Snik-snak tråd for forældre?

Lys
Indlæg: 5886
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 503
Likede indlæg: 10589

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Lys » 24. mar 2024, 19:28

Min 4-årige har aldrig sovet særligt meget i sin tremmeseng, fordi hun sov igennem, når hun sov i min seng - og det vægtede højere for mig i lang tid.

Da hun var godt 3 år kom hun i juniorseng (90*160) på eget værelse og kommer som regel ind til mig i løbet af natten. Nu vægter det højest for mig at få noget af natten alene i min seng.
1
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4443
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 668
Likede indlæg: 7393

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Neenah » 24. mar 2024, 19:38

Jeg forsøgte at putte ham i juniorsengen, der allerede står på hans værelse her til aften. Der gik 2 minutter, så tændte han lyset, kom ud og sagde "godmorgen, sovet godt?" :lol: Jeg puttede ham i juniorsengen igen, men så blev han vildt ked af det og ville hellere i tremmesengen. Oh well - vi venter nok et par måneder mere til han forstår konceptet :-D
2
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1056
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18324

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Mi55y » 25. mar 2024, 06:19

Konrad havde jo dårlig mave for en 10 dages tid siden. Hans mave var først nogenlunde normal sidste søndag. Nu er Sofie ramt. Kan vi regne med, at det er samme omgang - eller skal vi frygte en omgang mere? Hun er ikke påvirket af det og har ikke ondt i maven, ligesom Konrad havde.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Undtagelsen
Indlæg: 2248
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4601

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Undtagelsen » 25. mar 2024, 06:51

Mi55y skrev:Konrad havde jo dårlig mave for en 10 dages tid siden. Hans mave var først nogenlunde normal sidste søndag. Nu er Sofie ramt. Kan vi regne med, at det er samme omgang - eller skal vi frygte en omgang mere? Hun er ikke påvirket af det og har ikke ondt i maven, ligesom Konrad havde.


Jeg tror (desværre) godt du kan regne med at det er en ny omgang, når der er gået over 1 uge.
God bedring til hende.
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1056
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18324

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Mi55y » 25. mar 2024, 07:05

Undtagelsen skrev:
Mi55y skrev:Konrad havde jo dårlig mave for en 10 dages tid siden. Hans mave var først nogenlunde normal sidste søndag. Nu er Sofie ramt. Kan vi regne med, at det er samme omgang - eller skal vi frygte en omgang mere? Hun er ikke påvirket af det og har ikke ondt i maven, ligesom Konrad havde.


Jeg tror (desværre) godt du kan regne med at det er en ny omgang, når der er gået over 1 uge.
God bedring til hende.


Tænkt det nok :trist: Håber vi andre går fri!
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 238
Likede indlæg: 3983

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Galoldriel » 25. mar 2024, 17:36

Dejligt at høre fra jer, som også bliver træt i knolden af speedsnakkende børn.

Jeg synes især, det er hårdt her i ferien, hvor de jo er hjemme, og jeg ikke har så mange pauser. Min mand er god til at tage en del af snakkelæsset, og så lægger jeg mig i soveværelset med hørebøffer på.

Men jeg håber godt nok, min datter på et tidspunkt kommer dertil, hvor hun kan moderere sin talestrøm bedre - sagen er bare dén, at hun minder utroligt meget om min svigermor, som aldrig.nogensinde.tier.stille. Det ligger til hende, og jeg må nok bare se at acceptere, det er helt okay, jeg lukker ørene, og beder hende tale inde i sit hovede.
0
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3413
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 925
Likede indlæg: 10718

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Little_Woman » 27. mar 2024, 08:11

Barn banker og kalder ved havedøren som om himlen falder ned og jorden går under. Jeg skynder mig, hvad mon der er galt?

“Mor, jeg har fundet en lille fjer!”

Tak for det. Nu vil jeg så genoptage tandbørstningen efter disse breaking news, drama King!
11
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7510
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 830
Likede indlæg: 19670

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Animi » 30. mar 2024, 19:43

Jeg har formået at putte min lige knap 2,5 årige datter uden amning :banan: Det var ikke planlagt og lidt af et tilfælde, men der føles nice, at det rent faktisk kan lade sig gøre for mig
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
JoyNips
Indlæg: 12105
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34048

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf JoyNips » 30. mar 2024, 20:07

Man må ikke grine af syge børn, men… “Jeg tror jeg dør eller sådan noget!” er pænt skægt :lol:

Min søn bærer ikke sygdom med værdighed. Som i overhovedet ikke!
7
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7766
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 595
Likede indlæg: 11480

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Kerrigan » 30. mar 2024, 20:20

Galoldriel skrev:Dejligt at høre fra jer, som også bliver træt i knolden af speedsnakkende børn.

Jeg synes især, det er hårdt her i ferien, hvor de jo er hjemme, og jeg ikke har så mange pauser. Min mand er god til at tage en del af snakkelæsset, og så lægger jeg mig i soveværelset med hørebøffer på.

Men jeg håber godt nok, min datter på et tidspunkt kommer dertil, hvor hun kan moderere sin talestrøm bedre - sagen er bare dén, at hun minder utroligt meget om min svigermor, som aldrig.nogensinde.tier.stille. Det ligger til hende, og jeg må nok bare se at acceptere, det er helt okay, jeg lukker ørene, og beder hende tale inde i sit hovede.

Sådan er vores fireårige også. Munden. står. aldrig. stille.
Det minder mig i øvrigt om mig selv som barn. Min mand var ligesådan som barn.

Jeg både elsker og hader det. Jeg elsker at hun har så meget på hjerte, på den anden side kan det være svært ikke at bede hende holde mund. :genert:
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Kanga
Indlæg: 2936
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 182
Likede indlæg: 3671

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Kanga » 30. mar 2024, 21:47

Arghhh, 11 årig har forlagt sin iPad et eller andet sted. Han mener, at han har haft den med hjem og kan beskrive hvor han har taget den, holdt den og hvor han har lagt den. Han er selvfølgelig i panik. Jeg har endevendt huset. Og hr. kæreste, hvad gør han? Han ligger bare i sin seng og brummer. Det var først da jeg brysk hvæste, at det kunne være rart, om han gad at hjælpe med at lede, at han kom op af stolen.

Status er, at iPad ikke er fundet og at 11-årig er ulykkelig. Vi prøver at overbevise ham og os selv om, at den dukker op i morgen...
0
Oak123
Indlæg: 2146
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 106
Likede indlæg: 4003

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Oak123 » 30. mar 2024, 22:43

Kanga skrev:Arghhh, 11 årig har forlagt sin iPad et eller andet sted. Han mener, at han har haft den med hjem og kan beskrive hvor han har taget den, holdt den og hvor han har lagt den. Han er selvfølgelig i panik. Jeg har endevendt huset. Og hr. kæreste, hvad gør han? Han ligger bare i sin seng og brummer. Det var først da jeg brysk hvæste, at det kunne være rart, om han gad at hjælpe med at lede, at han kom op af stolen.

Status er, at iPad ikke er fundet og at 11-årig er ulykkelig. Vi prøver at overbevise ham og os selv om, at den dukker op i morgen...


Har I prøvet med find app’en, om I kan se hvor den sidst har været og evt. få den til at afgive en lyd, hvis den har strøm.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3995
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 408
Likede indlæg: 5242

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf girl_beat » 31. mar 2024, 04:13

Animi skrev:Jeg har formået at putte min lige knap 2,5 årige datter uden amning :banan: Det var ikke planlagt og lidt af et tilfælde, men der føles nice, at det rent faktisk kan lade sig gøre for mig

Sådan sluttede vores amning stille og roligt, da vores søn lige var fyldt to. Nogle aftener glemte han det - eller efterspurgte det i hvert fald ikke - og vi trappede stille og roligt helt ud på få dage.

Jeg ved selvfølgelig ikke, om I er dér, men for os var det et ønskescenarie ift. en svær overgang :)
3
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8952
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1518
Likede indlæg: 25647

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Madam Pomfrey » 31. mar 2024, 07:40

Det her er egentligt ikke en forældre ting, men mere en moster ting

Det er længe siden jeg selv har haft en 5 årig i hus, men jeg er meget sikker på at mine børn havde totalt godt styr på detaljer, og hvem der var hvem ifht andre mennesker, mine ældste husker rigtig meget af deres børnehave tid fx, og husker mange af de voksen og børnene. Min ældste genkender unge mennesker han gik i skole med i 0-4.klssse ved både udseende og navn, selvom han ikke har set dem siden. Eller forældre til dem han gik i klasse med.

Men min niece på 5 år, hun bliver ved med at kludre i mine 4 drenge, selvom jeg godt ved at de ligner hinanden så synes jeg godt nok også de er meget forskellige i deres udseende og ja udtryk generelt.
Men hun bytter oftest rundt på de to ældste, indimellem de to yngste.
Og jeg hører hende ofte spørge "du er 'anton'?"

I dag er min yngste med på familieudflugt med mostrene, og kusines mor har lige skrevet at barnet (Hun er en vilje fast og bestemt ung dame) havde krise over det, da hun troede den var den næst yngste.
Og hun havde fået navnet at vide.

Jeg synes det begynder at blive lidt påfaldende :gruble:
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Lys
Indlæg: 5886
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 503
Likede indlæg: 10589

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Lys » 31. mar 2024, 07:50

Madam Pomfrey skrev:Det her er egentligt ikke en forældre ting, men mere en moster ting

Det er længe siden jeg selv har haft en 5 årig i hus, men jeg er meget sikker på at mine børn havde totalt godt styr på detaljer, og hvem der var hvem ifht andre mennesker, mine ældste husker rigtig meget af deres børnehave tid fx, og husker mange af de voksen og børnene. Min ældste genkender unge mennesker han gik i skole med i 0-4.klssse ved både udseende og navn, selvom han ikke har set dem siden. Eller forældre til dem han gik i klasse med.

Men min niece på 5 år, hun bliver ved med at kludre i mine 4 drenge, selvom jeg godt ved at de ligner hinanden så synes jeg godt nok også de er meget forskellige i deres udseende og ja udtryk generelt.
Men hun bytter oftest rundt på de to ældste, indimellem de to yngste.
Og jeg hører hende ofte spørge "du er 'anton'?"

I dag er min yngste med på familieudflugt med mostrene, og kusines mor har lige skrevet at barnet (Hun er en vilje fast og bestemt ung dame) havde krise over det, da hun troede den var den næst yngste.
Og hun havde fået navnet at vide.

Jeg synes det begynder at blive lidt påfaldende :gruble:


Min datter på 4 har 5 fætre/kusiner (sammenbragt af moster og onkel). To af kusinerne har navne der er ret tæt på hinanden (det ene navn indgår i det andet som i Katrine og Trine), men der er 10 års aldersforskel. Der er jeg stadig indimellem nødt til at forklare nærmere end blot nævne navnet, hvis min datter skal være sikker på hvem vi taler om. Det studser jeg ikke over, må jeg indrømme.
1

Tilbage til "Forældre"