Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5013

Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf HerErJeg » 14. apr 2017, 04:43

http://www.bt.dk/danmark/lisbeth-bortfo ... realistisk
Stakkels stakkels far. Hvor må han føle sig ufattelig meget til grin i hele den her sag. Brasiliansk TV laver et program om dem og kontakter ham i den forbindelse. Ekstrabladets muldvarp lykkes med at få sat et møde i stand, den eneste person i verden der ikke kan bruge det til en skid er børnenes far.
Et eller andet sted må det føles som en kæmpe lussing, se hvad VI kan finde ud af...
Jeg tænker ikke det varer længe før børnene ikke aner at de overhovedet har en far, det hele er nok desværre tabt for ham. Og skulle de nogensinde ses igen, så vil han måske aldrig få børnenes tillid, det tror jeg mor Lisbeth har gjort alt for at ødelægge.
1
ajnaM
Indlæg: 9928
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27051

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf ajnaM » 14. apr 2017, 05:28

Jeg tænker umiddelbart, at der skal rigtig, rigtig meget til, før man vælger at tage sine tre børn og flygte. Altså, en interpol-efterlysning er jo ikke for sjov. Enten er hun skør, hende moderen, ellers er der noget med faderen, der er decideret forkert. Den del mangler jeg lidt - han virker sympatisk, faderen, i udtalelserne her, men hvad er baggrunden? Har der eksempelvis været fysisk eller psykisk vold inde i billedet, forstår jeg moderen fuldt ud. Jeg ville tage mine drenge til verdens ende, hvis jeg oprigtigt mente, de var i fare.

Men det er selvfølgelig problematisk, at det kan lade sig gøre! Og jeg forstår virkelig godt faderens frustrationer - samtidig med, at jeg ikke kan lade være med at tænke, han må sidde med sin del af ansvaret for, at det gik, som det gik. Igen med mindre moderen er tosset.
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5013

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf HerErJeg » 14. apr 2017, 06:09

I min verden er moren helt forskruet i sin tankegang, men det er heller ikke sagens gerne her.
Fakta er at de er blevet fundet, og ingen kan bruge det til en skid. Det gavner ikke politiet eller Interpol eller børnenes far. Det gavner kun Ekstrabladet og moren som kan få viderebragt sin historie 100% som hun selv vil have det. Så kan faren godt kommentere på det, men det virker lidt lige meget, for moren er i fokus.
Det giver lidt minder om Eddie og Søren, hvor Ekstrabladet så sig selv som verdens frelser. Desværre var Eddie og Søren ikke enige, men piraterne har da haft alt mulig gavn af det.
5
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf Sangius » 14. apr 2017, 06:27

Jeg ved sgu ikke hvad jrg skal tænke. Hun har mange der støtter hende, venner, familie og en eller anden mor-forening. Men det er jo ikke upartiske mennesker. Men alligevel, hvis årsagen bag flugten er pure opspind, virker det mærkeligt at få så meget støtte.

Igen er det muligt at manipulere sine medmennesker og især børn, så det synes at alt er frygteligt.

Men hvad skulle motivet så være? Det virker bare meget voldsomt, at flygte til Sydamerika, hvis der ikke skulle være noget alvorlig galt. Men det kan jo også være, at hun bare er nuttier than squirrel shit.

Under alle omstændigheder synes jeg det er svært at vurdere situationen. Men mit umiddelbare indtryk er, at hele det her virvar nok ikke har været godt for børnene. Faderen skal godt nok ha' været meget dårlig for de børn, før dette skulle være bedre. Jeg tvivler hendes dømmekraft.
3
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5013

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf HerErJeg » 14. apr 2017, 06:35

En ting er i hvert fald sikkert. Vi har ikke set det sidste til Ekstrabladets indblanding i denne sag. Penge i hånden, så stiller hun såmænd gerne op igen.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29989

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf Wizzze » 14. apr 2017, 06:48

Stakkels børn :trist:
10
Do as I say! :whip:
ajnaM
Indlæg: 9928
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27051

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf ajnaM » 14. apr 2017, 06:49

HerErJeg skrev:En ting er i hvert fald sikkert. Vi har ikke set det sidste til Ekstrabladets indblanding i denne sag. Penge i hånden, så stiller hun såmænd gerne op igen.


Hun har forhåbentlig ikke fået penge for at stille op. Det ville overskride alle presseetiske grænser.

... og så igen, hvis hun melder sig selv til de der 'tip-linjer'. Glemmer helt, vi taler om EB. :rulle:
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5013

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf HerErJeg » 14. apr 2017, 07:02

Ekstrabladet er en dans med djævelen. Pludselig en dag sidder der en kniv i ryggen på den kære mor, fordi det sælger mere at vinkle historien 100% rundt på hovedet. Men indtil da, så skal der såmænd nok også komme billeder fra hendes hjem og billeder af den lykkelige familie med slørede ansigter.
Etisk set er det så klamt og usmageligt.
1
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4816

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf milisa » 14. apr 2017, 15:59

Eb har skrevet, at der ingen penge er involveret.

Begge mødre påstår, at der er vold og seksuelle overgreb indblandet.

Jeg har min tvivl, i og med fædrene har forældremyndigheden, og de danske myndigheder er ikke just kendt for at være på fædrenes side i skilsmisser.

Har jeg ret, er der et særligt sted i helvede til dem m/k, der i deres syge egoisme vælger at frarøve deres børn en forælder.

På den anden side har begge kvinder sikkert fået overbevist sig selv om, at de har ret og jeg må som Manja indrømme, at jeg tog til månen og retur, hvis jeg følte, det var det der skulle til for at beskytte mit barn.

Når alt kommer til alt, så siger whizze det hele: Stakkels, stakkels børn.
5
Tally-ho
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf Slettet bruger » 14. apr 2017, 16:14

Hun er skudt i låget. Og det er kun fordi at hun er kvinde at nogen kan finde på overhovedet at diskutere andre muligheder.
1
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4816

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf milisa » 14. apr 2017, 16:17

abcd skrev:Hun er skudt i låget. Og det er kun fordi at hun er kvinde at nogen kan finde på overhovedet at diskutere andre muligheder.


Sludder.
2
Tally-ho
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf Slettet bruger » 14. apr 2017, 16:20

milisa skrev:
abcd skrev:Hun er skudt i låget. Og det er kun fordi at hun er kvinde at nogen kan finde på overhovedet at diskutere andre muligheder.


Sludder.


Nej. Der er ingen omstændigheder der gør hendes valg til det rigtige. Eneste mulighed er at hun ikke er rigtig i hovedet.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf Slettet bruger » 14. apr 2017, 16:24

Dikus skrev:
abcd skrev:
milisa skrev:
abcd skrev:Hun er skudt i låget. Og det er kun fordi at hun er kvinde at nogen kan finde på overhovedet at diskutere andre muligheder.


Sludder.


Nej. Der er ingen omstændigheder der gør hendes valg til det rigtige. Eneste mulighed er at hun ikke er rigtig i hovedet.


Jeg vil ønske, du har ret. Men jeg kender ikke systemet godt nok til at være så skråsikker.


Hvis hun havde været mand, ville folk ikke stå i kø for at lade tvivlen komme hende til gode. Selv hvis manden er et kæmpe svin, er flugt til Brasilien ikke den rigtige vej. Hvordan ser de børns fremtid ud?
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf Slettet bruger » 14. apr 2017, 16:41

Dikus skrev:
abcd skrev:
Dikus skrev:
abcd skrev:
milisa skrev:
abcd skrev:Hun er skudt i låget. Og det er kun fordi at hun er kvinde at nogen kan finde på overhovedet at diskutere andre muligheder.


Sludder.


Nej. Der er ingen omstændigheder der gør hendes valg til det rigtige. Eneste mulighed er at hun ikke er rigtig i hovedet.


Jeg vil ønske, du har ret. Men jeg kender ikke systemet godt nok til at være så skråsikker.


Hvis hun havde været mand, ville folk ikke stå i kø for at lade tvivlen komme hende til gode. Selv hvis manden er et kæmpe svin, er flugt til Brasilien ikke den rigtige vej. Hvordan ser de børns fremtid ud?


Jeg kender danskere med børn, der bor i Brasilien. Deres oh deres børns fremtid er jeg egentlig ikke bekymret for.

Jeg står egentlig altid i kø for at lade tvivlen komme begge parter til gode, men er enig i, at flugt ud af landet gør, at min sympati automatisk er større i den tilbageblevnes favør.

Provlemet med at dømme ud fra artikler er, de altod er så mangelfulde. Hvos der nu var fremlagt sagsagter med ignorerede politianmeldelser, domme, lægejournaler, PPR og anmodninger om overvåget samvær, så...


Kvinden er frataget forældremyndigheden, og manden har fået den fulde forældremyndighed. Den beslutning er vel summen af alle de ting du nævner. Hvis han var voldelig, ville den beslutning næppe være truffet.
1
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Lisbeth og de kidnappede børn fundet i Brasilien

Indlægaf Muspel » 14. apr 2017, 17:14

Statsforvaltningen er de seneste år blevet ret 'bange' for rygtet om, at de altid favoriserer moren- så de næsten gør det modsatte nu.

Jeg har en veninde, som må acceptere at sende sit barn på weekend og ferier hos en mand, der har prøvet at slå hende (moren) ihjel. Men fordi hun dengang var for rystet til at melde ham- og fordi hun var mere optaget af sin meget lille søns velbefindende på det tidspunkt, ja så gælder det ikke i statsforvaltningen - Da det er ord mod ord. Og faren er super god til at sweettalke - så statsforvaltningen ser kun at min veninde modarbejder samarbejde- fordi hun fx ikke ønsker mægling og fælles møder. I sådanne sager forstår jeg godt, det kan nå derud, hvor man får lyst til at stikke af. Jeg synes dog stadig ikke det er det rigtige at gøre.
Og jeg tror heller ikke jeg synes, at der er nogen god måde, hvorpå statsforvaltningen kan reagere på vold, der ikke er bevist - for så kan det jo netop nemt blive et trick fra nogens side.

Helt sikker er jeg dog på at situationen er ulykkelig for alle parter.
1

Tilbage til "Forældre"