Snik-snak tråd for forældre?

Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sof » 7. mar 2019, 16:49

Hvad har en under-2-årig på til gymnastik?

Findes der “rigtig” gymnastiktøj? Er det nødvendigt?

Skal de have sådan nogle balletsko/slippers på? (Det mindes jeg at jeg selv havde, men var måske mere 4-5 år)
0
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Undtagelsen » 7. mar 2019, 16:55

Sof skrev:Hvad har en under-2-årig på til gymnastik?

Findes der “rigtig” gymnastiktøj? Er det nødvendigt?

Skal de have sådan nogle balletsko/slippers på? (Det mindes jeg at jeg selv havde, men var måske mere 4-5 år)


Bare et par leggings eller joggingbukser og t-shirt - helt almindeligt tøj
Min havde gymnastiksko på, fordi gulvet var for glat til strømpesokker. Bare nogle fra Carite, som er helt bløde, sidder fast på foden med elastik og har tynd gummisål.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 7. mar 2019, 16:56

Min har leggings og t-shirt på. Og bare tæer. Det vil hun helst. Den store havde gymnastiksko på, det ville hun helst.
1
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Undtagelsen » 7. mar 2019, 17:06

Bøtte skrev:Min har leggings og t-shirt på. Og bare tæer. Det vil hun helst. Den store havde gymnastiksko på, det ville hun helst.


Jeg havde egentlig også helst set at det var med bare tæer, men det foregik simpelthen i noget, der føltes som verdens koldeste gymnastiksal.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Lulu » 7. mar 2019, 17:25

Mine har haft shorts og t shirt på. Nogle gange gymnastik sko, men sjældent.

Det er stort set umuligt at finde gymnastik tøj til drenge synes jeg. Det er alt sammen fodbold tøj eller baggy pants, det synes jeg ikke er ideelt når de er så små.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 7. mar 2019, 19:12

Både min dreng og min pige har bløde bukser, t-shirt/kortærmet body og gymnastiksko på.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 7. mar 2019, 19:16

Lulu skrev:Mine har haft shorts og t shirt på. Nogle gange gymnastik sko, men sjældent.

Det er stort set umuligt at finde gymnastik tøj til drenge synes jeg. Det er alt sammen fodbold tøj eller baggy pants, det synes jeg ikke er ideelt når de er så små.


Min mor syede et par leggings om til shorts til min datter. Måske det kan bruges?
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf hotlips » 7. mar 2019, 19:51

Sof skrev:Hvad har en under-2-årig på til gymnastik?

Findes der “rigtig” gymnastiktøj? Er det nødvendigt?

Skal de have sådan nogle balletsko/slippers på? (Det mindes jeg at jeg selv havde, men var måske mere 4-5 år)


I børnehaven og vuggestuen fik de der havde cowboybukser og lignende nogle jerseybukser de havde liggende som lignede noget der har overlevet siden 70erne og pigerne fik skørtet af så de havde strømpebukser på resten beholdt bare deres jogging eller andet elastisk tøj på, det synes jeg var fint nok. Hvis hun går i kjole altid ville jeg bare købe et par joggingbukser og en tshirt jeg tror du kan få begge dele hos ham og m, hvis ikke der er joggingbukser hos pigerne så kig hos drengene.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf godtnavn » 10. mar 2019, 16:14

Vi regner med at datteren starter til rytmik/gymnastik snart, der tænker jeg bare et par bløde bukser og en t-shirt, og bare tæer så hun ikke glider, men det er også et varmt sted hun skal gå, (der er også hold for babyer der som kun har ble på under rytmik, så der er rigeligt varmt i lokalerne) så jeg tænker det er fint med bare tæer, bliver dt for koldt må vi købe nogle sko af en art :)
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sof » 10. mar 2019, 16:45

godtnavn skrev:Vi regner med at datteren starter til rytmik/gymnastik snart, der tænker jeg bare et par bløde bukser og en t-shirt, og bare tæer så hun ikke glider, men det er også et varmt sted hun skal gå, (der er også hold for babyer der som kun har ble på under rytmik, så der er rigeligt varmt i lokalerne) så jeg tænker det er fint med bare tæer, bliver dt for koldt må vi købe nogle sko af en art :)

Vores er i en gymnastiksal/hal, har godt nok aldrig været der, men forestiller mig det godt kan være koldt.

Var forbi Børneloppen og fandt et billigt sæt fra Hummel, med tee og leggings agtige bukser, så tænker det er fint.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf godtnavn » 10. mar 2019, 19:59

Sof skrev:
godtnavn skrev:Vi regner med at datteren starter til rytmik/gymnastik snart, der tænker jeg bare et par bløde bukser og en t-shirt, og bare tæer så hun ikke glider, men det er også et varmt sted hun skal gå, (der er også hold for babyer der som kun har ble på under rytmik, så der er rigeligt varmt i lokalerne) så jeg tænker det er fint med bare tæer, bliver dt for koldt må vi købe nogle sko af en art :)

Vores er i en gymnastiksal/hal, har godt nok aldrig været der, men forestiller mig det godt kan være koldt.

Var forbi Børneloppen og fandt et billigt sæt fra Hummel, med tee og leggings agtige bukser, så tænker det er fint.


Så er sko af en art nok en god idé :) Om ikke andet er det nemmere at tage dem af hvis det bliver for varmt end at skulle trylle dem frem hvis fødderne er kolde midt i timen :)
0
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bergen » 14. mar 2019, 06:54

Vores datter er i 1. kl og en ok rutineret læser efterhånden - holder "De 5" bøgerne af Enid Blyton stadig? Jeg er lidt 'mjah tiden rendt fra dem', men manden synes, at de holder fint.

Input? Det nemneste er vel at stikke barnet en og på den måde finde ud af det :gruble:
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 14. mar 2019, 07:01

Bergen skrev:Vores datter er i 1. kl og en ok rutineret læser efterhånden - holder "De 5" bøgerne af Enid Blyton stadig? Jeg er lidt 'mjah tiden rendt fra dem', men manden synes, at de holder fint.

Input? Det nemneste er vel at stikke barnet en og på den måde finde ud af det :gruble:


Er det ikke bare at prøve at se, om de fanger hende?

Jeg læste selv gamle bøger som barn, og jeg elskede dem.

Jeg har tidligere haft en elev, som pløjede hele "Jan-serien" igennem. De er vist på alder med "De 5".
0
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bergen » 14. mar 2019, 07:14

Sorenspige skrev:
Bergen skrev:Vores datter er i 1. kl og en ok rutineret læser efterhånden - holder "De 5" bøgerne af Enid Blyton stadig? Jeg er lidt 'mjah tiden rendt fra dem', men manden synes, at de holder fint.

Input? Det nemneste er vel at stikke barnet en og på den måde finde ud af det :gruble:


Er det ikke bare at prøve at se, om de fanger hende?

Jeg læste selv gamle bøger som barn, og jeg elskede dem.

Jeg har tidligere haft en elev, som pløjede hele "Jan-serien" igennem. De er vist på alder med "De 5".


Den har manden også på lager. Og Kimbøger!

Jo. Det er det jo nok.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 15. mar 2019, 06:43

Bergen skrev:Vores datter er i 1. kl og en ok rutineret læser efterhånden - holder "De 5" bøgerne af Enid Blyton stadig? Jeg er lidt 'mjah tiden rendt fra dem', men manden synes, at de holder fint.

Input? Det nemneste er vel at stikke barnet en og på den måde finde ud af det :gruble:


Blot til inspiration, hvis datteren skal have mere (moderne :-D )læsestof, så er Sigurd Barrets bøger og Vitello bøgerne et stort hit herhjemme.
0

Tilbage til "Forældre"