Snik-snak tråd for forældre?

Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 16. feb 2019, 12:05

FruKuk, det lyder dælme op ad bakke :tie:.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 16. feb 2019, 12:40

Og lige i sådan en situation her, er der 3 ting, der normalt er helt ok, der lige pludselig er vildt dumt;

- Valget om skole 15 km uden skolebus
- Valget om at bo 200 km fra vores forældre
- Valget om at bo i en by, hvor muligheden for at benytte offentlig transport er meget begrænsede

Men altså folk er super søde til at tilbyde hjælp, men vores omgangskreds er bare også familier med mindre børn, fuldtidsarbejde og nok at se til, så de kan jo ikke lige hoppe ind og overtage min del af køretjanserne i flere måneder. Men jeg æder min stolthed og benytter mig af alle de tilbud, jeg kan.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 17. feb 2019, 20:55

Det er sgu da også vildt irriterende, Kuk.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 23. feb 2019, 06:31

C og jeg er igang med vores Rabies vaccine og i den forbindelse er jeg ved at undersøge alle vacciner. Han har fået de fleste da vi boede i Bangla og jeg gav så hans vaccinationskort til lægen i Dk og de har indført det på sundehed.dk. Lægen herude i MM undrede sig noget over at han ikke har fået polio vaccine da det ikke er registreret nogle steder. Der står den der paraplyvaccine, men uden polio. Nu fandt jeg så en regning fra da han fik vaccinen og er ER polio i. Jeg kan ikke selv rette det på sundhed.dk ser det ud til, kun registrere vacciner. Skal jeg så have fat i lægen i Dk for at fikse det eller hvordan? Tænker det vel er mindre vigtigt lige nu, men på sigt er det vel vigtigt at han selv ved og kan se at han har fået x y z.

Kan se at de heller ikke har skrevet ind at han har fået skoldkoppe vaccine :rulle:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 23. feb 2019, 09:59

FormerlyKnownAs skrev:C og jeg er igang med vores Rabies vaccine og i den forbindelse er jeg ved at undersøge alle vacciner. Han har fået de fleste da vi boede i Bangla og jeg gav så hans vaccinationskort til lægen i Dk og de har indført det på sundehed.dk. Lægen herude i MM undrede sig noget over at han ikke har fået polio vaccine da det ikke er registreret nogle steder. Der står den der paraplyvaccine, men uden polio. Nu fandt jeg så en regning fra da han fik vaccinen og er ER polio i. Jeg kan ikke selv rette det på sundhed.dk ser det ud til, kun registrere vacciner. Skal jeg så have fat i lægen i Dk for at fikse det eller hvordan? Tænker det vel er mindre vigtigt lige nu, men på sigt er det vel vigtigt at han selv ved og kan se at han har fået x y z.

Kan se at de heller ikke har skrevet ind at han har fået skoldkoppe vaccine :rulle:


Er polio ikke en del af den vaccine de får ved 3,5 og 12 måneder? Sammen med difteri, stivkrampe og noget mere. Altså ikke paraplyen/MFR. Men måske misforstår jeg, hvad du spørger om :genert:

Men hvis der er fejl, så tror jeg, at du har ret i, at det skal være jeres danske læge, der retter det. Eller måske det sted, han er vaccineret?
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 23. feb 2019, 10:07

FruKuk skrev:
FormerlyKnownAs skrev:C og jeg er igang med vores Rabies vaccine og i den forbindelse er jeg ved at undersøge alle vacciner. Han har fået de fleste da vi boede i Bangla og jeg gav så hans vaccinationskort til lægen i Dk og de har indført det på sundehed.dk. Lægen herude i MM undrede sig noget over at han ikke har fået polio vaccine da det ikke er registreret nogle steder. Der står den der paraplyvaccine, men uden polio. Nu fandt jeg så en regning fra da han fik vaccinen og er ER polio i. Jeg kan ikke selv rette det på sundhed.dk ser det ud til, kun registrere vacciner. Skal jeg så have fat i lægen i Dk for at fikse det eller hvordan? Tænker det vel er mindre vigtigt lige nu, men på sigt er det vel vigtigt at han selv ved og kan se at han har fået x y z.

Kan se at de heller ikke har skrevet ind at han har fået skoldkoppe vaccine :rulle:


Er polio ikke en del af den vaccine de får ved 3,5 og 12 måneder? Sammen med difteri, stivkrampe og noget mere. Altså ikke paraplyen/MFR. Men måske misforstår jeg, hvad du spørger om :genert:

Men hvis der er fejl, så tror jeg, at du har ret i, at det skal være jeres danske læge, der retter det. Eller måske det sted, han er vaccineret?

Kan være at jeg blander det rundt.

De-te-ki-po.et eller andet som han fik den sidste af her ved 5 år. Troede det var den man kaldte paraply. Anyway, det er den jeg mener.

Den han har fået er med polio, men egen dansk læge har indskrevet en udgave uden polio på sundhed.dk. Jeg har ledt og ledt og fundet en regning fra hvor han fik dem i sin tid og den er med polio.

Det var lægen her som gennemgik hans vacciner og opdagede at den stod som uden polio og hvis det var tilfældet skulle han have dem nemlig.

Må have fat i lægen til sommer når vi kommer til Dk og så få dem til at rette det
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Fru Sunshine » 23. feb 2019, 12:36

FormerlyKnownAs skrev:Kan være at jeg blander det rundt.

De-te-ki-po.et eller andet som han fik den sidste af her ved 5 år. Troede det var den man kaldte paraply. Anyway, det er den jeg mener.

Den han har fået er med polio, men egen dansk læge har indskrevet en udgave uden polio på sundhed.dk. Jeg har ledt og ledt og fundet en regning fra hvor han fik dem i sin tid og den er med polio.

Det var lægen her som gennemgik hans vacciner og opdagede at den stod som uden polio og hvis det var tilfældet skulle han have dem nemlig.

Må have fat i lægen til sommer når vi kommer til Dk og så få dem til at rette det

Di-Te-Ki-Pol er difteri, tetanus, kighoste og polio.
Paraply kaldes også MFR og er mæslinger, fåresyge og røde hunde.

Jeg vil tro, du skal have den læge, der vaccinerede, til at skrive den rigtige ind.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 23. feb 2019, 12:45

Fru Sunshine skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Kan være at jeg blander det rundt.

De-te-ki-po.et eller andet som han fik den sidste af her ved 5 år. Troede det var den man kaldte paraply. Anyway, det er den jeg mener.

Den han har fået er med polio, men egen dansk læge har indskrevet en udgave uden polio på sundhed.dk. Jeg har ledt og ledt og fundet en regning fra hvor han fik dem i sin tid og den er med polio.

Det var lægen her som gennemgik hans vacciner og opdagede at den stod som uden polio og hvis det var tilfældet skulle han have dem nemlig.

Må have fat i lægen til sommer når vi kommer til Dk og så få dem til at rette det

Di-Te-Ki-Pol er difteri, tetanus, kighoste og polio.
Paraply kaldes også MFR og er mæslinger, fåresyge og røde hunde.

Jeg vil tro, du skal have den læge, der vaccinerede, til at skrive den rigtige ind.


Jeg ved godt hvad de er, troede bare at den med mange var den man kalde paraply,...fordi der var mange :lol: C har kun fået sine vacciner i udlandet,(derfor heller ikke fulgt det danske vaccinationsprogram) og der kaldte man den ikke lige for umbrella.

Jeg tager fat i lægen i Dk der har tastet. Han fik dem
I Bangla og de har ikke lige afgang til sundhed.dk, så de er tastet fra hans vaccinationskort der. Men helt skørt at de er tastet forkert og at der mangler flere.
1
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bergen » 23. feb 2019, 13:58

Vores læge nægtede at taste en vaccination, som vi altså barnet fik i Tyskland. Så den fremgår bare ikke af de danske oplysninger. Det var mennigitis B. Det var billigere og nemmere at få klaret der end hos vores læge, der synes, at den er overflødig.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 23. feb 2019, 14:06

Bergen skrev:Vores læge nægtede at taste en vaccination, som vi altså barnet fik i Tyskland. Så den fremgår bare ikke af de danske oplysninger. Det var mennigitis B. Det var billigere og nemmere at få klaret der end hos vores læge, der synes, at den er overflødig.


Ej hvor fjollet. Men så er det godt at man selv kan taste ind. Jeg har lige i dag opdateret med de vacciner vi har fået denne måned. Og så dem som lægen i Dk har overset...som Hep B, Hep A, skoldkopper... mindre detalje :stoned:

Det var godt at lægen her opdagede det med polio. Han var meget undrende over at den ikke skulle være givet og i så fald var den temmelig vigtigt og det havde så kostet 4 ekstra stik i sp fald.
0
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bergen » 23. feb 2019, 14:09

FormerlyKnownAs skrev:
Bergen skrev:Vores læge nægtede at taste en vaccination, som vi altså barnet fik i Tyskland. Så den fremgår bare ikke af de danske oplysninger. Det var mennigitis B. Det var billigere og nemmere at få klaret der end hos vores læge, der synes, at den er overflødig.


Ej hvor fjollet. Men så er det godt at man selv kan taste ind. Jeg har lige i dag opdateret med de vacciner vi har fået denne måned. Og så dem som lægen i Dk har overset...som Hep B, Hep A, skoldkopper... mindre detalje :stoned:

Det var godt at lægen her opdagede det med polio. Han var meget undrende over at den ikke skulle være givet og i så fald var den temmelig vigtigt og det havde så kostet 4 ekstra stik i sp fald.



Det vidste jeg ikke man kan. Tak for tippet.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 25. feb 2019, 12:15

Det er altså en loppetjans at have en 6 og (næsten) 9 årig. Vi er på miniferie i Sverige, og ungerne er super nemme. De løber på legepladsen, spiller ludo og nyder nogle ture på pisterne. De kan selv klare alle lifter og pister, de kan rende ned med skraldet og hente en liter mælk. Armen det er jo total luksus :love:
8
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 26. feb 2019, 07:29

Vi stod op til et barn der selv havde lavet sin madpakke, pakket sin madpakketaske og sat den ud på plads og gjort klar til sin morgenmad ved at tage det hele frem :lun:

Vi skal lige tale sikkerhed med ham fordi han kravler op på stole og evt hylder. Han har skullet langt op for at nå madkassen og vi har flisegulv :wacko:
6
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 26. feb 2019, 08:59

FormerlyKnownAs skrev:Vi stod op til et barn der selv havde lavet sin madpakke, pakket sin madpakketaske og sat den ud på plads og gjort klar til sin morgenmad ved at tage det hele frem :lun:

Vi skal lige tale sikkerhed med ham fordi han kravler op på stole og evt hylder. Han har skullet langt op for at nå madkassen og vi har flisegulv :wacko:


Hvor er han dygtig :lun: Men forstår godt, at I lige må have en snak om, hvordan han passer godt på sig selv.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf godtnavn » 27. feb 2019, 00:49

Her bliver datteren 2 år i morgen, og hun skulle have en løbecykel af mig og manden, vi har dog først taget os sammen til at samle den her til aften, hvilket vi lidt fortryder... For selvom den står til at være fra 2 år er laveste indstilling 41cm! Det er højste indstilling på andre cykler der hedder 2-3 år, så vi målte ben på vores sovende datter og må erkende at vi ikke har nogen gave til hende :panik: Ej, hun får et værelse, men uden nyt legetøj, og en lille guitar af kommende lillesøster, så hun får da en gave fra os i morgen, bare ikke GAVEN. Vi skal dog forbi et sted hvor vi kan købe en i morgen, så vi ender nok med at smide pengene til en ny, så kan hun selv vælge farve :) For det vigtige er jo at hun får en cykel, hun er meget misundelig på andre børn der cykler.

Jeg begyndte at tude da vi opdagede det :genert: Jeg undskylder det med at jeg er gravid :lol: Hun får dog to andre gaver i morgen af andre og hun får en hjemmehyggedag med mig, og vi mødes med manden og spiser frokost i hans frokostpause, så der er ingen tvivl om hun får en dejlig dag, med masser af mor og far tid, men er sgu ked af det over gaven :( I fremtiden tjekkes den slags mindst en uge før dagen!
0

Tilbage til "Forældre"