Snik-snak tråd for forældre?

Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 18. aug 2022, 13:14

TinaW skrev:
Sorenspige skrev:
Danseprinsesse skrev:
TinaW skrev:
Danseprinsesse skrev:Av, det gjorde ondt i hjertet i går.

Der var tre jævnaldrende (de har gået i børnehave sammen og fulgtes ad i skole), der havde "slået sig sammen" om at fange min søn, holde ham fast og slå ham. Den ene af drengene er hans "bedste ven". Der var sket noget lignende forleden dag, hvor det godt lidt kunne lyde som, det var en leg, der havde udviklet sig på en dum måde. Men i går lød det sådan decideret planlagt, og min søn havde følt sig forfulgt både i frikvarterene og i SFO'en.

Jeg tror, det der havde været mest grænseoverskridende for ham var, at de ikke var stoppet, da han havde sagte "stop" og at to af dem (fra samme klasse) med deres opførsel brød de klasseregler, som de lige har lavet sammen i fællesskab.

Han havde ikke bedt om hjælp fra en voksen i skolen, men fortalte det til os derhjemme.

Vi aftalte, at jeg hjalp ham med at fortælle det til deres lærer her til morgen, som ville tage en snak med alle de involverede drenge som det allerførste i dag (hvor er det bare topfrustrerende, at jeg ikke er i stand til at videregive sådan noget, uden selv at begynde at tude).


Åh, det kan jeg godt forstå gjorde ondt i hjertet.
Børn kan sgu være nogle små monstre af og til.
Husk at tage fat i SFO'en også, så de kan være opmærksomme.


Tak, god pointe med SFO’en. Det er 0. klasse, så de har både en lærer og en skolepædagog tilknyttet (der også er i SFO). Men jeg kan lige skrive til læreren og sikre mig, om hun giver info videre.


Det, du fortæller, ville også give mig tårer i øjnene. Hvor er det synd for Knud :ae:. Håber også, at de andre drenges forældre vil blive informeret. Det er på ingen måde en ok opførsel.


Ja, det er desværre ikke givent at de bliver det.
Oplevede noget lignende med min søn, da han vel gik i 2. klasse.
Han var blevet holdt fast af to og de havde ikke stoppet, selv om, han havde råbt. Han havde så bidt den ene i ren afmagt og da det barns mor ringede mig op på mit arbejde, dagen efter og var meget harm over, at hendes søn var blevet bidt, måtte jeg jo så oplyse hende om, at det var han blevet, fordi han havde holdt min søn nede.
Så han var jo ikke uden skyld i det skete.


Det er dybt forkert, at skolen ikke har sørget for at informere de involverede forældre- og det mener jeg både som forælder og lærer.
1
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Little_Woman » 18. aug 2022, 14:17

På mandag flytter Otto og jeg til vores nye hus - jeg glæder mig!

Jeg er ved at være godt mør med nedpakning, boligkøb/salg og en over-aktiv dreng hjemme siden 22.6.

Jeg er så træt!! Og jeg kan ikke sove om natten og kan dårligt tåle varmen.

Jeg ældes med rekordfart i de her måneder..
8
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Neenah » 18. aug 2022, 14:19

Little_Woman skrev:På mandag flytter Otto og jeg til vores nye hus - jeg glæder mig!

Jeg er ved at være godt mør med nedpakning, boligkøb/salg og en over-aktiv dreng hjemme siden 22.6.

Jeg er så træt!! Og jeg kan ikke sove om natten og kan dårligt tåle varmen.

Jeg ældes med rekordfart i de her måneder..

Jeg håber I falder godt til herovre :kys:
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Little_Woman » 18. aug 2022, 14:27

Og Otto har lige hældt et glas kakao ud i vores (meget lidt) børnevenlige sofa, som plejer at have et tæppe på. Plejer. Ikke i dag.

Jeg var pinligt tæt på t græde :genert:
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 18. aug 2022, 14:43

Little_Woman skrev:Og Otto har lige hældt et glas kakao ud i vores (meget lidt) børnevenlige sofa, som plejer at have et tæppe på. Plejer. Ikke i dag.

Jeg var pinligt tæt på t græde :genert:


Jeg var nok både kommet til både at skælde ud og tude. Den slags magter man bare ikke, når tingene i forvejen er lidt pressede.

Kram og håb om, at du har en kold øl eller lidt rosé, du kan nyde, når Otto er puttet :kys:
Senest rettet af FruKuk 18. aug 2022, 15:01, rettet i alt 1 gang.
6
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 18. aug 2022, 14:44

Danseprinsesse skrev:Av, det gjorde ondt i hjertet i går.

Der var tre jævnaldrende (de har gået i børnehave sammen og fulgtes ad i skole), der havde "slået sig sammen" om at fange min søn, holde ham fast og slå ham. Den ene af drengene er hans "bedste ven". Der var sket noget lignende forleden dag, hvor det godt lidt kunne lyde som, det var en leg, der havde udviklet sig på en dum måde. Men i går lød det sådan decideret planlagt, og min søn havde følt sig forfulgt både i frikvarterene og i SFO'en.

Jeg tror, det der havde været mest grænseoverskridende for ham var, at de ikke var stoppet, da han havde sagte "stop" og at to af dem (fra samme klasse) med deres opførsel brød de klasseregler, som de lige har lavet sammen i fællesskab.

Han havde ikke bedt om hjælp fra en voksen i skolen, men fortalte det til os derhjemme.

Vi aftalte, at jeg hjalp ham med at fortælle det til deres lærer her til morgen, som ville tage en snak med alle de involverede drenge som det allerførste i dag (hvor er det bare topfrustrerende, at jeg ikke er i stand til at videregive sådan noget, uden selv at begynde at tude).



Jeg tror de færreste af os kan håndtere sådan noget uden at blive påvirkede :kys: Det er jo frygteligt, når ens barn bliver behandlet dårligt!

Håber, at skolen tager godt hånd om det.
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Rapfisk » 18. aug 2022, 19:33

Danseprinsesse skrev:Av, det gjorde ondt i hjertet i går.


Det giver en klump i maven, selv når man bare læser om det. Godt, du reagerer. Det alene gør alverden for din søn. Jeg håber, skolen har nogle gode strategier og tager hånd om situationen. Du må meget gerne opdatere, hvis du har lyst.

Hvis nu det er, og det håber jeg virkelig ikke. Husk, at skolen er forpligtet til at have en antimobbestrategi. Hvis de ikke har det eller ikke følger den / ikke gør tilstrækkeligt, kan man som forældre få hjælp fra Dansk Center for Undervisningsmiljø (dcum.dk, mener jeg). Det reddede min venindes søns skolegang.
2
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Danseprinsesse » 18. aug 2022, 20:54

Sorenspige skrev:
Danseprinsesse skrev:
TinaW skrev:
Danseprinsesse skrev:Av, det gjorde ondt i hjertet i går.

Der var tre jævnaldrende (de har gået i børnehave sammen og fulgtes ad i skole), der havde "slået sig sammen" om at fange min søn, holde ham fast og slå ham. Den ene af drengene er hans "bedste ven". Der var sket noget lignende forleden dag, hvor det godt lidt kunne lyde som, det var en leg, der havde udviklet sig på en dum måde. Men i går lød det sådan decideret planlagt, og min søn havde følt sig forfulgt både i frikvarterene og i SFO'en.

Jeg tror, det der havde været mest grænseoverskridende for ham var, at de ikke var stoppet, da han havde sagte "stop" og at to af dem (fra samme klasse) med deres opførsel brød de klasseregler, som de lige har lavet sammen i fællesskab.

Han havde ikke bedt om hjælp fra en voksen i skolen, men fortalte det til os derhjemme.

Vi aftalte, at jeg hjalp ham med at fortælle det til deres lærer her til morgen, som ville tage en snak med alle de involverede drenge som det allerførste i dag (hvor er det bare topfrustrerende, at jeg ikke er i stand til at videregive sådan noget, uden selv at begynde at tude).


Åh, det kan jeg godt forstå gjorde ondt i hjertet.
Børn kan sgu være nogle små monstre af og til.
Husk at tage fat i SFO'en også, så de kan være opmærksomme.


Tak, god pointe med SFO’en. Det er 0. klasse, så de har både en lærer og en skolepædagog tilknyttet (der også er i SFO). Men jeg kan lige skrive til læreren og sikre mig, om hun giver info videre.


Det, du fortæller, ville også give mig tårer i øjnene. Hvor er det synd for Knud :ae:. Håber også, at de andre drenges forældre vil blive informeret. Det er på ingen måde en ok opførsel.


Nej, det er det virkelig ikke. Det synes han heller ikke selv - han var mere vred end ked af det. Især over at de havde brudt de klasseregler, som de sammen har lavet.

Jeg ved faktisk ikke, om skolen har informeret de andre forældre. Men de tog i hvert fald hånd om det omgående i dag.
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Danseprinsesse » 18. aug 2022, 20:59

TinaW skrev:
Sorenspige skrev:
Danseprinsesse skrev:
TinaW skrev:
Danseprinsesse skrev:Av, det gjorde ondt i hjertet i går.

Der var tre jævnaldrende (de har gået i børnehave sammen og fulgtes ad i skole), der havde "slået sig sammen" om at fange min søn, holde ham fast og slå ham. Den ene af drengene er hans "bedste ven". Der var sket noget lignende forleden dag, hvor det godt lidt kunne lyde som, det var en leg, der havde udviklet sig på en dum måde. Men i går lød det sådan decideret planlagt, og min søn havde følt sig forfulgt både i frikvarterene og i SFO'en.

Jeg tror, det der havde været mest grænseoverskridende for ham var, at de ikke var stoppet, da han havde sagte "stop" og at to af dem (fra samme klasse) med deres opførsel brød de klasseregler, som de lige har lavet sammen i fællesskab.

Han havde ikke bedt om hjælp fra en voksen i skolen, men fortalte det til os derhjemme.

Vi aftalte, at jeg hjalp ham med at fortælle det til deres lærer her til morgen, som ville tage en snak med alle de involverede drenge som det allerførste i dag (hvor er det bare topfrustrerende, at jeg ikke er i stand til at videregive sådan noget, uden selv at begynde at tude).


Åh, det kan jeg godt forstå gjorde ondt i hjertet.
Børn kan sgu være nogle små monstre af og til.
Husk at tage fat i SFO'en også, så de kan være opmærksomme.


Tak, god pointe med SFO’en. Det er 0. klasse, så de har både en lærer og en skolepædagog tilknyttet (der også er i SFO). Men jeg kan lige skrive til læreren og sikre mig, om hun giver info videre.


Det, du fortæller, ville også give mig tårer i øjnene. Hvor er det synd for Knud :ae:. Håber også, at de andre drenges forældre vil blive informeret. Det er på ingen måde en ok opførsel.


Ja, det er desværre ikke givent at de bliver det.
Oplevede noget lignende med min søn, da han vel gik i 2. klasse.
Han var blevet holdt fast af to og de havde ikke stoppet, selv om, han havde råbt. Han havde så bidt den ene i ren afmagt og da det barns mor ringede mig op på mit arbejde, dagen efter og var meget harm over, at hendes søn var blevet bidt, måtte jeg jo så oplyse hende om, at det var han blevet, fordi han havde holdt min søn nede.
Så han var jo ikke uden skyld i det skete.


Jeg spurgte min søn, om han havde haft lyst til at slå igen. Han sagde “nej, så tror jeg bare, det var blevet værre”.

Men både vi og de voksne på skolen har talt med ham om, at det er en god idé at sige sådan noget til en voksen med det samme, så han kan få hjælp (altså i selve situationen kunne han jo ikke komme væk, men bagefter, så det ikke havde fortsat resten af dagen).
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Danseprinsesse » 18. aug 2022, 21:12

Rapfisk skrev:
Danseprinsesse skrev:Av, det gjorde ondt i hjertet i går.


Det giver en klump i maven, selv når man bare læser om det. Godt, du reagerer. Det alene gør alverden for din søn. Jeg håber, skolen har nogle gode strategier og tager hånd om situationen. Du må meget gerne opdatere, hvis du har lyst.

Hvis nu det er, og det håber jeg virkelig ikke. Husk, at skolen er forpligtet til at have en antimobbestrategi. Hvis de ikke har det eller ikke følger den / ikke gør tilstrækkeligt, kan man som forældre få hjælp fra Dansk Center for Undervisningsmiljø (dcum.dk, mener jeg). Det reddede min venindes søns skolegang.


Ja, jeg følte også, at det var meget vigtigt, at vi reagerede med det samme for at vise ham, at det “betaler sig” at fortælle om den slags.

Skolen har en antimobbestrategi og arbejder målrettet med trivsel og forebyggelse, så jeg er helt tryg ved, at de bestemt ikke accepterer den slags opførsel.

Hans lærer havde som det allerførste i morges taget en snak med min søn og de andre drenge. Især de to af dem havde blankt indrømmet, hvad der var sket - de var kede af det, de havde gjort og havde undskyldt. Min søn syntes, det havde været en rar snak.

Da jeg hentede, hev klassens pædagog fat i mig (hun var blevet informeret af læreren). Hun havde haft en generel snak med klassen om det med at respektere andres grænser og et “stop”.

Hun forsikrede mig om, at de er meget opmærksomme på det. Hun “ser” min søn, at han kan være stille og skal guides til at søge hjælp hos nye voksne.
8
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Little_Woman » 19. aug 2022, 19:27

Flyttedag med en sensitiv knap 4-årlig - hvordan gør man smartest?

Bedste kommer fra morgenstunden, da jeg skal over i lejligheden (vi bor i kolo nu) og tage imod to sæt flyttefolk. Det ene pakker lejligheden sammen, det andet par kører med hjem til kolo og flytter det over til den store flyttebil ved lejligheden. Og så går turen til Sydfyn.

Jeg planlægger at lade Otto og bedste tage hjem til hende og hygge, når jeg er retur med flyttefolkene der skal pakke kolo sammen, så Otto ikke ikke står som en lille ked af det dreng, midt i kaos hvor jeg har nok at se til. Han er ret påvirket af at vi skal flytte, nogle dage synes han at det er verdens lorteste idé, andre dage er han mere fortrøstningsfuld. Så henter jeg dem i bilen, når vi kører mod provinsen.

Jeg synes det er barsk at han skal se hele lortet tomt og ryddet, men er det måske en god idé, rent forståelsesmæssigt? Han er helt med på, at vores ting skal med, at mændene skal køre tingene for os etc., ved hvor vi skal bo etc.

I dag mødte vi en dreng fra hans gamle børnehave på biblioteket, der spørger Otto om han også skal låne bøger: “nej, for vi skal kun aflevere, for nu skal vi bo på Thurø, så vi kan ikke låne flere bøger hér”

Jeg bliver så berørt, når det lille menneske forklarer den slags!

På Thurø venter hans bedste ven, bedstes kæreste, i huset, så vi er tre voksne og altid én der kan være med ham.
4
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bergen » 19. aug 2022, 19:52

Jeg ville se fremad og holde ham helt væk fra lejligheden og flytterod. Han er i gode hænder hos mormor.
1
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Little_Woman » 19. aug 2022, 19:56

Bergen skrev:Jeg ville se fremad og holde ham helt væk fra lejligheden og flytterod. Han er i gode hænder hos mormor.


Ja, han skal ikke mere i lejligheden. Han har set at der er pakket ned, men jeg har pakket uden ham. Her i kolo er han mere med i processen, men i morgen formiddag tager bedste og ham på tur, mens jeg giver gas med kasserne. I dag har Otto og jeg bare hygget, med legeplads og bibliotek.
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Undtagelsen » 19. aug 2022, 20:03

LW, jeg flyttede med en knap 5-årig, så selvfølgelig lidt større.
Hun kom hjem til sine bedsteforældre (hvor hun havde været på ferie masser af gange og var tryg ved) et par dage før flyttebilen kom og som det allerførste i det nye hus, flyttede jeg hendes nye værelse på plads, så hun kunne få følelsen at komme hjem.
Hun blev en ekstra dag ved bedsteforældrene og det var faktisk helt enormt meget jeg kunne nå at komme på plads.
Meget var stadig pakket ned og i flyttekasser, men der var ikke kaos.

Det bliver så godt for jer.
1
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Little_Woman » 19. aug 2022, 20:11

Det bliver så mega godt for os - jeg har bare følelsen af, at jeg ødelægger ham en lille smule med det her brud :genert: Men det vigtigste må jo være at vi er sammen; og så flytter vi jo altså til et skønt hus med en DEJLIG have, ved en skov og med børn over alt i kvarteret.

Han er ikke vant til at have eget værelse, og er ikke rigtig hooket på idéen, men klart at hans legeting skal frem som det første. Vi har aftalt at hans bamser (babyer, og han er moderen), skal køres i min bil. Og han har lige fået en ny kost, så han kan sætte skik på terrassen.
3
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:

Tilbage til "Forældre"