Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 1. sep 2018, 18:41

Mine børn er ualmindelig gode til at kaste op. Især den store, men fornemmer at den lille kommer efter det...

Vi har pt gang i vores 4. eller 5. runde omgangssyge indenfor det sidste år. :rulle:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 1. sep 2018, 21:37

Bøtte skrev:Mine børn er ualmindelig gode til at kaste op. Især den store, men fornemmer at den lille kommer efter det...

Vi har pt gang i vores 4. eller 5. runde omgangssyge indenfor det sidste år. :rulle:


Det er s.. da også helt vildt :tie: Synes fisme, at I har og er hængt ret meget op mht sygdom. Og da særligt bræk. Tror kun storesøster har kastet op 3 gange i sit 8 årige liv - hvoraf den ene gang var køresyge og den anden gang skyldtes sprængte trommehinde (altså lige inden). Lillebror kastede op på daglig basis fra han var 6 til 18 måneder, men det var primært slim grundet lungebetændelse og AB. Tror aldrig, at han har haft omgangssyge :gruble:

Masser af god bedring jeres vej :ae:
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Zonta » 2. sep 2018, 01:55

Min mand har været til festuge hvor vi bor. Kommer hjem og er ok fuld. Han skulle bare lige have 1 eller 2 øl :rulle: Og så snorker han.

Samtidig holder vores søn nattefest og har nu snart været vågen i 2 timer :træt2: Han ligger bare i liften og glor - så luk dog øjnene og sov! Mor er træt. Der er intet lys tændt - intet spændende at komme efter.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Zonta » 2. sep 2018, 02:03

Zonta skrev:Min mand har været til festuge hvor vi bor. Kommer hjem og er ok fuld. Han skulle bare lige have 1 eller 2 øl :rulle: Og så snorker han.

Samtidig holder vores søn nattefest og har nu snart været vågen i 2 timer :træt2: Han ligger bare i liften og glor - så luk dog øjnene og sov! Mor er træt. Der er intet lys tændt - intet spændende at komme efter.

Det hjalp at brokke sig på debatten - ungen sover og manden snorker ikke mere :banan:

Lad os nu se hvor længe det varer, men godnat! :D
2
J, juli 2018.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf hotlips » 2. sep 2018, 02:39

Jeg har fået en gammel computer tilbage idag, den har været lånt ud i nogle år, og den er fuld af billeder af en meget lille dreng og legofilm og brandmand sam.

Ihh, det er fantastisk at se ham blive stor men jeg syntes nu også det var helt vildt hyggeligt at have en lille fyr der blev benovet over gravemaskiner og syntes brandmand sam var det bedste i verden.

Suk. Det gik hurtigt.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 2. sep 2018, 04:17

FruKuk skrev:
Bøtte skrev:Mine børn er ualmindelig gode til at kaste op. Især den store, men fornemmer at den lille kommer efter det...

Vi har pt gang i vores 4. eller 5. runde omgangssyge indenfor det sidste år. :rulle:


Det er s.. da også helt vildt :tie: Synes fisme, at I har og er hængt ret meget op mht sygdom. Og da særligt bræk. Tror kun storesøster har kastet op 3 gange i sit 8 årige liv - hvoraf den ene gang var køresyge og den anden gang skyldtes sprængte trommehinde (altså lige inden). Lillebror kastede op på daglig basis fra han var 6 til 18 måneder, men det var primært slim grundet lungebetændelse og AB. Tror aldrig, at han har haft omgangssyge :gruble:

Masser af god bedring jeres vej :ae:


Tak :kys:

Vi har haft seriøst meget bræk inde på livet :genert: Og ja,sygdom generelt. Lillesøster havde jo først HFM og så 1,5 uge senere skoldkopper lige før ferien. Og så opkast fra storesøster sidste weekend og fra lillesøster denne weekend. Synes det er virkelig unfair, det skal ødelægge to weekender i træk.


Jeg mener storesøster og jeg har haft bræksyge 8-10 gange på 4 år. :tie: Og hun har alene haft det i hvert fald 3 gange det sidste år.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 2. sep 2018, 04:34

Vi har hele tiden haft en favorit skole til C når vi flyttede. Vores eneste anke gik på at de ville have ham i 0. da han fyldte 5 i august, men vi ikke mente at han sproligt ift engelsk, nyt land, afsavn osv ville være klar. Men akademisk ville han bestemt fordi kan skrive, læse og lave noget matematik allerede nu. Skulle han få ville vi dog uden tvivl sige ja og tage den derfra og støtte op i høj grad om de andre ting. Ville vi jo uanset.

Der kom desværre ikke en plads og vi valgte en anden skole som
pædagogisk matcher vores ideer rigtigt godt. Det ER også gode rammer for ham lige nu ift sprog, nyt land osv. No doubt.

Men det er det bare det, at på ikke ret langt sig er det ikke optimalt. De er i en blandet gruppe 3-5 år. Han er næsten 1 år ældre end den næstældste. Han er et hoved højere end den næsthøjeste. Han er akademisk foran. Han er meget mere sikker på hvad han kan osv. Der var en anden australsk dreng som han kunne relatere til, omend han var et år yngre, men ham kunne han lege lidt vildt med og give den gas og lære sprog fra. Drengen havde sidste dag i fredags. Nu er han alene med 17 japanere, kinesere og en enkelt inder. Ikke at der er noget galt med dem pga oprindelse, men han har ingen at relatere til, spejle sig i og tale med og som han kan lege lidt vildt med uden at han er en bulldozer der tromler de meget fysisk mindre børn ned. De andre kan også tale med hinanden på eget sprog og gør det naturligvis.

Så nu prøver vi at appellere til rektor på den anden skole og spørge om de kan være lidt fleksible og lade ham starte i F3 som er året inden 0.(year 1 som det hedder i UK system), til januar
19. Han er 14 dage fra deres rigide system omkring alder og klassetrin. Hvis han skulle være heldig at få en plads sommer 19 og de følger hans alder, så rammer han jo ind i year 2 og det akademiske niveau når han slet ikke op med de rammer han er i nu.

Så vi håber virkelig at de kan hugge en hæl og klippe en tå og se bort fra deres kassesystem og se på barnet istedet. Vi kan ret nemt se at som det er nu, så er det ikke optimalt.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 3. sep 2018, 02:53

Hvad f..... gør man når ens barn er så dybt ulykkelig over at blive afleveret og bare græder og græder og siger at det savner en hele dagen og vi bare skal være sammen hele tiden og kun vil gå ind hvis man sidder udenfor og venter?

Jeg synes at det er vanvittig hårdt det her og mit hjerte gør ondt og jeg er kæmper for ikke at græde med. Jeg har mest lyst til at tage ham med hjem og holde ham hjemme, men det nytter jo ikke med mindre at vi kører hjemmeskole model. Det er jeg dog ikke sikker på at jeg er gearet til at gøre. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal stille op lige nu.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 3. sep 2018, 04:10

Min datter har gjort det ved alle skift og også efter mange ferier osv, så jeg ved hvor svært det er. Jeg har grædt i bilen på vej på arbejde alt for mange gange.

Efter hun blev ældre snakkede vi meget om savn. Det er ok at savne mor og far, det er fordi man glæder sig til at se dem igen og at vi også savner hende i løbet af dagen. Er der en pædagog/lærer der hjælper ham med at vinke og sige farvel? Det har ikke hjulpet S så meget, men det har ofte hjulpet mig, fordi jeg så ved, at hun bliver mødt og hørt i sine behov.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 3. sep 2018, 04:19

Der står 2-3 lærere og tager imod hver morgen og som er med til at vinke. Han er bare dybt ulykkelig. Jeg var der i 1,5 time. Det tog 40 min. at få ham ind med lovning på at jeg sad udenfor. Så gik der noget tid og så sagde han gennem vinduet at han legede minecraft og det var jo fint og så sagde jeg at jeg kørte og det var så okay.

Så må det være sådan nogle dage endnu. Jeg kan og vil ikke aflevere et barn der græder uanset.

Havde en snak med head teacher bagefter og der er bare nogle ting som fundamentalt ikke er noget vi er helt på linje med pga nogle forhold som er på skolen og som ikke fungerer optimalt for ham. Og det selvom jeg VED at han trods har det godt nok når han er der og hygger sig osv.

Lige nu sender vi mail afsted til den anden skole og håber at de kan finde plads til januar i den aldersklasse vi vil have ham i.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 3. sep 2018, 05:01

FormerlyKnownAs skrev:Der står 2-3 lærere og tager imod hver morgen og som er med til at vinke. Han er bare dybt ulykkelig. Jeg var der i 1,5 time. Det tog 40 min. at få ham ind med lovning på at jeg sad udenfor. Så gik der noget tid og så sagde han gennem vinduet at han legede minecraft og det var jo fint og så sagde jeg at jeg kørte og det var så okay.

Så må det være sådan nogle dage endnu. Jeg kan og vil ikke aflevere et barn der græder uanset.

Havde en snak med head teacher bagefter og der er bare nogle ting som fundamentalt ikke er noget vi er helt på linje med pga nogle forhold som er på skolen og som ikke fungerer optimalt for ham. Og det selvom jeg VED at han trods har det godt nok når han er der og hygger sig osv.

Lige nu sender vi mail afsted til den anden skole og håber at de kan finde plads til januar i den aldersklasse vi vil have ham i.


Øv hvor er det dumt FKA :( Jeg har desværre ingen gode råd andet end det, du allerede gør. Jeg ville heller ikke have hjerte til at "efterlade" ham. Måske i en dansk børnehave, hvor man var sikker på, at han forstod kulturen, sproget, var omgivet af ligesindede, etc., men ikke i den kontekst, du har beskrevet.

Og så krydser jeg fingre for, at den anden skole kan tage ham :kys:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 3. sep 2018, 05:07

Vi træner "fald i søvnen selv. I din egen seng" igen, igen, igen. Vi opdrager primært ud fra devisen, at det først er en dårlig vane, når den er irriterende for os. Og det betyder så, at vi har nogle "opdragelsen-gengangere". Som fx putteritualer. I lange perioder falder ungerne selv i søvn på deres egne værelser. Men så sniger der så sygdom, utryghed, magelighed, etc. ind, og så får de et par aftener lov at falde i søvn i vores seng. Så begynder det ikke at være nok, så skal vi ligge hos dem, til de sover. Og så begynder tiden vi skal ligge der at trække ud. Og så er vi der, hvor vi efter alt for mange aftener med alt for lange putninger og efterfølgende slæbning af store børn til 1. sal, hvor det er gået fra at være helt fint og "Imødekommelse af behov" til en dårlig vane. Og der er vi så nu. Så nu kører vi lige en runde mere, hvor jeg sidder på responsen på 1. salen og siger "godnat", når den ene dårlige undskyldning for ikke at kunne sove, står i kø for at tage over for den anden.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 3. sep 2018, 05:19

FruKuk skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Der står 2-3 lærere og tager imod hver morgen og som er med til at vinke. Han er bare dybt ulykkelig. Jeg var der i 1,5 time. Det tog 40 min. at få ham ind med lovning på at jeg sad udenfor. Så gik der noget tid og så sagde han gennem vinduet at han legede minecraft og det var jo fint og så sagde jeg at jeg kørte og det var så okay.

Så må det være sådan nogle dage endnu. Jeg kan og vil ikke aflevere et barn der græder uanset.

Havde en snak med head teacher bagefter og der er bare nogle ting som fundamentalt ikke er noget vi er helt på linje med pga nogle forhold som er på skolen og som ikke fungerer optimalt for ham. Og det selvom jeg VED at han trods har det godt nok når han er der og hygger sig osv.

Lige nu sender vi mail afsted til den anden skole og håber at de kan finde plads til januar i den aldersklasse vi vil have ham i.


Øv hvor er det dumt FKA :( Jeg har desværre ingen gode råd andet end det, du allerede gør. Jeg ville heller ikke have hjerte til at "efterlade" ham. Måske i en dansk børnehave, hvor man var sikker på, at han forstod kulturen, sproget, var omgivet af ligesindede, etc., men ikke i den kontekst, du har beskrevet.

Og så krydser jeg fingre for, at den anden skole kan tage ham :kys:


tak. Jeg bliver nødt til at sidde der nogle dage igen tænker jeg. Bare lige efter aflevering og en 15-20 minutter. Håber at det kan gøre det.

Det er ikke optimalt at han er næsten et år ældre end den næste og samtidig fysik er så meget større end de andre. Han mangler nogle at spejle sig i og være sammen med. De går meget op i at større lærer de mindre hvordan og hvorledes og de voksne superviserer. Men det nytter jo ikke når han er den eneste og han skal ikke have så meget ansvar og lege politimand og samtidig kommer der jo forhåbentligt en lillesøster til jul og så er han den største igen og kan uanset hvor meget vi gerne vil det, ikke få ligeså meget opmærksomhed som nu fra os.

Vi er ellers glade for den generelle pædagogik i det store billede og han har det ikke dårligt når han er der i løbet af dagen. Men der ER mange ting for ham lige nu med nyt land og sprog osv., så naturligvis reagerer han på en eller anden måde. Så han skal have så meget tryghed som overhovedet muligt. Men med det opsummerede, så synes jeg/vi bare ikke at det er optimalt.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 3. sep 2018, 05:20

FruKuk skrev:Vi træner "fald i søvnen selv. I din egen seng" igen, igen, igen. Vi opdrager primært ud fra devisen, at det først er en dårlig vane, når den er irriterende for os. Og det betyder så, at vi har nogle "opdragelsen-gengangere". Som fx putteritualer. I lange perioder falder ungerne selv i søvn på deres egne værelser. Men så sniger der så sygdom, utryghed, magelighed, etc. ind, og så får de et par aftener lov at falde i søvn i vores seng. Så begynder det ikke at være nok, så skal vi ligge hos dem, til de sover. Og så begynder tiden vi skal ligge der at trække ud. Og så er vi der, hvor vi efter alt for mange aftener med alt for lange putninger og efterfølgende slæbning af store børn til 1. sal, hvor det er gået fra at være helt fint og "Imødekommelse af behov" til en dårlig vane. Og der er vi så nu. Så nu kører vi lige en runde mere, hvor jeg sidder på responsen på 1. salen og siger "godnat", når den ene dårlige undskyldning for ikke at kunne sove, står i kø for at tage over for den anden.


Kender det godt :fløjt:

Heldigvis plejer det at gå hurtigt nok synes jeg, i hvert fald her. Det er jo os voksne som lader det ske og det koster så når man starter forfra :blush: .
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 3. sep 2018, 21:48

FruKuk skrev:Vi træner "fald i søvnen selv. I din egen seng" igen, igen, igen. Vi opdrager primært ud fra devisen, at det først er en dårlig vane, når den er irriterende for os. Og det betyder så, at vi har nogle "opdragelsen-gengangere". Som fx putteritualer. I lange perioder falder ungerne selv i søvn på deres egne værelser. Men så sniger der så sygdom, utryghed, magelighed, etc. ind, og så får de et par aftener lov at falde i søvn i vores seng. Så begynder det ikke at være nok, så skal vi ligge hos dem, til de sover. Og så begynder tiden vi skal ligge der at trække ud. Og så er vi der, hvor vi efter alt for mange aftener med alt for lange putninger og efterfølgende slæbning af store børn til 1. sal, hvor det er gået fra at være helt fint og "Imødekommelse af behov" til en dårlig vane. Og der er vi så nu. Så nu kører vi lige en runde mere, hvor jeg sidder på responsen på 1. salen og siger "godnat", når den ene dårlige undskyldning for ikke at kunne sove, står i kø for at tage over for den anden.


Deb fælde er vi også faldet i. 100 gange :genert:

Synes altid de første aftener er værst, så vender det som regel her.
0

Tilbage til "Forældre"