Snik-snak tråd for forældre?

Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Ficus » 15. feb 2018, 11:13

Skal til 10-års fødselsdag på søndag, hos en dreng som har fodbold på hjernen. Liverpool og Barcelona, intet andet. Han eneste ønske på ønske”listen” er voks til målmandshandsker, og jeg har forhørt mig lidt hos andre gæster, det er også det eneste ønske de har fået.


Har i måske nogen forslag til en gave? Tænker der ikke er nogen grund til at være den 10. der kommer med handskevoks.

De har først inviteret for en uges tid siden, så har ikke rigtig kunne nå at bestille noget hjem fra udlandet. Kan man overhovedet få Liverpool eller FCB fodboldsager i Danmark? (København/Lyngby området, hvis jeg skal i fysisk butik)
0
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Lys » 15. feb 2018, 11:35

Ficus skrev:Skal til 10-års fødselsdag på søndag, hos en dreng som har fodbold på hjernen. Liverpool og Barcelona, intet andet. Han eneste ønske på ønske”listen” er voks til målmandshandsker, og jeg har forhørt mig lidt hos andre gæster, det er også det eneste ønske de har fået.


Har i måske nogen forslag til en gave? Tænker der ikke er nogen grund til at være den 10. der kommer med handskevoks.

De har først inviteret for en uges tid siden, så har ikke rigtig kunne nå at bestille noget hjem fra udlandet. Kan man overhovedet få Liverpool eller FCB fodboldsager i Danmark? (København/Lyngby området, hvis jeg skal i fysisk butik)


Unisport på strøget måske? Der fandt jeg Real Madrid gejl til jul, i hvert fald, og de havde mange hold hængende.
1
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf hotlips » 15. feb 2018, 11:39

Ficus skrev:Skal til 10-års fødselsdag på søndag, hos en dreng som har fodbold på hjernen. Liverpool og Barcelona, intet andet. Han eneste ønske på ønske”listen” er voks til målmandshandsker, og jeg har forhørt mig lidt hos andre gæster, det er også det eneste ønske de har fået.


Har i måske nogen forslag til en gave? Tænker der ikke er nogen grund til at være den 10. der kommer med handskevoks.

De har først inviteret for en uges tid siden, så har ikke rigtig kunne nå at bestille noget hjem fra udlandet. Kan man overhovedet få Liverpool eller FCB fodboldsager i Danmark? (København/Lyngby området, hvis jeg skal i fysisk butik)


Det kan du sagtens, steder som intersport plejer at have trøjer og den slags men jeg ville finde en rigtig fodbold fan shop, jeg ved ikke med de andre men Brøndby har ihvertfald før haft en del udstyr fra de andre større klubber og især liverpool fordi der er mange brøndbyfans der også holder med liverpool, det er jo også den engelske version af en arbejderklub, men hvis du har sådan en shop lokalt så ville jeg prøve der.

Jeg ved ikke om du har prøvet at høre de andre forældre om i skal slå jer sammen om noget, så bliver det ihvertfald væsentligt nemmere at finde noget brugbart, alt det der fangrej kører jo med licens der som regel er ret dyr.
1
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Ficus » 15. feb 2018, 11:49

Gode bud! Har fundet en webshop som ser ud til at have det hele, var ellers lidt skeptisk ved første øjekast (fodboldstore.dk), men når nu de har en rigtig butik ikke så langt væk, tænker jeg det er reelt nok, så har lige skrevet og spurgt om de har det på lager i butik, som de har på lager online. Stoler ikke lige nok på at det når frem til med post, selvom de sendte i dag. Og så gider jeg heller ikke bruge 70 kr på det :D
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 18. feb 2018, 11:40

Emma har været 1 uge hos Momserne. Og i mellemtiden har jeg ordnet hendes værelse. Der er blevet ryddet op i noget af det legetøj som hun aldrig bruger og hun har fået en ny seng. Eller rettere : Den 140 cm som stod i kælderen pryder nu hendes værelse. Iført et fint sengetæppe og masser af lyserøde puder. Derudover så har hun fået et skrivebord.
Det hele er toppet af med nogen ekstra lyskæder med kugler som jeg fandt i Netto til 25 kroner. Hun er bange for at sove i mørke. Og istede for en natlampe så bruger vi lyskæder.

Da vi kom hjem igår havde jeg ikke sagt noget om at vi havde lavet om på hendes værelse. Men blot fortalt at vi havde en overraskelse til hende. Og jeg skal da ellers love for at det var en glædelig overraskelse. Hun blev simpelthen ellevild :love:
7
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 18. feb 2018, 12:32

Vibbsen, dejligt hun blev overrasket. Hvor stor var hendes gamle seng, hvis den nye er 140 cm?
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 18. feb 2018, 14:22

Sorenspige skrev:Vibbsen, dejligt hun blev overrasket. Hvor stor var hendes gamle seng, hvis den nye er 140 cm?


Hendes gamle seng var en junior seng på 70 * 140. Nu har hun fået en 3/4 seng som er 140 * 200....Så er der også plads til moderen :lun:

Vi lå og læste historie lidt tidligere på dagen og det var simpelthen så hyggeligt :lun: :lun:
3
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 2. mar 2018, 06:20

Åh kender I de der dage, hvor hele ens møjsommelige planlægning for at det hele kan gå op, lige falder til jorden grundet barn syg og man mest har lyst til at sætte sig ned og tude :genert:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Danseprinsesse » 24. mar 2018, 19:41

Det er ikke så børnerelateret det her, og så alligevel...

Min kæreste går til halvårlige tjek hos lægen pga. diabetes. Sidste gang var hos en turnuslæge, der bemærkede noget unormalt på hans EKG. Hun henviste ham derfor til hjerteafdelingen, og han har fået lavet 2 forskellige skanninger af hjertet. Det viser sig, at han har haft en mindre blodprop i hjertet, det var det, der kunne ses på EKG’et, og det er så blevet bekræftet på skanningerne.
Det er sket for flere år siden, og har også været at se på de der halvårlige EKG’er, hans normale læge har bare ikke reageret på det. Min kæreste har ikke selv mærket noget til blodproppen, det er åbenbart ikke unormalt hos diabetespatienter.
Nu skal han så have en 3. slags skanning for at afgøre, om han skal have en ballonudvidelse. Desuden er han sat i medicinsk behandling med hjertemagnyl.

I mange år har jeg haft sådan en irrationel frygt for, at min kæreste pludselig ville falde om med hjertestop.
På den måde er det selvfølgelig rart og trygt, at han bliver undersøgt og behandlet fra nu af.

Men jeg synes, det er afskyeligt skræmmende at tænke på, hvad der kunne være sket - og at skulle forholde mig til risikoen for at vores lille dreng kunne komme til at miste sin far for tidligt.
Jeg mistede selv min mor som barn, og det er selvfølgelig en frygt, jeg har på hans vegne, at han skal opleve det samme.

Jeg kan jo ikke gøre hverken til eller fra. Min kæreste er noget ældre end gennemsnitlige småbørnsfædre, men jeg havde alligevel ikke lige forestillet mig at skulle stå med den slags med et barn på 1,5 år.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 24. mar 2018, 20:30

DP, kan godt forstå, at det er skræmmende tanker. Håber, at I har din kæreste hos jer i rigtig mange år endnu :kys:.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 28. apr 2018, 15:28

Lederen i min søns børnehave er pt suspenderet og der er en sag under efterforskning for at han skulle have forgrebet sig på dn pige der lige er blevet tre år. Jeg er selvfølgelig forarget og væmmes osv, men jeg er desværre ikke sådan dybt og inderligt overrasket. Det er en underlig følelse at sidde med :(

Pigen har være til afhøring uden forældre 3 gange og har ordret fortalt det samme hver gang, alle detaljer. GU på Riget understøttede forklaringen.

Det er så ækelt og afskyeligt som noget overhovedet kan være.

Jeg er ikke et sekund nervøs for min egen dreng, han har aldrig fundet vedkommende specielt spændende, men det er hjerteskærende at tænke på den lille pige og på evt andre :(
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 28. apr 2018, 18:56

Har i oplevet feber i forbindelse med tandfrembrud?
Og hvor høj har den så været?

Jeg tror F er ved at få en kindtand, og han fik pludselig 38,5 i feber under aftensmaden. Han har hverken snot eller andet.
Jeg kunne så mærke at han var voldsomt hævet som om en kindtand er ved at komme op.
Men jeg har jo også læst at det normalt er maks 38 de har i feber ved tænder.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 28. apr 2018, 19:18

FormerlyKnownAs skrev:Lederen i min søns børnehave er pt suspenderet og der er en sag under efterforskning for at han skulle have forgrebet sig på dn pige der lige er blevet tre år. Jeg er selvfølgelig forarget og væmmes osv, men jeg er desværre ikke sådan dybt og inderligt overrasket. Det er en underlig følelse at sidde med :(

Pigen har være til afhøring uden forældre 3 gange og har ordret fortalt det samme hver gang, alle detaljer. GU på Riget understøttede forklaringen.

Det er så ækelt og afskyeligt som noget overhovedet kan være.

Jeg er ikke et sekund nervøs for min egen dreng, han har aldrig fundet vedkommende specielt spændende, men det er hjerteskærende at tænke på den lille pige og på evt andre :(


Py ha æv altså :trist: Håber, at pigen og forældrene kommer sig nogenlunde. Godt, at det blev opdaget.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 28. apr 2018, 19:20

xxx---xxx skrev:Har i oplevet feber i forbindelse med tandfrembrud?
Og hvor høj har den så været?

Jeg tror F er ved at få en kindtand, og han fik pludselig 38,5 i feber under aftensmaden. Han har hverken snot eller andet.
Jeg kunne så mærke at han var voldsomt hævet som om en kindtand er ved at komme op.
Men jeg har jo også læst at det normalt er maks 38 de har i feber ved tænder.


Min den ældste har aldrig døjet med feber ved tandfrembrud. Synes 38,5 lyder højt, hvis det "kun" er en tand. Håber, at han er frisk i morgen.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 28. apr 2018, 19:27

Vi har "alenedøgn" med hver vores barn fra i dag til i morgen. Jeg har denne gang med lillebror, og Hr. Kuk har med storesøster. Lillebror og jeg har været i svømmehallen, på legepladsen, haft pistolkrig og spist i sofaen. Nu er han puttet i dobbeltsengen og "glæder sig til at kramme hele natten" :lun:

Storesøster og Hr. Kuk er på vandretur med overnatning i det fri.

Det er 2. gang vi laver "alenedøgn", og det er virkeligt skønt at opleve, hvor meget de værdsætter det og allerede længe før begynder at komme med ønsker til, hvad døgnet kan bruges til.
4

Tilbage til "Forældre"