Bad moms - Når der er plads til forbedring

Brugeravatar
LittleLemon
Indlæg: 600
Tilmeldt: 17. maj 2023, 20:55
Kort karma: 30
Likede indlæg: 1173

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf LittleLemon » 21. dec 2023, 10:51

Jeg fik kaldt min datter “sure ged” i går aftes, fordi hun råbte af mig over at jeg slukkede for TV inden hun havde set teaseren for det næste afsnit af Valdes Jul.

Så brød hun helt sammen og tudede for hun ville ikke være en ged, for geder er dumme.

Godt så…. Det skal jeg prøve at huske fremover :genert:
8
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2843
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3491

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Torn » 21. dec 2023, 11:15

Det er første juleferiedag og storebror på 4 år har allerede set hele feriens mængde TV :genert:
0
Lys
Indlæg: 5887
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 503
Likede indlæg: 10589

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Lys » 21. dec 2023, 11:16

Torn skrev:Det er første juleferiedag og storebror på 4 år har allerede set hele feriens mængde TV :genert:


Det lyder som en helt perfekt første juleferiedag!
9
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17261
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3582
Likede indlæg: 42124

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf LaMariposa » 21. dec 2023, 13:32

Lys skrev:
Torn skrev:Det er første juleferiedag og storebror på 4 år har allerede set hele feriens mængde TV :genert:


Det lyder som en helt perfekt første juleferiedag!


Enig :)

Det er så hyggeligt, når hun sidder på mig og er helt opslugt af tv. Det er så så sjældent, at hun ellers gider det.

Jeg er iøvrigt også stadig der, hvor jeg ville have svært ved at få lavet noget praktisk, hvis der ikke var mulighed for Børste eller Fantus.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2843
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3491

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Torn » 21. dec 2023, 14:11

LaMariposa skrev:
Lys skrev:
Torn skrev:Det er første juleferiedag og storebror på 4 år har allerede set hele feriens mængde TV :genert:


Det lyder som en helt perfekt første juleferiedag!


Enig :)

Det er så hyggeligt, når hun sidder på mig og er helt opslugt af tv. Det er så så sjældent, at hun ellers gider det.

Jeg er iøvrigt også stadig der, hvor jeg ville have svært ved at få lavet noget praktisk, hvis der ikke var mulighed for Børste eller Fantus.


Ja, det føltes i hvert fald som en nødvendighed hele formiddagen. Selvom jeg får (irrationelt) dårlig samvittighed over skærmoverforbrug. Til gengæld har vi bygget LEGO i 3 timer til eftermiddag, det hjælper på samvittigheden.
1
Lys
Indlæg: 5887
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 503
Likede indlæg: 10589

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Lys » 21. dec 2023, 15:37

Torn skrev:
LaMariposa skrev:
Lys skrev:
Torn skrev:Det er første juleferiedag og storebror på 4 år har allerede set hele feriens mængde TV :genert:


Det lyder som en helt perfekt første juleferiedag!


Enig :)

Det er så hyggeligt, når hun sidder på mig og er helt opslugt af tv. Det er så så sjældent, at hun ellers gider det.

Jeg er iøvrigt også stadig der, hvor jeg ville have svært ved at få lavet noget praktisk, hvis der ikke var mulighed for Børste eller Fantus.


Ja, det føltes i hvert fald som en nødvendighed hele formiddagen. Selvom jeg får (irrationelt) dårlig samvittighed over skærmoverforbrug. Til gengæld har vi bygget LEGO i 3 timer til eftermiddag, det hjælper på samvittigheden.


Det kan jeg godt forstå - sådan har jeg det også indimellem. Og uden at det skal lyde som om jeg ikke tror det kan have negative konsekvenser at børn ser for meget skærm, så kan man indimellem godt få oplevelsen af at skærm for børn er lige så slemt som at give dem rygeheroin.
3
Vaniljestang
Indlæg: 141
Tilmeldt: 20. okt 2018, 12:57
Kort karma: 11
Likede indlæg: 421

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Vaniljestang » 21. dec 2023, 20:04

Det er d. 21/12 og jeg har ikke lagt noget i deres sok hele december.

Jeg tænker ikke, de lider voldsom overlast, men jeg er klart en nederen nisse i år. Nissen har heller ikke drillet endnu. De får slik i kalenderne, til diverse julearrangementer, legeaftaler, hverdag og weekend og af bedsteforældre, spontan juleslik når vi handler osv. Nårh ja og så får de adventsgaver som dog ikke er slik :D
0
godtnavn
Indlæg: 11174
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13000

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf godtnavn » 22. dec 2023, 18:18

Vaniljestang skrev:Det er d. 21/12 og jeg har ikke lagt noget i deres sok hele december.

Jeg tænker ikke, de lider voldsom overlast, men jeg er klart en nederen nisse i år. Nissen har heller ikke drillet endnu. De får slik i kalenderne, til diverse julearrangementer, legeaftaler, hverdag og weekend og af bedsteforældre, spontan juleslik når vi handler osv. Nårh ja og så får de adventsgaver som dog ikke er slik :D


Jeg tænker ikke de mangler noget, de er jo ikke vant til at der er noget hver dag, så er der noget er det vel bare en bonus. Det ville være mere lortet at sige at nissen kommer hver dag og så huske det de første 5 og ignorere skuffede børn resten af måneden.

Herhjemme har nissen ikke drillet de andre år, men i år har den store sagt at den gerne må lave nisseballade, tror den har gjort det 4 gange i december, og det har krævet så lidt af mig og de er blevet så glade, så det er egentlig lidt ærgeligt at nissen ikke har lavet mere ballade.
0
Bergen
Indlæg: 7318
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11948

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Bergen » 23. dec 2023, 20:05

Mor mor vi har glemt at stille ud til julemanden og rensdyrene....

True. Troede du var vokset fra det.

Klaret!
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17261
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3582
Likede indlæg: 42124

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf LaMariposa » 9. jan 2024, 18:06

Da vi sagde godnat opdagede jeg, at hun manglede sutten, og jeg sagde "åh-åh", hvilket vi jævnligt gør og plejer at have det sjovt med. Ved ikke, om jeg fik sagt det for højt eller hvad, men hun blev megaforskrækket og brød sammen i gråd og ville op og sidde på mit skød sammen med sin Børste-bamse, og hun var helt ulykkelig.

Trætte lille mus. Far var heller ikke imponeret.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Shmartiesh » 9. jan 2024, 21:10

Jeg fik af vide af den store på 6 at jeg er alt for sur…. Jeg vil nu mene hun bare er irriterende, men det er nok en diskussion jeg IKKE vinder…
0
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5664
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1489
Likede indlæg: 22988

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf POCKETKITTEN » 10. jan 2024, 17:41

Jeg er på barsel med termin om 10 dage og er meget træt. Holdt min datter hjemme i dag, fordi alternativet var gæstedagplejer. Men i morgen kommer hun af sted, selvom jeg ikke skal noget, og selvom det stadig er gæstedagplejeren.

Det var på den ene side simpelthen så hård en dag. På den anden side: Come on. Du er hendes mor.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6347
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 755
Likede indlæg: 15045

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Ata » 10. jan 2024, 17:58

POCKETKITTEN skrev:Jeg er på barsel med termin om 10 dage og er meget træt. Holdt min datter hjemme i dag, fordi alternativet var gæstedagplejer. Men i morgen kommer hun af sted, selvom jeg ikke skal noget, og selvom det stadig er gæstedagplejeren.

Det var på den ene side simpelthen så hård en dag. På den anden side: Come on. Du er hendes mor.

Da jeg var højgravid med termin 30/12, skulle min datter være hjemme en måned fra vuggestue, før hun kunne starte i børnehave 2. januar! Jeg blev helt desperat og fik overtalt vuggestuen til at tage hende den måned med! Så det er altså ikke kun dig. Det er super hårdt at have en livlig unge hjemme, når man selv dårligt kan komme op fra sofaen. :genert:
4
godtnavn
Indlæg: 11174
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13000

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf godtnavn » 13. jan 2024, 13:37

Havde lovet børnene vi skulle bage minimuffins i dag, men må have lånt min plade ud til nogen, for den er ikke i bagekassen, så nu kan vi ikke bage dem, og de gider ikke normale muffin for de havde glæææædet sig til minimuffin.

Vi skal have en plade, men ingen fysiske butikker i København ligger åbenbart inde med en, så nu har jeg givet op og børnene synes jeg er en ret dårlig mor, for jeg havde jo lovet.
0
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2965
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 281
Likede indlæg: 8362

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Fru Himmelblå » 18. jan 2024, 21:07

Det er svært ikke at grine, når barnet bliver ked af, at man ikke kan sætte blade tilbage på planter eller et stykke papir tilbage på toiletrullen, når man først har hevet det af.
2
Vir prudens non contra ventum mingit

Tilbage til "Forældre"