Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf Slettet bruger » 5. apr 2018, 06:06

Fru Sunshine skrev:
abcd skrev:
Fru Sunshine skrev:Min mor kender Lisbeths forældre ret godt, og jeg kender Rico.
Jeg kan godt forstå, at hun stak af, og det er en tragedie, at hun er blevet anholdt. De stakkels børn, der nu skal være hos ham. :trist:

Jeg er normalt heller ikke fortaler for selvtægt, men i nogle tilfælde forstår jeg det godt.


Hvis du sidder inde med information om at manden behandler sine børn dårligt, videregiver du det vel til de sociale myndigheder.


Hvad tror du selv? :stoned:


Det ved jeg ikke, der er masser af tumper der lukker øjnene for den slags. Jeg kender dig ikke, så jeg kan dårligt vide om du er en af dem.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf Fru Sunshine » 5. apr 2018, 06:09

abcd skrev:
Fru Sunshine skrev:
abcd skrev:
Fru Sunshine skrev:Min mor kender Lisbeths forældre ret godt, og jeg kender Rico.
Jeg kan godt forstå, at hun stak af, og det er en tragedie, at hun er blevet anholdt. De stakkels børn, der nu skal være hos ham. :trist:

Jeg er normalt heller ikke fortaler for selvtægt, men i nogle tilfælde forstår jeg det godt.


Hvis du sidder inde med information om at manden behandler sine børn dårligt, videregiver du det vel til de sociale myndigheder.


Hvad tror du selv? :stoned:


Det ved jeg ikke, der er masser af tumper der lukker øjnene for den slags. Jeg kender dig ikke, så jeg kan dårligt vide om du er en af dem.


Næh, men ret beset kommer det vel heller ikke dig ved.

(og nu svarer jeg så alligevel, selv om det virkelig er et åndssvagt spørgsmål: "Selvfølgelig." Da de stadig var på samkvem med ham, før Lisbeth flygtede.)
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Minitrolden
Indlæg: 161
Tilmeldt: 4. aug 2017, 20:00
Kort karma: 19
Likede indlæg: 165

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf Minitrolden » 5. apr 2018, 09:15

thomassneum skrev:
Minitrolden skrev:
thomassneum skrev:
Minitrolden skrev:
Nej. Jeg påpeger at i de helt almindelige skilsmisser, der fordeler forældrene oftest selv. I de skilsmisser, hvor forældrene ikke kan enes pga. sårede følelser og sagen går i retten, der vurderes der ud fra tilknytning. Altså skal man ikke se på selve skilsmisseloven, men mere hvordan vi har indrettet samfundet og familielivet INDEN skilsmissen.

I de to har FAL nærmest ingen betydning.

Der hvor det gør ondt er i højkonfliktskilsmisserne. I disse er den ene part som regel karakterafvigende og har faktisk ikke nogen interesse i at nå til nogen mindelig løsning. De trives med konfliktniveauet og bruger det til fortsat at udøve kontrol og vold mod den anden part. De fleste karakterafvigere er mænd. Her er en lov som FAL en katastrofe.

Så tæt på.. :)

Du havde mig næsten. Men du skævvrider igen debatten i din absolutte sidste linje. Ærgerligt!

Jeg er helt enig op til at du igen, igen.. forfordeler mænd grundet statistiske udsving. Du KAN og MÅ ikke dømme alene pga. køn.

Har du noget som understøtter din påstulat om at i de her specifikke sager, så viser det sig at moderen har ret, og at manden er voldelig osv.? Eller læner du dig alene op ad de almene statistikker der findes? Hvis det er tilfældet, så gør du en uret.

Desuden er kritikken af FAL korrekt koncentreret omkring højkonfilktområderne, hvor man har søgt fælles løsninger, frem for at varetage barnets tarv. MEN.. problematikken har altså ikke ligget på at kvinder lider under de nuværende regler, men at begge forældre ikke har evnet at finde sammen om en løsning, og derfor har det gået ud over barnet. Det er den relle kritik.

Kan du bla. læse om her: http://www.advokatsamfundet.dk/OmAdvoka ... loven.ashx



Men loven vurderes løbende, og rettes til. Loven bliver i sin helhed rost for sit formål.


For sit formål, men den får kritik for stort set alt andet. Det er jo til grin at hive det der frem som et forsvar. Loven forvaltes for det første ikke efter børnenes behov og rettigheder og dertil prøver FF og andre interesseorganisationer at fremstille det som om et barn har større gavn af samvær med en forælder, der laver overgreb end ikke at have kontakt til disse.

Vi kan ikke ændre mænds vold og overgreb medmindre vi taler om dette her kønnede problem.

Indenfor de sidste 14 dage er fire børn blevet myrdet af deres far og en mand har kvalt sin kone. Og du sidder der og spiller hellig og vi må endelig ikke italesætte det problem, der hedder mænds vold og overgreb. Det er dælme også så nemt ikke. Den statistiske virkelighed er, at medmindre du er i et forhold med en anden mand, så er sandsynligheden for at du ender på krisecenter eller det der er værre forsvindende lille i forhold til hvis din kromosomsammensætning var anderledes. Det farligste sted for en kvinde er statistisk set hendes eget hjem.


Kritikken retter sig ikke imod mænd- uanset om du ønsker at vinkle det således.
Mere tid gider jeg sådan set ikke bruge på det. Jeg fornemmer at en debat her, ikke vil gavne hverken dig eller mig.

Jeg er også helt overbevist om, og tryg ved, at FAL er her for at blive.

Og desuden er dette postulat helt i skoven.

"..dertil prøver FF og andre interesseorganisationer at fremstille det som om et barn har større gavn af samvær med en forælder, der laver overgreb end ikke at have kontakt til disse."

Prøv at finde blæg for dette udsagn.. så vil jeg vente i spænding imens. ;)

https://politiken.dk/debat/art5528750/M ... konflikter
Med bekymring kunne jeg i kronikken d. 22. juli på disse sider læse, at det er en holdning, som direktøren for virksomheden Hvert 3. Barn, Tanja Graabæk, ikke deler. Hun taler for, at barnet fortsat skal se den voldelige forælder, evt. gennem overvåget samvær, fordi det vil være et større overgreb på barnet at kappe forbindelsen til forælderen.

Det, mener jeg, er noget forenklet. Kontakt med en forælder med voldelig adfærd kræver en forudgående grundig undersøgelse af forældreevnen og en erkendelse fra forælderens side af voldens konsekvenser for barnet og ikke mindst behandling af den voldelige adfærd.


https://drive.google.com/file/d/0B-XGTY ... R2MXc/view side 2, markeret.

https://drive.google.com/file/d/0B-XGTY ... dUaWM/view sag nummer seks side 159. Barn skal udleveres til samvær, der herefter skal optrappes på trods af at far er dømt for overgreb mod andet barn.

Billede
Oversat: Det er bedre for barnet med samvær med voldelig forælder end ikke samvær. (IKKE korrekt. Der findes faktisk ikke ordentlig evidens for at børn tager skade af ikke at have kontakt til en forælder.)

Alligevel kan man opleve selv børnesagkyndige, der har købt sig ind i den tendens.

Billede
Denne kan du så få lige at fornøje dig lidt med, og så overveje om vi beskytter børn nok og om den børnesagkyndige har ret.
https://drive.google.com/file/d/0B-XGTY ... x3emc/view
1
Minitrolden
Indlæg: 161
Tilmeldt: 4. aug 2017, 20:00
Kort karma: 19
Likede indlæg: 165

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf Minitrolden » 5. apr 2018, 09:23

abcd skrev:
Minitrolden skrev:Vi kan ikke ændre mænds vold og overgreb medmindre vi taler om dette her kønnede problem.

Indenfor de sidste 14 dage er fire børn blevet myrdet af deres far og en mand har kvalt sin kone. Og du sidder der og spiller hellig og vi må endelig ikke italesætte det problem, der hedder mænds vold og overgreb. Det er dælme også så nemt ikke. Den statistiske virkelighed er, at medmindre du er i et forhold med en anden mand, så er sandsynligheden for at du ender på krisecenter eller det der er værre forsvindende lille i forhold til hvis din kromosomsammensætning var anderledes. Det farligste sted for en kvinde er statistisk set hendes eget hjem.


Der er vel ingen der er uenige i at mænd er langt mere voldelige end kvinder. De bliver langt oftere slået ihjel end kvinder, og de slår langt oftere ihjel end kvinder. De beskytter også langt oftere mod vold end kvinder, militæret og politiet er mandsdominerede steder. Men det er jo alt sammen helt irrelevant for den enkelte skilsmissesag. Hvis en mand er voldelig, skal han selvfølgelig ikke have sine børn. Det skal en voldelig kvinde heller ikke. Men det kan jo ikke nytte noget at fratage mænd retten til at se deres børn på baggrund af statistik, man bliver nødt til at vide om den enkelte mand at han er voldelig inden man fratager ham retten til hans børn.


Det er der heller ikke nogen som siger man skal. Vi er bare nødt til at tale om hvad vi gør vi det, hvordan vi håndterer det i skilsmissesager og hvordan vi IKKE skal udlevere børn til samvær med voldelige forældre.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf Slettet bruger » 5. apr 2018, 09:54

Minitrolden skrev:Det er der heller ikke nogen som siger man skal. Vi er bare nødt til at tale om hvad vi gør vi det, hvordan vi håndterer det i skilsmissesager og hvordan vi IKKE skal udlevere børn til samvær med voldelige forældre.


Hvad har det med køn at gøre? Andet end at det oftest berører mænd, men det gør fartbøder også, og vi har mig bekendt ikke nogen særhåndtering af mænd i færdselsloven.
2
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf thomassneum » 5. apr 2018, 10:20

Minitrolden skrev:Denne kan du så få lige at fornøje dig lidt med, og så overveje om vi beskytter børn nok og om den børnesagkyndige har ret.
https://drive.google.com/file/d/0B-XGTY ... x3emc/view


Du læser alt muligt ind i det som du ikke har belæg for.

Der argumenteres for at man ikke skal kunne fratage samværd alene på baggrund af påstand om vold - og så mener man at selv om man har voldelige forældre (ikke mænd), så bør barnet stadig have samkvem med denne forældre, men under opsyn - Det lyder alt overvejdende rimeligt.
2
Med bov skal man mad lave, men...
Jammerdalen
Indlæg: 776
Tilmeldt: 6. feb 2016, 19:14
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1001

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf Jammerdalen » 11. apr 2018, 19:46

milisa skrev:
én-to-fire skrev:
milisa skrev:
én-to-fire skrev:
milisa skrev:https://ekstrabladet.dk/112/lisbeth-bortfoerte-sine-boern-nu-er-hun-anholdt-i-brasilien/7087320

ENDELIG!!!


Har du personlig insiderviden omkring den sag og ved med sikkerhed, i modsætning til os andre udenforstående, at Lisbeth ikke har en god grund til at være flygtet med sine børn? Ellers forstår jeg simpelthen ikke din jubel. For mig, som bare har min viden om sagen fra medierne, synes jeg ikke det er lige til at konkludere, at hun er 'skurken' og at det skulle være en lykkelig omstændighed, at hun er blevet anholdt og formentlig står til at miste sine børn nu.


Jeg accepterer ikke selvtægt. Jeg accepterer ikke, at en muslimsk mand kan bortføre sine børn til hjemlandet og afskære dem al kontakt fra deres mor. På samme måde accepterer jeg ikke, at en dansk kvinde fratager sine børn muligheden for kontakt med deres far. Der må og skal ikke være forskel.

Årsag er irrelevant. Selvtægt er ikke vejen frem.


Som udgangspunkt støtter jeg heller ikke selvtægt. Men at årsagen skulle være irrelevant, bliver alt for unuanceret for mig. Jeg synes det vigtigste er børnenes perspektiv. Hvis Lisbeth har taget børnene med til Brasilien for at beskytte dem mod en voldelig far, er det på ingen måde en lykkelig omstændighed for dem, at hun nu bliver anholdt, børnene fjernet fra hende og sendt retur til ham. Derfor er jeg uforstående overfor jublen, hvis ikke man har nærmere kendskab til sagen end den vi præsenteres for i medierne.


Lad mig lige slå fast, at jeg ikke jubler. Ligesom med hende Angelina Madsen (????? Kan ikke huske hendes navn!) er der jo ingen vindere her - "til gengæld" er der et par gigant tabere ifa børnene, som er blevet rykket op med rode flere gange og nu måske risikere hverken at være hos far eller mor.

Hvor meget jeg end kan forstå hendes handlinger, hvis manden er voldelig, kan jeg ikke godtage hendes handling. For så skal jeg også godtage, at mænd, som af et oprigtigt hjerte mener, at den danske mor skader og ødelægger deres barn qua hendes kultur, normer og værdier, bortfører børn til faderens oprindelige hjemland.

Jeg kan ikke forestille mig noget mere skrækkeligt end at konstatere, at mit barn er taget fra mig. At vide, at det lever et sted i den tro, at jeg ikke er der. Så selvom jeg med mit moderinstinkt sagtens kan sætte mig i Lisbeths sted, kan jeg dælme også sætte mig i faderens.

Hvis vi skal have et velfungerende retssamfund, så nytter det ikke noget, at vi nogen gange acceptere selvtægt. At det nogen gange er ok at dømme uden domstol. At folk nogen gange pr definition er skyldige - selvom det ikke er bevist. Der må ikke være en gråzone. Man kan forstå og sympatisere, men vi må ikke acceptere. Og vi må da slet ikke gøre det, bare fordi det er en dansk kvinde, der er bortføreren og ikke en mellemøstlig mand. Så mit "endelig" udbrud går på, at der nu (måske) er en stopper for selvtægten. Måske kan der nu findes en løsning gennem rette instanser.

Hvis manden vitterligt er voldelig, så ved jeg ikke, hvad Lisbeth skulle have gjort.[b] Det må være forfærdeligt at sende sine børn hen til en mand, man ikke stoler på og måske endda er bange for på egne og børnenes vegne. Men det ændrer bare ikke ved at selvtægt aldrig må accepteres som løsningen.[/b]


Men kan du ikke forestille dig situationer, hvor forældreansvaret vejer tungere end juraen? Jeg er enig med dig i, at selvtægt ikke er en løsning, men hvis jeg frygtede for mine børns liv, så ville mit ansvar for børnene uden tvivl veje tungere end nogen lov. Der er jo eksempler på børn, der er blevet slået ihjel af deres far efter at moderen er blevet tvunget til at udlevere børnene til ham. Det vil ingen mor vel risikere? I det tilfælde er der jo også tale om professionel omsorgssvigt, fordi beslutningstagerne ikke kunne varetage barnets tarv.
1
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf milisa » 11. apr 2018, 20:21

Jammerdalen skrev:Men kan du ikke forestille dig situationer, hvor forældreansvaret vejer tungere end juraen? Jeg er enig med dig i, at selvtægt ikke er en løsning, men hvis jeg frygtede for mine børns liv, så ville mit ansvar for børnene uden tvivl veje tungere end nogen lov. Der er jo eksempler på børn, der er blevet slået ihjel af deres far efter at moderen er blevet tvunget til at udlevere børnene til ham. Det vil ingen mor vel risikere? I det tilfælde er der jo også tale om professionel omsorgssvigt, fordi beslutningstagerne ikke kunne varetage barnets tarv.


Sjovt, jeg tænker, at ingen FORÆLDER, vil acceptere det - heller ikke fædre... Der er dælme også eksempler på tilfælde, hvor fædre har afleveret børn til mødre og byebye barn.

Men bortset fra det, jo gu kan jeg da forestille mig en situation, hvor jeg selv ville bryde loven, men det ændrer da intet? Som jeg temmelig tydeligt skriver, så kan vi forstå og sympatisere, men aldrig acceptere selvtægt. Bryder jeg loven for at beskytte mit barn, må jeg tage den straf, det giver. Der er intet at diskutere og ingen formildende omstændigheder.

At der er tale om professionel omsorgssvigt, som du kalder det, ændrer intet. Du har ikke lov til at bryde loven, bare fordi nogle andre gør.

Så nej, jeg kan ikke forestille mig en situation, hvor ansvar vejer tungere end jura. Vi kan måske tale om formildende omstændigheder, men aldrig decideret straffritagelse.
5
Tally-ho
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf LaScrooge » 12. apr 2018, 04:54

thomassneum skrev:
Minitrolden skrev:Denne kan du så få lige at fornøje dig lidt med, og så overveje om vi beskytter børn nok og om den børnesagkyndige har ret.
https://drive.google.com/file/d/0B-XGTY ... x3emc/view


Du læser alt muligt ind i det som du ikke har belæg for.

Der argumenteres for at man ikke skal kunne fratage samværd alene på baggrund af påstand om vold - og så mener man at selv om man har voldelige forældre (ikke mænd), så bør barnet stadig have samkvem med denne forældre, men under opsyn - Det lyder alt overvejdende rimeligt.


Rimeligt at have samkvem med en sadistisk pædofil forælder? Ved du hvad sadistisk pædofili dækker over? Det er den allerværste version af pædofili overhovedet.

Værsgo. Hyg dig med dette eksempel på en sådan person: https://youtu.be/dwGVuZ54Eyg
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf thomassneum » 12. apr 2018, 06:30

LaScrooge skrev:
Rimeligt at have samkvem med en sadistisk pædofil forælder? Ved du hvad sadistisk pædofili dækker over? Det er den allerværste version af pædofili overhovedet.

Værsgo. Hyg dig med dette eksempel på en sådan person: https://youtu.be/dwGVuZ54Eyg


Nej.

Rimeligt at en forældre ikke skal have fjerent sit samværd, alene på baggrund af påstået vold.
Og at voldelige forældre, når de er vurderet egnet, kan have samværd under opsyn.

Det er vel alt andet end lige rimeligt.
2
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf LaScrooge » 12. apr 2018, 06:38

thomassneum skrev:
LaScrooge skrev:
Rimeligt at have samkvem med en sadistisk pædofil forælder? Ved du hvad sadistisk pædofili dækker over? Det er den allerværste version af pædofili overhovedet.

Værsgo. Hyg dig med dette eksempel på en sådan person: https://youtu.be/dwGVuZ54Eyg


Nej.

Rimeligt at en forældre ikke skal have fjerent sit samværd, alene på baggrund af påstået vold.
Og at voldelige forældre, når de er vurderet egnet, kan have samværd under opsyn.

Det er vel alt andet end lige rimeligt.


Det indlæg du svarede på, var et indlæg hvor en børnesagkyndig udtaler, at samvær med selv en sadistisk pædofil er at foretrække. Det forholder du dig ikke engang til, selvom det står der ordret.

Og nej, det er virkelig ikke nødvendigvis rimeligt for andre end den voldelige forælder. Det er skørt at påstå som noget indlysende.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf thomassneum » 12. apr 2018, 06:45

LaScrooge skrev:
thomassneum skrev:
Nej.

Rimeligt at en forældre ikke skal have fjerent sit samværd, alene på baggrund af påstået vold.
Og at voldelige forældre, når de er vurderet egnet, kan have samværd under opsyn.

Det er vel alt andet end lige rimeligt.


Det indlæg du svarede på, var et indlæg hvor en børnesagkyndig udtaler, at samvær med selv en sadistisk pædofil er at foretrække. Det forholder du dig ikke engang til, selvom det står der ordret.

Og nej, det er virkelig ikke nødvendigvis rimeligt for andre end den voldelige forælder. Det er skørt at påstå som noget indlysende.


Man tager udgangspunkt i barnets tarv.
Ingen argumenterer for at et barn skal være alene med en pædofil/sadist - det er kun noget I læser ind i det. Det er absolut heller ikke det jeg slår på tromme for.

Og naturligvis er det altoverskyggende rimeligt, at ingen skal dømmes på postulater alene. Det siger da sig selv.

Desuden er det billede/udtalelse hentet på bloggen http://mareridts.blogspot.dk, en særdeles upartisk blog - og uddraget er bare hentet helt ude af kontekst, og uden mulighed for modsvar osv. - en kende kildekritik vil også være ønskeligt her.
1
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf LaScrooge » 12. apr 2018, 07:04

thomassneum skrev:
LaScrooge skrev:
thomassneum skrev:
Nej.

Rimeligt at en forældre ikke skal have fjerent sit samværd, alene på baggrund af påstået vold.
Og at voldelige forældre, når de er vurderet egnet, kan have samværd under opsyn.

Det er vel alt andet end lige rimeligt.


Det indlæg du svarede på, var et indlæg hvor en børnesagkyndig udtaler, at samvær med selv en sadistisk pædofil er at foretrække. Det forholder du dig ikke engang til, selvom det står der ordret.

Og nej, det er virkelig ikke nødvendigvis rimeligt for andre end den voldelige forælder. Det er skørt at påstå som noget indlysende.


Man tager udgangspunkt i barnets tarv.
Ingen argumenterer for at et barn skal være alene med en pædofil/sadist - det er kun noget I læser ind i det. Det er absolut heller ikke det jeg slår på tromme for.

Og naturligvis er det altoverskyggende rimeligt, at ingen skal dømmes på postulater alene. Det siger da sig selv.


Der står ordret, at et barn har godt af overvåget samvær selv med en sadistisk pædofil.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf thomassneum » 12. apr 2018, 07:13

LaScrooge skrev:
Der står ordret, at et barn har godt af overvåget samvær selv med en sadistisk pædofil.




1. Dette citat er hevet ud fra en upartisk blog - find et andet eksempel hvis du vil slå på tromme for at sagskyndige ønsker børn skal være alene med pædiofile sadister.

2. Argumentet bunder i at forældrene er under behandling og i et sagsforløb - og det i udgangspunktet, er bedst for et barn at have samværd med begge forældre. Er en forældre under anklage, eller påvist voldelig/pædofil whatever, så skal samværet være under opsyn. Naturligvis.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf LaScrooge » 12. apr 2018, 08:22

thomassneum skrev:
LaScrooge skrev:
Der står ordret, at et barn har godt af overvåget samvær selv med en sadistisk pædofil.




1. Dette citat er hevet ud fra en upartisk blog - find et andet eksempel hvis du vil slå på tromme for at sagskyndige ønsker børn skal være alene med pædiofile sadister.

2. Argumentet bunder i at forældrene er under behandling og i et sagsforløb - og det i udgangspunktet, er bedst for et barn at have samværd med begge forældre. Er en forældre under anklage, eller påvist voldelig/pædofil whatever, så skal samværet være under opsyn. Naturligvis.


Det er jo en konkret udtalelse fra en børnesagkyndig, tilknyttet en konkret sag, der linkes til. Hvorfor ignorerer du det?
0
And we both know: I will be delicious

Tilbage til "Forældre"