Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 6. jan 2019, 08:42

xxx---xxx skrev:Kender i det når man bare gerne vil have der kommer en rigtig voksen og tager over?

På vej hjem fra min far siger N at han har ondt i maven, han siger det også lige inden han falder i søvn, men han siger tit han har ondt i benet når han er træt og derfor tænker jeg ikke mere over det.

Manden og jeg vil prøve den nye røremaskine vi netop har modtaget i dag, så vi går i gang med det og jeg sætter en vask tøj over (jep vild lørdag aften)

Omkring kl 22 høre jeg N græder og går derind.
Så har han kaster op, udover min seng, udover min dyne, udover babyalarmen og ikke mindst udover Lillebror.

Jeg kunne seriøst ikke lige overskue det. Af med dyne lang og hele min topmadras. Overveje om jeg mon bare kan tørre Lillebror af, men må i stedet vække ham og få dem begge i bad.

Amen helt ærligt kunne han ikke bare have brækket sig inden, så vi var forberedt :lol:

Så nu vasker vi lige 12 vask eller sådan noget i denne uge, hvis det kan gøre det, for F var nemlig ramt af det (eller hjernerystelse) torsdag så det var vaskede vi også en milliard maskiner.


Det er altså lidt "sjovt", at han brækkede sig på sin lillebror :lol: Men bræk i senge er så klamt og bøvlet :tie: Håber, at han har det bedre i dag :kys:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 6. jan 2019, 08:45

xxx---xxx skrev:
FruKuk skrev:Lillebror har gennem de sidste par måneder klaget over hovedpine og kvalme, og da han så her i juleferie pludseligt også så dobbelt, tog vi ham til lægen, der kunne konstatere, at der er noget med hans højre øje. Så nu har lægen henvist ham til en semi akuttid ved øjenlægen, da bøvl med 1 øje (i hvert fald i denne situation) åbenbart er dårligere end bøvl med begge øjne :stoned:

Og så skulle vi lige holde øje med hovedpinen, appetitten, søvn, vægt og generel trivsel, da symptomerne åbenbart også kunne indikere noget med hjernen :shock: Okay jamen det går vi da bare lige hjem og holder øje med :tie: Og godt nytår



Ej frukuk jeg havde totalt panikket. Håber du er okay og ikke mindst lillebror.

Jeg tror du har helt ret i at de straks havde sendt ham videre, jeg bliver bare så nervøs, og kommer til at google alt for meget.

Ser han stadig dobbelt?


Jeg har ogå googlet for meget :genert: Men min mavefornemmelse siger mig, at det ikke er noget alvorligt, så jeg er faktisk rimelig ok med det. Omend jeg gerne vil have en rigtig afklaring inden aaaalt for længe.
Han ser dobbelt on and off. Han virker ikke selv synderligt plaget af det med synet, det er mere hovedpinen, han nævner.
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf AgentPixie » 6. jan 2019, 11:33

Har nogle af jer børn, der er blevet testet for allergi? Er det stadig priktest man bruger, og gør det ondt? Oplevede I, at det var svært at få en læge til at teste?

A har hostet i flere måneder, til tider raller det også når han trækker vejret. Det er hovedsagligt når han sover i soveværelset (men ikke når han sover andre steder) eller når han leger udenfor og generelt er fysisk aktiv. Han er også begyndt at få udslæt i hele hovedet, særligt omkring munden, på kinderne og i panden.
Har været ved lægen med ham et par gange, der bare siger vi skal komme tilbage hvis det bliver ved :rulle:
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 6. jan 2019, 15:34

AgentPixie skrev:Har nogle af jer børn, der er blevet testet for allergi? Er det stadig priktest man bruger, og gør det ondt? Oplevede I, at det var svært at få en læge til at teste?

A har hostet i flere måneder, til tider raller det også når han trækker vejret. Det er hovedsagligt når han sover i soveværelset (men ikke når han sover andre steder) eller når han leger udenfor og generelt er fysisk aktiv. Han er også begyndt at få udslæt i hele hovedet, særligt omkring munden, på kinderne og i panden.
Har været ved lægen med ham et par gange, der bare siger vi skal komme tilbage hvis det bliver ved :rulle:


Storesøster multiallergiker så vi har (desværre) en del erfaring. Vi har ikke oplevet, at det har været svært at få lægen til at teste, men vores læge henviser små børn (vores var 3 år første gang, hun blev priktestet) til en børnelæge for at få taget testen.

Testen gør i følge vores datter ikke ondt, men til den første test var hun lidt utryg ved det ukendte, så der skulle lidt overtalelse til, før hun frivilligt lagde arm til. Ventetiden til prøven kan aflæses var til gengæld lidt træls, fordi de helst kke må klø i det. Men tror kun det er 10 eller 20 min, man skal vente, så det er til at have med at gøre.

Spørg endelig, hvis du vil have uddybet noget.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 6. jan 2019, 15:44

AgentPixie skrev:Har nogle af jer børn, der er blevet testet for allergi? Er det stadig priktest man bruger, og gør det ondt? Oplevede I, at det var svært at få en læge til at teste?

A har hostet i flere måneder, til tider raller det også når han trækker vejret. Det er hovedsagligt når han sover i soveværelset (men ikke når han sover andre steder) eller når han leger udenfor og generelt er fysisk aktiv. Han er også begyndt at få udslæt i hele hovedet, særligt omkring munden, på kinderne og i panden.
Har været ved lægen med ham et par gange, der bare siger vi skal komme tilbage hvis det bliver ved :rulle:


Min søn hr fået lavet priktest og en børneallergilæge og det var helt problemfrit. Det gjorde ikke ondt og han er pænt utilfreds med at få vacciner ellers. Han var 4 eller 4,5 mener jeg.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 6. jan 2019, 20:17

Vores den store har også fået den lavet ved en børnelæge pga voldsomt nældefeber.
Jeg var totalt bange for han ville tude vildt og voldsomt men han sagde intet.
Og vi kunne fint få ham på andre tanker i ventetiden med alt det legetøj der var.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 7. jan 2019, 19:42

Definitionen på en lorte-dag:

- 2 årig propper hånden ned i fyldt lorteble 10 min i afgang. Har lort på fingre, mave, ben og undertrøje.

- 2 årig sidder med fyldt ble (som hun naturligvis ikke hsr fortalt om) og hopper på mine ben.
Resultat: mor har lort på nederdelen

:rulle:
5
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 7. jan 2019, 20:03

Bøtte skrev:Definitionen på en lorte-dag:

- 2 årig propper hånden ned i fyldt lorteble 10 min i afgang. Har lort på fingre, mave, ben og undertrøje.

- 2 årig sidder med fyldt ble (som hun naturligvis ikke hsr fortalt om) og hopper på mine ben.
Resultat: mor har lort på nederdelen

:rulle:


Det kan man tale om mandag :tie:

Jeg vil dog stadig mene at lort er bedre end opkast :badr:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 7. jan 2019, 20:10

xxx---xxx skrev:
Bøtte skrev:Definitionen på en lorte-dag:

- 2 årig propper hånden ned i fyldt lorteble 10 min i afgang. Har lort på fingre, mave, ben og undertrøje.

- 2 årig sidder med fyldt ble (som hun naturligvis ikke hsr fortalt om) og hopper på mine ben.
Resultat: mor har lort på nederdelen

:rulle:


Det kan man tale om mandag :tie:

Jeg vil dog stadig mene at lort er bedre end opkast :badr:


Jeg tror, at jeg var begyndt at græde en lille smule :genert:

Og jeg er klart mere til bræk end til lort
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 7. jan 2019, 20:20

FruKuk skrev:
xxx---xxx skrev:
Bøtte skrev:Definitionen på en lorte-dag:

- 2 årig propper hånden ned i fyldt lorteble 10 min i afgang. Har lort på fingre, mave, ben og undertrøje.

- 2 årig sidder med fyldt ble (som hun naturligvis ikke hsr fortalt om) og hopper på mine ben.
Resultat: mor har lort på nederdelen

:rulle:


Det kan man tale om mandag :tie:

Jeg vil dog stadig mene at lort er bedre end opkast :badr:


Jeg tror, at jeg var begyndt at græde en lille smule :genert:

Og jeg er klart mere til bræk end til lort


Vi har taget vores del af bræk. :genert: Vi har bræksyge 3-5 gange om året herhjemme.
Den store har 5-6 gange brækket sig mellem vores madrasser. Det er både ulækkert og besværligt.
Hun har dog aldrig kastet op på sin lillesøster :-D
1
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 8. jan 2019, 19:59

Bøtte skrev:
FruKuk skrev:
xxx---xxx skrev:
Bøtte skrev:Definitionen på en lorte-dag:

- 2 årig propper hånden ned i fyldt lorteble 10 min i afgang. Har lort på fingre, mave, ben og undertrøje.

- 2 årig sidder med fyldt ble (som hun naturligvis ikke hsr fortalt om) og hopper på mine ben.
Resultat: mor har lort på nederdelen

:rulle:


Det kan man tale om mandag :tie:

Jeg vil dog stadig mene at lort er bedre end opkast :badr:


Jeg tror, at jeg var begyndt at græde en lille smule :genert:

Og jeg er klart mere til bræk end til lort


Vi har taget vores del af bræk. :genert: Vi har bræksyge 3-5 gange om året herhjemme.
Den store har 5-6 gange brækket sig mellem vores madrasser. Det er både ulækkert og besværligt.
Hun har dog aldrig kastet op på sin lillesøster :-D


Seriøst hvad plejer i at gøre med jeres madrasser?

Heldigvis ramte det kun min (mega alt for dyre topmadras) og ikke dem nedenunder, men det er virkelig bagsiden af samsovning.
N har heldigvis ikke været særlig ramt af bræk 7-9-13.

En ting er sikkert. Men alle de væsker der er kommet
På min madras de sidste år, giver mig totalt ret til en ny lækker topmadras indenfor kort tid.

Jeg er bare alt for nærig.

Og heldige jer at andre børn aldrig er ramt :lol:

Det var virkelig også et show!

Kan man endelig blive ramt af samme virus til bræksyge 2 gange?

Der er total spredning i institutionen. En lille dreng stod og brækkede sig da vi hentede i dag. 6 var syge i fredags og også nogle i går og i dag.
Og så tænkte jeg bare om man kunne få samme omgang igen?
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 8. jan 2019, 20:25

Det kan du desværre godt. Det er også derfor, at det er vigtigt, at man ikke kommer afsted før 48 timer efter det er ophørt.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 8. jan 2019, 20:35

xxx---xxx skrev:
Bøtte skrev:
FruKuk skrev:
xxx---xxx skrev:
Bøtte skrev:Definitionen på en lorte-dag:

- 2 årig propper hånden ned i fyldt lorteble 10 min i afgang. Har lort på fingre, mave, ben og undertrøje.

- 2 årig sidder med fyldt ble (som hun naturligvis ikke hsr fortalt om) og hopper på mine ben.
Resultat: mor har lort på nederdelen

:rulle:


Det kan man tale om mandag :tie:

Jeg vil dog stadig mene at lort er bedre end opkast :badr:


Jeg tror, at jeg var begyndt at græde en lille smule :genert:

Og jeg er klart mere til bræk end til lort


Vi har taget vores del af bræk. :genert: Vi har bræksyge 3-5 gange om året herhjemme.
Den store har 5-6 gange brækket sig mellem vores madrasser. Det er både ulækkert og besværligt.
Hun har dog aldrig kastet op på sin lillesøster :-D


Seriøst hvad plejer i at gøre med jeres madrasser?

Heldigvis ramte det kun min (mega alt for dyre topmadras) og ikke dem nedenunder, men det er virkelig bagsiden af samsovning.
N har heldigvis ikke været særlig ramt af bræk 7-9-13.

En ting er sikkert. Men alle de væsker der er kommet
På min madras de sidste år, giver mig totalt ret til en ny lækker topmadras indenfor kort tid.

Jeg er bare alt for nærig.

Og heldige jer at andre børn aldrig er ramt :lol:

Det var virkelig også et show!

Kan man endelig blive ramt af samme virus til bræksyge 2 gange?

Der er total spredning i institutionen. En lille dreng stod og brækkede sig da vi hentede i dag. 6 var syge i fredags og også nogle i går og i dag.
Og så tænkte jeg bare om man kunne få samme omgang igen?


Vi har vasket dem med vanish og vand. Topmadrassen blev spulet og vasket.

I en periode sov vi med vådliggerlagen i øverste halvdel af sengen. :genert:


Når vi er færdige med børn, der brækker sig/tisser i sengen skal vi i fen grad have en ny, lækker topmadras.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 8. jan 2019, 20:36

Sorenspige skrev:Det kan du desværre godt. Det er også derfor, at det er vigtigt, at man ikke kommer afsted før 48 timer efter det er ophørt.


Anbefalingen er faktisk kun 24 timer langt de fleste steder. I enkelte tilfælde kan den sættes op til 48 timer.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 8. jan 2019, 20:50

Øv jeg havde lidt håbet at hvis man havde haft “denne omgang virus” så kunne man ikke få den igen selvom den stadig kørte i huset.
Nå men jeg krydser fingre for at vi ikke napper den igen.

Jeg læste faktisk godt at det kan smitte op til 48 timer efter. Men de fleste institutioner lader dem jo komme efter 24 timer.
0

Tilbage til "Forældre"