Snik-snak tråd for forældre?

Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sof » 5. nov 2018, 11:14

JoyNips skrev:
Det er vist kun ammebabyer, der må gå uden at skide. Giver man MME skal de lave dagligt.

Havde slet ikke tænkt at der kunne være forskel! Men det giver meget god mening.

Vores fik halv modermælk og halv erstatning, da vi fik det af vide, både hos læge og af SP.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf hotlips » 5. nov 2018, 11:23

Neenah skrev:Tricks til at få baby til at pølle? M fik 50 ml mme for første gang i fredags, og bortset fra en gigantisk lorteble lørdag morgen har der ikke været spor af lort siden. Hun plejer ellers at have en smule med næsten hver gang vi skifter. Hun har ikke fået mere mme siden. Hun prutter, men der kommer ingenting, og vi tror hun har ondt.

Vi har selvfølgelig prøvet alle de gængse tricks med at cykle, massere mave og trykke på fødder.


Prøv at droppe d vitaminerne i en uges tid, og hvis det gør en forskel så prøv at finde nogen af de der der ikke er så stoppede eller drop dem.

Jeg endte med at droppe dem helt, han havde i forvejen rigeligt at slås med og det var så slemt at man kunne høre han lå og sagde avavav. Men jeg syntes til gengæld det ret hurtigt kom på rette spor, han fik movicol nogle få gange og han har aldrig haft problemer med maven på nogen måde siden han bliver snart 8.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Zonta » 5. nov 2018, 11:54

JoyNips skrev:
Sof skrev:Kan ikke lige huske hvor gammel hun er Neenah, men der “må” jo gå helt op mod 2 uger, så længe der er tissebleer. Vi havde held med trykpunkterne fra Katrine Birk(tror jeg hun hedder) fra bog eller youtube, ca. halvdelen af gangene, mener der var flere punkter end fødder :gruble: et par gange tyede vi til et par skeer med sveske-mos, når der var gået længe og vi ikke var i tvivl om at han havde ondt.

Tror vi 3 gange har prøvet op mod de 2 uger uden lortebleer, virkelig virkelig lange 2 uger.


Det er vist kun ammebabyer, der må gå uden at skide. Giver man MME skal de lave dagligt.

Det kommer også an på hvor meget MME de får. Hvis de overvejende bliver ammet, må der gerne gå længe forudsat at barnet ellers trives.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 6. nov 2018, 04:16

Begge vores er blevet suppleret med mme og de har begge ikke haft afføring dagligt. Det var OK, sagde både læge og sp. Så længe de ikke var generet af det.
Rekorden var 16 dage. De sidste par dage var ikle sjove. Og jeg frygtede for karrygulplettet dåbskjole :tie:

Har du fornemmelsen af det generer hende, så synes jeg du skal kontakte læge eller sp.
Men ellers ville jeg også forsøge med kogt, afkølet vand. 50 ml 2-3 gange dagligt indtil der gang i det igen.
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf AgentPixie » 6. nov 2018, 06:09

Jeg glæder mig til den dag jeg kan have et glas vand stående, uden mit barn smider alt mulig lort ned i det.
4
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7374

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Neenah » 6. nov 2018, 07:29

Bøtte skrev:Begge vores er blevet suppleret med mme og de har begge ikke haft afføring dagligt. Det var OK, sagde både læge og sp. Så længe de ikke var generet af det.
Rekorden var 16 dage. De sidste par dage var ikle sjove. Og jeg frygtede for karrygulplettet dåbskjole :tie:

Har du fornemmelsen af det generer hende, så synes jeg du skal kontakte læge eller sp.
Men ellers ville jeg også forsøge med kogt, afkølet vand. 50 ml 2-3 gange dagligt indtil der gang i det igen.

Hun havde heldigvis så god timing at den sidste mega lorteble kom to minutter inden vi kørte afsted til kirke i lørdags :lol:

Jeg tror ikke det generer hende. Men jeg er i tvivl. Hun presser og græder lidt en enkelt gang om dagen, så prutter hun helt vildt og så går det over.

Men her i nat har jeg givet hende begge bryster ved hver amning, og så har hun ligget 10 min ved hver - indtil nu har hun ellers kunnet sluge et måltid på 4 minutter og nøjes med et enkelt bryst.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Mi55y » 8. nov 2018, 07:50

Jeg har lært et trick til at tømme tarmen for prutter: sæt en tommelfinger i hver knæhase, bøj knæene op til maven og roter. Stræk ud og gentag. Det er ikke hver gang, men oftest kommer der nogle prutter ud på denne måde.

Ellers skulle man også kunne stimulere til afføring ved at stikke et termometer ind, men ved ikke om det duer, når der er gået lang tid uden.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7374

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Neenah » 8. nov 2018, 08:04

Hun pøllede i går :banan:
3
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 8. nov 2018, 17:38

Neenah skrev:Hun pøllede i går :banan:


Godt, at hun kom af med det. Har det haft indflydelse på humøret?
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 8. nov 2018, 17:43

Storesøster er så plaget af sin støvallergi i disse dage, at hun i går var helt desperat og bare sad og hev efter vejret af kombineret allergi og gråd. Hader, når hun er så plaget af den lorte allergi :trist:
Det endte med, at vi proppede hende i skiundertøj, fleecepose og sovepose og puttede hende ude under vores halvtag, hvor hun så endelig kunne trække vejret ordentligt. Men alligevel lidt sært at lade sin 8 årige sove ude på terrassen i november-måned.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7374

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Neenah » 8. nov 2018, 18:11

FruKuk skrev:
Neenah skrev:Hun pøllede i går :banan:


Godt, at hun kom af med det. Har det haft indflydelse på humøret?

Næh. Hun skriger videre. Men jeg kan mærke på mælkemængden at jeg er stoppet med hormonpræventionen :gogo:
2
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 8. nov 2018, 19:13

FruKuk skrev:Storesøster er så plaget af sin støvallergi i disse dage, at hun i går var helt desperat og bare sad og hev efter vejret af kombineret allergi og gråd. Hader, når hun er så plaget af den lorte allergi :trist:
Det endte med, at vi proppede hende i skiundertøj, fleecepose og sovepose og puttede hende ude under vores halvtag, hvor hun så endelig kunne trække vejret ordentligt. Men alligevel lidt sært at lade sin 8 årige sove ude på terrassen i november-måned.


Hvor er det også bare synd for hende :ae:. Hvad er det, hun reagerer på nu?

Sov hun ude hele natten?
0
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Kolibrien » 8. nov 2018, 19:48

Øj. min godt 2-årige er virkelig en mega prøvelse for tiden - dag og nat. Vi kan bare ikke putte hende om aftenen, det tager konsekvent 2-3 timer, hvor vi sidder hos hende. Jeg er ved at få spat, for det har stået på i månedsvis. Vi har prøvet alle metoder fra total tavshed i mørket, til "stryge-tøj-metoden" og intet hjælper.

Shit jeg bliver snart sindssyg.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 8. nov 2018, 20:03

Sorenspige skrev:
FruKuk skrev:Storesøster er så plaget af sin støvallergi i disse dage, at hun i går var helt desperat og bare sad og hev efter vejret af kombineret allergi og gråd. Hader, når hun er så plaget af den lorte allergi :trist:
Det endte med, at vi proppede hende i skiundertøj, fleecepose og sovepose og puttede hende ude under vores halvtag, hvor hun så endelig kunne trække vejret ordentligt. Men alligevel lidt sært at lade sin 8 årige sove ude på terrassen i november-måned.


Hvor er det også bare synd for hende :ae:. Hvad er det, hun reagerer på nu?

Sov hun ude hele natten?


Tror, at det er støv. Måske svampespore. Har tid ved børnelægen den 21., så krydser jeg fingre for, at hun kan hjælpe med nyt medicin eller lignende.
Og ja hun sov ude hele natten. Og er blevet puttet ude igen her til aften. Vi har talt om at tømme vores gæsteværelse og så kun sætte en seng op derinde i håbet om, at vi så kan holde støvet væk.
Men hun er lidt trist over at skulle sove så sterilt.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 8. nov 2018, 20:09

Så ligger hun her og putter :lun:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3

Tilbage til "Forældre"