Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 28. okt 2018, 03:12

Så er der grønt lys for at vi kan tage hjem. Det fik vi faktisk i fredags, men vores nye billet er først i morgen. Ja det er jo ærgerligt forlænge med flere dage på forsikringens regning :P Men fortjent synes jeg sådan set. Vi får jo ikke de første 5 dage hvor han havde feber tilbage eller erstattet. Så det er fint.

Der skulle være en vaccine der kan hjælpe hvis man skulle blive ramt igen, den skal jeg have læst op på. Den er nemlig forholdsvis ny og i starten fik “alle” den, men man ændrede det hurtigt til at det kun var hvis man havde haft Dengue at det ville give mening. Mange som ikke havde havde den blev nemlig temmelig syge. Jeg er all in for de gængse vacciner ellers, men de nye som er relativt uprøvede og uden viden om langsigtet virkning og bivirkninger er jeg noget forbeholden overfor. Så der skal studeres lidt på den.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 28. okt 2018, 12:26

FormerlyKnownAs skrev:Så er der grønt lys for at vi kan tage hjem. Det fik vi faktisk i fredags, men vores nye billet er først i morgen. Ja det er jo ærgerligt forlænge med flere dage på forsikringens regning :P Men fortjent synes jeg sådan set. Vi får jo ikke de første 5 dage hvor han havde feber tilbage eller erstattet. Så det er fint.

Der skulle være en vaccine der kan hjælpe hvis man skulle blive ramt igen, den skal jeg have læst op på. Den er nemlig forholdsvis ny og i starten fik “alle” den, men man ændrede det hurtigt til at det kun var hvis man havde haft Dengue at det ville give mening. Mange som ikke havde havde den blev nemlig temmelig syge. Jeg er all in for de gængse vacciner ellers, men de nye som er relativt uprøvede og uden viden om langsigtet virkning og bivirkninger er jeg noget forbeholden overfor. Så der skal studeres lidt på den.


Dejligt, at han har det bedre, og at I lige fik et par erstatningsdage :kys:
Lyder klogt at læse lidt op på vaccinen. Håber, at det ser ok ud med at få den, så C ikke skal rammes igen.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 28. okt 2018, 14:21

FruKuk skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Så er der grønt lys for at vi kan tage hjem. Det fik vi faktisk i fredags, men vores nye billet er først i morgen. Ja det er jo ærgerligt forlænge med flere dage på forsikringens regning :P Men fortjent synes jeg sådan set. Vi får jo ikke de første 5 dage hvor han havde feber tilbage eller erstattet. Så det er fint.

Der skulle være en vaccine der kan hjælpe hvis man skulle blive ramt igen, den skal jeg have læst op på. Den er nemlig forholdsvis ny og i starten fik “alle” den, men man ændrede det hurtigt til at det kun var hvis man havde haft Dengue at det ville give mening. Mange som ikke havde havde den blev nemlig temmelig syge. Jeg er all in for de gængse vacciner ellers, men de nye som er relativt uprøvede og uden viden om langsigtet virkning og bivirkninger er jeg noget forbeholden overfor. Så der skal studeres lidt på den.


Dejligt, at han har det bedre, og at I lige fik et par erstatningsdage :kys:
Lyder klogt at læse lidt op på vaccinen. Håber, at det ser ok ud med at få den, så C ikke skal rammes igen.


Den kom først frem i 2015, det synes jeg er liiiige tidligt nok egentlig. Altså ift bivirkning og langsigtet. Den er heller ikke godkendt i Europa eller USA heller, men skulle bliver det her 2018 selvom det da er noget tæt på nu.

Filippinerne har taget den af deres program fordi man havde alt for mange tilfælde af børn der fik den og som ikke havde haft Dengue og derfor blev syge af den. Man lagde da også blødt ud med st give den til 800.000 børn :stoned:

Desuden er anbefaling nu lavet til at det kun er fra 9 år og opefter. C er jo 5.

Så jeg tror sådan at alt i alt at lige nu bliver det jo nok et nej. Jeg har dog skrevet til vores vaccinecenter i Dk og forhørt mig om hvad de tænker. Det var så før jeg lige læste de tjek har skrevet.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 29. okt 2018, 15:59

Jeg har været til min første skole-hjem samtale, altså som mor ;)

Hun fik SÅ meget ros. Hun er sød, velopdragen, videbegærlig, god til at koncentrere sig og bare generelt dygtig. Hun kunne sætte ord på hvad hun er god til og hvad hun kan blive bedre til.

Alt det var meget rart at høre, for herhjemme er hun godt nok en strid banan, der ofte er vred og svær at få med til noget som helst.
Det er rart lige at høre, man gør det godt nok, når ungen ikke ligefrem viser det herhjemme.

Skolepædagogens kommentar til det var at ‘det var da godt, så er hun helt normal’ :lol:
Senest rettet af Bøtte 29. okt 2018, 16:14, rettet i alt 1 gang.
7
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf AgentPixie » 29. okt 2018, 16:12

Kan I anbefale en varm ulddragt, som de kan sove i udenfor?
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Bergen
Indlæg: 7285
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bergen » 29. okt 2018, 16:19

AgentPixie skrev:Kan I anbefale en varm ulddragt, som de kan sove i udenfor?


Vi var glade for Joha.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 29. okt 2018, 18:01

Bergen skrev:
AgentPixie skrev:Kan I anbefale en varm ulddragt, som de kan sove i udenfor?


Vi var glade for Joha.


Det var vi også
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 29. okt 2018, 18:01

Bøtte skrev:Jeg har været til min første skole-hjem samtale, altså som mor ;)

Hun fik SÅ meget ros. Hun er sød, velopdragen, videbegærlig, god til at koncentrere sig og bare generelt dygtig. Hun kunne sætte ord på hvad hun er god til og hvad hun kan blive bedre til.

Alt det var meget rart at høre, for herhjemme er hun godt nok en strid banan, der ofte er vred og svær at få med til noget som helst.
Det er rart lige at høre, man gør det godt nok, når ungen ikke ligefrem viser det herhjemme.

Skolepædagogens kommentar til det var at ‘det var da godt, så er hun helt normal’ :lol:


Åhr hvor skønt :lun:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 29. okt 2018, 18:02

FormerlyKnownAs skrev:
FruKuk skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Så er der grønt lys for at vi kan tage hjem. Det fik vi faktisk i fredags, men vores nye billet er først i morgen. Ja det er jo ærgerligt forlænge med flere dage på forsikringens regning :P Men fortjent synes jeg sådan set. Vi får jo ikke de første 5 dage hvor han havde feber tilbage eller erstattet. Så det er fint.

Der skulle være en vaccine der kan hjælpe hvis man skulle blive ramt igen, den skal jeg have læst op på. Den er nemlig forholdsvis ny og i starten fik “alle” den, men man ændrede det hurtigt til at det kun var hvis man havde haft Dengue at det ville give mening. Mange som ikke havde havde den blev nemlig temmelig syge. Jeg er all in for de gængse vacciner ellers, men de nye som er relativt uprøvede og uden viden om langsigtet virkning og bivirkninger er jeg noget forbeholden overfor. Så der skal studeres lidt på den.


Dejligt, at han har det bedre, og at I lige fik et par erstatningsdage :kys:
Lyder klogt at læse lidt op på vaccinen. Håber, at det ser ok ud med at få den, så C ikke skal rammes igen.


Den kom først frem i 2015, det synes jeg er liiiige tidligt nok egentlig. Altså ift bivirkning og langsigtet. Den er heller ikke godkendt i Europa eller USA heller, men skulle bliver det her 2018 selvom det da er noget tæt på nu.

Filippinerne har taget den af deres program fordi man havde alt for mange tilfælde af børn der fik den og som ikke havde haft Dengue og derfor blev syge af den. Man lagde da også blødt ud med st give den til 800.000 børn :stoned:

Desuden er anbefaling nu lavet til at det kun er fra 9 år og opefter. C er jo 5.

Så jeg tror sådan at alt i alt at lige nu bliver det jo nok et nej. Jeg har dog skrevet til vores vaccinecenter i Dk og forhørt mig om hvad de tænker. Det var så før jeg lige læste de tjek har skrevet.


Okay, så ville jeg nok også vente.
Men frisk lige at afprøve sådan en vaccine på 800.000...
1
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Zonta » 29. okt 2018, 18:40

Vi har købt to bæreseler. En ergobaby 360 og en babybjørn One.

Jeg har hørt, at babybjørn ikke anbefales, fordi barnet ikke sidder ergonomisk korrekt, men problemet er bare, at vi bedst kan li babybjørnen. Den er nemmere at få på og justere og så har ergobaby et kæmpe velcrostykke rundt om hoften, der LARMER. Ikke fedt, hvis ens baby er faldet i søvn og vågner let.

Jeg har prøvet at tage et par billeder når han sidder i babybjørnen. På billedet har vi sat hans fødder op - hvis vi ikke gør det er knæene måske en lille bitte smule lavere end numsen. Nogen der kan se om det er helt skidt for ham at sidde i den?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf twinkle » 29. okt 2018, 19:22

Det store kritikpunkt med babybjørnen er, at ryggen aldrig vil kunne få den rigtige runding. Det ser heller ikke ud til, at der er støtte fra knæhase til knæhase..
Jeg ville personligt ikke selv bruge den, men det er mest fordi jeg tænker, at det må være ubehageligt at sidde så ret op og ned :gruble: - Johan tager nok ikke skade af det, men for en sikkerheds skyld ville jeg ikke bruge dem mere end 10 - 15 min. maks pr. gang. Men det er altså min helt personlige holdning, der er intet fagligt grundlag for det :)
2
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Kalimsofie » 29. okt 2018, 21:22

twinkle skrev:Det store kritikpunkt med babybjørnen er, at ryggen aldrig vil kunne få den rigtige runding. Det ser heller ikke ud til, at der er støtte fra knæhase til knæhase..
Jeg ville personligt ikke selv bruge den, men det er mest fordi jeg tænker, at det må være ubehageligt at sidde så ret op og ned :gruble: - Johan tager nok ikke skade af det, men for en sikkerheds skyld ville jeg ikke bruge dem mere end 10 - 15 min. maks pr. gang. Men det er altså min helt personlige holdning, der er intet fagligt grundlag for det :)


Jeg er enig i dette, jeg ville heller ikke bruge Babybjörn, netop fordi babyryggen ikke kan få den rette, naturlige runding, og den ikke støtter fra knæhaserne.
Men altså, det er jo op til jer, hvad I vælger - hvis I gør, kan I jo vænne jer til at være opmærksomme på, om fødderne falder ned, så de ikke hænger og trækker i benene. Og så stoppe dem op igen, hvis det er :)
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 29. okt 2018, 22:59

Kalimsofie skrev:
twinkle skrev:Det store kritikpunkt med babybjørnen er, at ryggen aldrig vil kunne få den rigtige runding. Det ser heller ikke ud til, at der er støtte fra knæhase til knæhase..
Jeg ville personligt ikke selv bruge den, men det er mest fordi jeg tænker, at det må være ubehageligt at sidde så ret op og ned :gruble: - Johan tager nok ikke skade af det, men for en sikkerheds skyld ville jeg ikke bruge dem mere end 10 - 15 min. maks pr. gang. Men det er altså min helt personlige holdning, der er intet fagligt grundlag for det :)


Jeg er enig i dette, jeg ville heller ikke bruge Babybjörn, netop fordi babyryggen ikke kan få den rette, naturlige runding, og den ikke støtter fra knæhaserne.
Men altså, det er jo op til jer, hvad I vælger - hvis I gør, kan I jo vænne jer til at være opmærksomme på, om fødderne falder ned, så de ikke hænger og trækker i benene. Og så stoppe dem op igen, hvis det er :)


Enig med de andre.

Vi elskede vores ergobaby og skal klart have den nye insats til også nu når den forhåbentligt skal bruges igen. Mht velcro, så kan man jo tage baby ud uden at åbne velcro, lægge ham og så tage den helt af bagefter i et andet rum.
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf godtnavn » 29. okt 2018, 23:53

Jeg tilslutter mig desværre de andre. Mon ikke ergobaby blot kræver tilvænning? Og som nævnt kan man jo åbne velcroen i et andet rum end baby :) Har ikke selv erfaring med bæreseler desværre, vi har kun brugt vikler :)
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Zonta » 30. okt 2018, 10:50

Tak for tilbagemeldinger! Det med velcroen kom jeg til at tænke på ret hurtigt efter jeg havde skrevet indlægget :stoned:

Vi må nok hellere levere babybjørnen tilbage. Vi prøvede dem dog også dagen efter vi havde fået massage af skuldre, ryg og nakke og når man slæber rundt på en baby er man lidt spændt. Så vi var begge to virkelig ømme omkring skulderbladene og det er ikke optimalt til at prøve en bæresele :lol:
Twinkle - vi vil nemlig komme til at bruge den længere end 10-15 minutter. Det vil blandt andet være for at have armene fri, når han ikke lige gider sove og til at have ham med steder hvor vognen ikke er så praktisk.
0
J, juli 2018.

Tilbage til "Forældre"