Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Zonta » 29. jun 2019, 10:18

Ficus skrev:
Mi55y skrev:
Zonta skrev:Hvor mange af jer, har fået større fødder efter at have været gravide? Er de forblevet den størrelse som de fik efter graviditet og hvis ikke, hvornår var de så færdige med at vokse sig større/mindre for good? :gruble:


Jeg gik en hel størrelse op sidst i graviditeten, og de er så skrumpet en halv størrelse nu :rulle: Så det er lidt forskelligt, om jeg kan passe en 39 eller skal op i en 40.

Samme her, det er lidt irriterende faktisk. Synes også min vrist er er blevet højere.

Det er meget snart 2 år siden jeg fødte, så tænker størrelsen er kommet for at blive.

Så må jeg nok igennem min (ok store) skosamling for at se hvad (om noget) jeg stadig kan passe. Har fødselsdag snart, så jeg kan ønske mig nye sko eller tilskud til dem, hvis ikke der er nogen, der passer mere. Suk altså. Junior er 11 måneder, så jeg tvivler også på, at de skrumper mere. Øv øv.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 30. jun 2019, 20:12

Zonta skrev:
Ficus skrev:
Mi55y skrev:
Zonta skrev:Hvor mange af jer, har fået større fødder efter at have været gravide? Er de forblevet den størrelse som de fik efter graviditet og hvis ikke, hvornår var de så færdige med at vokse sig større/mindre for good? :gruble:


Jeg gik en hel størrelse op sidst i graviditeten, og de er så skrumpet en halv størrelse nu :rulle: Så det er lidt forskelligt, om jeg kan passe en 39 eller skal op i en 40.

Samme her, det er lidt irriterende faktisk. Synes også min vrist er er blevet højere.

Det er meget snart 2 år siden jeg fødte, så tænker størrelsen er kommet for at blive.

Så må jeg nok igennem min (ok store) skosamling for at se hvad (om noget) jeg stadig kan passe. Har fødselsdag snart, så jeg kan ønske mig nye sko eller tilskud til dem, hvis ikke der er nogen, der passer mere. Suk altså. Junior er 11 måneder, så jeg tvivler også på, at de skrumper mere. Øv øv.


Jeg gik en størrelse op ved min første graviditet, som så “holdt ved” gennem anden graviditet. Nu her 6,5 år efter fødslen af den yngste, er jeg tilbage i oprindelig størrelse. Så måske du skal gemme de fine og håbe på, at tiden er din ven.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Zonta » 30. jun 2019, 20:23

FruKuk skrev:
Zonta skrev:
Ficus skrev:
Mi55y skrev:
Zonta skrev:Hvor mange af jer, har fået større fødder efter at have været gravide? Er de forblevet den størrelse som de fik efter graviditet og hvis ikke, hvornår var de så færdige med at vokse sig større/mindre for good? :gruble:


Jeg gik en hel størrelse op sidst i graviditeten, og de er så skrumpet en halv størrelse nu :rulle: Så det er lidt forskelligt, om jeg kan passe en 39 eller skal op i en 40.

Samme her, det er lidt irriterende faktisk. Synes også min vrist er er blevet højere.

Det er meget snart 2 år siden jeg fødte, så tænker størrelsen er kommet for at blive.

Så må jeg nok igennem min (ok store) skosamling for at se hvad (om noget) jeg stadig kan passe. Har fødselsdag snart, så jeg kan ønske mig nye sko eller tilskud til dem, hvis ikke der er nogen, der passer mere. Suk altså. Junior er 11 måneder, så jeg tvivler også på, at de skrumper mere. Øv øv.


Jeg gik en størrelse op ved min første graviditet, som så “holdt ved” gennem anden graviditet. Nu her 6,5 år efter fødslen af den yngste, er jeg tilbage i oprindelig størrelse. Så måske du skal gemme de fine og håbe på, at tiden er din ven.

Det er eddermanme røvet af kroppen at den kan gøre det! :cuss:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sangius » 3. jul 2019, 19:39

Min datter bliver 3 om små 2 måneder, og starter i børnehave. Hun er nu endelig rykket ud af str 86, og jeg har lige købt en masse 92 til hende. Der står 1 1/2 - 2 år i det - hun er sgu ikke mange lorte høj, lille pige.

Har I nogle gode råd til madkasser, drikkedunke og rygsække? Nogen erfaringer?
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
DannyZuko
Indlæg: 426
Tilmeldt: 31. okt 2015, 09:13
Kort karma: 30
Likede indlæg: 744

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf DannyZuko » 3. jul 2019, 20:35

Sangius skrev:Min datter bliver 3 om små 2 måneder, og starter i børnehave. Hun er nu endelig rykket ud af str 86, og jeg har lige købt en masse 92 til hende. Der står 1 1/2 - 2 år i det - hun er sgu ikke mange lorte høj, lille pige.

Har I nogle gode råd til madkasser, drikkedunke og rygsække? Nogen erfaringer?

Vi har været mega glade for Yumbox madkasse og Nalgene OTF drikkedunk. Yumbox er dog lidt tunge, hvis barnet selv skal bære den på tur.
1
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf hotlips » 3. jul 2019, 21:05

Jeg brugte 37 før jeg blev gravid, eg har ikke kunnet passe noget under 38 siden jeg fik barn, han er snart 9 og jeg tror ikke det ændrer sig.

Jeg havde sådan nogle rigtige klumpfødder til sidst, jeg lånte min venindes udjokkede str 41 gummisko men var ikke i nærheden af at kunne få dem på, jeg gik med stik-fødderne-i sandaler uden hæl i str 42 de sidste to måneder, jeg fødte 10 december og det år lå der snedriver fra midt i november.. Jeg kan stadig ikke forstå det kunne falde mig ind at gå igennem en snedrive i de der sutskosandaler men jeg kan godt huske jeg synes jeg havde det varmt..
2
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Lulu » 4. jul 2019, 07:31

Sangius skrev:Min datter bliver 3 om små 2 måneder, og starter i børnehave. Hun er nu endelig rykket ud af str 86, og jeg har lige købt en masse 92 til hende. Der står 1 1/2 - 2 år i det - hun er sgu ikke mange lorte høj, lille pige.

Har I nogle gode råd til madkasser, drikkedunke og rygsække? Nogen erfaringer?


Denne rygsæk har vi i knap 5 år været rigtig glade for

https://www.spejdersport.dk/mamm-first- ... l-inf.aspx

Den har "lås" på så den ikke falder af skuldrene når de er på tur og den har lomme til drikkedunk i siden så de kan få noget at drikke nemt og hurtigt. Noget af det de i vores vuggestue/børnehave anbefaler.

Drikkedunken fra tupperware er rigtig god og vi har endnu ikke oplevet læk hvorimod alle andre drikkedunke vi har prøvet har lækket.

Madkasse ville jeg også vælge yumbox. Den med 4 rum er den der nemmest er plads til rugbrød i også. Jeg synes den med 5 rum har lige lovlig små rum.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 4. jul 2019, 14:53

Sangius skrev:Min datter bliver 3 om små 2 måneder, og starter i børnehave. Hun er nu endelig rykket ud af str 86, og jeg har lige købt en masse 92 til hende. Der står 1 1/2 - 2 år i det - hun er sgu ikke mange lorte høj, lille pige.

Har I nogle gode råd til madkasser, drikkedunke og rygsække? Nogen erfaringer?


Vi har denne drikkedunk;

https://www.outnorth.dk/camelbak/eddy-k ... BwE#Heroes

Den holder tæt og er nem at rengøre

Og denne rygsæk;

https://www.outnorth.dk/deuter/waldfuch ... meraldkiwi

Den er super holdbar, kan tilpasses også en lille ryg.

Mht madkasse er mit eneste “tip”, at den skal være nem at åbne/lukke for små fingre.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 4. jul 2019, 16:44

Sangius skrev:Min datter bliver 3 om små 2 måneder, og starter i børnehave. Hun er nu endelig rykket ud af str 86, og jeg har lige købt en masse 92 til hende. Der står 1 1/2 - 2 år i det - hun er sgu ikke mange lorte høj, lille pige.

Har I nogle gode råd til madkasser, drikkedunke og rygsække? Nogen erfaringer?


Min evige kæphest :genert:
tjek med børnehaven om hvad de tænker om madkasser. Jeg indkøbte en ordentlig rumfærge med plads til masser af mad - og så skal barnet have 3 madkasser med hver dag.
Skal de have tre madkasser med hver dag, kan jeg anbefale noget der kan deles i to, så det fylder mindre i opvaskeren (for vi har to børn og jeg nægter st vaske 6 madkasser op hver dag :genert:)
Min datter med en solid appetit har denne med til frokost hver dag. Og en kvadratisk af samme mærke til formiddag/eftermiddag.

https://kitchen4kids.dk/madkasse-med-op ... gLMO_D_BwE
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 4. jul 2019, 17:43

Åh altså lillebror bøvler med forstoppelse, og det blev i dag af børnelægen vurderet, at Movicol alene ikke kan gøre det, så han udskrev Microlax, som jeg så har skullet give lillebror her til aften, og øv hvor han skreg og prøvede at undslippe :trist: Jeg var lige ved selv at hyle. Det føles som det vildeste overgreb. Øv
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf hotlips » 4. jul 2019, 18:00

FruKuk skrev:Åh altså lillebror bøvler med forstoppelse, og det blev i dag af børnelægen vurderet, at Movicol alene ikke kan gøre det, så han udskrev Microlax, som jeg så har skullet give lillebror her til aften, og øv hvor han skreg og prøvede at undslippe :trist: Jeg var lige ved selv at hyle. Det føles som det vildeste overgreb. Øv


Hvis ikke du har gjort det så kan det hjælpe at stille den i et glas med vand på lidt over kropstemperatur ti minutter før du skal bruge den og at trykke lidt ud til at smøre anus inden du stikker tutten ind.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 4. jul 2019, 18:12

hotlips skrev:
FruKuk skrev:Åh altså lillebror bøvler med forstoppelse, og det blev i dag af børnelægen vurderet, at Movicol alene ikke kan gøre det, så han udskrev Microlax, som jeg så har skullet give lillebror her til aften, og øv hvor han skreg og prøvede at undslippe :trist: Jeg var lige ved selv at hyle. Det føles som det vildeste overgreb. Øv


Hvis ikke du har gjort det så kan det hjælpe at stille den i et glas med vand på lidt over kropstemperatur ti minutter før du skal bruge den og at trykke lidt ud til at smøre anus inden du stikker tutten ind.


Tak for tippet med vandet. Han har desværre nogle rifter ved endetarmen, som sprang op, da jeg førte tutten ind, hvilket naturligvis gjorde ondt :tie:

Men han er ok igen. En gang PlayStation med faren fik vist tankerne væk.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 4. jul 2019, 18:19

FruKuk, det lyder godt nok også meget ubehageligt for jer begge to :ae:. Hjalp det i det mindste? Lider han ofte af forstoppelse?
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Danseprinsesse » 4. jul 2019, 19:03

FruKuk skrev:Åh altså lillebror bøvler med forstoppelse, og det blev i dag af børnelægen vurderet, at Movicol alene ikke kan gøre det, så han udskrev Microlax, som jeg så har skullet give lillebror her til aften, og øv hvor han skreg og prøvede at undslippe :trist: Jeg var lige ved selv at hyle. Det føles som det vildeste overgreb. Øv


Åh, det kan jeg godt forstå må have været modbydeligt, selvom det var for at hjælpe ham. :ae: :kys:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 4. jul 2019, 19:35

Sorenspige skrev:FruKuk, det lyder godt nok også meget ubehageligt for jer begge to :ae:. Hjalp det i det mindste? Lider han ofte af forstoppelse?


Nej, men efter en gang børneorm har han fået kløet hul ved endetarmen, som så har gjort, at han holdt sig og nu er det så blevet til en ret slem forstoppelse, som han er i behandling for på børneambulatoriet.
0

Tilbage til "Forældre"