Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7540
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 831
Likede indlæg: 19753

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Animi » 18. apr 2024, 05:36

Jeg er simpelthen alt for investeret i et børneprogram - det kan umuligt være sundt :genert: :lol:
4
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
godtnavn
Indlæg: 11190
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13049

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf godtnavn » 19. apr 2024, 15:26

Det er virkelig svært at bestemme sig for navn denne gang! Alle spørg konstant hvad lillebror hedder men aner det ikke. Nu har vi fået dåbsdato så nu har vi en deadline for at have fundet et andet navn end "Lillebror", men synes det er så svært denne gang.
0
Sofakartoflen
Indlæg: 3873
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 436
Likede indlæg: 9205

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sofakartoflen » 19. apr 2024, 18:34

godtnavn skrev:Det er virkelig svært at bestemme sig for navn denne gang! Alle spørg konstant hvad lillebror hedder men aner det ikke. Nu har vi fået dåbsdato så nu har vi en deadline for at have fundet et andet navn end "Lillebror", men synes det er så svært denne gang.


I må kalde ham Bror. Så bliver det ikke nemmere. :)
2
Hattie
Indlæg: 434
Tilmeldt: 24. jul 2023, 11:34
Kort karma: 31
Likede indlæg: 509

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Hattie » 19. apr 2024, 21:34

Vi har planlagt barnedåb. Næste hurdle er en ønskeliste. Vi mangler seriøst intet!

Der er inviteret 90 gæster (vi har en gigantisk omgangskreds) og vi har da fundet nogle bøger til listen, men er gået i stå.

Nogen gode forslag?

Når jeg skriver vi intet mangler, så har vi alt udstyr, tøj, overtøj og legetøj indtil skolestart.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17389
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3596
Likede indlæg: 42430

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf LaMariposa » 20. apr 2024, 05:04

Hattie skrev:Vi har planlagt barnedåb. Næste hurdle er en ønskeliste. Vi mangler seriøst intet!

Der er inviteret 90 gæster (vi har en gigantisk omgangskreds) og vi har da fundet nogle bøger til listen, men er gået i stå.

Nogen gode forslag?

Når jeg skriver vi intet mangler, så har vi alt udstyr, tøj, overtøj og legetøj indtil skolestart.


Min datter fik "Mine første 100 ord" i dåbsgave, og det har været et kæmpe hit og er det stadig.

https://www.jollyroom.dk/legetoj/boger/ ... dYQAvD_BwE

Den her er hun også rigtig glad for:
https://www.gucca.dk/boernenes-fuglebog ... JYQAvD_BwE

Derudover fik hun også Bobbles, hvilket hun har brugt rigtig meget. Magnatiles er også et kæmpehit, selvom det først er noget senere, at hun er begyndt at lege med det.

Vi skrev ikke en decideret ønskeliste. Vi skrev, at vi ønskede os noget, som andre børn havde været glade for.
1
:lun: Be brave
Kanga
Indlæg: 2952
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 185
Likede indlæg: 3723

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Kanga » 20. apr 2024, 06:09

Vi var rigtigt glade for en Fjällrev rygsæk i lille størrelse.
1
Undtagelsen
Indlæg: 2252
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4614

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Undtagelsen » 20. apr 2024, 06:47

Gonge trædesten synes jeg er et hit (og jeg mistænker de er nyere på markedet end dine ældste børn, så måske I ikke har dem i forvejen :D )

Min datter fik også en BRIO gåhund i den originale sorte farve, men det ser ikke ud til at de kan fåes mere. Synes de er ret fine https://www.brio.dk/da-DK/produkter/leg ... d-63028100

Den fantastiske bus af Strid.

Bor I et sted i nærheden af Tivoli/en sommerpark/zoo eller lign, kan I ønske jer årskort til hele familien dertil.
1
Sofakartoflen
Indlæg: 3873
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 436
Likede indlæg: 9205

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sofakartoflen » 20. apr 2024, 08:12

Mine børnebørn har brugt og bruger stadig deres rutsjebane og trappe i skum virkelig meget.
Det samme gælder for deres Pandora foldemadras, fordi den både kan fungere som sofa, hoppemadras og hoppe ned fra - madras.
2
pinkmoon
Indlæg: 1725
Tilmeldt: 12. jan 2020, 14:59
Kort karma: 192
Likede indlæg: 6872

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf pinkmoon » 20. apr 2024, 15:34

I min drengs vuggestue er der to stuer i hver ende af bygningen og et fællesområde i midten hvor der er køkken og to indgangspartier.

Da jeg henter ham i går fortæller de at han har været lidt pjevset så de har lukket ham ud i fællesområdet. Der er ingen pædagoer tilstede i det område men de sidder med åben dør på stuen og har et halvt øje på ham, men han går bare rundt alene. Til gengæld sidder der en lille pige på omkring 1 år i indgangspartiet helt alene hvor de ikke kan se hende, og det er ikke første gang jeg oplever det.

Er det bare mig, eller er det helt off at de ikke er ordentligt under opsyn?
0
Sorenspige
Indlæg: 7136
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9520

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 20. apr 2024, 17:06

pinkmoon skrev:I min drengs vuggestue er der to stuer i hver ende af bygningen og et fællesområde i midten hvor der er køkken og to indgangspartier.

Da jeg henter ham i går fortæller de at han har været lidt pjevset så de har lukket ham ud i fællesområdet. Der er ingen pædagoer tilstede i det område men de sidder med åben dør på stuen og har et halvt øje på ham, men han går bare rundt alene. Til gengæld sidder der en lille pige på omkring 1 år i indgangspartiet helt alene hvor de ikke kan se hende, og det er ikke første gang jeg oplever det.

Er det bare mig, eller er det helt off at de ikke er ordentligt under opsyn?


Jeg forstår slet ikke, hvorfor han er lukket ud i fællesområder, hvis han var “pjevset”. Så har han da netop brug for voksenkontakt.

Mht. den lille piger lyder det utrygt, at hun er uden opsyn så tæt på yderdøren.
8
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17389
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3596
Likede indlæg: 42430

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf LaMariposa » 20. apr 2024, 17:26

Sorenspige skrev:
pinkmoon skrev:I min drengs vuggestue er der to stuer i hver ende af bygningen og et fællesområde i midten hvor der er køkken og to indgangspartier.

Da jeg henter ham i går fortæller de at han har været lidt pjevset så de har lukket ham ud i fællesområdet. Der er ingen pædagoer tilstede i det område men de sidder med åben dør på stuen og har et halvt øje på ham, men han går bare rundt alene. Til gengæld sidder der en lille pige på omkring 1 år i indgangspartiet helt alene hvor de ikke kan se hende, og det er ikke første gang jeg oplever det.

Er det bare mig, eller er det helt off at de ikke er ordentligt under opsyn?


Jeg forstår slet ikke, hvorfor han er lukket ud i fællesområder, hvis han var “pjevset”. Så har han da netop brug for voksenkontakt.

Mht. den lille piger lyder det utrygt, at hun er uden opsyn så tæt på yderdøren.


Enig. Jeg synes også, det lyder underligt, at de ikke holder så små børn under opsyn, og at de ikke er lidt mere på din søn, hvis han er pjevset.
0
:lun: Be brave
Hattie
Indlæg: 434
Tilmeldt: 24. jul 2023, 11:34
Kort karma: 31
Likede indlæg: 509

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Hattie » 20. apr 2024, 18:02

Undtagelsen skrev:Gonge trædesten synes jeg er et hit (og jeg mistænker de er nyere på markedet end dine ældste børn, så måske I ikke har dem i forvejen :D )

Min datter fik også en BRIO gåhund i den originale sorte farve, men det ser ikke ud til at de kan fåes mere. Synes de er ret fine https://www.brio.dk/da-DK/produkter/leg ... d-63028100

Den fantastiske bus af Strid.

Bor I et sted i nærheden af Tivoli/en sommerpark/zoo eller lign, kan I ønske jer årskort til hele familien dertil.



Bobles var det nye sort, da vores ældste var små. :D

Har skrevet årskort til den lokale park hvor vi kommer ofte.
0
Hattie
Indlæg: 434
Tilmeldt: 24. jul 2023, 11:34
Kort karma: 31
Likede indlæg: 509

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Hattie » 20. apr 2024, 18:03

Undtagelsen skrev:Gonge trædesten synes jeg er et hit (og jeg mistænker de er nyere på markedet end dine ældste børn, så måske I ikke har dem i forvejen :D )

Min datter fik også en BRIO gåhund i den originale sorte farve, men det ser ikke ud til at de kan fåes mere. Synes de er ret fine https://www.brio.dk/da-DK/produkter/leg ... d-63028100

Den fantastiske bus af Strid.

Bor I et sted i nærheden af Tivoli/en sommerpark/zoo eller lign, kan I ønske jer årskort til hele familien dertil.



Bobles var det nye sort, da vores ældste var små. :D

Har skrevet årskort til den lokale park hvor vi kommer ofte.
0
JoyNips
Indlæg: 12123
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34095

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf JoyNips » 20. apr 2024, 18:20

pinkmoon skrev:I min drengs vuggestue er der to stuer i hver ende af bygningen og et fællesområde i midten hvor der er køkken og to indgangspartier.

Da jeg henter ham i går fortæller de at han har været lidt pjevset så de har lukket ham ud i fællesområdet. Der er ingen pædagoer tilstede i det område men de sidder med åben dør på stuen og har et halvt øje på ham, men han går bare rundt alene. Til gengæld sidder der en lille pige på omkring 1 år i indgangspartiet helt alene hvor de ikke kan se hende, og det er ikke første gang jeg oplever det.

Er det bare mig, eller er det helt off at de ikke er ordentligt under opsyn?


Jeg ville gå til lederen og spørge, om det er korrekt forstået, at de benytter straf i form af at sende din søn ud i fællesrummet alene for at være pjevset. Jeg kan forstå behovet for at tage et barn væk fra de andre for lige at have lidt brandslukning, men straf og timeout er altså forældet pædagogisk praksis og det bruger man ikke mere.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12123
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34095

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf JoyNips » 20. apr 2024, 18:22

Hattie skrev:Vi har planlagt barnedåb. Næste hurdle er en ønskeliste. Vi mangler seriøst intet!

Der er inviteret 90 gæster (vi har en gigantisk omgangskreds) og vi har da fundet nogle bøger til listen, men er gået i stå.

Nogen gode forslag?

Når jeg skriver vi intet mangler, så har vi alt udstyr, tøj, overtøj og legetøj indtil skolestart.


Modu. Det er virkelig noget både min 7-årige og 2-årige elsker og kan lege med sammen.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Forældre"