Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Danseprinsesse » 10. jan 2019, 11:25

Charly skrev:Vi var igennem det samme, da min dreng var en 3-4 år, og hold nu op hvor var det hårdt. Vi gjorde det, at vi som jer talte om det, og så overtog min mand de fleste huslige pligter, så når jeg kom hjem fra arbejde, stod den på mor/søn-tid, så han fik tanket godt op på mor-kontoen. Jeg fik også lavet en aftale med mit job, så jeg kunne gå tidligt en dag om ugen og hente ham lige efter lur, så vi fik endnu mere tid sammen.


Var det så lidt op og ned med gode/dårlige dage, eller var det nogenlunde det samme hver dag?

Ja, vi har også forsøgt med en form for "brandslukning" på den måde i denne uge.
Så snart jeg har hentet, har jeg bare været "på" ham, indtil han er faldet i søvn. Han vil heldigvis rigtig gerne snakke, så det har vi gjort meget.
0
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8017

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Charly » 10. jan 2019, 12:06

Danseprinsesse skrev:
Charly skrev:Vi var igennem det samme, da min dreng var en 3-4 år, og hold nu op hvor var det hårdt. Vi gjorde det, at vi som jer talte om det, og så overtog min mand de fleste huslige pligter, så når jeg kom hjem fra arbejde, stod den på mor/søn-tid, så han fik tanket godt op på mor-kontoen. Jeg fik også lavet en aftale med mit job, så jeg kunne gå tidligt en dag om ugen og hente ham lige efter lur, så vi fik endnu mere tid sammen.


Var det så lidt op og ned med gode/dårlige dage, eller var det nogenlunde det samme hver dag?

Ja, vi har også forsøgt med en form for "brandslukning" på den måde i denne uge.
Så snart jeg har hentet, har jeg bare været "på" ham, indtil han er faldet i søvn. Han vil heldigvis rigtig gerne snakke, så det har vi gjort meget.

Der var både gode og dårlige dage, og det tog tid at komme dertil hvor der primært var gode dage, men vi kom derhen, og det er jeg helt sikker på, at I også gør. Du lyder som en rigtig god og omsorgsfuld mor.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf hotlips » 10. jan 2019, 14:16

Når han har børn han er glad for så tror jeg at jeg ville prøve at høre om man kunne få pædagogerne til lige at indfange en af de bedste venner når de kan se i er på vej og så se om ikke der var en af dem der var med på lige at komme ud og sige hej og give din dreng et stykke legetøj eller noget, og så få sagt farvel sammen med dem, jeg sagde i lang tid farvel til to børn hver eneste dag, så stod vi og lavede fjollede ansigter og vinkede når jeg var kommet udenfor ruden, det syntes de var vældig skægt i den alder og så var de ligesom rystet sammen for den morgen.
Det må være noget mere tidsbesparende for personalet end en dreng der er trist og ked af det hele dagen, så det burde man vel kunne få dem til og som jeg oplevede det så var det lige der omkring de halvandet år at de andre børn og venner for alvor begyndte at blive vigtige, så selvom det ikke har været vigtigt nok for ham før så kan det godt ændre sig snart.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 10. jan 2019, 14:37

FormerlyKnownAs skrev:
xxx---xxx skrev:
Bøtte skrev:
xxx---xxx skrev:Øv jeg havde lidt håbet at hvis man havde haft “denne omgang virus” så kunne man ikke få den igen selvom den stadig kørte i huset.
Nå men jeg krydser fingre for at vi ikke napper den igen.

Jeg læste faktisk godt at det kan smitte op til 48 timer efter. Men de fleste institutioner lader dem jo komme efter 24 timer.


Storesøster, som er yderst modtagelig for bræksyge har haft det samme i to runder. Det føles efdermame unfair.

Har du overvejet mælkesyrebakterier? Det har vi taget i år og vi er - 7-9-13 - spytklat -bank under bordet og alt det der (jeg skal ikke have jinxet boget) - sluppet billigt i år. Vi plejer ellers at have haft det i 2 omgange her i begyndelsen af januar.



Jeg har faktisk overvejet det. Men 7-9-13 så har vi været så lidt ramt.

Hvilke bruger i? Og hvor små må de være når de begynder på dem?


80% afvises immunforsvar sidder i tarmene, så det er ret essentielt for at man undgår sygdom at det er velfungerende.

De må få fra helt helt bitte små. Udos Choice er den mest bredspektrede på markedet, ift alle aldre og varianter. Hvor gammelt er barnet?

Udo infant kan man give fra de er helt små og er et pulver som blandes op. Hvis man ikke kan det, så er en kombi af Lactocare Baby og Duo-D mest optimalt fordi de hver især har forskellige stammer som i kombi er fremragende. Jeg kører selv med skift dag til dag af de to, min datter er 14 dage. Der er desuden D vitamin i begge. Min søn på 5,5 får Udos



Fedt tak for tip. Det anede jeg ikke.

Han er ikke så lille igen, han fylder 2 år på lørdag. De fleste vitaminer anbefaler de bare først for 3 årige. Så jeg synes det er en jungle.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 10. jan 2019, 14:49

Danse går det slet ikke over for tiden? Er han trykket og ked af det hele dagen, hver dag?

Da vores søn var 2 år og 8 mdr blev vi tvunget til at skifte institution. Skiftet var heldigvis med hans to bedste venner. Det var virkelig hårdt. Og jeg troede i en lang periode det var pga skiftet vores søn ikke ville afsted.
Han var mut, ked af det, legede ofte alene, trak sig og var stille. Så snart vi hentede ham kunne han ikke komme hurtigt nok ud af døren.

I den første institution blev vi ofte 30-40 min for lige at lage færdig, tale med pædagoger osv.

Da der efter et år åbnede en privat institution i den gamles institutions lokaler, tog vi springer og flyttede ham igen med hans bedste ven.
Jeg kunne ikke holde ud at han hver dag var ked af det og sagde han ikke ville afsted.
Vi var ræd (nok mest mig) for om hans humør ville fortsætte og at det handlede om os og ikke stedet han gik.

Men vi fik en helt anden dreng. En dreng der pludselig gerne vil afsted, han var glad, ville gerne blive når vi hentede og begyndte at blive sig selv igen.

Det er seriøst den bedste beslutning vi har taget.

Jeg siger ikke i skal rykke ham jeg siger bare at det kan jo være at han ikke trives i den institution.
Den vi flyttede fra var kæmpe stor og det var bare for meget for vores søn.

Vi var meget glade for pædagogerne det sted vi flyttede fra, så det havde hellere intet med det at gøre.

Det er skrækkeligt når det ikke fungere, og ens børn ikke trives i det de går i.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 10. jan 2019, 14:51

xxx---xxx skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
xxx---xxx skrev:
Bøtte skrev:
xxx---xxx skrev:Øv jeg havde lidt håbet at hvis man havde haft “denne omgang virus” så kunne man ikke få den igen selvom den stadig kørte i huset.
Nå men jeg krydser fingre for at vi ikke napper den igen.

Jeg læste faktisk godt at det kan smitte op til 48 timer efter. Men de fleste institutioner lader dem jo komme efter 24 timer.


Storesøster, som er yderst modtagelig for bræksyge har haft det samme i to runder. Det føles efdermame unfair.

Har du overvejet mælkesyrebakterier? Det har vi taget i år og vi er - 7-9-13 - spytklat -bank under bordet og alt det der (jeg skal ikke have jinxet boget) - sluppet billigt i år. Vi plejer ellers at have haft det i 2 omgange her i begyndelsen af januar.



Jeg har faktisk overvejet det. Men 7-9-13 så har vi været så lidt ramt.

Hvilke bruger i? Og hvor små må de være når de begynder på dem?


80% afvises immunforsvar sidder i tarmene, så det er ret essentielt for at man undgår sygdom at det er velfungerende.

De må få fra helt helt bitte små. Udos Choice er den mest bredspektrede på markedet, ift alle aldre og varianter. Hvor gammelt er barnet?

Udo infant kan man give fra de er helt små og er et pulver som blandes op. Hvis man ikke kan det, så er en kombi af Lactocare Baby og Duo-D mest optimalt fordi de hver især har forskellige stammer som i kombi er fremragende. Jeg kører selv med skift dag til dag af de to, min datter er 14 dage. Der er desuden D vitamin i begge. Min søn på 5,5 får Udos



Fedt tak for tip. Det anede jeg ikke.

Han er ikke så lille igen, han fylder 2 år på lørdag. De fleste vitaminer anbefaler de bare først for 3 årige. Så jeg synes det er en jungle.


Det er officielle retningslinjer som skal følges. Man skal også tale med sin læge inden man tager graviditetstilskud står der på pakkerne.

Med den alder ville jeg klart gå med Udos, eller pure biotic barn- det er en tyggetablet. Begge er brede og med de vigtigste stammer for børn. Ellers er der NDS probiotic Panda som er pulver, så kan man skjule det i grød eller noget hvis barnet nægter de andre muligheder.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 10. jan 2019, 16:38

DP, både R og M har haft perioder, hvor de ikke trivedes i dagpleje, men heldigvis er det blevet bedre hver gang, og lige nu vil M slet ikke med hjem :genert:.

Her har det nok varet et par uger hver gang, og det har ofte været lige efter sygdom, op til sygdom eller ved tandfrembrud. Altså tidspunkter hvor de ikke var helt på toppen fysisk.

M havde en periode i november/december, hvor hun blevet ringet hjem, og så snart hun var hjemme (eller hos bedsteforældre), var hun helt i hopla. Det hjalp, da den sidste kindtand endelig brød igennem. Så blev det langsomt bedre. Hun var fx stille og formiddagen, men efter lur var hun fuld af fis.

Ved min dreng hjalp det med en anden morgenrutine hos DP. Han havde brug for at starte dagen med at sidde og spise lidt havrefras, og efter 5-10 minutter var han klar til leg.

For os/mig var det ikke en mulighed at gå hjemme. Simpelthen fordi jeg ville blive skør og deprimeret. Det må man sikkert ikke sige, og jeg lyder som en lortemor, men sådan er det.

Heldigvis er det gået over hver gang, men det har været sindssygt hårdt, og jeg har grædt og følt mig magtesløs. Så jeg sender mange tanker og kram din vej.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 10. jan 2019, 16:39

Er det blevet værre efter jul?

Efter en lang ferie kan det være svært at skulle omstille sig igen.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 12. jan 2019, 08:46

Lillebror fik tjekket sit øje i onsdags. Lægen udelukkede alt det alvorlige såsom blodpropper, hjerneblødninger, etc. Men hun kunne se, at han ikke kan fokusere med det ene øje. Det kan skyldes 2 ting; enten at hans syn er forskelligt på øjnene, eller at han skeler. Børn kan åbenbart kompensere for begge dele for at undgå dobbeltsyn, og derfor bliver det oftest kun opdaget ved de rutinemæssige børneundersøgelser. Lillebrors sundhedsplejerske var usikker på, om han skelede ved tjek, da han var 8 måneder og henviste ham til øjenlæge, der afviste det både da han var 1 år og da han var 2 år. Derefter har ingen nævnt det. Nu kan det så desværre godt se ud til, at hun måske havde ret. Og det er åbenbart samtidigt noget rigtigt rod, at han er blevet 6 år, inden det blev opdaget, da øjenøvelser nu er markant mindre effektive.

Men grundet stort ønske fra lillebror om, at vi kunne nå hjem og holde fødselsdag for børnehaven (vi havde fået en tid på hans fødselsdag), så undlod øjenlæge synstesten, der kræver, at man opholder sig minimum 1 time i klinikken, mens man afventer, at nogle øjendråber, der skal udvide pupillerne, så de kan tjekkes med en maskine.

Så for nu ved vi ikke, om han ser dårligt (den ordinære synstest klarede han til ug, men den kan åbenbart snyd), eller han skeler. Men han fejler ikke noget alvorligt :banan:
6
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 12. jan 2019, 08:47

Jeg er alene med ungerne og er kommet til at love, at vi skal sove i shelter i nat... Nogle gang skal jeg altså lære at holde kæft :genert:
3
Dipsy
Indlæg: 385
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:44
Kort karma: 20
Likede indlæg: 200

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Dipsy » 12. jan 2019, 17:45

FruKuk skrev:Jeg er alene med ungerne og er kommet til at love, at vi skal sove i shelter i nat... Nogle gang skal jeg altså lære at holde kæft :genert:


Altså som ude i en skov?! :8: :ad!: :lol2:
0
Dipsy
Indlæg: 385
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:44
Kort karma: 20
Likede indlæg: 200

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Dipsy » 12. jan 2019, 17:47

Vores dreng er bare SÅ syg med 40 i feber. Jeg har aldrig set ham så syg før, ikke at jeg er bekymret, jeg har bare så ondt af ham. Lille mus. :( :syg:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 12. jan 2019, 18:40

Okay det er jo faktisk ret hyggeligt
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
11
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 12. jan 2019, 18:41

Dipsy skrev:
FruKuk skrev:Jeg er alene med ungerne og er kommet til at love, at vi skal sove i shelter i nat... Nogle gang skal jeg altså lære at holde kæft :genert:


Altså som ude i en skov?! :8: :ad!: :lol2:


Ja, men heldigvis vores egen, så det er rimeligt nemt :)
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 12. jan 2019, 18:42

Dipsy skrev:Vores dreng er bare SÅ syg med 40 i feber. Jeg har aldrig set ham så syg før, ikke at jeg er bekymret, jeg har bare så ondt af ham. Lille mus. :( :syg:


God bedring med ham :ae:
1

Tilbage til "Forældre"