Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 31. dec 2018, 12:07

Jeg hader nytårsaften :genert: Synes, at det er frygteligt med alt den larm og krudt. Men ungerne elsker det, så jeg tager pokerfjæset på og leger med. Men hold nu kææææft, jeg glæder mig til i morgen, når det hele er overstået.

Desværre har jeg det også sådan med juleaften, men jeg nyder alle dagene efter de 2 hæslige højtider :D Og så glæder jeg mig til næste år, hvor vi er ude at rejse hen over både jul og nytår :love:

Men når det så er sagt, så ønskes I selvfølgelig alle et godt nytår.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Danseprinsesse » 1. jan 2019, 09:59

Godt nytår!

Det er helt vemodigt, at min ferie slutter i dag. Jeg har haft 2,5 uges ferie uden de store planer (ud over jul og nytår selvfølgelig).
Hvor har jeg NYDT bare at slappe af og have god tid sammen med min dreng.
Det kunne jeg godt finde på at gøre igen næste år. :love2:
2
Dipsy
Indlæg: 385
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:44
Kort karma: 20
Likede indlæg: 200

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Dipsy » 2. jan 2019, 14:28

Sikke en dejlig tråd, - jeg melder mig på banen som mor til en dreng på 3 1/2 år :wave2:

Barnet er i børnehave første dag efter ferien, og han vågnede kl. 21.30 og holde så fest til kl. 02 :træt2:

Og for det så ikke er løgn, er jeg ramt af den samme virus som familien havde op til jul, så jeg er selv total underdrejet og kæmper samtidig med dårlig samvittighed over at være væk for jobbet, hvor min chef hele to gange i dag har presset på for, om jeg mon ikke bare kan komme ind en 1/2 arbejdsdag i morgen.. :tie:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 2. jan 2019, 16:22

Dipsy skrev:Sikke en dejlig tråd, - jeg melder mig på banen som mor til en dreng på 3 1/2 år :wave2:

Barnet er i børnehave første dag efter ferien, og han vågnede kl. 21.30 og holde så fest til kl. 02 :træt2:

Og for det så ikke er løgn, er jeg ramt af den samme virus som familien havde op til jul, så jeg er selv total underdrejet og kæmper samtidig med dårlig samvittighed over at være væk for jobbet, hvor min chef hele to gange i dag har presset på for, om jeg mon ikke bare kan komme ind en 1/2 arbejdsdag i morgen.. :tie:


Velkommen til.

Og sikke en “skøn” måde at starte året på med sygdom og lidt for frisk knægt. Pænt strengt af din chef i øvrigt :rulle:
0
Dipsy
Indlæg: 385
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:44
Kort karma: 20
Likede indlæg: 200

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Dipsy » 2. jan 2019, 16:26

FruKuk skrev:
Dipsy skrev:Sikke en dejlig tråd, - jeg melder mig på banen som mor til en dreng på 3 1/2 år :wave2:

Barnet er i børnehave første dag efter ferien, og han vågnede kl. 21.30 og holde så fest til kl. 02 :træt2:

Og for det så ikke er løgn, er jeg ramt af den samme virus som familien havde op til jul, så jeg er selv total underdrejet og kæmper samtidig med dårlig samvittighed over at være væk for jobbet, hvor min chef hele to gange i dag har presset på for, om jeg mon ikke bare kan komme ind en 1/2 arbejdsdag i morgen.. :tie:


Velkommen til.

Og sikke en “skøn” måde at starte året på med sygdom og lidt for frisk knægt. Pænt strengt af din chef i øvrigt :rulle:


Tak :)

Ja, jeg er desværre ansat i en lille privat virksomhed hvor man åbenbart sætter er ære i, at gå martyrvejen ift at gå syge på arbejde :rulle:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Danseprinsesse » 4. jan 2019, 23:36

Jeg er helt vild med, at han nu forstår så meget, at man kan tale om og forklare ham mere “komplekse” ting.

Her til aften valgte han kassen med Plet-bøger til godnatlæsning. I ved, sådan en æske med 9 små bøger med et enkelt billede og ord på hver side. Han plejer at dele dem ud, og så skal vi skiftes til at læse.
Han læste en, hvor Plet skal i seng og fortalte, at Plet ikke gider have børstet tænder, men Plets mor siger “JO”, og hvis Plet ikke hjælper, så holder hans mor ham. “Ligesom mig” :D
Jeg forsøgte at tale lidt med ham om det og forklare, hvorfor jeg siger, at han skal have børster tænder. Vi talte om, da han før jul var syg i øjnene og ikke kunne lide at få dem dryppet - men jeg sagde, han skulle, fordi det hjalp hans øjne. Det kan han godt huske. Han endte dengang med at acceptere drypningen, fordi han netop kunne mærke at det hjalp.
Jeg sagde, at det også er sådan med tænderne; at jeg siger, han skal have dem børstet, fordi jeg gerne vil hjælpe ham med ikke at få huller i tænderne.
Han kiggede op på mig, smilede, og så lænede han sig over mod mig og gav mig et knus. :lun:

Jeg forventer ikke, at han kommer til at takke mig fremover efter hver tandbørstning. ;)
Det er bare så stort at være vidne til, hvordan verden ligesom falder mere og mere på plads nærmest for hver dag, der går.
13
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 5. jan 2019, 09:26

Jeg nyder også, at mine unger er så store, at man kan tale med dem om alt muligt. At en "rigtig" dialog kan lade sig gøre. Det er super fedt. Nyder faktisk helt vildt at have en 6 årig og næsten 9 årig. Det er altså 2 virkeligt gode aldre for mit temperament. Også selvom den lille er sindsygt stædigt og på daglig basis udfordrer min egen vilde stædighed. Jeg er overbevist om, at vi har fået lillebror for, at jeg skulle arbejde lidt med min egen firkantet og stædighed :tie:
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 5. jan 2019, 09:35

Lillebror har gennem de sidste par måneder klaget over hovedpine og kvalme, og da han så her i juleferie pludseligt også så dobbelt, tog vi ham til lægen, der kunne konstatere, at der er noget med hans højre øje. Så nu har lægen henvist ham til en semi akuttid ved øjenlægen, da bøvl med 1 øje (i hvert fald i denne situation) åbenbart er dårligere end bøvl med begge øjne :stoned:

Og så skulle vi lige holde øje med hovedpinen, appetitten, søvn, vægt og generel trivsel, da symptomerne åbenbart også kunne indikere noget med hjernen :shock: Okay jamen det går vi da bare lige hjem og holder øje med :tie: Og godt nytår
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Danseprinsesse » 5. jan 2019, 09:36

FruKuk skrev:Jeg nyder også, at mine unger er så store, at man kan tale med dem om alt muligt. At en "rigtig" dialog kan lade sig gøre. Det er super fedt. Nyder faktisk helt vildt at have en 6 årig og næsten 9 årig. Det er altså 2 virkeligt gode aldre for mit temperament. Også selvom den lille er sindsygt stædigt og på daglig basis udfordrer min egen vilde stædighed. Jeg er overbevist om, at vi har fået lillebror for, at jeg skulle arbejde lidt med min egen firkantet og stædighed :tie:


Ja, det må bare blive endnu federe, når de er så store som dine og kan give endnu mere igen (på godt og ondt!).

Jeg har altid mest været et baby-menneske. Så jeg er næsten lettet over, at jeg bliver mere og mere vild med mit barn, jo ældre han bliver.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Danseprinsesse » 5. jan 2019, 09:39

FruKuk skrev:Lillebror har gennem de sidste par måneder klaget over hovedpine og kvalme, og da han så her i juleferie pludseligt også så dobbelt, tog vi ham til lægen, der kunne konstatere, at der er noget med hans højre øje. Så nu har lægen henvist ham til en semi akuttid ved øjenlægen, da bøvl med 1 øje (i hvert fald i denne situation) åbenbart er dårligere end bøvl med begge øjne :stoned:

Og så skulle vi lige holde øje med hovedpinen, appetitten, søvn, vægt og generel trivsel, da symptomerne åbenbart også kunne indikere noget med hjernen :shock: Okay jamen det går vi da bare lige hjem og holder øje med :tie: Og godt nytår


Ej, det er da næsten ikke til at holde ud at gå og vente på undersøgelse efter sådan en besked.
Hvornår har I fået tid ved øjenlæge?
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 5. jan 2019, 10:01

Danseprinsesse skrev:
FruKuk skrev:Lillebror har gennem de sidste par måneder klaget over hovedpine og kvalme, og da han så her i juleferie pludseligt også så dobbelt, tog vi ham til lægen, der kunne konstatere, at der er noget med hans højre øje. Så nu har lægen henvist ham til en semi akuttid ved øjenlægen, da bøvl med 1 øje (i hvert fald i denne situation) åbenbart er dårligere end bøvl med begge øjne :stoned:

Og så skulle vi lige holde øje med hovedpinen, appetitten, søvn, vægt og generel trivsel, da symptomerne åbenbart også kunne indikere noget med hjernen :shock: Okay jamen det går vi da bare lige hjem og holder øje med :tie: Og godt nytår


Ej, det er da næsten ikke til at holde ud at gå og vente på undersøgelse efter sådan en besked.
Hvornår har I fået tid ved øjenlæge?


Jeg tror bare, at de går med livrem og seler, for hvis de reelt havde været bekymrede for, om der var noget med hjernen, havde de vel scannet ham eller lignende. Håber jeg :genert: Men altså mor-hjernen kan jo ikke lade være med at tolke på alting alligevel :wacko:

Lægen ville skaffe en tid til i næste uge eller ugen efter. Med mindre det blev værre, så skulle vi afsted med det samme.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 5. jan 2019, 21:01

Håber I hurtigt får en tid, Kuk :kys:
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf godtnavn » 5. jan 2019, 23:05

FormerlyKnownAs skrev:
Mi55y skrev:Nogen der har Lego opbevaringskasserne? Er de noget værd mht at holde styr på legetøj?

Vi har, men synes at de er upraktiske fordi de ikke er top nemme at komme i


Jeg synes de er så smarte fordi min datter på 2 ikke selv kan åbne dem, ellers havde vi jo lego over det hele :lol: Vi har dem til Duplo og har en del af dem, kan næsten bygge en hel væg, hvilket hun også synes er sjovt :) Hun har voldmeget duplo fordi det er det nemme ønske at give til folk, de kan ikke rigtig købe forkert, fordi selv dubletter er jo okay i lego ;)
1
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 6. jan 2019, 00:19

FruKuk skrev:Lillebror har gennem de sidste par måneder klaget over hovedpine og kvalme, og da han så her i juleferie pludseligt også så dobbelt, tog vi ham til lægen, der kunne konstatere, at der er noget med hans højre øje. Så nu har lægen henvist ham til en semi akuttid ved øjenlægen, da bøvl med 1 øje (i hvert fald i denne situation) åbenbart er dårligere end bøvl med begge øjne :stoned:

Og så skulle vi lige holde øje med hovedpinen, appetitten, søvn, vægt og generel trivsel, da symptomerne åbenbart også kunne indikere noget med hjernen :shock: Okay jamen det går vi da bare lige hjem og holder øje med :tie: Og godt nytår



Ej frukuk jeg havde totalt panikket. Håber du er okay og ikke mindst lillebror.

Jeg tror du har helt ret i at de straks havde sendt ham videre, jeg bliver bare så nervøs, og kommer til at google alt for meget.

Ser han stadig dobbelt?
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 6. jan 2019, 00:22

Kender i det når man bare gerne vil have der kommer en rigtig voksen og tager over?

På vej hjem fra min far siger N at han har ondt i maven, han siger det også lige inden han falder i søvn, men han siger tit han har ondt i benet når han er træt og derfor tænker jeg ikke mere over det.

Manden og jeg vil prøve den nye røremaskine vi netop har modtaget i dag, så vi går i gang med det og jeg sætter en vask tøj over (jep vild lørdag aften)

Omkring kl 22 høre jeg N græder og går derind.
Så har han kaster op, udover min seng, udover min dyne, udover babyalarmen og ikke mindst udover Lillebror.

Jeg kunne seriøst ikke lige overskue det. Af med dyne lang og hele min topmadras. Overveje om jeg mon bare kan tørre Lillebror af, men må i stedet vække ham og få dem begge i bad.

Amen helt ærligt kunne han ikke bare have brækket sig inden, så vi var forberedt :lol:

Så nu vasker vi lige 12 vask eller sådan noget i denne uge, hvis det kan gøre det, for F var nemlig ramt af det (eller hjernerystelse) torsdag så det var vaskede vi også en milliard maskiner.
0

Tilbage til "Forældre"