Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 11. aug 2018, 17:45

Shmartiesh skrev:Hvordan vænnede jeres børn sig til at børste tænder? Og hvor lang tid tog det?

Jeg tror vi har børstet tænder i nogle måneder nu, og hun skriger, som i SKRIGER når vi børster tænder. Det går hurtigt over og hun leger med tandbørsten bagefter.
Jeg ville egentlig hælde mest til at stoppe og vente, men hun bliver stadig ammet ret meget og vi børster kun til aften, netop fordi hun skriger.


Tror den store accepterede det et sted mellem hendes 1 og 2 års fødselsdag. Den lille var nok nærmere 3 år inden han opgav skrigeriet.
1
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 11. aug 2018, 17:47

Sorenspige skrev:Jeg går ud fra, at hun har fået tænder? Så må du ikke stoppe. Selvom det lyder voldsomt, når hun skriger, så svigter I hende ikke. Hun protesterer bare vildt og voldsomt, fordi hun ikke vil/kan lide det.

Men lige med tandbørstning er der bare ingen vej uden om. Man kan forsøge at gøre det hyggeligere/sjovere med sang, skøre ansigter mv., men det skal gøres (og helst både morgen og aften).


Min pige på 2 år skriger engang imellem, men det er ikke hver gang mere. Jeg kan ikke huske, hvornår det skiftede ved hverken hende eller storebror.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 11. aug 2018, 17:50

FruKuk skrev:Synes, at det er svært, at mine unger er bekymrede for mig grundet sygdom :trist: Selvom vi forsikrer dem om, at jeg nok skal blive frisk igen, så er de helt forvirrede over, at jeg er så mast. Krydser for, at jeg snart er på højkant igen!


Har I snakket med dem om, at I godt kan forstå, at de bliver bekymrede, men at lægerne passer på dig?

Går det fremad med dig :kys:?
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 11. aug 2018, 17:57

Sorenspige skrev:
FruKuk skrev:Synes, at det er svært, at mine unger er bekymrede for mig grundet sygdom :trist: Selvom vi forsikrer dem om, at jeg nok skal blive frisk igen, så er de helt forvirrede over, at jeg er så mast. Krydser for, at jeg snart er på højkant igen!


Har I snakket med dem om, at I godt kan forstå, at de bliver bekymrede, men at lægerne passer på dig?

Går det fremad med dig :kys:?


Jeg har fået lov at komme hjem, men er stadig ret dårlig. Symptomerne vil ikke rigtig aftage, så jeg ligger mest og sover. Det er nok faktisk det, der er værst for dem. At jeg bare ligger her og ikke rigtigt kan så meget
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 11. aug 2018, 18:07

FruKuk skrev:
Sorenspige skrev:
FruKuk skrev:Synes, at det er svært, at mine unger er bekymrede for mig grundet sygdom :trist: Selvom vi forsikrer dem om, at jeg nok skal blive frisk igen, så er de helt forvirrede over, at jeg er så mast. Krydser for, at jeg snart er på højkant igen!


Har I snakket med dem om, at I godt kan forstå, at de bliver bekymrede, men at lægerne passer på dig?

Går det fremad med dig :kys:?


Jeg har fået lov at komme hjem, men er stadig ret dårlig. Symptomerne vil ikke rigtig aftage, så jeg ligger mest og sover. Det er nok faktisk det, der er værst for dem. At jeg bare ligger her og ikke rigtigt kan så meget


Det kan jeg godt forstå er svært for både dem og dig. Du er jo normalt en aktiv kvinde.

Ved man, hvor længe du kan forvente at have det sådan?

Rigtig god bedring :ae:.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 11. aug 2018, 18:14

Sorenspige skrev:
FruKuk skrev:
Sorenspige skrev:
FruKuk skrev:Synes, at det er svært, at mine unger er bekymrede for mig grundet sygdom :trist: Selvom vi forsikrer dem om, at jeg nok skal blive frisk igen, så er de helt forvirrede over, at jeg er så mast. Krydser for, at jeg snart er på højkant igen!


Har I snakket med dem om, at I godt kan forstå, at de bliver bekymrede, men at lægerne passer på dig?

Går det fremad med dig :kys:?


Jeg har fået lov at komme hjem, men er stadig ret dårlig. Symptomerne vil ikke rigtig aftage, så jeg ligger mest og sover. Det er nok faktisk det, der er værst for dem. At jeg bare ligger her og ikke rigtigt kan så meget


Det kan jeg godt forstå er svært for både dem og dig. Du er jo normalt en aktiv kvinde.

Ved man, hvor længe du kan forvente at have det sådan?

Rigtig god bedring :ae:.


Tak :kys:

Der skulle gerne være bedring i løbet af den næste uge til halvanden.
0
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf alfe » 11. aug 2018, 20:00

Shmartiesh skrev:Hvordan vænnede jeres børn sig til at børste tænder? Og hvor lang tid tog det?

Jeg tror vi har børstet tænder i nogle måneder nu, og hun skriger, som i SKRIGER når vi børster tænder. Det går hurtigt over og hun leger med tandbørsten bagefter.
Jeg ville egentlig hælde mest til at stoppe og vente, men hun bliver stadig ammet ret meget og vi børster kun til aften, netop fordi hun skriger.


En masse skrig og skrål frem til for få måneder siden. Nu sidder han på skødet af mig og ser tandbørstesangen på youtube, mens vi børster. Det var egentlig det der hjalp. Han bliver 2 til november.
1
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 11. aug 2018, 21:47

FruKuk skrev:
Sorenspige skrev:
FruKuk skrev:
Sorenspige skrev:
FruKuk skrev:Synes, at det er svært, at mine unger er bekymrede for mig grundet sygdom :trist: Selvom vi forsikrer dem om, at jeg nok skal blive frisk igen, så er de helt forvirrede over, at jeg er så mast. Krydser for, at jeg snart er på højkant igen!


Har I snakket med dem om, at I godt kan forstå, at de bliver bekymrede, men at lægerne passer på dig?

Går det fremad med dig :kys:?


Jeg har fået lov at komme hjem, men er stadig ret dårlig. Symptomerne vil ikke rigtig aftage, så jeg ligger mest og sover. Det er nok faktisk det, der er værst for dem. At jeg bare ligger her og ikke rigtigt kan så meget


Det kan jeg godt forstå er svært for både dem og dig. Du er jo normalt en aktiv kvinde.

Ved man, hvor længe du kan forvente at have det sådan?

Rigtig god bedring :ae:.


Tak :kys:

Der skulle gerne være bedring i løbet af den næste uge til halvanden.



Ej frukuk jeg har slet ikke opfanget at du er syg. Er det alvorligt :kys:
Håber du er okay!
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 11. aug 2018, 21:50

Tak for jeres ideer til mad. Det var gode forslag

Min mand mente dog at det græske var nemmest. Så vi handlede ind til det.
Midt i netto fik jeg et smæld i lænden så jeg næsten ikke kunne bevæge mig.
Og da vi endelig havde betalt og kom ud i bilen, så skrev min veninde at de måske måtte aflyse. Og det var helt ok med mig og min åndssvage ryg.
Kunne slet ikke overskue at stå det mindste i køkkenet med sådan en ryg.

Så lørdag endte med at ligge mest på langs så den kan komme sig inden mandag hvor vi rejser.
Kan slet ikke oversku hvis den skal fucke sådan op inden.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 11. aug 2018, 22:01

God bedring xxx - håber ryggen arter sig inden mandag.

Prøv evt med en kombi af ibumetin og pamol og så varme på. Så slapper du af i musklerne og så retter det sig nemmere. :kys:


Kul, håber snart du er ovenpå igen og at synptomeenw aftager. Det lyder som en særldels hård omgang :ae:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Danseprinsesse » 11. aug 2018, 22:50

Her får han konsekvent lov til at se film/spille på telefonen ved tandbørstning, da han så samarbejder uden skrig. Det har fungeret, siden han begyndte at være interesseret i telefonen, hvilket var ret tidligt.
Det har også hjulpet, at vi har set et afsnit af Kasper & Sofie (serie fra Ramasjang), hvor Sofie er ved tandlægen og får at vide, at hun skal børste tænder 2 gange hver dag. Det har vi brugt som udgangspunkt til at tale om, at det er nødvendigt at børste tænder. Men det virker selvfølgelig først, når de kan forstå lidt mere.

Jeg syntes, det var modbydeligt at holde ham for at børste, men lige på det punkt bed jeg det i mig, fordi jeg trods alt synes, det er et større svigt ikke at få børstet de tænder.

Rigtig god bedring xxx og Kuk. :ae:
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 12. aug 2018, 00:07

Vi er ramt af dårlig mave herhjemme :( torsdag aften da vi gik i seng kunne vi mærke at C var varm. Fredag lå den på 38c og konstant dårlig mave og en enkelt opkast. Ingen mad, kun drikke. I går mindre feber, fik lidt mad i ham, men virkelig dårlig mave. Dog i seng med knap 38c. Han var på toilet flere gange i nat og nu her til morgen og er vågnet med 38.1. Hvor er det træls altså. Han hr første skoledag i morgen :rulle:

Jeg hælder mest til madforgiftning, jeg har også dårlig mave på snart 14. Dag- mega fedt når man er gravid. Men bliver i tvivl om vi bør tage til lægen. De kan max tage en prøve tænker jeg og stoppe det med nogrt immodium lignende. Jeg tænker egentligt mest på ham fordi det er uden ændring her på dag 3 i både feber og afføring, men det kan vel næppe heller være smart st jeg er gravid og har dårlig mave på dag 14. Har tabt mig en del selvom det jo mest handler om en tom mave.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 12. aug 2018, 01:19

Bøtte skrev:God bedring xxx - håber ryggen arter sig inden mandag.

Prøv evt med en kombi af ibumetin og pamol og så varme på. Så slapper du af i musklerne og så retter det sig nemmere. :kys:


Kul, håber snart du er ovenpå igen og at synptomeenw aftager. Det lyder som en særldels hård omgang :ae:



Tak for tip :kys:

Jeg er i gang med sådan en omgang piller. Den fejl jeg lavede sidst hvor det blev mega slemt var, at blive ved med at lave ting i hjemmet og ingen piller tage.
Min kiro sagde dengang hvor vigtigt det var med pillerne, så man kunne slappe af.
Men jeg er sådan lidt pille nægter så det var ikke noget jeg plejede.
Men nu tager jeg dem med det samme. Det er heldigvis blevet meget bedre allerede!
3
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 12. aug 2018, 01:22

FormerlyKnownAs skrev:Vi er ramt af dårlig mave herhjemme :( torsdag aften da vi gik i seng kunne vi mærke at C var varm. Fredag lå den på 38c og konstant dårlig mave og en enkelt opkast. Ingen mad, kun drikke. I går mindre feber, fik lidt mad i ham, men virkelig dårlig mave. Dog i seng med knap 38c. Han var på toilet flere gange i nat og nu her til morgen og er vågnet med 38.1. Hvor er det træls altså. Han hr første skoledag i morgen :rulle:

Jeg hælder mest til madforgiftning, jeg har også dårlig mave på snart 14. Dag- mega fedt når man er gravid. Men bliver i tvivl om vi bør tage til lægen. De kan max tage en prøve tænker jeg og stoppe det med nogrt immodium lignende. Jeg tænker egentligt mest på ham fordi det er uden ændring her på dag 3 i både feber og afføring, men det kan vel næppe heller være smart st jeg er gravid og har dårlig mave på dag 14. Har tabt mig en del selvom det jo mest handler om en tom mave.



Ej det er da virkelig længe du har haft det! Jeg ville altså smutte til lægen når nu du er gravid.!

Ugerne render fra mig. Men jeg kan næsten forstå i er flyttet. Er det gået godt?

Det lyder virkelig ikke rart med C hellere. Er hans allergi helt væk?
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 12. aug 2018, 02:04

xxx---xxx skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Vi er ramt af dårlig mave herhjemme :( torsdag aften da vi gik i seng kunne vi mærke at C var varm. Fredag lå den på 38c og konstant dårlig mave og en enkelt opkast. Ingen mad, kun drikke. I går mindre feber, fik lidt mad i ham, men virkelig dårlig mave. Dog i seng med knap 38c. Han var på toilet flere gange i nat og nu her til morgen og er vågnet med 38.1. Hvor er det træls altså. Han hr første skoledag i morgen :rulle:

Jeg hælder mest til madforgiftning, jeg har også dårlig mave på snart 14. Dag- mega fedt når man er gravid. Men bliver i tvivl om vi bør tage til lægen. De kan max tage en prøve tænker jeg og stoppe det med nogrt immodium lignende. Jeg tænker egentligt mest på ham fordi det er uden ændring her på dag 3 i både feber og afføring, men det kan vel næppe heller være smart st jeg er gravid og har dårlig mave på dag 14. Har tabt mig en del selvom det jo mest handler om en tom mave.



Ej det er da virkelig længe du har haft det! Jeg ville altså smutte til lægen når nu du er gravid.!

Ugerne render fra mig. Men jeg kan næsten forstå i er flyttet. Er det gået godt?

Det lyder virkelig ikke rart med C hellere. Er hans allergi helt væk?


Ja vi flyttede for 14 dage siden og det er so far gået fint og vi er kommet ret godt på plads i lejligheden.

Vi tager til læge om 1/2 time. Fik sin probiotika og vand til morges og kastede op. Så lidt varm kakao og kastede op.

Men ja, det er heller ikke smart når jeg er gravid og det varer så længe for mig.

Hans allergi er heldigvis helt væk, skete da han blev 3. Men det kan jo være at det slet ikke var fødevareallergi, men Asienallergi der nu er tilbage :sarkasme:


Hvordan er din nat gået med ryggen?
0

Tilbage til "Forældre"