Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 4. jul 2019, 20:36

FruKuk skrev:
Sorenspige skrev:FruKuk, det lyder godt nok også meget ubehageligt for jer begge to :ae:. Hjalp det i det mindste? Lider han ofte af forstoppelse?


Nej, men efter en gang børneorm har han fået kløet hul ved endetarmen, som så har gjort, at han holdt sig og nu er det så blevet til en ret slem forstoppelse, som han er i behandling for på børneambulatoriet.



Åh altså. :(

Vi har også været i gennem sådan en tur, dog uden at ende på børneamb. Men det er simpelhen så forfærdeligt, når de når der til hvor de holder sig og dermed forværrer problemet. Håber det hurtigt hjælper ham :kys:
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf godtnavn » 4. jul 2019, 22:23

Sangius skrev:Min datter bliver 3 om små 2 måneder, og starter i børnehave. Hun er nu endelig rykket ud af str 86, og jeg har lige købt en masse 92 til hende. Der står 1 1/2 - 2 år i det - hun er sgu ikke mange lorte høj, lille pige.

Har I nogle gode råd til madkasser, drikkedunke og rygsække? Nogen erfaringer?


Hvor er det vildt hun allerede skal i børnehave! Min datter er i 86/92 (bukser går slet ikke i 92, men trøjer/kjoler kan gå) og alle siger hun er lilleaf sin alder, men hun er jo et halvt år yngre end din datter så kan forestille mig du får alt for mange kommentarer på det...

Her er vi også glade for yumbox, har dog ikke brugt det i pasning da hun jo går i dagpleje hvor de ikke skal have madpakker med, men bruger dem når vi tager på ture, og tænker de også skal bruges i børnehaven om et lille års tid :)
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 5. jul 2019, 18:24

Det lykkedes ikke at give Microlax i dag. Han gik fuldstændigt i baglås, skreg og skreg mens han kæmpede som en vild for, at jeg ikke skulle nærme mig :trist: Hvis det skulle gennemføres måtte jeg have manden til at holde lillebror, og det kunne jeg simpelthen ikke. Jeg tror, at det ville ødelægge hans tillid til os fuldstændigt, hvis hans far holdt ham, mens han mor kom noget op i numsen på ham.

Så nu må jeg nok have fat i børneambulatoriet på mandag og høre, hvad filan vi gør.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 5. jul 2019, 19:27

Og efter knægten i 3 uger har klaget over “en knust tand”, som vi har affejet med “det er din 6 års tand, der bryder igennem”, har jeg så endelig taget mig sammen til et grundigere tjek, og det viser sig fandme, at tanden er knækket eller noget tilsvarende. Der sidder i hvert fald et løst stykke stand i en kødlomme :tie: Jeg kan ikke helt gennemskue, om jeg skal have fat i vagttandlægen i morgen, eller om det ikke godt kan vente til mandag? Han har jo gået med det i 3 uger, så et par dage til eller fra, gør måske ingen forskel. Det virker også bare forkert ikke at gøre noget ved det med det samme :gruble:

Hvad ville I gøre?
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 5. jul 2019, 19:28

Og kan man så måske bestille nogle mindre defekte børn tak!!!
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9464

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 5. jul 2019, 20:02

FruKuk, det lyder fuldstændigt forfærdeligt. Det kan jeg godt forstå, at du ikke kunne/ville gennemføre.

Hvor mange dage skal han have det? Jeg har selv taget det en enkelt gang, og der var det ikke nødvendigt med mere.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9464

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 5. jul 2019, 20:07

Hvor sidder tanden henne? Hvis den ikke gør meget ondt, ville jeg vente til mandag med at ringe til tandlægen.

God bedring med ham.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 5. jul 2019, 20:28

Sorenspige skrev:FruKuk, det lyder fuldstændigt forfærdeligt. Det kan jeg godt forstå, at du ikke kunne/ville gennemføre.

Hvor mange dage skal han have det? Jeg har selv taget det en enkelt gang, og der var det ikke nødvendigt med mere.


Børnelægen sagde 3 gange, men det blev så kun til en enkelt gang.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 5. jul 2019, 20:33

Sorenspige skrev:Hvor sidder tanden henne? Hvis den ikke gør meget ondt, ville jeg vente til mandag med at ringe til tandlægen.

God bedring med ham.


Det er hans 6 års tand (kindtand), og den gør ikke sådan mega ondt. I hvert fald ikke mere end de sidste par uger.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 5. jul 2019, 21:13

Kuk, ej han lillebror er da også uheldig. :(
Jeg tror jeg ville vente med tandlægen til mandag.

Og så lige noget helt andet: Er storesøsters eksem også i vild udbrud i tiden?
Herhjemme er lillesøster helt vildt hårdt ramt, der kommer nye pletter næsten hver dag og der er efterhånden mere eksem end hud uden eksem :tie:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 6. jul 2019, 06:49

Bøtte skrev:Kuk, ej han lillebror er da også uheldig. :(
Jeg tror jeg ville vente med tandlægen til mandag.

Og så lige noget helt andet: Er storesøsters eksem også i vild udbrud i tiden?
Herhjemme er lillesøster helt vildt hårdt ramt, der kommer nye pletter næsten hver dag og der er efterhånden mere eksem end hud uden eksem :tie:


Jeg har også besluttet at vente til mandag.

Og ja, men altså det har været mega slemt længe. Hun døjer virkeligt med nældefeber, der så efterlader hendes hud helt smadret, så det er ikke værre end det plejer, men stadig noget møg.

Hvad er I endt med virker bedst på lillesøster af creme/behandling?
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 6. jul 2019, 07:59

FruKuk skrev:
Bøtte skrev:Kuk, ej han lillebror er da også uheldig. :(
Jeg tror jeg ville vente med tandlægen til mandag.

Og så lige noget helt andet: Er storesøsters eksem også i vild udbrud i tiden?
Herhjemme er lillesøster helt vildt hårdt ramt, der kommer nye pletter næsten hver dag og der er efterhånden mere eksem end hud uden eksem :tie:


Jeg har også besluttet at vente til mandag.

Og ja, men altså det har været mega slemt længe. Hun døjer virkeligt med nældefeber, der så efterlader hendes hud helt smadret, så det er ikke værre end det plejer, men stadig noget møg.

Hvad er I endt med virker bedst på lillesøster af creme/behandling?



Åh, hvor er det synd for hende :(

Lillesøster har også været ramt her hele sommeren og det meste af foråret. Synes næsten det er værre end i vinters. :stoned:
Jeg synes desværre ikke andet en hormoncremen hjælper.
En creme hjælper en måneds tid og så er vi tilbage ved udgangspunktet. Vi har et udvalg af cremer der gør apoteket misundelig.

Håber jeg snart kan få hende til at spise eyeQ. Det virkede fantastisk på storesøster, men hun havde heller ikke helt så voldsomme udbrud.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 12. jul 2019, 20:27

Storesøster har været på lejr siden i lørdags, og nu synes jeg faktisk, at det er passende, at hun kommer hjem i morgen. 8 dage er længe at undvære hende :genert:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 12. jul 2019, 20:30

FruKuk skrev:Storesøster har været på lejr siden i lørdags, og nu synes jeg faktisk, at det er passende, at hun kommer hjem i morgen. 8 dage er længe at undvære hende :genert:


Kan jeg godt forstå. Hvornår kommer hun hjem?

Herhjemme skal storesøster med mormor og morfar til Mallorca i uge 31. Hun bliver afleveret der torsdag og kommer så hjem fredag i ugen efter. Jeg får lidt ondt i maven ved tanken :genert:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 13. jul 2019, 06:59

Bøtte skrev:
FruKuk skrev:Storesøster har været på lejr siden i lørdags, og nu synes jeg faktisk, at det er passende, at hun kommer hjem i morgen. 8 dage er længe at undvære hende :genert:


Kan jeg godt forstå. Hvornår kommer hun hjem?

Herhjemme skal storesøster med mormor og morfar til Mallorca i uge 31. Hun bliver afleveret der torsdag og kommer så hjem fredag i ugen efter. Jeg får lidt ondt i maven ved tanken :genert:


I dag :lun:

Mallorca lyder fantastisk for storesøster :love: Og virkelig længe for hendes forældre.

Men der er nu også en særlig glæde ved at opleve ens børn “på egen hånd”.
0

Tilbage til "Forældre"