Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Minitrolden
Indlæg: 161
Tilmeldt: 4. aug 2017, 20:00
Kort karma: 19
Likede indlæg: 165

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf Minitrolden » 18. okt 2017, 21:32

kidkomb skrev:Der er dugfrisk evidens for at der er flere børn der er udsat for vold af mor end der er af far.
Hvad har du at sige til det?

At det er fusket statistik. Hvilket flere har gjort opmærksom på. Den er i øvrigt ikke dugfrisk. Den er i hvert fald et år gammel, hvis ikke to eller tre. Den er bare blevet taget ud af stalden igen.
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf kidkomb » 18. okt 2017, 21:35

Minitrolden skrev:
kidkomb skrev:Der er dugfrisk evidens for at der er flere børn der er udsat for vold af mor end der er af far.
Hvad har du at sige til det?

At det er fusket statistik. Hvilket flere har gjort opmærksom på. Den er i øvrigt ikke dugfrisk. Den er i hvert fald et år gammel, hvis ikke to eller tre. Den er bare blevet taget ud af stalden igen.

:lol: Hvor belejligt.
Og hvorfor antager du at, såfremt den ikke er dugfrisk, at det skulle have ændret sig?
6
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf kidkomb » 18. okt 2017, 21:37

1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Filliongonggong
Indlæg: 124
Tilmeldt: 18. aug 2015, 21:10
Kort karma: 24
Likede indlæg: 237

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf Filliongonggong » 19. okt 2017, 17:01

Til den med, at det mest er mor der udøver vold, så er det ikke 100% korrekt

https://www.sfi.dk/publikationer/vold-o ... 016-11773/

Udøvere af vold, som der er faldet dom i, er stort set alle mænd.

Undrede mig bare, og blev lige nød til at smide denne rapport ind :-)
1
Minitrolden
Indlæg: 161
Tilmeldt: 4. aug 2017, 20:00
Kort karma: 19
Likede indlæg: 165

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf Minitrolden » 20. okt 2017, 18:30



Der er rigtig mange problematikker omkring Red Barnet og den der "undersøgelse" er ikke en undersøgelse. Var det en undersøgelse var alle kilder og overskriften ikke "kvinders vold" Det er så langt fra objektivt som det kan være og Kuno er psykolog og har ikke relevant forskningserfaring eller erfaring i at lave undersøgelser. Det samme kan siges om hans medforfatter. Der er blandt andet det problem at undersøgelsen ikke vægter i forhold til tid tilbragt sammen med barnet. Hvis man korrigerer for at kvinder er så meget mere sammen med børnene end mænd er, eksploderer tallet på mændenes side. Det er en fabrikeret undersøgelse fra en organisation, der har nogle lig i skabet.

Hvis du sammenligner med den anden rapport fra SFI, der er postet her i tråden vil du bemærke en vis kvalitetsforskel.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf kidkomb » 20. okt 2017, 18:38

Så det er mere ok at klappe sit barn en på låget, hvis man er den der er mest sammen med barnet?
Sig mig er du stiv?
7
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Minitrolden
Indlæg: 161
Tilmeldt: 4. aug 2017, 20:00
Kort karma: 19
Likede indlæg: 165

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf Minitrolden » 20. okt 2017, 18:51

Mistermor skrev:
Minitrolden skrev:
Der er ikke mange sager med omvendt fortegn. Det er simpelthen ikke rigtigt. Fædre fremsætter fire gange så mange anklager end mødre ifølge en canadisk undersøgelse. En amerikansk siger der er 16 gange større sandsynlighed for at fædre laver falske anklager end mødre.


Det tror jeg ikke på gør sig gældende i Danmark. Har du statistik på det, det ville trods alt være mere relevant.


Hvorfor skulle Danmark være anderledes end lande vi normalt sammenligner os med, på lige dette område?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Minitrolden
Indlæg: 161
Tilmeldt: 4. aug 2017, 20:00
Kort karma: 19
Likede indlæg: 165

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf Minitrolden » 20. okt 2017, 18:54

kidkomb skrev:Så det er mere ok at klappe sit barn en på låget, hvis man er den der er mest sammen med barnet?
Sig mig er du stiv?

Det er det du har? seriøst?
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf kidkomb » 20. okt 2017, 19:23

Minitrolden skrev:
kidkomb skrev:Så det er mere ok at klappe sit barn en på låget, hvis man er den der er mest sammen med barnet?
Sig mig er du stiv?

Det er det du har? seriøst?

Jeg blev så rystet over at man kan bruge det som argument at jeg er færdig med at debattere det med dig.
Du er ikke rigtig klog.
Selvfølgelig er det ikke "værre at slå sit barn, når man bruger mindre tid med barnet" og derfor ingenlunde bedre at slå sit barn, fordi man bruger mere tid med det.
Så det er dét herfra til dig.
Der er ikke et gram af fornuft og det orker jeg ikke.
10
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf vibbsen » 23. okt 2017, 16:07

Filliongonggong skrev:Til den med, at det mest er mor der udøver vold, så er det ikke 100% korrekt

https://www.sfi.dk/publikationer/vold-o ... 016-11773/

Udøvere af vold, som der er faldet dom i, er stort set alle mænd.



https://www.sfi.dk/publikationer/vold-og-seksuelle-overgreb-mod-boern-og-unge-i-danmark-2016-11773/


Til gengæld så står der sort på hvidt i den samme rapport at når det kommer til hverdagsvold. Så er far og mor lige gode om det

Hvis det alligevel bare gælder om at sidde og sakse så tingene passer ind i ens kram så kan alle jo være med...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Filliongonggong
Indlæg: 124
Tilmeldt: 18. aug 2015, 21:10
Kort karma: 24
Likede indlæg: 237

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf Filliongonggong » 24. okt 2017, 06:05

vibbsen skrev:
Filliongonggong skrev:Til den med, at det mest er mor der udøver vold, så er det ikke 100% korrekt

https://www.sfi.dk/publikationer/vold-o ... 016-11773/

Udøvere af vold, som der er faldet dom i, er stort set alle mænd.



https://www.sfi.dk/publikationer/vold-og-seksuelle-overgreb-mod-boern-og-unge-i-danmark-2016-11773/


Til gengæld så står der sort på hvidt i den samme rapport at når det kommer til hverdagsvold. Så er far og mor lige gode om det

Hvis det alligevel bare gælder om at sidde og sakse så tingene passer ind i ens kram så kan alle jo være med...


Jeg sidder nu ikke og sakser :)

Jeg beskrive bare det jeg møder i min hverdag, det jeg ser i omverden m.m.

Jeg oplever flest børn, som kontakter mig pga vold fra fædrenes side, jeg oplever mest børn, som ikke vil hjem til far, jeg oplever mest fædre, som ikke kan overskue det ansvar et barn er. Jeg ved, jeg nok bliver lunchet for der, men jeg oplever mange fædre, som skriger op om, at de ikke må se deres børn eller har begrænset samvær. Men sjovt nok er der en grund til det.

Jeg siger ikke, der ikke findes mødre der slår, eller mødre der ikke forstår ansvar... jeg ser bare meget færre mødre end fædre.

Nej jeg har ikke statistik, men jeg har over 2000 børnesamtaler i mende, jeg har mit frivillige arbejde i mende og så selvfølgelig nogle statistikker.

Alle statistikker kan drejes og vendes som det passer en, regeringen bruger drejning af statistikker til egen vinding flittigt.

Ang. Selve sagen her er jeg måske også farvet af egne erfaringer. Jeg havde løbet med min søn, hvis det havde været nødvendigt. Jeg havde stukket af, og sagt fuck det danske retssystem, mit barns sikkerhed er vigtigst. Jeg er så ligeglad med hvad en domstol beslutter, når det omhandler børns sikkerhed, idet barnet tarv kommer før en forældres. I det danske retssystem kommer forældrenes ret tit før børnenes.

Jeg var heldig, men andre forældre er måske ikke så heldige, og her den eneste løsning at stikke af.

Hvem filen ønsker at bo langt væk fra familie, venner, arbejde simpelthen ALT. Hvem ønsker at gemme sig ? Ikke ret mange tror jeg, medmindre man er psykisk syg, også er vi i min verden over i en helt anden boldgade.

Desuden læste jeg denne artikel http://ekstrabladet.dk/nationen/det-dr- ... rn/6047013
Det giver et ret godt billed af, hvad mange kvinder gennemgår. Igen siger jeg ikke at der ikke er mænd der gennemgår det, men hovedsageligt er det kvinder.
Senest rettet af Filliongonggong 24. okt 2017, 06:19, rettet i alt 1 gang.
2
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf Akehurst2 » 24. okt 2017, 06:52

Filliongonggong skrev:Desuden læste jeg denne artikel http://ekstrabladet.dk/nationen/det-dr- ... rn/6047013
Det giver et ret godt billed af, hvad mange kvinder gennemgår. Igen siger jeg ikke at der ikke er mænd der gennemgår det, men hovedsageligt er det kvinder.


Jeg synes, advokaten i det debatindlæg virker til at mene, at børnene som udgangspunkt er moderens, og at der virkelig tilstås faderen en stor begunstigelse, hvis han tildeles samvær:

- En far kan, som i Lisbeths sag, gå til Statsforvaltningen og bede om fastsættelse af samvær.

- Statsforvaltningen kan ud fra forældreansvarslovens bestemmelse om 'ret til samvær for barnet' give faren samvær, når han beder om det.

- Statsforvaltningen fastsætter næsten altid samvær, og bestemmer hvor meget samvær faren skal have.

- Han påtvinges ikke samvær, hverken af Statsforvaltning eller fogedretten. Det gør mor og barn derimod.

- Hvis moren ikke frivilligt giver ham barnet, også selvom barnet ikke vil, som Statsforvaltningen har bestemt, kan faren gå til fogedretten og bede fogedretten om hjælp til at få barnet udleveret.

- Hvis mor eller barn stadig ikke frivilligt giver faren samvær, kan fogden på farens begæring anvende tvang eller trusler om tvang overfor mor og barn.
0
Brugeravatar
Filliongonggong
Indlæg: 124
Tilmeldt: 18. aug 2015, 21:10
Kort karma: 24
Likede indlæg: 237

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf Filliongonggong » 24. okt 2017, 06:56

Akehurst2 skrev:
Filliongonggong skrev:Desuden læste jeg denne artikel http://ekstrabladet.dk/nationen/det-dr- ... rn/6047013
Det giver et ret godt billed af, hvad mange kvinder gennemgår. Igen siger jeg ikke at der ikke er mænd der gennemgår det, men hovedsageligt er det kvinder.


Jeg synes, advokaten i det debatindlæg virker til at mene, at børnene som udgangspunkt er moderens, og at der virkelig tilstås faderen en stor begunstigelse, hvis han tildeles samvær:

- En far kan, som i Lisbeths sag, gå til Statsforvaltningen og bede om fastsættelse af samvær.

- Statsforvaltningen kan ud fra forældreansvarslovens bestemmelse om 'ret til samvær for barnet' give faren samvær, når han beder om det.

- Statsforvaltningen fastsætter næsten altid samvær, og bestemmer hvor meget samvær faren skal have.

- Han påtvinges ikke samvær, hverken af Statsforvaltning eller fogedretten. Det gør mor og barn derimod.

- Hvis moren ikke frivilligt giver ham barnet, også selvom barnet ikke vil, som Statsforvaltningen har bestemt, kan faren gå til fogedretten og bede fogedretten om hjælp til at få barnet udleveret.

- Hvis mor eller barn stadig ikke frivilligt giver faren samvær, kan fogden på farens begæring anvende tvang eller trusler om tvang overfor mor og barn.


Mener du i negativ retning ? Som at hun mener fædre er heldige at få samvær overhoved ?
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf Akehurst2 » 24. okt 2017, 07:01

Filliongonggong skrev:
Akehurst2 skrev:
Filliongonggong skrev:Desuden læste jeg denne artikel http://ekstrabladet.dk/nationen/det-dr- ... rn/6047013
Det giver et ret godt billed af, hvad mange kvinder gennemgår. Igen siger jeg ikke at der ikke er mænd der gennemgår det, men hovedsageligt er det kvinder.


Jeg synes, advokaten i det debatindlæg virker til at mene, at børnene som udgangspunkt er moderens, og at der virkelig tilstås faderen en stor begunstigelse, hvis han tildeles samvær:

- En far kan, som i Lisbeths sag, gå til Statsforvaltningen og bede om fastsættelse af samvær.

- Statsforvaltningen kan ud fra forældreansvarslovens bestemmelse om 'ret til samvær for barnet' give faren samvær, når han beder om det.

- Statsforvaltningen fastsætter næsten altid samvær, og bestemmer hvor meget samvær faren skal have.

- Han påtvinges ikke samvær, hverken af Statsforvaltning eller fogedretten. Det gør mor og barn derimod.

- Hvis moren ikke frivilligt giver ham barnet, også selvom barnet ikke vil, som Statsforvaltningen har bestemt, kan faren gå til fogedretten og bede fogedretten om hjælp til at få barnet udleveret.

- Hvis mor eller barn stadig ikke frivilligt giver faren samvær, kan fogden på farens begæring anvende tvang eller trusler om tvang overfor mor og barn.


Mener du i negativ retning ? Som at hun mener fædre er heldige at få samvær overhoved ?


Absolut i negativ retning. Hun skriver meget generelt - i stedet for at skrive, at det handler om problematiske er sager, hvor der er beviser for, at samværet er skadeligt. Så jeg synes, hun giver udtryk for en uheldig tilgang her.
2
Brugeravatar
Filliongonggong
Indlæg: 124
Tilmeldt: 18. aug 2015, 21:10
Kort karma: 24
Likede indlæg: 237

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf Filliongonggong » 24. okt 2017, 07:19

Akehurst2 skrev:
Filliongonggong skrev:
Akehurst2 skrev:
Filliongonggong skrev:Desuden læste jeg denne artikel http://ekstrabladet.dk/nationen/det-dr- ... rn/6047013
Det giver et ret godt billed af, hvad mange kvinder gennemgår. Igen siger jeg ikke at der ikke er mænd der gennemgår det, men hovedsageligt er det kvinder.


Jeg synes, advokaten i det debatindlæg virker til at mene, at børnene som udgangspunkt er moderens, og at der virkelig tilstås faderen en stor begunstigelse, hvis han tildeles samvær:

- En far kan, som i Lisbeths sag, gå til Statsforvaltningen og bede om fastsættelse af samvær.

- Statsforvaltningen kan ud fra forældreansvarslovens bestemmelse om 'ret til samvær for barnet' give faren samvær, når han beder om det.

- Statsforvaltningen fastsætter næsten altid samvær, og bestemmer hvor meget samvær faren skal have.

- Han påtvinges ikke samvær, hverken af Statsforvaltning eller fogedretten. Det gør mor og barn derimod.

- Hvis moren ikke frivilligt giver ham barnet, også selvom barnet ikke vil, som Statsforvaltningen har bestemt, kan faren gå til fogedretten og bede fogedretten om hjælp til at få barnet udleveret.

- Hvis mor eller barn stadig ikke frivilligt giver faren samvær, kan fogden på farens begæring anvende tvang eller trusler om tvang overfor mor og barn.


Mener du i negativ retning ? Som at hun mener fædre er heldige at få samvær overhoved ?


Absolut i negativ retning. Hun skriver meget generelt - i stedet for at skrive, at det handler om problematiske er sager, hvor der er beviser for, at samværet er skadeligt. Så jeg synes, hun giver udtryk for en uheldig tilgang her.


Sådan læser jeg det nu ikke, idet hun indleder med som i Lisbeths sag.

Jeg kan godt se hvordan det kan ses sådan. Den er skrevet meget indforståede i forhold til alvorlige sager om mistrivsel, psykisk vold og lignende.

Jeg læser, at hun beskriver forløbet hos statsforvaltningen og evt. I retten.

Selv i sager med grov psykisk vold, bevislig mistrivsel, udtalelser fra barnet omkring ikke at ville hjem til den ene forældre, "bruger" statsforvaltningen retten til samvær, til at dømme samvær. Hvilket jo ikke er udfra barnets behov.

Når hun skriver, at barnet og moren påtvinges samvær, så er det det som foregår. Barn vil ikke se den ene forældre, den ene forældre tvinges til enten, at der må komme en foge, og den ene forældre og barnet står i en meget presset og psykisk skadende situation, eller barnet bliver udleveret og barnet oplever overgreb og får psykiske/fysiske men den vej.

Statsamtet fastsætter samvær. Hvis barnet igen ikke vil se den ene forældre, hvis barnet mistrives, der er psykisk/fysisk vold indvoldveret, misbrugsproblematikker m.m. Står den ene forældre igen magtesløs. ALT simpelthen alt skal bevises og samvær skal afprøves. Et eks. Er, at der gives samvær i en weekend og hov det virkede ikke, så gives der samvær med en overnatning, hov det virkede heller ikke, så laver vi dagsamvær, hov det virkede heller ikke, så laver vi overvåget samvær, hov barnet reagere negativt og har psykologiske problemer, så nu skal barnet ikke se den forældre.

Gu fannen barnet har fået psykiske problemer med alt det, som tit små børn hives igennem. Alt sammen pga retten til samvær.

Alt hvad jeg beskriver er ikke relateret til alm. Skilsmissesager eller anklage skilsmissesager, men i sager hvor der ligger dokumentation for mistrivsel m.m.

Det mest sørgelige er sager om psykisk vold, idet det næsten er umuligt at bevise, og barnet stille og roligt syner hen, bliver udadreagerende eller får en diagnose pga den sociale arv. Her kan den ene forældre intet stille op, især hvis den anden forældre er veluddannet med en god økonomi.
1

Tilbage til "Forældre"