Snik-snak tråd for forældre?

didaa
Indlæg: 1710
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 106
Likede indlæg: 2353

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf didaa » 3. sep 2019, 07:33

:D ^ undskyld men det er altså også lidt sjovt. De kan være så stride!!
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Ficus » 3. sep 2019, 07:41

Han er i hvert fald billigt til salg indimellem :deer:


Ligeså vild som han kan være, ligeså sød kan han, heldigvis, også være, men er ikke i tvivl om at vi nok skal få vores at se til.

Han afsluttede lige morgenen ved at gokke op i næsen på mig, nede i vuggestuen, så jeg fik næseblod. Han hoppede og skulle vise pædagogen at han kunne tælle til 10 og hoppe samtidig (sådan en tabel/hinkerude agtig bane de har på gulvet). Var ikke lige forberedt på at han mente at “10!!!!” var i mine arme, så han fløj bare lige ind i ansigtet på mig og så stod det ellers ud med blod. Nøj han (og jeg) og blev forskrækket og han blev helt mut.

Vi kører mandag på en tirsdag herhjemme.
0
didaa
Indlæg: 1710
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 106
Likede indlæg: 2353

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf didaa » 5. sep 2019, 07:35

Jeg poster også lige denne her her:

Vi drager til Thailand om en god måneds tid, og skal have en klapvogn med til lillebror, som vil være omkring 8 måneder. Den skal kunne lægges helt ned, med en stor skygge, og gerne 3 hjul så den er let at komme rundt med - og så kan vi bruge den bagefter.

Vi flyver med Thai Airways, er der nogen der har erfaringer med at tage en vogn med helt ud til gaten af dem med 3 hjul? Det er nødvendigt at vi har den i lufthavnen, da vi også har en mellemlanding både ud og hjem.

Hvad ville I gå efter?
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 5. sep 2019, 08:08

didaa skrev:Jeg poster også lige denne her her:

Vi drager til Thailand om en god måneds tid, og skal have en klapvogn med til lillebror, som vil være omkring 8 måneder. Den skal kunne lægges helt ned, med en stor skygge, og gerne 3 hjul så den er let at komme rundt med - og så kan vi bruge den bagefter.

Vi flyver med Thai Airways, er der nogen der har erfaringer med at tage en vogn med helt ud til gaten af dem med 3 hjul? Det er nødvendigt at vi har den i lufthavnen, da vi også har en mellemlanding både ud og hjem.

Hvad ville I gå efter?


Vi har en yoyo zen som er med alle steder og som passer i overhead compartment på fly. Så den er med heeeeele vejen. Men den har 4 hjul. Vi rejser jo dog mest i Asien hvor al belægning er skod og der fungerer den helt fint.
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Mi55y » 5. sep 2019, 08:41

didaa skrev:Jeg poster også lige denne her her:

Vi drager til Thailand om en god måneds tid, og skal have en klapvogn med til lillebror, som vil være omkring 8 måneder. Den skal kunne lægges helt ned, med en stor skygge, og gerne 3 hjul så den er let at komme rundt med - og så kan vi bruge den bagefter.

Vi flyver med Thai Airways, er der nogen der har erfaringer med at tage en vogn med helt ud til gaten af dem med 3 hjul? Det er nødvendigt at vi har den i lufthavnen, da vi også har en mellemlanding både ud og hjem.

Hvad ville I gå efter?


Vi har købt en Baby jogger city tour2. Den skulle kunne gå som håndbagage og er supernem at slå ud og sammen - samtidig kan den have op til 8 kg i bagagenettet underneden, så vidt jeg husker. Det var i hvert fald mere end de 5 kg, vores barnevogn kan have. Og den kan lægges ned i ryggen og fodpladen kan justeres.

Jeg har dog hørt, at nogle flyselskaber IKKE tillader den slags, der klapper udad i modsætning til den traditionelle paraplyklapvogn, der jo klapper sammen om sig selv.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
didaa
Indlæg: 1710
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 106
Likede indlæg: 2353

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf didaa » 6. sep 2019, 11:01

Tak for svar FormerlyKnownAs og Mi55y :gogo:

Jeg fandt en brugt på nettet som jeg tror er et ganske fint køb, den fremstår næsten som ny, og fik den et godt stykke under halv købspris.

Det er denne vogn:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 7. sep 2019, 08:01

Og så er begge børn afleveret til spejderlejr og manden er taget på arbejde. Så nu sidder jeg her med Greys Hvide verden og kaffe. Helt alene. Jeg elsker det :love:
5
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15172

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Zonta » 7. sep 2019, 16:53

Hmm, hvornår afmonterer man bøjlen på højstolen? :gruble: Johan er på vej mod 14 måneder, men kravler GERNE op på bordet, når han sidder i sin Trip trap.

Er der nogle guidelines på det punkt? :D
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 7. sep 2019, 17:32

Zonta skrev:Hmm, hvornår afmonterer man bøjlen på højstolen? :gruble: Johan er på vej mod 14 måneder, men kravler GERNE op på bordet, når han sidder i sin Trip trap.

Er der nogle guidelines på det punkt? :D


Jeg tror, vi tog bøjlen af omkring 12 måneders alderen, da vi opdagede, at barnet sad uden i dagplejen. Det gik super fint
1
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2559
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8583

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Raenil » 7. sep 2019, 17:33

Vi fjernede bøjlen da risikoen blev større når barnet kravlede ud. Jeg kan ikke huske hvornår det var.
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Mi55y » 10. sep 2019, 10:32

Vi vil gerne ønske os en flyverdragt til Sofie, da hun har fødselsdag i starten af oktober. Hun er lige kommet i en str. 80 - bodies er stadig lidt store til hende, men bukser passer. Kan vi ikke godt regne med, at hun kan passe en 80 resten af vinteren?
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
didaa
Indlæg: 1710
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 106
Likede indlæg: 2353

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf didaa » 10. sep 2019, 10:40

Mi55y skrev:Vi vil gerne ønske os en flyverdragt til Sofie, da hun har fødselsdag i starten af oktober. Hun er lige kommet i en str. 80 - bodies er stadig lidt store til hende, men bukser passer. Kan vi ikke godt regne med, at hun kan passe en 80 resten af vinteren?


Så skal det nok være en stor str 80. Den skal trods alt kunne passe måske et stykke hen i marts/april alt efter hvor koldt vejr vi får :/
Hvis bukser passer nu i str 80, så kunne jeg være bekymret for at benene vil komme til at stumpe på hende. Men til den tid er der så godt med udsalg, og så må man jo supplere med en billig hvis det er.
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Mi55y » 10. sep 2019, 10:55

didaa skrev:
Mi55y skrev:Vi vil gerne ønske os en flyverdragt til Sofie, da hun har fødselsdag i starten af oktober. Hun er lige kommet i en str. 80 - bodies er stadig lidt store til hende, men bukser passer. Kan vi ikke godt regne med, at hun kan passe en 80 resten af vinteren?


Så skal det nok være en stor str 80. Den skal trods alt kunne passe måske et stykke hen i marts/april alt efter hvor koldt vejr vi får :/
Hvis bukser passer nu i str 80, så kunne jeg være bekymret for at benene vil komme til at stumpe på hende. Men til den tid er der så godt med udsalg, og så må man jo supplere med en billig hvis det er.


Hun er kun 74 lang men har altid været lang i benene. Synes bare næsten det værste sted at være for stor er ved armene, da hun jo så får svært ved at bruge hænderne. :gruble: Men ja, så må vi se efter en billig, hvis det bliver for slemt. Støvlerne dækker jo også en del.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 10. sep 2019, 11:30

Mi55y skrev:
didaa skrev:
Mi55y skrev:Vi vil gerne ønske os en flyverdragt til Sofie, da hun har fødselsdag i starten af oktober. Hun er lige kommet i en str. 80 - bodies er stadig lidt store til hende, men bukser passer. Kan vi ikke godt regne med, at hun kan passe en 80 resten af vinteren?


Så skal det nok være en stor str 80. Den skal trods alt kunne passe måske et stykke hen i marts/april alt efter hvor koldt vejr vi får :/
Hvis bukser passer nu i str 80, så kunne jeg være bekymret for at benene vil komme til at stumpe på hende. Men til den tid er der så godt med udsalg, og så må man jo supplere med en billig hvis det er.


Hun er kun 74 lang men har altid været lang i benene. Synes bare næsten det værste sted at være for stor er ved armene, da hun jo så får svært ved at bruge hænderne. :gruble: Men ja, så må vi se efter en billig, hvis det bliver for slemt. Støvlerne dækker jo også en del.



Ja det kan være svært at ramme rigtigt. Og lige flyverdragter skal man ikke købe for store heller for så er de ikke tæt nok og varmer nok og er tunge og upraktiske for barnet at lege i. Tommelfingerreglen er at man ift str skal kunne få fat i en håndfuld dragt mellem benene oppe ved skridtet, så passer de
2
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 11. sep 2019, 04:40

Mi55y skrev:Vi vil gerne ønske os en flyverdragt til Sofie, da hun har fødselsdag i starten af oktober. Hun er lige kommet i en str. 80 - bodies er stadig lidt store til hende, men bukser passer. Kan vi ikke godt regne med, at hun kan passe en 80 resten af vinteren?


Man kan aldrig regne med børn :-p Men det sagt, så ville jeg ønske mig en flyverdragt i str 80. Måske lige have fundet ud af, hvilket mærke der passede mit barn godt og så ønske mig en bestemt flyverdragt (vores børn har været glade for Didriksons)

Mine unger har i øvrigt haft mange "sen-vintre" i liiiidt for små flyverdragter, fordi jeg har været for nærig til at købe en ny i marts måned, det har de klaret ok.
1

Tilbage til "Forældre"