Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf alfe » 8. nov 2017, 09:24

Ficus skrev:Er der nogen der har et tip til en god dragt, til når de sidder i bæresele? Synes det begynder at være lidt koldt.

Jeg har kig på de her to i uld fra Joha, så hvis nogen har en af dem og kan anbefale så ville det være fedt. Ellers er det vel bare et krav at den har ben :gruble:

Vi har sådan en sovepose/dyne-dragt fra Mini A Ture, men han kan ikke rigtig få benene langt nok til siden i den...


Vi har den øverste, som han har på i bæresele. Derudover bruger jeg et uldcover. Med de to ting er han fint varm. Plejer ikke art knappe dragten, da han i så bliver alt for varm, når han hænger på maven.
1
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Undtagelsen » 8. nov 2017, 09:26

Ficus skrev:Er der nogen der har et tip til en god dragt, til når de sidder i bæresele? Synes det begynder at være lidt koldt.

Jeg har kig på de her to i uld fra Joha, så hvis nogen har en af dem og kan anbefale så ville det være fedt. Ellers er det vel bare et krav at den har ben :gruble:

Vi har sådan en sovepose/dyne-dragt fra Mini A Ture, men han kan ikke rigtig få benene langt nok til siden i den...


Har haft den øverste fra Joha og den er super.
Brugte den sammen med uldfutterne derfra.
Hvis knapper/lynlås er den eneste forskel, ville jeg vælge den med lynlås.
Så er det noget nemmere at få ham i og ud af den sovende.
1
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 8. nov 2017, 15:47

Han lyder også til at være hårdt ramt jeres lille mand :ae:.

Får du det til at hænge sammen med arbejde?
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Lulu » 8. nov 2017, 16:09

Gode råd?

E er 3,5år og smed bleen i påsken. Natbleen røg i maj. I start oktober får han vokseværk og græder og får febeevildelser om natten. Herefter begynder han at tisse i sengen om natten. Han vågnee ikke når han tisser. Han tisser så godt som hver nat i sengen.

Hvad gør vi nu?
Jeg har spurgt om han ville have ble på. To nætter takkede han ja til det og så ville han ikke det mere. Vi begrænser væskeindtag om aftenen så han får et glas mælk til aftensmad og et halvt glas vand max resten af aftenen. Han kan ikke tisse hvis jeg prøver at hive ham op for at tisse når jeg går i seng.
Det der er største problem er sådan set at han ikke vågner selv efter han har tisset, for han ligger og bliver godt kold og klam hvis han ikke sover inde ved os.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 8. nov 2017, 20:06

Lulu skrev:Gode råd?

E er 3,5år og smed bleen i påsken. Natbleen røg i maj. I start oktober får han vokseværk og græder og får febeevildelser om natten. Herefter begynder han at tisse i sengen om natten. Han vågnee ikke når han tisser. Han tisser så godt som hver nat i sengen.

Hvad gør vi nu?
Jeg har spurgt om han ville have ble på. To nætter takkede han ja til det og så ville han ikke det mere. Vi begrænser væskeindtag om aftenen så han får et glas mælk til aftensmad og et halvt glas vand max resten af aftenen. Han kan ikke tisse hvis jeg prøver at hive ham op for at tisse når jeg går i seng.
Det der er største problem er sådan set at han ikke vågner selv efter han har tisset, for han ligger og bliver godt kold og klam hvis han ikke sover inde ved os.


Vores har haft natbleen af af flere omgange, hvor det han så efter varierende tid, begyndte at tisse om natten igen flere gange om ugen. Og så har vi haft sagt, at han skulle have ble på igen. Jeg orker ikke gennemtisset seng hver nat.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 8. nov 2017, 20:38

My, pøj pøj med ÆO i morgen :kys:.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 9. nov 2017, 04:54

Jeg savner god nattesøvn. Enten hoster M eller R flere timer om natten (og vågner af det), eller også vågner R af vokseværk eller ondt i tungen (han har fået en virus i munden :tie).
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 9. nov 2017, 05:24

Sorenspige skrev:Jeg savner god nattesøvn. Enten hoster M eller R flere timer om natten (og vågner af det), eller også vågner R af vokseværk eller ondt i tungen (han har fået en virus i munden :tie).


:ae:

Inden vi fik børn, troede jeg (naivt) at natteroderi sluttede ved 1 år. Det gør det desværre ikke :( (tror vi havde en periode omkring 1 års alderen hvor S sov igennem hver mat).

Herhjemme har vi min. 1 opvågning pr nat og som regel flere. Skiftevis mellem børnene. Det er helt sikkert, at sover den ene igennem uden at vågne, så gør den anden ikke.

Efter 5 år på den måde, trænger jeg til sove uden afbrydelser.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 20. nov 2017, 05:12

6 morgener indenfor den sidste ug er en af vores piger vågner kl 4.30 og har nægtet at sove videre.
Jeg synes det er SÅ hårdt, at de står så tidligt op.

I det mindste har V sovet i gennem de sidste tre dage efter en uge med 1-3 opvågninger pr nar. Men S vågner stadig 1-2 gange hver nat. Det er virkelig svært at få søvn nok, når man både skal op om natten OG tidligt op.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 21. nov 2017, 05:30

Bøtte skrev:6 morgener indenfor den sidste ug er en af vores piger vågner kl 4.30 og har nægtet at sove videre.
Jeg synes det er SÅ hårdt, at de står så tidligt op.

I det mindste har V sovet i gennem de sidste tre dage efter en uge med 1-3 opvågninger pr nar. Men S vågner stadig 1-2 gange hver nat. Det er virkelig svært at få søvn nok, når man både skal op om natten OG tidligt op.


Det er så super drænende, når de små krapyler ødelægger ens nattesøvn. Hvad “vil” S om natten?
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 21. nov 2017, 05:31

Er der nogle af jer, de kender den bog, der hedder “Du skal huske at fodre din søhest”?
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 21. nov 2017, 06:00

FruKuk skrev:
Bøtte skrev:6 morgener indenfor den sidste ug er en af vores piger vågner kl 4.30 og har nægtet at sove videre.
Jeg synes det er SÅ hårdt, at de står så tidligt op.

I det mindste har V sovet i gennem de sidste tre dage efter en uge med 1-3 opvågninger pr nar. Men S vågner stadig 1-2 gange hver nat. Det er virkelig svært at få søvn nok, når man både skal op om natten OG tidligt op.


Det er så super drænende, når de små krapyler ødelægger ens nattesøvn. Hvad “vil” S om natten?


Enten så kommer hun selv ind til os eller også kalder hun,at vi skal hente hende. Og ellers er det fordi hun er tørstig eller skal på toilet.

I dag sov hun til 5.30 og V til 6.10. Og kun med en opvågning fra S. Så det føles nærmest som om jeg har sovet længe.
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf ina » 23. nov 2017, 10:39

Hvad ville I gøre? Sætte en baby i autostol eller en 5 årig i autostol på forsædet? Airbaggen kan slås fra.

Vi kan ikke få plads til alle tre autostole på bagsædet før vores mellemste rykker op i næste størrelse.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf godtnavn » 23. nov 2017, 12:09

Ficus skrev:Er der nogen der har et tip til en god dragt, til når de sidder i bæresele? Synes det begynder at være lidt koldt.

Jeg har kig på de her to i uld fra Joha, så hvis nogen har en af dem og kan anbefale så ville det være fedt. Ellers er det vel bare et krav at den har ben :gruble:

Vi har sådan en sovepose/dyne-dragt fra Mini A Ture, men han kan ikke rigtig få benene langt nok til siden i den...


Vi har begge to, dog den øverste i hvid :) Den nederste har indbygget vanter og fødder i, så den er rigtig god når jeg vikler, hun har formået at få smidt et par sko i viklen, så er rart de er en del af dragten og ikke kan smides :) Den øverste bruger vi mest i barnevognen :)
1
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 23. nov 2017, 15:35

ina skrev:Hvad ville I gøre? Sætte en baby i autostol eller en 5 årig i autostol på forsædet? Airbaggen kan slås fra.

Vi kan ikke få plads til alle tre autostole på bagsædet før vores mellemste rykker op i næste størrelse.



Jeg tror jeg ville sætte 5 årig foran.
1

Tilbage til "Forældre"