Snik-snak tråd for forældre?

JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf JoyNips » 8. feb 2019, 18:48

Sof skrev:
Bøtte skrev:
Sof skrev:Det er sket 7 gange på en måned (8, hvis de 2 bid i ansigtet tæller dobbelt). Det er de gange der er efterladt tydelige bidemærker. Hvem ved om han er bidt udover det.



Min datter blev bidt 6-8 gange på 14 dage i sommers. Til sidst sagde jeg til pædagogerne at jeg simpelthen forventede at det stoppede NU. Jeg var ikke sur, men jeg var bestemt.
Jeg tog den vinkel ind i det, at jeg godt ved at hun er en bandit af rang og hun måske selv kunne ‘invitere’ til at blive bidt fordi hun vil foran i køen/skubber/har rundsave på albuerne, men hvis det var hendes opførsel, der skyldtes det, så forventede jeg at de hjalp hende med at stå i kø/vente/osv, og var det bare uheldigt/tilfældigt forventede jeg at de forsøgte at skåne hende.
Ugen efter blev hun bidt igen, og det var en meget brødebetynget pædagog, der fortalte det. Men siden er det heldigvis kun sket et par gange. Det er okay og hvad der sker, men når det sker systematisk er det ikke i orden.


Jeg har holdt mig meget neutral når jeg har været dernede. Altså jeg har hverken bebrejdet de ansatte eller sagt noget andet.
De virker meget kede af situationen, hvilket jeg er "glad" for. Altså at de ikke bare er total ligeglade, som jeg ellers har oplevet omkring andre ting.

Mine spørgsmål ved de første bid var om der var noget vi kunne hjælpe med, altså lære ham at sige stop eller noget andet. Vi spurgte om han tarvelig, slog og skubbede, men alle vi snakkede med sagde at det var slet ikke sådan det skete. Jeg er helt klar over at han sikkert er en bølle, jeg kan jo se hvis hans kusine har noget legetøj, som han ser sig varm på, at han på ingen måde bleg for at snuppe det. De situationer pædagogerne beskriver, har været umotiverede bid.

Jeg havde et møde med lederen mandag morgen, som blev rykket til onsdag, hvor det igen blev rykket og nu ikke har en dato. I denne uge er han blevet bidt 2 gange mere. I dag kom han på weekend hos mine forældre, for lige at kunne nusse rundt i pyjamas og fordi jeg slet ikke kunne overskue deres selvbebrejdende blikke, hvis han var blevet bidt igen.


Er virkelig i denne uge nået til et punkt hvor jeg bare ikke gider mere


Jeg ville i dén grad banke i bordet. Det der er sgu da ikke okay og der må gøres noget for at tage hånd om det. Hvis det er én gerningsmand må der tages hånd om ham/hende og hvis der er flere må der sgu da tages fat i hvordan de børn omgåes hinanden og sættes nogen tiltag i værk, det er jo ikke normalt!

Hvilken vuggestue er det (evt PB)? Jeg mener at vi bor i samme område og jeg er i forældrebestyrelsen for vores institution og jeg kan slet ikke forestille mig, at noget sådant kunne foregå der.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf godtnavn » 8. feb 2019, 21:41

Jeg er virkelig glad for at vi har valgt dagpleje hvor de kun er 2-3 børn når jeg hører om sådan noget som de der bidesituationer, tænker det er lidt nemmere at holde styr på 2-3 børn end en hel stue, også selvom de selvfølgelig er flere voksne til en hel stue. Jeg ville virkelig også kræve der blev gjort noget, jeg ved ikke hvad de kan gøre, men måske kan de via kommunen få ekstra personale i en periode så de har mulighed for at mandsopdække bideren hvis vedkommende bider så meget? Jeg ved at nogle børn med særlige udfordringer gør at der kommer en ekstra personale, men hvor slemme de ekstra udfordringer skal være før de gør det aner jeg ikke. Det er jo også svært at gætte på når man ikke ved om der er en grund til at han bider som kræver ekstra støtte. Men et eller andet er de da nødt til at gøre!

Jeg fik helt dårlige nerver forleden da det gik op for mig at min datter skal i børnehave til december! Det er altså vildt! Og det tror jeg slet ikke jeg bliver klar til :lol: Hun vil jo kun være 2 år og 9 måneder der! Men realistisk får vi ikke plads i drømmebørnehaven med det samme, og så får hun et par måneder hjemme inden start, for vil have hende i den. Medmindre nogen kan anbefale en anden helt fantastisk børnehave på Østerbro/Nørrebro? Så kan det være vi kan udvide listen af ønskede børnehaver til to :lol:
1
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sof » 8. feb 2019, 22:16

Vi gik meget bevidst uden om dagplejen i vores kommune, da vi ikke hørte andet end dårlige historier og vi besøgte to. Det ene sted blev der røget (ikke i børnenes rum, men i huset) og den anden svingede vi slet ikke med.
Da vi var nye i kommunen, var det ikke rigtig en risiko vi ville prøve af. Er heller ikke ubetinget fan af konceptet. Det går måske hvis de 2-3 børn er på samme “niveau”, men et sæt arme er bare imo ikke nok, hvis man har flere børn der har det svært. Fx i indkøring. Som min veninde oplevede, et barn der var et halvt år om at blive kørt ind og hvor DP tilsyneladende skulle sidde og kramme/nusse/trøste ét barn op på formiddagen, så barnet ikke skreg.

Udfra det vi så, hørte og generel personlighed (hos os forældre) , tror jeg det det havde været svært for mig at finde en jeg/vi var tilfredse med. Der er udvalget lidt bredere i en institution og der er større chance for at finde nogle man kan føle sig tryg ved.

Hans institution har faktisk en rigtig flot normering, synes jeg, når alt er normalt. Vi havde lige 4 måneder hvor det bare spillede. Nu sejler det fuldstændigt.
3
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sof » 8. feb 2019, 22:36

Hov, det var ikke for at tale dagpleje, eller dem der bruger dem, ned. For rigtig mange tror jeg det er den bedste løsning. Noget for enhver smag og temperament.
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf godtnavn » 8. feb 2019, 22:48

Dagpleje kræver jo rigtig meget at man finder en man føler sig tryg ved, og som prioriterer de samme ting som en selv :) Jeg synes udvalget her i København er så enormt med dagplejere at der helt sikkert er flere som jeg ville kunne være tryg ved. De kommunale hvor de er 4-5 børn, og ofte gæstebørn, gæstedagplejer osv. ville slet ikek være aktuelt her, så hellere vuggestue, men privat hvor det altid er samme børn, altid samme dagplejer, de kun er 3 og de har samme alder, svinger selvfølgelig et par måneder, så er det det helt rigtige her, min datter var slet ikke klar til at skulle forholde sig til mange voksne og børn da hun kun var 15 måneder da hun startede, i dag hvor hun er 2 år ville hun sikkert fint kunne klarer at der var mange forskellige voksne hun skulle knytte sig til, men som lille ville det have været voldsomt for hende :)
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18167

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Mi55y » 9. feb 2019, 08:27

Vi har stort set ikke noget valg mht institution. Alt er optaget her i byen, og der er ca 6 mdr ventetid fra behovsdato. Der er lige startet 3 nye private dagplejere op efter nytår, som alle var booket, så snart de havde annonceret opstart. Har hørt om en, der med akut behov fik tilbudt plads en times kørsel væk i myldretid. En gruppe forældre i nabobyen har startet en privat institution op, men kunne ikke få lokaler, så den ligger i en helt tredje by. Min kæreste og jeg arbejder i hver sin retning, så vi vil jo helst være her i byen. Så vi må tage det halve år på pasningsgarantien, som så kommer til at hænge på mig, da det er på min vej. Og så flytter vi hende forhåbentlig til en integreret institution, så hun kan blive der. Men det der med at have prioriteter her byen, det må vi vist droppe.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sof » 9. feb 2019, 08:36

Mi55y skrev:Vi har stort set ikke noget valg mht institution. Alt er optaget her i byen, og der er ca 6 mdr ventetid fra behovsdato. Der er lige startet 3 nye private dagplejere op efter nytår, som alle var booket, så snart de havde annonceret opstart. Har hørt om en, der med akut behov fik tilbudt plads en times kørsel væk i myldretid. En gruppe forældre i nabobyen har startet en privat institution op, men kunne ikke få lokaler, så den ligger i en helt tredje by. Min kæreste og jeg arbejder i hver sin retning, så vi vil jo helst være her i byen. Så vi må tage det halve år på pasningsgarantien, som så kommer til at hænge på mig, da det er på min vej. Og så flytter vi hende forhåbentlig til en integreret institution, så hun kan blive der. Men det der med at have prioriteter her byen, det må vi vist droppe.

Det er også helt vildt.

Min venindes datter kom i en institution på tværs af København, de var super pressede på opstart og kunne ikke andet end at takke ja. Det tog mere end en time at hente og bringe i myldretiden med det offentlige.

Efter knapt et år kunne datteren komme i en institution der lå tættere på, men ikke i en af dem hvor de gerne ville have plads. De er aldrig blevet helt tilfredse, her 4 år senere.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 9. feb 2019, 11:11

FruKuk skrev:
xxx---xxx skrev:
FruKuk skrev:Jubii. Lillebror har fået plads på storesøster skole :banan:



Fedt frukuk det er dejligt når det flasker dig :banan:

Vi har også fået svar på at vores dreng har fået plads på den privatskole vi havde søgt på.

Vi var til samtale og alt muligt og jeg havde det seriøst dårligt alle de uger vi ventede.
Det var en kæmpe lettelse at han fik plads!

For os bliver det så bare et helvede om morgen. Aflevere to steder i hver sin ende af byen. Og jeg tager toget som ligger i midten.
Maden “vil” ikke få rykket sin arbejdstid så endnu engang hænger den på mig.


Dejligt, at jeres dreng også har fået plads på den ønskede skole. Er det er en skole med en særlig profil? Lillebror skal i folkeskolen som sin søster, men vi har valgt en lille skole med kun et spor og kun til 6. klasse, og vi var usikre på, om vi fik plads, da skolen ligger 15 km væk og i et andet skoledistrikt. Men det lykkedes.



Den har en fin profil. Det der har været vigtigst var at det er en lilleskole med kun 200 elever.

Og jeg er også til folkeskolen men vi var kun sikret plads i en som vi ikke ønskede vores børn skulle gå på. Så derfor valgte vi privat skolen.

Vi har derudover været ramt af lukning af institution i kommunen, en masse løgne fra børne og unge udvalget. Og det gjord bare at jeg ikke har lyst til at mine børn skal
Være en brik i deres spil.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 9. feb 2019, 11:41

xxx---xxx skrev:
FruKuk skrev:
xxx---xxx skrev:
FruKuk skrev:Jubii. Lillebror har fået plads på storesøster skole :banan:



Fedt frukuk det er dejligt når det flasker dig :banan:

Vi har også fået svar på at vores dreng har fået plads på den privatskole vi havde søgt på.

Vi var til samtale og alt muligt og jeg havde det seriøst dårligt alle de uger vi ventede.
Det var en kæmpe lettelse at han fik plads!

For os bliver det så bare et helvede om morgen. Aflevere to steder i hver sin ende af byen. Og jeg tager toget som ligger i midten.
Maden “vil” ikke få rykket sin arbejdstid så endnu engang hænger den på mig.


Dejligt, at jeres dreng også har fået plads på den ønskede skole. Er det er en skole med en særlig profil? Lillebror skal i folkeskolen som sin søster, men vi har valgt en lille skole med kun et spor og kun til 6. klasse, og vi var usikre på, om vi fik plads, da skolen ligger 15 km væk og i et andet skoledistrikt. Men det lykkedes.



Den har en fin profil. Det der har været vigtigst var at det er en lilleskole med kun 200 elever.

Og jeg er også til folkeskolen men vi var kun sikret plads i en som vi ikke ønskede vores børn skulle gå på. Så derfor valgte vi privat skolen.

Vi har derudover været ramt af lukning af institution i kommunen, en masse løgne fra børne og unge udvalget. Og det gjord bare at jeg ikke har lyst til at mine børn skal
Være en brik i deres spil.


Det forstår jeg godt. Hvis der ikke havde været gode bud på folkeskoler i vores område, så havde vi også valgt privatskole. Jeg lægger ikke børn til sindsyge spareplaner og dårlige skoler/institutioner, når vi har andre muligheder.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 9. feb 2019, 11:47

Hvis vi ser bort fra det faktum, at jeg er nedlagt af smerter og nok skal opereres minimum 2 gange, så er der god udvikling for min familie i, at deres husalf er dømt ude. Lillebror åbnede skuffen med glas og udbrød forfærdet, at der ikke var flere glas...!!! Nej de står sgu nok rundt i hele huset, og hvis I ikke selv samler dem sammen og kommer dem i opvaskeren, så må I nok drikke af kartonen.
10
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf godtnavn » 9. feb 2019, 22:37

Vi har været sindssyg presset de sidste uger, mig fordi jeg har det sygt dårligt, mandens arbejde er lidt noget kaos (så meget at flereaf hans kollegaer leder efter andet arbejde pt, han blvier dog men ville nok overveje at søge andet hvis han ikke stod foran barsel, og har en tro på at det bliver bedre om et års tid, ergo vil det være godt igen efter hans barsel håber han) og så hr vi bare været syge på skift i år føler jeg. I dag knoklede vi så med at få styr på ting herhjemme vi burde have ordnet for uger siden, men den gulerod at vi så til aften ville tage på Halifax og spise lækker mad. Vi knokler hele dagen, når ikke alt men er godt tilfredse, gør klar til at gå ud og spise, og det er så der hvor datteren kaster op udover det hele. Hun har siden kastet op 5 gange, så her står den nu på vasketøj i alnge baner, en ladcykel der er indsmurt i opkast (fjernede det værste, men skal lige se den efter i morgen i dagslys) og nu får vi endelig aftensamd, datterne fik et par pastaskruer der selvfølgelig også røg op...

Jeg gider ikke mere opkast! håber virkelig hun hurtigt kommer over den her virus! Jeg skal til scanning onsdag så hun må ikke kaste op efter tirsdag formiddag, så må jeg aflyse, og nok slet ikke få den scanning da det var den eneste tid de kunne give mig (hvilket er grunden til manden ikke kan tage datteren mens jeg bliver scannet, han har ikke mulighed for at få fri den dag).
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Zonta » 10. feb 2019, 07:50

godtnavn skrev:Vi har været sindssyg presset de sidste uger, mig fordi jeg har det sygt dårligt, mandens arbejde er lidt noget kaos (så meget at flereaf hans kollegaer leder efter andet arbejde pt, han blvier dog men ville nok overveje at søge andet hvis han ikke stod foran barsel, og har en tro på at det bliver bedre om et års tid, ergo vil det være godt igen efter hans barsel håber han) og så hr vi bare været syge på skift i år føler jeg. I dag knoklede vi så med at få styr på ting herhjemme vi burde have ordnet for uger siden, men den gulerod at vi så til aften ville tage på Halifax og spise lækker mad. Vi knokler hele dagen, når ikke alt men er godt tilfredse, gør klar til at gå ud og spise, og det er så der hvor datteren kaster op udover det hele. Hun har siden kastet op 5 gange, så her står den nu på vasketøj i alnge baner, en ladcykel der er indsmurt i opkast (fjernede det værste, men skal lige se den efter i morgen i dagslys) og nu får vi endelig aftensamd, datterne fik et par pastaskruer der selvfølgelig også røg op...

Jeg gider ikke mere opkast! håber virkelig hun hurtigt kommer over den her virus! Jeg skal til scanning onsdag så hun må ikke kaste op efter tirsdag formiddag, så må jeg aflyse, og nok slet ikke få den scanning da det var den eneste tid de kunne give mig (hvilket er grunden til manden ikke kan tage datteren mens jeg bliver scannet, han har ikke mulighed for at få fri den dag).

:kram:
Det er bare så typisk, når det hele bare ramler sådan sammen :(

Har I nogen, der ville kunne kigge efter jeres datter mens du tog til scanning?
0
J, juli 2018.
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf JoyNips » 10. feb 2019, 07:51

godtnavn skrev:Jeg gider ikke mere opkast! håber virkelig hun hurtigt kommer over den her virus! Jeg skal til scanning onsdag så hun må ikke kaste op efter tirsdag formiddag, så må jeg aflyse, og nok slet ikke få den scanning da det var den eneste tid de kunne give mig (hvilket er grunden til manden ikke kan tage datteren mens jeg bliver scannet, han har ikke mulighed for at få fri den dag).


Hvorfor må du ikke blive scannet hvis hun kaster op dagen før?
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Zonta » 10. feb 2019, 07:53

JoyNips skrev:
godtnavn skrev:Jeg gider ikke mere opkast! håber virkelig hun hurtigt kommer over den her virus! Jeg skal til scanning onsdag så hun må ikke kaste op efter tirsdag formiddag, så må jeg aflyse, og nok slet ikke få den scanning da det var den eneste tid de kunne give mig (hvilket er grunden til manden ikke kan tage datteren mens jeg bliver scannet, han har ikke mulighed for at få fri den dag).


Hvorfor må du ikke blive scannet hvis hun kaster op dagen før?

Tænker det er fordi hun så ikke må komme i dagpleje :)
0
J, juli 2018.
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf JoyNips » 10. feb 2019, 07:56

Zonta skrev:
JoyNips skrev:
godtnavn skrev:Jeg gider ikke mere opkast! håber virkelig hun hurtigt kommer over den her virus! Jeg skal til scanning onsdag så hun må ikke kaste op efter tirsdag formiddag, så må jeg aflyse, og nok slet ikke få den scanning da det var den eneste tid de kunne give mig (hvilket er grunden til manden ikke kan tage datteren mens jeg bliver scannet, han har ikke mulighed for at få fri den dag).


Hvorfor må du ikke blive scannet hvis hun kaster op dagen før?

Tænker det er fordi hun så ikke må komme i dagpleje :)


Nå, sådan. Medmindre hun stadig kastede op i stride strømme ville jeg da bare tage hende med.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Forældre"