 og vågnede mellem 5.15 og 5.45. Rykkede vi hende til klokken 8 vågnede hun klokken 4.15-4.45
"Droppe middagsluren"Gu' virker det da røv. Så sov ungen bare klokken 17. Og stod stadig op ml 5.15 og 5.45
"Det kan være en dårlig vane" Gu' var det da ej en dårlig vane. Var det det så ville en af ovenstående metoder nok have virket....

Det eneste vi nogensinde har fået til at virke var da vi i en periode omkring 2 års alderen begyndte at lægge hende tidligere.....Så sov hun faktisk marginalt længere om morgenen....Altså indtil hendes ur faldt tilbage i den gode gamle 5.15-5.45...

Hun blev 6 i maj, og det er faktisk først i denne sommerferie at hun er begyndt at sove længe. Og med længe mener jeg til omkring klokken 8. Til gengæld så er hun også kommet skandaløst sent i seng :lol: :lol: :lol: :lol:
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 18. jul 2018, 05:28

vibbsen skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
FruKuk skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Bøtte skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Bøtte skrev:Dulle sådan er begge vores også.
På en god dag sover vi længere end 5.30.

Den lille sover ok, og sover ofte til kl 6, den store står oftest op 5.15, sover hun endelig længere vågner den lille selvfølgelig tidligere. :rulle:

Og uanset hvad vi gør (vi har 5,5 års erfaring i at prøve) sover den store ikke længere. Jeg glæder mig virkelig til jeg ikke skal vækkes 5.xx hver eneste dag...

Præcis, det er en kamp er ikke kan vinde.

Jeg har ikke tal på hvor mange der siger “jamen hvorfor lægger i ham ikke bare senere?”. Well, umidelbart så er det jo det allermest logiske at gøre, men nej, den tanke har vi ALDRIG selv fået. Tak for hjælpen. Gid du sagde det for 4 år siden. ish...


Præcis. Det har vi aldrid prøvet. Vi elsker bare at stå op kl lort, så vi har faktisk ikke prøvet noget som helst. Det er i hvert fald det folk umiddelbar tæbker om os - vurderet ud fra deres kloge metoder til at ændre det.


Det er da også fjollet at i ikke har prøvet noget som helst. Tosser... :lol:


Må jeg foreslå “I skal bare blive ved med at insistere på, at det er nat” eller “drop middagsluren” eller “er I sikre på, at det ikke bare er en dårlig vane og nu må i sætte foden ned” metoderne -
Ja velbekomme de damer :deer:


Takker og bukker. Det skal prøves og ellers bliver det “godnat og sov godt” metoden.


Altså..."godnat og sov godt" virkede her i løbet af 2 dage....Da barnet fandt ud af at der var lukket for roomservice klokken til klokken 06.00 blev hun virkelig gal....Så jeg havde lige et par nætter hvor hun lå og kaldte mig for "KÆMPE LORTE MOR" mens jeg var inde hos hende sådan cirka hvert 2-3 minut og bliver overhældt med eder....Tro mig...hun var ikke ked....Hun var aldeles rødglødende rasende.....Hold da op hun synes jeg var en skændsel for moderskabet.....

Til gengæld så er Emma åbenbart ligeglad med at :

"Det stadig er nat"....Gu' er det røv. Solen står op i røven på mig. Og når jeg står op så er det morgen :tie: :tie: :tie:
"Blive puttet senere så man rykker hendes rytme" Gu' gør den da røv. Ungen er fandme mere præcis end et schweitzer ur.
"Blive puttet senere for så sover hun længere i morgen" Gu' gør hun da røv. Tværtom...For hver time vi rykkede hende den ene vej, så hævnede hun sig en time den anden vej....Hun blev lagt klokken 7 og vågnede mellem 5.15 og 5.45. Rykkede vi hende til klokken 8 vågnede hun klokken 4.15-4.45
"Droppe middagsluren"Gu' virker det da røv. Så sov ungen bare klokken 17. Og stod stadig op ml 5.15 og 5.45
"Det kan være en dårlig vane" Gu' var det da ej en dårlig vane. Var det det så ville en af ovenstående metoder nok have virket....

Det eneste vi nogensinde har fået til at virke var da vi i en periode omkring 2 års alderen begyndte at lægge hende tidligere.....Så sov hun faktisk marginalt længere om morgenen....Altså indtil hendes ur faldt tilbage i den gode gamle 5.15-5.45...

Hun blev 6 i maj, og det er faktisk først i denne sommerferie at hun er begyndt at sove længe. Og med længe mener jeg til omkring klokken 8. Til gengæld så er hun også kommet skandaløst sent i seng :lol: :lol: :lol: :lol:



Vi har sover længe i dag. Helt til 6.17 for den store og 6.37 for den lille :banan:
Til gengæld sov de først kl 20.45 :rulle:


Godnat og sov godt bliver ikke en metode, jeg afprøver. Men vi har altid praktiseret at gå ind og trøste og ud igen, når der var ro på, vi er aldrig blevet derinde. Og det samme har vi gjort med den store om morgenen. Så det vil sige jeg har vandrer mellem soveværelse og hendes værelse fra kl 4.45-6.0 HVER EVIG ENESTE morgen i 6 mdr. Og ungen var da ligeglad. Hun skreg og hylede og ville op. Til sidst gav jeg op, tog hende med i vores seng og stak hende en iPad. Så kunne jeg godt småblunde lidt imens. Det har været den mest upædagogiske løsning men samtidig den løsning, der i længden har givet mest tilfreds mor og barn.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 18. jul 2018, 05:31

S er i øvrigt på samme måde, hvis vi førhen puttede senere. Kommer hun senere i seng står hun endnu tidligere op. Det er eddermame lose-lose.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 18. jul 2018, 06:26

Bøtte skrev:S er i øvrigt på samme måde, hvis vi førhen puttede senere. Kommer hun senere i seng står hun endnu tidligere op. Det er eddermame lose-lose.


Samme her.

Vi kommer heller ikke til at bruge godnat og sov godt, jeg er temmelig tilfreds med hvordan det går nu. 19-5.30/6.15. Ved 4 tiden kommer han ind til os og sover videre. Det er helt fint. Vi er også a-mennesker selv, men alt før kl 6 er alligevel lige tidligt nok. Så der må han klare sig selv

Før var det jo 5-10 opvågninger og op 4.30.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 18. jul 2018, 06:33

xxx---xxx skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
xxx---xxx skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Min søn holder farvelfest for en håndfuld af dem han leger mest med i børnehaven på søndag. Der skal være pirattema.

Først sendte jeg besked ud med nogle datoer og alle minus 1 svarede. Jeg valgte en dato alle kunne og sendte så ny mail om at det blev den dag og vi ses. Alle svarede, minus 1.

Ville i forvente at denne 1 kommer?

Jeg skal købe ind til tema og kan få en fiks og færdig boks med alt pynt og service og hejs til 6 uden at skulle finde det forskellige i 2-3 online butikker. Hvis vedkommende kommer, så er de 7. Jeg har brugt evigheder på at finde et sted hvor jeg kan få det hele samlet. Laver også små gaveposer til hver som ligger i den skattekiste de finder til skattejagten.

Jeg har ikke mulighed for at rykke for svar da mit forældreintra allerede er lukket ned og jeg ved at de holder ferie nu. Mor er nemlig pædagog i børnehaven :stoned:

Gider jo ikke starte forfra og bruge ekstra penge for en der ikke har svaret og som jeg egentlig antager ikke kommer.

Men jeg ved også at jeg får dårlig samvittighed HVIS han kommer og der ikke er dækket op og lavet gavepose til ham også.



Måske er svaret for sent ;)

Men havde de svaret på om de kunne den dag?
Hvis ja så ville jeg nok gå ud fra at de kom. Hvis det var dem der hellere ikke svarede der så ville jeg ikke tro han kom.

Har helt glemt at kommentere sagen om den der leder. Det er jo ganske skrækkeligt hvis det slet ikke er ham :( han har vel ikke kendt hende for før? For det var sket før også ik?
Ej det er virkelig skrækkeligt.

Hvornår flytter i fra DK er det lige oppe over? Og hvad siger sønnike til det?


Nej slet ikke, men handlede ind i dag udfra st barnet ikke kommer. De har ikke svaret på nogle af delene.

Det er forfærdeligt med den sag.
Storesøster var angiveligt udsat for noget i 1. børnehave
Lillesøster var angiveligt udsat for noget i 2. børnehave (vores)
Begge starter i ny til september.
Storesøster har også gået i 2 vuggestuer som åbenbart var dårlige hvorfor hun blev blev hjemmepasset til hun var klar til bh.

Vi flytter om 2,5 uge :shock: vi er SÅ klar. Han glæder sig, nok mest til st vi alle 3 er sammen igen...og til at have pool. Men reelt fatter han nok ikke konsekvensen sådan helt reelt før vi står i det. Men vi taler meget om det og han er vældig stolt over st skulle starte i skole allerede osv.


Det forældrene mon spøgelser, jeg tænker bare så uheldig kan man da ikke være?

Hvordan gik farvel festen og kom han drengen?

Jeg ved godt det også bliver hverdag men Nøj hvor lyder det bare fedt og spændene.
Nej den alder (han er også fra 13 eller start 14 ik?) forstår de jo ikke konsekvensen. Men mon ikke han bare synes det er fedt at i skal være sammen.
Kan han endelig stadig engelsk nu hvor i har boet i dk?
Kan huske min kusine lyn hurtigt mistet det som lille. Det kommer jo så nok også hurtigt igen :)


Noget er i hvert fald helt skævt. Der er så mange detaljer omkring den ældste pige som bare er helt off ift hvordan man er i den alder. Massiv mobber, manipulerende og meget voksen i sprog og seksualiseret i sin opførsel. Det er ret crazy det hele.

Psykologen har slået fast at lillesøster har været udsat for noget, men ingen ved jo hvem.
——
Vi rejser fredag næste uge. Jo han er fra 13, bliver 5 om en måned.

Han kan noget engelsk, men forstår mere end han taler. Det kommer lynhurtigt i skolen og vi taler det hjemme når i kommer afsted, plus maiden taler engelsk. Det meste tv han ser er også engelsk, det vil han selv. Skal have hentet en learning app som også er engelsk, skrive, læse og matematik som bliver brugt af skoler i AUS og UK.
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sof » 18. jul 2018, 07:47

Nogen der har prøvet at deres små børn har lavt blodsukker om morgenen og derfor ryster?

Min dreng har de sidste to nætter sovet mellem 13 og 14 timer og ved morgenmaden har han rystet. Ikke sådan krampe-agtigt, men alligevel på hele kroppen og særligt tydeligt når han tager skeen op mod munden og det er sværere for ham at ramme. Tænker selv at det kan være lavt blodsukker, det er jo ret mange timer siden han har spist, måske 15 i hvert fald. Det stopper så i løbet af den tid det tager at spise morgenmad.

Han er ikke umiddelbart bleg og hans temperatur virker helt normal.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 29. jul 2018, 07:38

Sof skrev:Nogen der har prøvet at deres små børn har lavt blodsukker om morgenen og derfor ryster?

Min dreng har de sidste to nætter sovet mellem 13 og 14 timer og ved morgenmaden har han rystet. Ikke sådan krampe-agtigt, men alligevel på hele kroppen og særligt tydeligt når han tager skeen op mod munden og det er sværere for ham at ramme. Tænker selv at det kan være lavt blodsukker, det er jo ret mange timer siden han har spist, måske 15 i hvert fald. Det stopper så i løbet af den tid det tager at spise morgenmad.

Han er ikke umiddelbart bleg og hans temperatur virker helt normal.


Jeg har aldrig oplevet det, men det kunne da sagtens lyde som om, han er mega sulten, når han står op.
0

Tilbage til "Forældre"