Snik-snak tråd for forældre?

Bergen
Indlæg: 7318
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11948

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bergen » 9. mar 2024, 18:21

Tandplejen her siger, at man ikke behøver bruge børnetandpasta, så vi har bare brugt alm Zendium .
2
Undtagelsen
Indlæg: 2248
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4601

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Undtagelsen » 9. mar 2024, 18:21

Joe skrev:Kan I anbefale en børnetandpasta, der ikke smager mintet/stærkt? Plejede at bruge zendiums, men kan ikke opdrive den


De har dem på med24.dk
Har selv stået i samme panik.
1
Brugeravatar
LittleLemon
Indlæg: 600
Tilmeldt: 17. maj 2023, 20:55
Kort karma: 30
Likede indlæg: 1173

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf LittleLemon » 9. mar 2024, 18:24

godtnavn skrev:Jeg ville ikke gøre noget, ligesom hvis der var en der tog ud og spise med børnene på en legeaftale så er det en udgift de har valgt at have. Jeg ville selv synes det var mærkeligt hvis nogen ville betale for noget vi havde valgt at bruge penge på på en legeaftale, det er ikke fordi vi har brugt store summer men vi har f.eks. været på Frilandsmuseet et par gange med legeaftaler hvor der både er brugt penge på is, andedam og den slags, det er vores valg, og ville også forvente at det samme den anden vej, ellers at de meldte ud på forhånd at der var de her ting som hun skulle have nogle penge med hvis hun ville så vi selv kan til eller fravælge det.

Skete det ofte og store beløb ville jeg måske snakke med dem om det men enkelte gange ville jeg ikke gøre noget ved. Kan huske vi selv var ret fattige da jeg var barn, der havde jeg en veninde med en rig far og han gav os ret mange ting, tog os på ferier, i Tivoli, gav mig en farvegameboy (det var vildt i 90'erne) og meget andet, jeg tænker han var glad for at kunne give os de ting og det var ikke penge han manglede.


Vi har også sommetider haft en legekammerat med til en aktivitet og betalt for ham/hende. Lige som vores børn har været med andre uden at betale.
Jeg synes bare det er lidt anderledes at komme hjem med tøj og skønhedsprodukter end at deltage i en tur på museum e.l.

Der er ingen tvivl om at venindens far har penge i en helt anden målestok end vi har og veninden generelt får nærmest alt hvad hun peger på. Og det betyder intet i hans økonomi.
Vi er alm middelklasse og mangler ingenting, men der er stadig grænser for hvad vi kan købe og vi prioriter i vores økonomi på en helt anden måde og ville aldrig give en ven eller veninde gaver for 300-400kr på en shoppetur.
1
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3413
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 925
Likede indlæg: 10718

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Little_Woman » 9. mar 2024, 19:47

Joe skrev:Kan I anbefale en børnetandpasta, der ikke smager mintet/stærkt? Plejede at bruge zendiums, men kan ikke opdrive den


Vi bruger børne-Jordan, der smager af “jordbær”.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
godtnavn
Indlæg: 11174
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12998

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf godtnavn » 10. mar 2024, 12:36

Gal det har været en hård weekend! Jeg er helt helt færdig og har lige givet børnene en hel film i sengen, de ser ellers sjældent mere end ½ time af gangen. Vi har jo måtte rykke Lunas fødselsdag fordi Alva lagde sig syg sidste weekend, så den her weekend har budt på legeaftale herhjemme med en veninde fra børnehaven fredag, stor familiefødselsdag lørdag, og i dag har vi så lige holdt fødselsdag for klassen, som var meget stille og rolig men stadig hårdt ovenpå de sidste to dage og med massive plukkeveer.

Vi mangler lige at rydde det sidste op efter fødselsdagen, det er vi nødt til at få gjort for får sundhedsplejerske herhjem i morgen og orker ikke med fødselsdagsting overalt, lave en madplan og købe stort ind. Men lige nu skal jeg bare ligge under dynen i en times tid. Tirsdag vil jeg lave absolut ingenting de 4 timer jeg har alene hjemme mellem aflevering og afhentning af børn.

Næste weekend har vi også planer begge dage, og jeg kan virkelig mærke hvorfor vi normalt har reglen om kun én aftale hver weekend, for det er hårdt når der sker så meget. Men har proppet alt ind her i marts fordi jeg jo fra første april kan føde, så det hele skal helst nås før baby kommer ud.
0
pinkmoon
Indlæg: 1711
Tilmeldt: 12. jan 2020, 14:59
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6836

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf pinkmoon » 11. mar 2024, 06:45

Jeg har virkelig været heldig med mit nye arbejde. De er simpelthen så forstående omkring livet med små børn.

Mit barn har været syg i over en uge, og vi prøvet på bedste vis at få det til at hænge sammen med at arbejde hjemmefra forskudt. Min chef er helt cool, siger jeg bare bliver hjemme i den tid jeg har behov for, arbejde i det omfang det er muligt og endelig ikke må stresse over det.
14
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3995
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 408
Likede indlæg: 5242

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf girl_beat » 11. mar 2024, 08:18

pinkmoon skrev:Jeg har virkelig været heldig med mit nye arbejde. De er simpelthen så forstående omkring livet med små børn.

Mit barn har været syg i over en uge, og vi prøvet på bedste vis at få det til at hænge sammen med at arbejde hjemmefra forskudt. Min chef er helt cool, siger jeg bare bliver hjemme i den tid jeg har behov for, arbejde i det omfang det er muligt og endelig ikke må stresse over det.

Hvor er det dejligt at høre! Sådan en chef har jeg heldigvis også, og selvom vi har været forskånet for det værste sygdom (7-9-13), så giver det en kæmpe ro, når man ikke skal stresse over dårlig samvittighed på jobbet også :)

Min tidligere chef var IKKE sådan, så jeg fortryder ikke ét sekund, at jeg skred ud af døren uden at have et andet job for to år siden. Det er (arbejds)livet simpelthen for kort til.
2
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Ladysparrow » 11. mar 2024, 13:49

Ladysparrow skrev:
Undtagelsen skrev:
Ladysparrow skrev:Tak for svarene, det lyder til at det vi har snakket med ham om er ok. Drengens forældre er tilstede, men de tager aldrig notits af hans opførsel, min oplevelse er lidt at han ikke rigtig bliver "set" derhjemme før at det eskallerer, jeg snakker lidt med hans mor og hun siger at de ikke magter hans udbrud og har givet eksempler på at han har siddet og skreget uder deres spisebord i over en halv time fordi han ikke fik den trøje han ville have på eller lignende uden at blive hjulpet/mødt/set. Jeg er selv på bar bund, vores dreng er ret mild og når han bliver vred/ked af det går det hurtigt over, så jeg synes det lyder ekstremt hårdt når hun fortæller om deres dagligdag. Jeg var helt drænet i går efter 3 timer der. De 4 børn der var med legede fint sammen, men fødselsdagsbarnet var meget splittet og kunne ikke rigtig finde ro. Forældrene sad og drak kaffe mens vi andre forældre var med i stuen for at holde lidt øje/hjælpe med legen for det gik vildt for sig da han ikke ville lade nogen røre hans ting.

Jeg har ondt af ham og jeg ved at han gerne vil lege med vores dreng, men nu har vores selv sagt fra, så jeg kommer til at takke nej til legeaftaler igen fremover, sådan som vi har gjort inden. Jeg havde inviteret moren og drengen med i svømmehallen et par dage inden fødselsdagen og det gik nogenlunde, men der var det umuligt for ham att lege med med min søn eller de andre børn der. Moren gik ud på toilettet i 20-30 minutter og lod mig tage ansvaret for hendes dreng, så jeg inviterer dem ikke med en anden gang.

Heldigvis har han haft en god dag i förskolan og har ikke nävnt det. Det har nok ramt mig hårdere end ham.


Det er slet ikke ment som en undskyldning for hans opførsel overfor din dreng, for den var overhovedet ikke ok.

Vil bare lige sige at jeg tror det er ret naturligt at det barn, der har venner med hjemme til fødselsdag, ofte reagerer som du her beskriver han gjorde - ikke at kunne finde ro osv.
Mange børn reagerer på den måde, når deres hjem/værelse/safe space “invaderes” og i den situation burde forældrene jo have været der til at hjælpe ham.
At de ikke hjælper ham i sådanne situationer - dét synes jeg godt nok er synd for ham!


Nej, sådan opfattede jeg heller ikke dit svar. :kys: jeg er også enig i at det ikke er nemt for ham for at hans hjem invaderes af en masse. Jeg ved fra moren at han ikke ville holde fødselsdag, ud over med sin familie. Jeg har forsøgt at sige ja til mere kontakt, men jeg/vi kan ikke forsvare det når forældrene ikke rigtigt deltager i samværet, jeg oplever det mest som om de ser det som at de får en pause, for de skal altid på toilettet I mindst 20-30 minutter eller ud og ordne vasketøj... Både min mand og jeg synes det synd for drengen, men det er en svær ting at tage op med dem... :s


En lille opdatering er vist på sin plads.

Louie var til til fødselsdag hos en af vennerne i går og der var E også. Heldigvis bad Louie selv om at blive fin og ville gerne have blå hårspray og strithår. Det er min mand som er med, og han ser Louie gå hen til E og spørge ham: kan du huske at du sagde at jeg var grim? Det er jeg ikke og det er ikke pænt at sige, sådan siger venner ikke.
E svarede at det havde han ikke sagt. Louie svarede: jo det gjorde du og det er ikke okay. Så gik han over og legede med et par andre børn.

Min mand var noget overrasket for vi har ikke snakket om at han skulle tage det op med E. Men er alligevel noget stolt over at han sagde fra. :lun:
16
Bergen
Indlæg: 7318
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11948

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bergen » 11. mar 2024, 17:08

At lære at spille på et instrument kræver overjordisk tålmodighed - af forældrene...
Det gør ikke noget, hvis hun dropper det. Det nok ikke pænt sagt.
6
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17260
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3582
Likede indlæg: 42120

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf LaMariposa » 12. mar 2024, 05:08

Bergen skrev:At lære at spille på et instrument kræver overjordisk tålmodighed - af forældrene...
Det gør ikke noget, hvis hun dropper det. Det nok ikke pænt sagt.


Sådan noget må man gerne tænke. Der er trods alt grænser for, hvad man kan holde ud at høre på.

Vi snakkede om gaveideer med noget familie i weekenden, og jeg måtte lige præcisere, at min datter IKKE ønsker sig en blokfløjte :genert:
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3413
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 925
Likede indlæg: 10718

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Little_Woman » 12. mar 2024, 07:15

Min mor havde engang købt en fløjte til min søn; den bad jeg om at hun kunne hygge med, sammen med ham, når jeg ikke var til stede. Den er vist bagerst i et skab, bedstemor kunne godt se at det var den visse død for familiens hørelse!
4
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
godtnavn
Indlæg: 11174
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12998

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf godtnavn » 12. mar 2024, 09:05

LaMariposa skrev:
Bergen skrev:At lære at spille på et instrument kræver overjordisk tålmodighed - af forældrene...
Det gør ikke noget, hvis hun dropper det. Det nok ikke pænt sagt.


Sådan noget må man gerne tænke. Der er trods alt grænser for, hvad man kan holde ud at høre på.

Vi snakkede om gaveideer med noget familie i weekenden, og jeg måtte lige præcisere, at min datter IKKE ønsker sig en blokfløjte :genert:


Her lærer de at spille blokfløjte i skolen og har derfor fået en blokfløjte med hjem, jeg glæder mig lidt til 0. klasse er slut til sommer og fløjten skal afleveres igen :genert:
1
Fledermäuslein
Indlæg: 2128
Tilmeldt: 28. aug 2015, 20:06
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6853

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Fledermäuslein » 12. mar 2024, 09:55

godtnavn skrev:
LaMariposa skrev:
Bergen skrev:At lære at spille på et instrument kræver overjordisk tålmodighed - af forældrene...
Det gør ikke noget, hvis hun dropper det. Det nok ikke pænt sagt.


Sådan noget må man gerne tænke. Der er trods alt grænser for, hvad man kan holde ud at høre på.

Vi snakkede om gaveideer med noget familie i weekenden, og jeg måtte lige præcisere, at min datter IKKE ønsker sig en blokfløjte :genert:


Her lærer de at spille blokfløjte i skolen og har derfor fået en blokfløjte med hjem, jeg glæder mig lidt til 0. klasse er slut til sommer og fløjten skal afleveres igen :genert:


Det eneste gode ved corona var, at min datters klasse ikke måtte spille blokfløjte.
0
Vendela
Indlæg: 133
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:57
Kort karma: 15
Likede indlæg: 177

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Vendela » 12. mar 2024, 12:37

Bergen skrev:At lære at spille på et instrument kræver overjordisk tålmodighed - af forældrene...
Det gør ikke noget, hvis hun dropper det. Det nok ikke pænt sagt.


I går morges ville min datter vække sin far, så hun gik ind i stuen og hentede sin xylofon :D
Og når far sover tungt måtte hun hellere tage begge slå-pinde (hvad hedder de egentlig?) med, så hun kunne spille ekstra højt :klap:
1
Sofakartoflen
Indlæg: 3832
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 430
Likede indlæg: 9102

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sofakartoflen » 12. mar 2024, 12:44

Vendela skrev:
Bergen skrev:At lære at spille på et instrument kræver overjordisk tålmodighed - af forældrene...
Det gør ikke noget, hvis hun dropper det. Det nok ikke pænt sagt.


I går morges ville min datter vække sin far, så hun gik ind i stuen og hentede sin xylofon :D
Og når far sover tungt måtte hun hellere tage begge slå-pinde (hvad hedder de egentlig?) med, så hun kunne spille ekstra højt :klap:


Jeg tror, det hedder køller. Det gør det i alt fald til marimbaer.
0

Tilbage til "Forældre"